چه مبلی برای خانه مدرن بخریم؟ معرفی مبل های راحتی و مدرن

با تغییر سبک زندگی مردم، مبل های راحتی و مدرن به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر دکوراسیون داخلی تبدیل شده‌اند. باتوجه‌به راحتی، سادگی و ظرافت سبک مدرن بسیاری از افراد سبک مدرن را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب می‌کنند. با این روند انواع مبلمان مدرن نیز طرف‌داران زیادی پیدا کرده و در بازار نیز با تنوع گسترده‌ای از این نوع مبلمان روبه‌رو هستیم.

در سبک دکوراسیون مدرن، راحتی و کارایی فضا اهمیت زیادی دارد و چیدمان به صورتی است که راحتی ساکنان را فراهم ساخته و تمام وسایل موجود کاربردی و مفید باشند. استاندارد بودن پایه مبل، استفاده از فوم سرد و طراحی اصولی تکیه‌گاه و نشیمن از ویژگی ‌های مبل های راحتی هستند. در ادامه مقالات گروه طراحی داخلی آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی به بحث درباره مبل های راحتی و مدرن و استفاده از آن‌ها در خانه‌های مدرن می‌پردازیم.

ویژگی های سبک مدرن

ویژگی های سبک مدرن

در ابتدای این مبحث بهتر است ابتدا آشنایی کلی با سبک مدرن پیدا کنیم. در سبک مدرن اعم از دکوراسیون داخلی مدرن یا انواع مبل های راحتی و مدرن، راحتی و کارایی اهمیت زیادی دارد. دکوراسیون سبک مدرن به‌گونه‌ای است که تمام فضاها و وسایل در جهت تأمین آسایش و راحتی ساکنان طراحی و اجرا می‌شوند. علاوه بر این، کاربردی‌بودن اصل مهم دیگری است که در سبک مدرن موردتوجه قرار می‌گیرد. در این سبک از طراحی داخلی مسکونی و انواع مبلمان مدرن اثری از تجملات و زرق‌وبرق سبک وجود ندارد و تزیینات مینیمال هستند.

یکی دیگر از ویژگی های سبک مدرن استفاده از رنگ‌های خنثی است که رنگ‌های پرکاربرد و اصلی این سبک به شمار می‌روند. استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی و همچنین ساختار خلوت سبک مدرن موجب بزرگ‌تر دیده‌شدن فضاهای کوچک می‌شود. مهم‌ترین ویژگی‌های سبک مدرن عبارت‌اند از:

  • استفاده از مبل های راحتی و مدرن
  • ایجاد فضای باز با کمک رنگ و چیدمان
  • چیدمان مناسب لوازم برقی و دیجیتال
  • حفظ سادگی و کاربردی‌بودن وسایل و فضا

اصول مهم انتخاب مبل های راحتی و مدرن

اگر به بازارهای مبلمان و دکوراسیون داخلی سر بزنید علاوه بر انواع لوسترهای مناسب سبک مدرن با انواع مبلمان مدرن روبه‌رو خواهید شد که همگی جذاب، زیبا و کاربردی هستند. البته باید گفت که تمام انواع مبلمان مدرن برای همه خانه‌های سبک مدرن مناسب نیستند و انتخاب آن‌ها باید متناسب با فضا و نوع کاربری باشد. در ادامه اصول مهم انتخاب مبل‌های راحتی و مدرن را بررسی می‌کنیم.

اصول مهم انتخاب مبل های راحتی و مدرن

1. اندازه فضا

اولین اصل در انتخاب مبل های راحتی و مدرن توجه به فضایی است که قصد دارید مبلمان را در آن بچینید. باید برای تردد بین مبل‌ها فضای کافی وجود داشته باشد و سالن یا اتاق نشیمنی که قصد دارید مبلمان را در آن بچینید با اندازه مبلمان متناسب باشد. راحتی و کاربردی‌بودن اولین اصل و دلیل محبوبیت سبک مدرن است؛ به‌عنوان‌مثال قصد دارید چه میزان از فضای یک سالن یا اتاق نشیمن بزرگ را به مبلمان اختصاص دهید. برای فضاهای کوچک استفاده از مبل‌های تاشو می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

2. سبک زندگی

امروزه مبلمان فقط برای نشستن نیست و به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که می‌توان از آن‌ها برای خوابیدن، کتاب‌خواندن، غذاخوردن و… استفاده کرد. به همین دلیل لازم است هنگام انتخاب مناسب‌ترین نوع از انواع مبلمان مدرن، سبک زندگی خود را نیز در نظر بگیرید.

3. جنس و طرح پارچه

در انتخاب مبل های راحتی و مدرن و تمام انواع دیگر مبل توجه به طرح و جنس نیز مهم است. برای اینکه یک دکوراسیون شیک داشته باشید طرح و جنس پارچه مبلمان را متناسب با اِلمان‌های دیگر مانند پرده، فرش و… انتخاب کنید. توجه به نوع پارچه، کوسن، پشتی و چهارچوب مبل نیز بسیار مهم است. همچنین توجه به دوام پارچه مبل و مقاومت در برابر پارگی و ساییدگی نیز از دیگر موارد مهم است.

مبل های راحتی و مدرن؛ انواع مبلمان مدرن

مبل های راحتی و مدرن؛ انواع مبلمان مدرن

باتوجه‌به محبوبیت سبک دکوراسیون مدرن و استفاده از مبل‌های راحتی و مدرن در این سبک تنوع گسترده‌ای در بازار وجود دارد که می‌توان بر اساس سلیقه، سبک زندگی و… انتخاب کرد. در ادامه چند نمونه از انواع مبلمان مدرن را معرفی می‌کنیم.

1. مبل راحتی و مدرن تافت آف سفید

این نوع مبل زیبا، راحت و شیک با طراحی خاص خود نظر هر بیننده را جلب می‌کند. درحقیقت این نوع مبل مدرن ترکیبی از دو سبک مدرن و کلاسیک است و رنگ سفید و درخشان آن نمای زیبایی از سبک مینیمال را به نمایش می‌گذارد. از ویژگی های مبل های راحتی تافت آف سفید می‌توان به ساختار مقاوم و مستحکم آن‌ها اشاره کرد که با جلوه ساده و تمیز خود آرامش را در فضا تزریق می‌کند.

2. مبل راحتی مدرن با طراحی هندسی خاص

استفاده از مبل های راحتی و مدرن با طراحی هندسی خاص را می‌توان یک شاهکار هنری به‌حساب آورد. استفاده از خطوط تمیز و اشکال هندسی متنوع از مهم‌ترین ویژگی های مبل های راحتی با فرم هندسی است. استفاده از اشکال هندسی مختلف به مبلمان عمق بخشیده و کانون توجه قرار می‌گیرد.

مبل راحتی سکشنال مدرن کم حاشیه

3. مبل راحتی سکشنال مدرن کم حاشیه

افرادی که می‌خواهند از فضای منزل خود بیشترین بهره را برده و همچنین فضایی مدرن و معاصر داشته باشند خرید مبل راحتی سکشنال گزینه‌ای عالی برای آن‌ها است. انعطا‌ف‌پذیری یکی از ویژگی‌های این نوع مبلمان است که طراحی بخش‌بخش یا سکشنال آن به شما اجازه می‌دهد تا قسمت‌های مختلف آن را از هم جدا کنید. در ساخت مبل های راحتی و مدرن سکشنال غالباً از رنگ‌های خاکستری، مشکی و سفید استفاده می‌شود که این رنگ‌ها فضایی شیک و مدرن خلق می‌کنند.

4. مبل های راحتی و مدرن؛ مبل نئوکلاسیک مدرن

یکی دیگر از انواع مبلمان مدرن که ترکیبی از الگوهای قدیمی و راحتی مدرن را در خود دارد مبلمان نئوکلاسیک مدرن است. در این نوع مبل با استفاده از فناوری‌های مدرن و الگوهایی از گذشته شاهد فضایی منحصربه‌فرد و کاربردی در دکوراسیون مدرن خواهیم بود. کاربرد خطوط منحنی و اشکال هندسی برخی دیگر از ویژگی های مبل های راحتی نئوکلاسیک هستند.

5. مبل منحنی مدرن جاناتان آدلر

همان‌طور که از نام آن مشخص است این نوع مبلمان توسط طراح و معمار معروف جاناتان آدلر طراحی شده است. ظرافت، زیبایی، انعطاف‌پذیری و راحتی از ویژگی های مبل های راحتی و مدرن جاناتان آدلر است که می‌تواند دکوراسیون خانه مدرن شما را تکمیل کند.

انواع دیگر مبلمان مدرن عبارت‌اند از:

مبلمان و نورپردازی

مبلمان و نورپردازی

علاوه بر مبل های راحتی و مدرن باید فاکتور مهم دیگری را هم در نظر گرفت. یکی دیگر از موارد مهم در دکوراسیون داخلی توجه به نورپردازی و ایجاد تعادل بین نوع دکوراسیون و متریال‌های نورپردازی است. کاربرد صحیح انواع نورپردازی در دکوراسیون داخلی جلوه مبل‌های راحتی و مدرن را در دکوراسیون داخلی مدرن بیشتر می‌کند. انواع نورپردازی در سبک دکوراسیون مدرن عبارت‌اند از:

  • نورپردازی خطی
  • نورپردازی کف
  • نورپردازی تک‌رنگ
  • نورپردازی دیواری
  • نورپردازی تقو‌یت‌شده با آینه و شیشه

برای نورپردازی در سبک مدرن نباید در میزان نورپردازی افراط کرد و همچنین از کاربرد حباب‌های رنگی برای لامپ‌ها خودداری کنید. استفاده از طرح‌های خاص و منحصربه‌فرد از دیگر مواردی است که می‌تواند ویژگی های مبل های راحتی را در دکوراسیون مدرن برجسته‌تر کند.

ویژگی های مبل های راحتی

مبل های راحتی و مدرن بسیار کاربردی، راحت و زیبا بوده و فضایی مینیمال و منحصربه‌فرد خلق می‌کنند. با وجود تنوع زیاد انواع مبل‌های مدرن این متریال‌های شیک ویژگی‌های مشترکی دارند که عبارت‌اند از:

ویژگی های مبل های راحتی

1. رنگ

اولین مورد از ویژگی های مبل های راحتی رنگ آن است. رنگ غالب در مبل های راحتی و مدرن رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری، بژ و مشکی است. استفاده از این رنگ‌ها آرامش و لطافتی بی‌مثال به فضا می‌بخشد. البته می‌توان از رنگ‌های دیگر نیز استفاده کرد؛ ولی باید دقت داشت که رنگ مبلمان با سایر اِلمان‌های دکوراسیون داخلی متناسب باشد.

2. پارچه

بر خلاف سبک کلاسیک، پارچه‌های مورداستفاده در ساخت انواع مبلمان مدرن ساده و بدون زرق‌وبرق است. از پارچه‌های براق مانند ابریشم، ساتن یا مخمل برای مبل‌های مدرن استفاده نمی‌شود؛ بلکه بافت‌های کتان، مازراتی، نانو و… برخی از مهم‌ترین پارچه‌های به‌کار رفته در مبل مدرن هستند.

3. مبل های راحتی و مدرن؛ راحتی

شاید مهم‌ترین دلیل محبوبیت انواع مبلمان مدرن راحتی آن‌ها باشد. انواع مبل های راحتی و مدرن برای استفاده روزمره هستند و راحتی مهم‌ترین اصلی است که باید درنظر گرفته شود. هنگام انتخاب مبلمان مدرن باید راحتی آن درنظر گرفته شود و برای کمر، گردن، زانو و کمر کاملاً مناسب باشد.

پایه مبل

4. پایه مبل

تمام بخش‌های ظاهری مبل های راحتی و مدرن از اصل مینیمال و سادگی پیروی می‌کنند. پایه‌های مبلمان مدرن دارای طراحی ساده و بدون هیچ‌گونه پیچ‌وخم است. از پایه‌های چوبی و در برخی دیگر پایه‌های فلزی براق برای ساخت مبلمان مدرن استفاده می‌شود. همانند سایر قسمت‌ها، سادگی در طراحی و ساختار اسکلت و پایه از ویژگی های مبل های راحتی است.   

برای انتخاب مبلمان مناسب اعم از مبل های راحتی و مدرن، مبل کلاسیک، مبل استیل، مبل چستر و… توجه به دیگر اِلمان‌ها ضروری است. هماهنگی همه وسایل به زیباتر شدن فضای داخلی کمک می‌کند.

جمع‌بندی

سبک دکوراسیون مدرن یکی از سبک‌های محبوب و بسیار رایج است که دلیل آن را می‌توان در راحتی و کاربردی‌بودن سبک جستجو کرد. در این سبک خبری از شلوغی نیست و رنگ‌های به‌کاررفته در سبک مدرن و همچنین مبل های راحتی و مدرن آرام‌‌بخش و خنثی هستند.

نکات مهمی که در انتخاب انواع مبلمان مدرن باید موردتوجه قرار داد رنگ، بافت پارچه، اندازه و تناسب با فضا است. سادگی در طراحی، استفاده از رنگ‌های خنثی، پارچه‌های بافت کتان، مازراتی و… از مهم‌ترین ویژگی های مبل های راحتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu