طراحی داخلی هتل

شما به عنوان یک هتل‌دار موفق می‌دانید که امروزه هتل‌داران بدون توجه به اصول طراحی داخلی هتل نمی‌تواند آن گونه که باید در جلب نظر مهمانان موفق باشند.

صنعت هتل‌داری جزو پویاترین و پر‌رقابت‌ترین صنعت‌های جهان است. هتل‌های بسیاری با به روز کردن خود و برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان، تلاش می‌کنند سهم بیشتری از این صنعت را نصیب خود کنند.

مهمانانی که به هتل شما می‌آیند هر کدام به دلیل خاصی شما را انتخاب می‌کنند. در وهله اول باید ببینید مخاطب اصلی شما کیست؟ و این طیف از برند و هتل شما چه توقعی دارند؟ مهمان‌هایی که تمایل دارید بارها و بارها آن‌ها را ببینید را جامعه هدف خود قرار دهید و متناسب با روحیه و خواست آن‌ها و همچنین متناسب با نام و برند خود دکوراسیون داخلی هتل خود را انتخاب کنید.

طراحی داخلی هتل تنها فراهم کردن مبلمان و تزئین لابی نیست، بلکه جز به جز هتل با ایده و هدف خاص تغییر خواهد کرد.

طراحی داخلی هتل
طراحی دکوراسیون داخلی هتل

لزوم توجه به جزئیات در طراحی داخلی هتل

هتل‌ها قسمت‌های مختلف و متعدی دارند و همین موضوع کار طراحی داخلی هتل را برای طراح پیچیده و سخت می‌کند. لابی که جزو مهم‌ترین قسمت‌های ساختمان هتل است معمولا ویترین کار شما طراح را نشان می‌دهد، بنابراین لازم است تا توجه ویژه‌ای به آن بشود. راهروها، اتاق‌ها، کانتر پذیرش، سرویس بهداشتی، رستوران، کافه و سایر قسمت‌ها اگر چه به اندازه لابی اهمیت ندارد، اما بدون اهمیت نیز نیست؛ بنابراین بهتر است تا همگی به صورت جز به جز باید با هم هماهنگ و مرتبط باشند.

برای مطالعه مقاله «عناصر مهم در طراحی داخلی» کلیک کنید.

هتل‌ها محل استراحت مهمان‌ها هستند. پس طراحی داخلی هتل باید به گونه‌ای باشد که مهمانان در آن احساس آرامش و راحتی کنند. مهمانان چه برای قرارکاری به هتل آمده باشند چه برای استراحت و تفریح، باید از لحاظ زیبایی شناسی بصری مجاب شده باشند که دوباره هتل شما را برای اقامت انتخاب کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی هتل
توجه به تمامی اجزا در طراحی داخلی هتل

طراحی حرفه ای لابی هتل

همیشه اولین برخورد‌ها در ذهن ما می‌ماند. مانند لحظه ورود ما به یک شهر جدید، یا دیدن کسی برای بار اول، همیشه لحظات اول در برخورد با جای جدید تعیین کننده هستند. لابی اولین جایی است که در هنگام ورود به هتل مشاهده می‌کنیم. تصوری که در ذهن مهمان از هتل شکل می‌گیرد بسیار تحت تاثیر لابی است. طراحی داخلی باید این حس را به مهمان منتقل کند که در فضای لابی مورد استقبال واقع شده است.

لابی هتل
لابی هتل

چیدمان مبلمان ، نورپردازی و و رنگ‌های به کار رفته همگی باید در راستای ایجاد حسی دلپذیر برای ماندن مهمان در هتل باشد. 

طراح داخلی باید از روانشناسی برای انتخاب رنگ‌ها استفاده نماید. برای مثال رنگ بنفش لوکس و مجلل بودن را القا می‌کند. یا برش‌هایی از رنگ زرد برای قسمت‌هایی که قرارهای کاری در آن برگذار می‌شود، می‌تواند حس گفتگو را تقویت کند.

محیط لابی محیطی چند منظوره است، چرا که هم قرارهای دوستانه هم نشست‌های کاری در لابی برگذار می‌شود و به همین دلیل طراحی لابی از سخت‌ترین بخش‌های هتل است و باید بر اساس نیاز مهمانان هتل باشد.

ایجاد فضایی مطبوع در لابی با رایحه‌های دلنشین تاثیر به سزایی در رضایت مهمانان دارد.

نورپردازی هتل

نورپردازی درست یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها در طراحی داخلی لابی است. استفاده به جا از چراغ‌های دکوراتیو و لوستر‌های بزرگ می‌تواند محیطی جذاب پدید بیاورد. همچنین استفاده از انواع گیاهان و آبنما‌ها و فواره‌ها می‌تواند منجر به این شود که مهمانان زمان بیشتری را در لابی بگذرانند تا اینکه تنها در اتاق‌های خود باشند.

چینش و انتخاب نوع مبلمان هم بسیار مهم است، همانطور که گفتیم لابی را برای مقاصد مختلف باید مهیا کرد، برای مثال وجود مبلمان سلطنتی یا رسمی برای قرارهای کاری و وجود صندلی‌های ارگونومی و مبلمان راحتی برای ریلکس کردن و نوشیدن یک فنجان قهوه لازم به نظر می‌رسد.

انتخاب مبلمان

طراحی داخلی اتاق های هتل

اتاق  یک هتل به منزله خانه مهمان است‌. در طراحی داخلی اتاق باید هر آنچه که مهمان به آن نیاز دارد، جاگذاری شود. برای مثال وجود کابل‌های شارژ، پریز‌های در دسترس، تلویزیون و احتمالا یک صندلی کنار پنجره می‌تواند حس راحتی برای مهمان به وجود بیاورد.

برای مطالعه مقاله «اصل تعادل در طراحی داخلی چیست؟» کلیک کنید.

اتاق هر مهمان محل استراحت است و وجود سر و صدای اضافه در اتاق می‌تواند باعث نارضایتی شود. پس در ابتدای کار باید طراح تمهیدات کافی را جهت عایق سازی دیوار‌ها اعمال کند. هماهنگی تم کلی اتاق باعث حس آرامش می‌شود . دیوار‌ها، کفپوش، تخت خواب، مبلمان و سرویس بهداشتی همگی باید در کنار هم در یک نمای کلی نشانگر سبک و سیاق هتل باشند. وجود نور کافی و نه چندان زیاد در اتاق هم حائز اهمیت است.

پیش‌تر اشاره کردیم که روانشناسی رنگ‌ها به ما برای انتخاب رنگ مناسب کمک می‌کنند. به کارگیری رنگ‌هایی مانند آبی یا سبز باعث آرامش می‌شوند، یا استفاده از رنگ‌های روشن که اتاق‌ها را روشن‌تر و جادار‌تر نشان می‌دهند می‌تواند محیط دل‌انگیزی را ایجاد کند. انتخاب رنگ و نور در اتاق باید در راستای حس آرامش و امنیت برای مهمان باشد و تجربه‌ای ناب را برای او رقم بزند.

سخن آخر

هدف از طراحی داخلی هتل این است که میزبان بی‌عیب و نقصی برای مهمانان خود باشیم. فراهم آوردن محیطی که در آن ترجیح مهمان به ماندن باشد تا رفتن، نتیجه همکاری طراح داخلی با هتل‌داری مدرن است. سرویس‌دهی خوب و خدمات مطلوب در کنار ایجاد محیط زیبا و دلنشین می‌تواند به رونق کسب و کار شما بی‌انجامد. مجموعه حسام سلیمانی با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی داخلی هتل، بازسازی ساختمان و طراحی داخلی و همچنین طراحی داخلی تجاری بهترین انتخاب‌‌ها برای طراحی داخلی هتل را به شما ارائه می‌کند.

Close Menu