انتخاب مبلمان مناسب

انتخاب مبلمان مناسب یکی از هیجان‌انگیزترین و درعین‌حال مشکل‌ترین بخش‌های دکوراسیون داخلی است. برای انتخاب مبلمان مناسب باید به ویژگی‌هایی فراتر از زیبایی ظاهری توجه کرد و چند روزی برای این کار وقت گذاشت. تاثیر مبلمان در طراحی داخلی به حدی است که بخشی از هویت و سلیقه شما را منعکس می‌کند و همچنین باید مبلمانی را انتخاب کنید که سال‌ها بدون افت کیفیت کار کند و بعد از مدتی دلتان را نزند. از طرفی دیگر مبلمان در دکوراسیون داخلی باید به نحوی طراحی شود که با بقیه فضای خانه، هم‌خوانی و هماهنگی داشته باشد. به‌عبارت‌دیگر برای انتخاب مبلمان مناسب به جز ویژگی‌های خود محصول مانند استحکام، رنگ، جنس و شمایل آن باید به شرایط خانه و زندگی خود نیز توجه داشت؛ به‌عنوان‌مثال کسی که تنها زندگی می‌کند نسبت به خانواده‌ای که فرزندان کوچک دارد، محدودیت‌ها و اولویت‌های متفاوتی دارد. در ادامه مطلب از آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی نکات مهم انتخاب مبلمان متناسب با دکوراسیون داخلی را بررسی می‌کنیم..

انتخاب مبلمان مناسب هماهنگ با سبک دکوراسیون

انتخاب مبلمان هماهنگ با سبک دکوراسیون

در زمان انتخاب مبلمان مناسب باید تمام فضا و تزیینات آن مثل گچ‌بری‌های پر جزئیات و زیبا، آینه‌های قدی و دکوری‌های چوبی در نظر گرفته شود تا بتوان میان تمام اجزا دکوراسیون داخلی هماهنگی برقرار کرد و مبلمان مناسب بر اساس سبک دکوراسیون خانه انتخاب نمود. به‌عنوان‌مثال اگر وسایل خانه شما سبک کلاسیک دارد مبلمان کلاسیک و اگر سبک مدرن دارد مبلمان مدرن انتخاب کنید. درصورتی‌که وسایل و جزئیات به‌کاررفته در منزل شما به سبک کلاسیک باشد و شما مبلمان به سبک مدرن انتخاب کنید نظم دکوراسیون داخلی منزلتان به هم می‌خورد. اگر منزلتان دارای ترکیبی از طرح‌ها و رنگ‌های مختلف است، سعی کنید مبلی انتخاب نمایید که از چندین سبک ترکیب شده باشد. پیشنهاد می کنیم مقاله 7 سبک برتر در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان های مسکونی را مطالعه کنید.

انتخاب مبلمان مناسب؛ رنگ مبلمان

برای انتخاب مبلمان مناسب عوامل بسیاری تأثیرگذار است. رنگ مبلمان یکی از عواملی است که تأثیر بسیاری در زیبایی دکوراسیون داخلی دارد. سعی کنید از رنگ‌های جیغ و شاد نترسید و آن‌ها را امتحان کنید؛ ولی درصورتی‌که تمایل به ریسک‌کردن ندارید می‌توانید از رنگ‌های خنثی استفاده نمایید. انتخاب رنگ مبل بسته به نوع مکان و فضا متفاوت است. مثلاً برای انتخاب رنگ مبل سالن پذیرایی در طراحی داخلی مسکونی توجه به‌اندازه فضا و میزان نور موجود در سالن مهم است.

درصورتی‌که سالن پذیرایی منزل شما بزرگ است، می‌توانید از انواع رنگ‌های تیره و روشن برای مبلمان در دکوراسیون داخلی استفاده کنید. همچنین می‌توان از مبلمان رنگ روشن برای بزرگ‌تر به‌نظررسیدن سالن‌های پذیرایی کوچک استفاده کرد. برای سالن‌های پذیرایی که به‌اندازه کافی نور دارند می‌توان مبلمان با رنگ روشن یا تیره انتخاب نمود و از مبلمان با رنگ روشن مثل سفید و شیری که نور را منعکس می‌کنند می‌توان برای سالن‌های پذیرایی که فضایی تاریک و کم‌نور دارند، استفاده کرد.

هنگام خرید مبلمان چه نکاتی را مدنظر داشته باشیم؟

هنگام خرید مبلمان چه نکاتی را مدنظر داشته باشیم؟

برای انتخاب مبلمان مناسب سعی کنید از قطعه‌های اصلی شروع کنید. برای اتاق نشیمن اصولاً یک کاناپه و چند مبل تکی به‌علاوه میز جلوی مبل تهیه می‌شود. قبل از انتخاب و خرید جزئیاتی مثل گلدان‌های پایه‌بلند تزیینی و میزهای عسلی به قطعه‌های اصلی توجه کنید و بعد از انتخاب قطعه‌های اصلی جزئیات را باتوجه‌به آن‌ها انتخاب کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که دنبال محصولات باکیفیت و قابل شستشو باشید؛ زیرا این مبلمان قرار است چندین سال برای شما کار کند و شسته شوند. در هنگام خرید سعی کنید روی تک‌تک مبل‌ها نشسته و از تراز بودن آن‌ها مطمئن شوید. همچنین از فروشنده بخواهید دوام و کیفیت مواد داخلی بالشت ها را تضمین و به‌صورت کتبی در اختیارتان قرار دهد. تاثیر مبلمان در دکوراسیون داخلی موجب شده انتخاب مبلمان مناسب زمانی به نتیجه دلخواه برسد که مبل‌ها با دیگر وسایل مانند فرش و میز و… هماهنگ باشند. در کل سعی کنید ابتدا تم کلی دکوراسیون خود را انتخاب کنید.

انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی

به‌صورت کلی مبلمان های متنوعی در بازار موجود است که در این مقاله به چند نوع از آن‌ها اشاره شده است. هر یک از این مبلمان در دکوراسیون داخلی باتوجه‌به مواردی چون متراژ، سلیقه و نیاز مشتری انتخاب می‌شوند. در زیر به بررسی بیشتر مبلمان چرم، کلاسیک و مدرن پرداخته شده است.

انواع مبلمان؛ مبل کلاسیک

1. انواع مبلمان؛ مبل کلاسیک

در انتخاب مبلمان مناسب می توانیم مبل کلاسیک را انتخاب کنیم. همان‌طور که از نام مبل کلاسیک مشخص است برای سبک کلاسیک طراحی و تولید شده اند. ابتدا این سبک به کشورهای اروپایی مثل ایتالیا تعلق داشت که با پارچه‌های خاص و گران‌قیمت و رنگ‌های روشن و پر زرق‌وبرق تولید می‌شدند. چوب مبل‌های کلاسیک اغلب از راش و گردو بود؛ اما با گذر زمان این نوع مبل‌ها در مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر نیز تولید شدند. در کل هنوز ظاهر این نوع مبل‌ها یادآور زرق‌وبرق و  تجمل خانه‌های سلطنتی است.

درصورتی‌که برای طراحی فضای خانه به این نوع مبل‌ها علاقه دارید توجه به متراژ خانه حائز اهمیت است. این نوع مبل‌ها نیاز به فضای بیشتری دارند؛ زیرا اندازه مبل‌های سلطنتی یا کلاسیک به‌مراتب بزرگ‌تر از دیگر مبل‌ها است. ست‌شدن با عناصری مثل میزناهارخوری بزرگ، ویترین‌های فلزی، میزهای کنسول و گلدان‌های بزرگ از دیگر ویژگی‌های انتخاب مبلمان کلاسیک است. پس باید گفت که بزرگ‌بودن فضای نشیمن شرط اول در انتخاب مبلمان به سبک کلاسیک است. برای اشنایی بیشتر مقاله طراحی داخلی کلاسیک را مطالعه کنید.

2. انتخاب مبلمان مناسب؛ مبلمان مدرن

امروزه یکی از پر طرفدارترین انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی، مبل‌های مدرن هستند. این نوع از مبلمان‌ها برای همه محیط‌ها اعم از محیط تی وی، نشیمن و پذیرایی قابل‌استفاده هستند. یکی از انواع مبلمان مدرن یا راحتی مبلمان ال هستند که نشیمن راحت و فوق‌العاده‌ای دارند. انتخاب مبلمان مناسب برای فضاهای کوچک  به دلیل فضای کم بسیار حایز اهمیت است. مبلمان ال انتخاب خوبی برای محیط‌های کوچک هستند؛ زیرا این نوع مبل‌ها به هم متصل بوده و نیازمند دسته و وجود فضای بین مبل نیستند. این نوع مبل‌ها در دو جنس پارچه‌ای و چرم موجود هستند. این نوع مبلمان با دکوراسیون مدرن مثل فرش مدرن نیز ست می‌شوند. درصورتی‌که انتخاب شما مبلمان مدرن است دیگر عناصر به‌کاررفته در دکوراسیون مثل میزناهارخوری، آینه و شمعدان‌ها نیز باید به سبک مدرن انتخاب شود.

تاثیر مبلمان در طراحی داخلی؛ مبلمان چرم

3. تاثیر مبلمان در طراحی داخلی؛ مبلمان چرم

با انتخاب مبلمان مناسب می‌توان تغییری اساسی در دکوراسیون منزل خود ایجاد کرد. درصورتی‌که بخواهید این تغییر اساسی را در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید مبلمان چرم می‌تواند گزینه مناسبی برای ایجاد این تغییر باشد. این نوع مبلمان درعین‌حال که بسیار شیک هستند، راحتی دلپذیری برای محیط نشیمن فراهم می‌کنند. مبلمان‌های چرم دارای سطح صاف و یکدست هستند و به‌راحتی تمیز می‌شوند. در این نوع مبلمان تنها باید مراقب خراشیدگی بود تا چرم پاره نشود.

این نوع مبلمان اصولاً در بین کسانی که دارای حیوان خانگی مثل سگ یا گربه هستند بسیار محبوب است؛ زیرا موی حیوانات به‌راحتی از روی مبل پاک می‌شود. مبلمان چرم در طیفی از چرم طبیعی تا مصنوعی تولید می‌شوند و در رنگ‌های سفید، قهوه‌ای و خاکستری در بازار موجود هستند که شما می‌توانید باتوجه‌به دکوراسیون منزل خود یکی از این رنگ‌ها را انتخاب کنید. اگر در طراحی داخلی تجاری یا طراحی داخلی اداری خود نیاز به مبلمان چرم دارید می‌توانید با مراجعه به وب سایت و صفحه محصولات حسام سلیمانی از مبل های چرم تولید آن ها دیدن کنید.

سخن پایانی

انتخاب مبلمان مناسب همیشه مهم بوده و می‌توان گفت جز مهم‌ترین تصمیماتی است که برای چیدمان دکور منزل خود می‌گیرید؛ زیرا مبلمان در مرکز خانه و توجه همگان قرار می‌گیرد. در زمان خرید مبلمان توجه به یک سری نکات مثل متراژ منزل و نوع سبک دکوراسیون آن و… حایز اهمیت است. تاثیر مبلمان در طراحی داخلی می‌تواند شما را وادار کند که رسمی و خشک رفتار کنید یا برعکس به شما حس راحتی و آرامش بدهد. باید گفت مبلمان‌ها عناصری هستند که به یک فضا روح و جان و عینیت می‌بخشند. مبلمان در دکوراسیون داخلی به همان اندازه که می‌توانند در زیبایی یک فضا تأثیرگذار باشند به همان اندازه هم می‌توانند عکس آن عمل کنند. پس حتماً در زمان خرید به سبک دکوراسیون منزل خود مبل انتخاب کنید تا این زیبایی تحقق یابد.

گروه معماری آرت دیزین با مدیریت حسام سلیمانی سال‌هاست با افتخار در زمینه طراحی داخلی پروژه‌های مسکونی، اداری، تجاری مشغول فعالیت است. این گروه با تخصص و حساسیت بالا اقدام به طراحی و تولید انواع وسایل و مبلمان و همچنین طراحی فضاهای داخلی ساختمان‌ها کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت حسام سلیمانی مراجعه و از نمونه کارها دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu