سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی | ظرافت فرانسوی در خانه

سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی با الهام از زیبایی‌شناسی و سبک زندگی مرتبط با حومه فرانسه، تعادلی میان سادگی و زیبایی منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند. این سبک دکوراسیون ماندگار در قرن هفدهم آغاز شد و تا به امروز محبوبیت خود را حفظ کرده است. سبک فرنچ کانتری راحت و غیررسمی در سال‌های اخیر در دکوراسیون داخلی رواج یافته است. دکوراسیون داخلی به سبک فرنچ کانتری ویژگی‌های خاصی مانند پارچه‌های نرم و طرح‌دار با رنگ‌های ملایم، مبلمان و لوازم جانبی رنگی، انواع چوب و اقلام طبیعی را شامل می‌شود.

چیدمان به سبک فرنچ کانتری یک سبک شناخته شده، رسمی و شیک است. آیا شما هم یکی از علاقه‌مندان به چیدمان به سبک فرنچ کانتری هستید؟ در این مقاله از سری مقالات آرت دیزاین با ما همراه باشید تا ویژگی‌ها و عناصر سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی را بهتر بشناسید.

منظور از سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی چیست؟

منظور از سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی چیست؟

سبک فرنچ کانتری به‌عنوان ترکیبی از دکوراسیون روستایی (راستیک/روستیک) و شیک با الهام از خانه‌های حومه فرانسه شناخته می‌شود. این سبک دکوراسیون با اثاثیه عتیقه، جزئیات آراسته، پارچه‌های نرم و لطیف، الگوهای روستایی و رنگ‌های ملایم مشخص می‌شود. نتیجه استفاده از دکوراسیون داخلی به سبک فرنچ کانتری نمایی ظریف و درعین‌حال راحت است. این سبک دکوراسیون الهام گرفته شده از کشور فرانسه اغلب با سبک‌های مشابه مانند سبک شابی شیک در دکوراسیون داخلی، فرنچ پرووینسیال و فارم هاوس اشتباه گرفته می‌شود.

آنچه سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی را از سبک‌های مشابه متمایز می‌کند، تعادل است. چیدمان به سبک فرنچ کانتری به‌اندازه فارم هاوس روستایی و خشن و مانند شابی شیک کهنه نیست. عناصر خاصی که در این سبک چیدمان وجود دارند باعث ایجاد احساس خوبی می‌شوند و بیش از اندازه فانتزی به نظر نمی‌رسند. در ادامه به بررسی مقایسه سبک فرنچ کانتری با سه سبک فرنچ پرووینسیال، فارم هاوس و شابی شیک می‌پردازیم.

1. مقایسه سبک فرنچ کانتری با فرنچ پرووینسیال

درحالی‌که سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی روستایی و شیک است، فرنچ پرووینسیال ظاهر رسمی‌تر و ظریف‌تری دارد. برخی از عناصر فرنچ پرووینسیال مانند رنگ‌های روشن، الگوهای برجسته و شاخصه‌های طلایی‌رنگ را می‌توان در دکوراسیون داخلی به سبک فرنچ کانتری گنجاند.

2. مقایسه سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی با فارم هاوس

همان‌طور که اشاره کردیم، سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی از حومه فرانسه الهام می‌گیرد؛ درحالی‌که فارم هاوس از مزارع سنتی آمریکایی نشئت گرفته است. تفاوت بین این دو سبک منطقه‌ای را می‌توان به‌راحتی تشخیص داد. سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون لطافت پاریسی را در بر می‌گیرد؛ درحالی‌که فارم هاوس فضاهای راحت و مطبوع که مملو از عناصر و مواد طبیعی است را در اولویت قرار می‌دهد.

مقایسه سبک فرنچ کانتری با شابی شیک

3. مقایسه سبک فرنچ کانتری با شابی شیک

اگرچه این دو سبک اغلب باهم اشتباه گرفته می‌شوند؛ شابی شیک به‌طورکلی به‌عنوان یک زیرمجموعه برای سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی در نظر گرفته می‌شود. شابی شیک به‌عنوان یک سبک متمایز توسط طراح داخلی ریچل اشول در دهه ۱۹۸۰ بنیان‌گذاری شد و از آن زمان به یکی از سبک‌های محبوب تبدیل شد. تفاوت اصلی میان شابی شیک و فرنچ کانتری این است که سبک شابی شیک با عناصر روستایی و بوهمی شناخته می‌شود، درحالی‌که فرنچ کانتری بر روی اجزای ظریف تمرکز بیشتری دارد.

خصوصیات کلیدی و عناصر مورد استفاده سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی

زمانی که صحبت از سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی می‌شود، چند نکته ضروری وجود دارد که برای بهره‌گیری از این سبک باید به آن‌ها توجه داشته باشید. از جمله ویژگی‌های اصلی دکوراسیون داخلی به سبک فرنچ کانتری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی؛ مبلمان آنتیک

مبلمان چوبی آنتیک به‌ویژه صندلی‌ها، سرویس غذاخوری، میز عسلی و… جزء اصلی سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی هستند. این قطعات را می‌توان به‌صورت طبیعی در دکوراسیون قرار داد یا با یک روکش رنگی حس و حال روستایی بیشتری به آن‌ها بخشید. سایه‌های سفید و رنگ‌های روشن انتخاب‌های محبوبی برای ترکیب با مبلمان آنتیک هستند.

۲. رنگ‌ های گرم و ملایم

سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی با رنگ‌های گرم و ملایم مشخص می‌شود. سایه‌روشن‌های کرم، آبی روشن و سبز روشن می‌توانند بهترین گزینه‌ها برای دکوراسیون داخلی سبک فرنچ کانتری باشند. از رنگ‌های بیش از حد روشن و اشباع پرهیز کنید. رنگ‌های مورداستفاده در این سبک اغلب شامل زرد ملایم، صورتی، آبی آسمانی و کرم هستند. ایده‌های استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی، سبک فرنچ کانتری را جذاب تر می‌کند.

قوش ظریف در دکوراسیون داخلی به سبک فرنچ کانتری

۳. نقوش ظریف در دکوراسیون داخلی به سبک فرنچ کانتری

اگر توجه کرده باشید، نقش‌هایی مانند شطرنجی، گل‌های ریز، چهارخانه و راه‌راه در سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی فراوان دیده می‌شوند. بااین‌حال، هیچ‌چیز به‌اندازه تویل این سبک را برجسته نمی‌کنند. Toile de Jouy که بیشتر با نام تویل نیز شناخته می‌شود، یک الگوی سنتی است که بر روی پارچه‌های نخی و کتان چاپ می‌شود که برای اثاثیه یا لوازم داخلی، پارچه رومیزی، کاغذدیواری و… مورداستفاده قرار می‌گیرد. مشخصه این طرح در طراحی داخلی مسکونی، ویلا و… یک الگوی تکراری از طرح تفصیلی در یک رنگ ملایم منحصربه‌فرد است که روی زمینه سفید یا بژ چاپ شده است.

۴. جزئیات آراسته

جزئیات آراسته به افزودن ظرافت خاصی کمک می‌کند که در سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی بسیار معمول است و در دکور و نور فضا یافت می‌شود. برای بهره‌مندی از انواع لایه‌های نورپرداری در طراحی داخلی به سبک فرنچ کانتری می‌توانید می‌توانید از لوسترهای آنتیک ظریف در کنار گلدان‌های شیشه‌ای یا کریستالی، ظروف تزیینی، قاب‌های طلایی، نقاشی‌های رنگ‌روغن زیبا و… بهره بگیرید.

۵. مواد طبیعی

توجه داشته باشید که استفاده از مواد طبیعی در سبک فرنچ در دکوراسیون داخلی امری ضروری است. چوب، فلز، خاک رس، کتان و دسته‌گل‌های تازه از جمله مواردی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای بهره‌گیری از مواد طبیعی در دکوراسیون داخلی به سبک فرنچ کانتری استفاده کنید.

ویژگی‌ های سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی

ویژگی‌ های سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی

با توجه به اینکه دکوراسیون داخلی به سبک فرنچ کانتری از خانه‌های فرانسوی الهام گرفته شده است، ویژگی های جذابی دارد که در ادامه آن ها را بررسی می‌کنیم.

1. تلفیق نوستالژی و مدرنیته

مبلمان، دکور و اکسسوری‌های سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی ترکیبی منحصربه‌فرد از عناصر قدیمی و جدید است. وسایل آنتیک قدیمی مانند ساعت‌دیواری، لوستر، بشقاب‌های چینی آبی و سفید، آینه و سرامیک‌های رنگارنگ از جمله وسایلی هستند که می‌توانید در چیدمان فرنچ کانتری مورداستفاده قرار دهید.

2. ادغام هنر و الهام از گذشته

هنر برای تکمیل ظاهر سبک فرنچ در دکوراسیون داخلی اضافه می‌شود و بخشی جدایی‌ناپذیر از این طرح دکوراسیون است. نقاشی‌ها و طراحی‌های زیبا و گل‌دار تا حدود زیادی با این سبک مطابقت دارند. در سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی، اتاق‌ها به اندازه پذیرایی از این سبک بهره‌مند می‌شوند. به همان اندازه که به فضای پذیرایی و هال اهمیت می‌دهید، به اکسسوری، مبلمان، دیوارها و پرده‌های اتاق‌ها نیز توجه داشته باشید.

3. تطبیق دیوارها با پرده

بهتر است برای ایجاد سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی، طرح دیوارها با پرده‌ها نقش و رنگ هماهنگی داشته باشند. هنگامی که از الگوها و طرح‌های بیشتری در اتاق استفاده شود، ظاهری آشفته به فضا می‌بخشد. ازاین‌رو بهتر است هنگام انتخاب انواع پرده در دکوراسیون داخلی و دیوارها از طرح‌ها و رنگ‌های متعادل و روشن استفاده کنید. پرده‌های بلند و کامل که در قسمت پایین جمع می‌شوند مظهر سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی هستند. استفاده از رنگ‌های کم‌رنگ‌تر روی زمینه روشن می‌تواند جلوه‌ای روستایی به چیدمان به سبک فرنچ کانتری ببخشد.

 رنگ کمدها و کابینت‌ها

4. رنگ کمدها و کابینت‌ها

سعی کنید کمدها و کابینت‌ها را به رنگ آبی فرانسوی رنگ کنید. بدین منظور می‌توانید با رنگ‌روغن، روح تازه‌ای به سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی ببخشید. سعی کنید از رنگ آبی روشن در آشپزخانه استفاده کنید و برای تأثیر بیشتر، از سایه‌های تیره‌تر استفاده کنید.

5. وسایل زینتی و استفاده از گل

سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی از وسایل طبیعی ساخته شده برای زندگی سرچشمه می‌گیرد و با رنگ‌ها و وسایل زینتی که انعکاسی از کشور فرانسه هستند، آراسته می‌شود. می‌توانید با خرید وسایل آنتیک از عتیقه‌فروشی‌ها از آن‌ها در دکوراسیون داخلی به سبک فرنچ کانتری استفاده کنید. برای استفاده از سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی آپارتمان، از گل‌های طبیعی غافل نشوید. استفاده از گل‌ها و گیاهان هماهنگ با طرح‌های موجود در دکوراسیون برای ایجاد هماهنگی بیشتر و روح بخشیدن به فضا استفاده کنید.

استفاده از سبک فرنچ کانتری در طراحی داخلی

جمع‌بندی

سبک فرنچ کانتری در دکوراسیون داخلی یکی از سبک‌های قدیمی در دکوراسیون داخلی است که از کشور فرانسه نشئت می‌گیرد. این سبک با وسایل آنتیک، مواد طبیعی و رنگ‌های روشن حال و هوایی آرام و دنج به فضا می‌بخشد. برای ایجاد دکوراسیون داخلی به سبک فرنچ کانتری می‌توانید از مواد و نقش‌های طبیعی، وسایل قدیمی و آنتیک، رنگ‌های روشن و ملایم و وسایل چوبی استفاده کنید.

استفاده از سبک فرنچ کانتری در طراحی داخلی می‌تواند حس شادی و طراوت را در شما ایجاد کند. اگر شما هم از دکوراسیون داخلی خانه خود خسته شده‌اید و حس می‌کنید زمان تغییر فرا رسیده است، با گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی روحی تازه به فضای خانه خود ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu