ایده های استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی یکی از بهترین ایده‌هایی است که می‌تواند فضایی مطلوب و جذاب ایجاد کند. رنگ‌های روشن در مقایسه با رنگ‌های تیره فضایی مطلوب‌تر ایجاد می‌کنند و رنگ استخوانی در ترکیب با رنگ‌های نوک‌مدادی، طوسی و اندکی اکسسوری‌های طلایی‌رنگ فضایی بسیار شیک و لوکس خلق می‌کند.

کاربرد رنگ استخوانی در طراحی داخلی محیط‌هایی که جزئیات زیادی دارند انتخابی شایسته است. برای داشتن یک دکوراسیون شیک با استفاده از رنگ استخوانی باید از پالت‌های رنگی متناسب با آن مانند طوسی و آبی کبود استفاده کرد. در این مقاله از گروه آرت دیزاین متخصص در طراحی داخلی، به مدیریت حسام سلیمانی ایده‌های استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی را بررسی می‌کنیم.

ویژگی های رنگ استخوانی و پالت رنگی آن

ویژگی های رنگ استخوانی و پالت رنگی آن

رنگ استخوانی از دسته رنگ‌های خنثی است و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گروه از رنگ‌ها توانایی ترکیب آن‌ها با اغلب رنگ‌ها و ایجاد فضایی ایده‌آل است. این رنگ با سفید خالص نزدیکی زیادی دارد و با افزودن اندکی رنگ زرد به آن می‌توان گرمای فضا را بیشتر کرد.

برای استفاده از ترکیب‌های رنگی دیگر با رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی باید میزان روشنایی فضا، مصالح کف قرنیزها و سایر رنگ‌های محیط را نیز در نظر گرفت. برای این منظور باید حس و حال موردنظر را هم در نظر گرفت. با استفاده از رنگ‌های سبز تیره، بنفش، زیتونی و زرشکی می‌توان فضایی رسمی خلق کرد.

همچنین برای ایجاد فضای شاد و پرانرژی در طراحی داخلی مسکونی با کاربرد رنگ استخوانی در طراحی داخلی و ترکیب آن با آبی روشن، نارنجی، زرد، قرمز و فیروزه‌ای به این هدف دست‌یافت. برای داشتن دکوراسیون شیک با استفاده از رنگ استخوانی می‌توان آن را با رنگ‌های خنثی مانند کرم و خاکستری ترکیب کرد. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ استخوانی عبارت‌اند از:

  • آرامش و آراستگی: با استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی فضایی آرام، لوکس و آراسته خواهیم داشت.
  • پس‌زمینه ایده‌آل: با استفاده از رنگ استخوانی به‌عنوان پس‌زمینه خنثی می‌توان آن را با المان‌ها و متریال‌های دیگر ادغام کرد.
  • حفظ تعادل در دکوراسیون: به دلیل خنثی بودن رنگ استخوانی می‌توان ابتکار عمل زیادی در انتخاب رنگ‌ها و لوازم دکوراتیو  به‌کار برد.
  • بازتاب نور: با کاربرد رنگ استخوانی در طراحی داخلی فضاهای مسکونی، تجاری، صرافی و طلافروشی نور به‌خوبی منتشر و فضا روشن می‌شود.

استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی

هر کدام از رنگ‌ها ویژگی‌های مخصوص خود را دارند و برای انتخاب آن‌ها در طراحی داخلی معیارهای مختلفی را در نظر می‌گیریم. البته برخی رنگ‌ها پویایی و انرژی بیشتری دارند. رنگ استخوانی یکی از این رنگ‌ها است. رنگ استخوانی ‌‌از رنگ‌های قهوه‌ای مایل به سفیدی و شیری روشن تشکیل شده است.

اگر قصد دارید از رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی استفاده کنید می‌توانید از مبلمان استخوانی رنگ استفاده کنید یا این رنگ را روی دیوارها و لوازم دکوراتیو به‌کار ببرید. به‌عنوان یک ایده برای خلق دکوراسیون شیک با رنگ استخوانی می‌توانید میز ناهارخوری، سرویس خواب، کمد، کنسول یا لوازم اتاق نشیمن را به این رنگ انتخاب کنید.

البته این رنگ استخوانی باید در هارمونی با سایر رنگ‌های محیط باشد تا فضا کسل‌کننده و یکنواخت نباشد. در ادامه کاربرد رنگ استخوانی در طراحی داخلی خانه را بررسی می‌کنیم.

استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی

1. رنگ استخوانی در کف خانه

علاوه بر مبلمان می‌توان از رنگ استخوانی و تناژهای آن برای کف منزل نیز استفاده کرد. بهتر است علاوه بر رنگ، متریال پارکت نیز استخوانی باشد. درصورتی‌که نمی‌خواهید از پارکت‌های استخوانی استفاده کنید می‌توانید پارکت رنگ روشن انتخاب کرده و فرش‌هایی با زمینه استخوانی به‌کار ببرید.

2. رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی؛ رنگ استخوانی در مبلمان و اثاثیه

کاربرد رنگ استخوانی در طراحی داخلی برای مبلمان و اثاثیه بسیار شیک، جذاب و ملایم است. با استفاده از این رنگ می‌توان ظاهری گران‌قیمت به فضا بخشید. با استفاده از مبلمان رنگ استخوانی جلوه زیبایی در اتاق مهمان، اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق‌خواب به وجود می‌آید.

به‌عنوان‌مثال استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی با مبلمانی به همین رنگ در ترکیب با میز کم‌رنگ و پارچه‌های راحت، زیبایی و طراوت را در فضا تزریق می‌کند. همچنین استفاده از صندلی، میز یا کمد رنگ استخوانی در ترکیب با چوب و متریال‌های طبیعی دیگر گرما و حس طبیعت را وارد فضا می‌کند.

3. تقابل رنگ استخوانی با نور

انواع نورپردازی در دکوراسیون داخلی از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون هستند و نقش مهمی در ارتقای جذابیت و کاربری فضا دارند. تقابل رنگ استخوانی با نور علاوه بر افزایش جلوه در فضا، جذابیت رنگ استخوانی را هم بیشتر می‌کند.

کاربرد رنگ استخوانی در طراحی داخلی و در ترکیب با رنگ‌های سفید و خاکستری علاوه بر جذب نور طبیعی، نورپردازی آرام و متوازن در فضا ایجاد می‌کند. استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی برای دیوارها، مبلمان و پارچه‌ها، اتاق را با نور ملایم و آرام‌بخش می‌پوشاند.

4. ترکیب با المان های چوبی

استفاده از رنگ استخوانی و همراهی آن با متریال‌های چوبی فضایی آرام، صمیمی و طبیعی خلق می‌کند. بین رنگ خنثی استخوانی و طبیعت گرم چوب تعامل خاصی برقرار می‌شود. این ترکیب برای اتاق نشیمن، اتاق‌خواب و فضای کاری بسیار مناسب است و جلوه‌ای هنرمندانه دارد.

رنگ استخوانی برای دکوراسیون داخلی طلافروشی

رنگ استخوانی برای دکوراسیون داخلی طلافروشی

استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی طلا فروشی و ترکیب آن با رنگ طلایی و درخشش جواهرات، چشم‌اندازی بسیار لوکس و گران‌قیمت ایجاد می‌کند. همچنین قرارگیری رنگ استخوانی در کنار رنگ سبز یشمی و رگه‌های طلایی باریک در طراحی داخلی طلافروشی حس لوکس بودن جواهرفروشی را القا می‌کند.

برای ویترین‌های داخلی می‌توان در ویترین‌های 6 ضلعی لانه زنبوری یا ویترین‌های داخلی بزرگ ترکیبی از نورپردازی آفتاب مهتاب، کفپوش مخمل بنفش و استندهای استخوانی قرار داد. این ترکیب هم می‌تواند حس اشرافی‌گری را به بازدیدکنندگان القا کند. برای مبلمان و اکسسوری‌های در طراحی داخلی طلا فروشی نیز می‌توان در کنار رنگ استخوانی از رنگ سرمه‌ای، طوسی یا سبز استفاده کرد. رنگ سبز تیره پرستیژ خاصی به فضا می‌دهد.

رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی صرافی

ترکیب رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی صرافی با رنگ‌های آبی کبود، سبز تیره و طوسی می‌تواند حالت رسمی و تجاری فضا را القا کند. همچنین برای داشتن دکوراسیون شیک با استفاده از رنگ استخوانی در صرافی می‌توانید آن را با متریال‌های چوبی ترکیب کنید.

این حالت فضایی سرشار از گرمی و اعتماد را در مشتریان ایجاد می‌کند. همانند سایر فضاها، نورپردازی در صرافی نیز اهمیت زیادی دارد. در ترکیب رنگ استخوانی در صرافی با رنگ‌هایی که گفته شد باید رنگ استخوانی غالب باشد. در این صورت در همراهی با نورپردازی مناسب فضایی روشن، ملایم و آرام خواهید داشت.

استفاده از کفپوش‌های رنگ استخوانی با طرح و بافت ساده فضایی تمیز و مدرن خلق می‌کند. در طراحی داخلی صرافی، فضا باید به‌دور از شلوغی باشد. به همین دلیل در طراحی داخلی صرافی از به‌کارگیری تزیینات اضافی پرهیز شود. برای مبلمان نیز ترکیب دیوارها، پارکت‌ها و پیشخوان‌های استخوانی با مبلمان طوسی بسیار شیک و جذاب است.

لوستر مناسب با رنگ سفید استخوانی

لوستر مناسب با رنگ سفید استخوانی

نورپردازی یکی از عوامل مهم در زیباتر و بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا است. در مواجهه رنگ استخوانی با نور طبیعی و مصنوعی فضا روشنایی و آرامش خاصی داشته و محیط بزرگ‌تر جلوه می‌کند. برای انتخاب لوستر بر اساس رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی باید چند نکته را در نظر گرفت که عبارت‌اند از:

  • شکل و طراحی
  • رنگ هماهنگ
  • موقعیت نصب
  • نوع نوردهی
  • اندازه مناسب

به‌عنوان‌مثال وقتی رنگ استخوانی، رنگ اصلی دکوراسیون است باید رنگ لوستر نیز هماهنگ با آن باشد. برای داشتن دکوراسیون شیک با استفاده از رنگ استخوانی می‌توان از لوستری با چهارچوب استخوانی یا عناصر استخوانی در طراحی استفاده کرد.

جمع‌بندی

انتخاب رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی از بهترین رنگ‌ها است و می‌توان به‌راحتی آن را با رنگ‌های دیگر ترکیب کرد. کاربرد رنگ استخوانی در طراحی داخلی با رنگ‌های سبز تیره، یشمی، زیتونی، زرشکی و بنفش فضایی رسمی و باابهت خلق می‌کند.

برای خلق دکوراسیون شیک با استفاده از رنگ استخوانی می‌توان آن را با آبی روشن، زرد و فیروزه‌ای ترکیب کرد. ترکیب رنگ استخوانی با متریال‌های چوبی فضایی گرم، طبیعی و دلنشین همراه با تعاملی خاص خلق می‌کند. در مواجهه نور و رنگ استخوانی شاهد پخش ملایم نور و ایجاد فضایی پویا و سرزنده همراه با آرامش خواهیم بود.

گروه طراحی داخلی آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی تیمی متشکل از طراحان خلاق است که با هنرمندی کامل و دانش و مهارت بالا بهترین و زیباترین طراحی‌های دکوراسیون داخلی را اجرا می‌کنند. توجه به نوع کاربری، فضا، سلیقه کارفرما و رعایت اصول زیبایی‌شناسی و ایمنی در رأس اصول گروه آرت دیزاین قرار دارد. برای مشاوره در زمینه طراحی داخلی و کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu