بهترین راهنمای خرید مبل تخت خواب شو + مدل‌های ۲۰۲۳

مبل تخت خواب شو نسل جدید مبلمان است که علاوه بر استفاده برای نشستن به‌عنوان تخت برای استراحت و خواب نیز به کار می‌رود. این مبلمان چندمنظوره به‌صورت تک‌نفره و دونفره تولید می‌شوند و تنوع زیادی دارند. بهترین مدل تختخواب شو باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که نشیمنگاه راحت و نرم و پایه‌های قوی و مستحکمی داشته باشد.

این نوع مبلمان در چندین دسته کلاسیک، مبل ال، مدرن و… تقسیم‌بندی می‎شود و هر شخص باید متناسب با فضای خود و باتوجه‌به کاربرد، نوع آن را انتخاب نماید. حمل‌ونقل آسان، کاربرد چندمنظوره، قیمت مناسب و تنوع بالا همگی از مزایای مبل تختخواب شو است. در ادامه سری مقالات گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی به نکات مهم خرید این مبلمان پرداخته شده است.

مبل تخت خواب شو چیست؟

مبل تخت خواب شو چیست؟

مبل تخت خواب شو یا کاناپه تختخواب شو (Sofa Bed) یک مبلمان چندمنظوره است که به دو صورت دستی و کنترلی در بازار موجود است. این مبل در واقع یک‌تخت است که تا شده و به‌صورت یک مبل ساده دیده شود. مبل‌های تخت خواب شو معمولاً در مکان‌هایی استفاده می‌شوند که به علت کمبود فضا، امکان استفاده هم‌زمان از مبل و تخت وجود نداشته باشد.

یک چارچوب فلزی در زیر بالشتک‌های نشیمنگاهی این مبل‌ها وجود دارد که می‌توان یک تشک نازک بر روی آن پهن کرد تا به یک تختخواب واقعی تبدیل شود. مبلمان تختخواب شو در دسته مبلمان راحتی قرار می‎گیرد و به‌صورت مبل‌های تک‌نفره و دونفره در بازار عرضه می‌شوند.

مبل تخت خواب شو به‌گونه‌ای طراحی شده که دارای نشیمنگاه راحت و نرم، پایه‌های کوتاه و دسته‎های پهن است. این مبل با فوتن به سبک غربی متفاوت است؛ اما از تشک‌های فوتن برای آن استفاده می‌شود. مبلمان تختخواب‌شو طرف‌داران بسیاری دارد؛ چرا که بسیار کارآمد و مناسب برای سوییت‌های کوچک است. این نوع مبلمان برای فضای باز نیز قابل استفاده هستند. بهترین مدل تختخواب شو باید کلیه خواسته‌ها و نیازهای مشتری را برآورده سازد و بر اساس اصول ساخته شود. این مبل در انواع مختلف کلاسیک، مبل ال، مدرن و…تولید می‌شود.

ویژگی های بهترین مدل تختخواب شو کدام اند؟

ویژگی های بهترین مدل تختخواب شو کدام اند؟

با دیدن نام این محصول اولین چیزی که به ذهن مخاطب خطور می‎کند تبدیل مبل به تختخواب است؛ اما باید در خرید آن علاوه بر زیبایی، سلیقه و بودجه به نکات دیگری نیز توجه داشت. بهترین مدل تختخواب شو باید خواسته استفاده‌کننده یعنی راحتی و کیفیت را هم‌زمان داشته باشد. وجود ویژگی‌های زیر این نوع مبلمان را به بهترین انتخاب تبدیل می‌کند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

1. جنس و بافت پارچه در مبل تخت خواب شو

 یکی از دغدغه‌های مهم در طراحی داخلی دکوراسیون پذیرایی و اتاق خواب انتخاب مبلمان مناسب است. مدل مبل تخت خواب شو با قابلیت 2 کاربرد گزینه مناسبی جهت استفاده در فضاهای داخلی مسکونی است. جنس پارچه و بافت این مبلمان بسیار مهم است؛ چرا که از آن برای خوابیدن و استراحت استفاده می‌شود. باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که نرم و لطیف بوده و قابلیت شستشوی آسان داشته باشد. مبل تخت خواب شو زود کثیف می‌شود و بو می‌گیرد و نیاز به شستشوی بیشتر دار.د پارچه‌های بی‌کیفیت زود خراب شده و دیگر برای طولانی‌مدت قابل‌استفاده نیستند. جنس پارچه باید به سلیقه شخصی استفاده‌کننده نیز نزدیک باشد تا خوابی راحت داشته باشند.

 اسکلت و فریم با کیفیت در مبل تخت خواب شو

2. اسکلت و فریم با کیفیت در مبل تخت خواب شو

مبل تخت خواب شو در دو نوع اسکلت فلزی و چوبی ساخته می‌شود. اسکلت و بدنه کاناپه‌های تخت خواب شو باید مقاوم و محکم باشند؛ به صورتی که تخته چوبی زیرین آن لق نباشد و تکان نخورد. اسکت فلزی مقاومت بهتری نسبت به نوع دیگر آن دارد و تحمل وزن آن نیز بیشتر است. اسکلت چوبی باید در مکان‌هایی استفاده شود که رطوبت وجود نداشته باشد. فنر داخل تشک مبل تختخواب شو نیز باید محکم و بادوام باشد مخصوصاً برای افراد با وزن بالا.

3. هماهنگی طرح و رنگ

در طراحی داخلی مسکونی بهترین مدل تختخواب شو باید الگو و طرح کاملاً هماهنگ با رنگ و طراحی اتاق و دکوراسیون داشته باشد. انتخاب طرح و رنگ مبل به سلیقه شخصی، سبک دکوراسیون و نوع کاربردشان بستگی دارد. تنوع طرح و بافت این نوع مبلمان در بازار بسیار زیاد است و می‌توان انواع گل‌دار، راه‌راه و چهارخانه آن را انتخاب کرد البته بهتر است پارچه‌هایی که طرح برجسته دارند انتخاب نشوند؛ چرا که اصلاً برای خواب مناسب نیستند.

سایر ویژگی‌های بهترین نوع تختخواب شو در زیر آمده است.

  • پایه‌ها: از مهم‌ترین ویژگی‌های مبل تخت خواب شو خوب وجود پایه‌های مستحکم است که با چسب به بدنه کاناپه محکم شده باشند. کاناپه‌هایی که با میخ به بدنه متصل شده‌اند بعد از مدتی شل شده و باعث لق خوردن و نامتوازن شدن تخت خواب می‌شوند.
  • نرمی نشیمن: در هنگام انتخاب کاناپه باید آن را باز کرد و به روی همه نقاط آن نشست تا از نرم‌بودن همه نقاط آن مطمئن شد. مرکز مبل تخت خواب شو نیز باید نرم و راحت باشد.
  • قطر تشک: تشک مبلمان تختخواب شو باید قطر کافی و مناسب برای نشستن و خوابیدن را دارا باشد؛ درغیراین صورت به دلیل کاربرد دوگانه مبلمان به‌سرعت فرسوده و خراب می‌شود.
  • رویه‌کوبی باکیفیت: سطح رویی و اطراف کاناپه باید پوشیده از تشک و پارچه باشد تا نرمی و لطافت را منتقل کند؛ اما اگر در ساختار نهایی و رویی کاناپه از چوب استفاده شده است، گزینه مناسبی برای خرید نیست.
  • مکانیزم تختخواب شو: بهترین مدل تختخواب شو مکانیزمی راحت برای باز و بسته‌شدن دارد؛ اگر به هنگام بیرون آمدن سخت و دشوار بیرون آمد و یا دچار لق‌خوردن و تکان‌خوردن شد مبل مناسبی نخواهد بود.
  • اطمینان از آینده: در هنگام خرید بهتر است از وجود تشک برای جایگزین‌کردن و تعویض‌کردن به هنگام خراب‌شدن تشک کاناپه اطمینان حاصل کرد و با خیال آسوده خرید کرد.
مزایای مبل تختخواب شو

مزایای مبل تختخواب شو

مبل تخت خواب شو در طرح‌های متنوع و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود و هر کس بنا بر سلیقه شخصی و سایز مدنظر خود می‌تواند انتخاب کند. این نوع مبلمان بهترین گزینه برای خانه‌های کوچک و اتاق‌خواب‌های مشترک است. از جمله مزایای مبل تختخواب شو در زیر آورده شده است.

  • حمل آسان: مبل تخت خواب شو وزن کمی دارد و به‌راحتی می‌توان آن را در قسمت‌های مختلف خانه جابه‌جا کرد. این مبل برای مستأجران و دانشجویان که نیاز به جابه‌جایی زیاد دارند گزینه مناسبی است.
  • ·        کم جا بودن: یکی از دلایل ساخت مبل تختخواب شو آزادسازی فضای داخلی منازل بود. مبلمان تختخواب شو با کاربرد دوگانه‌ای که دارد نیاز کمبود جای افراد را حل می‌کند و مناسب برای نشستن چهار نفر است. این مبل به‌راحتی در همه مکان‌ها جا می‌شود؛ البته موقعیت قرارگیری آن به سلیقه و فضا بستگی دارد.
  • تنوع در طرح و رنگ: یکی دیگر از جذابیت‌های مبلمان تخت خواب شو تنوع بسیار زیاد این محصول و سبک‌های مختلف آن است. این نوع مبل در سبک‌های مختلف مانند مدرن و مبل ال و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف متناسب با نیاز همه موجود است.
  • قیمت مناسب نسبت به کاربرد: با خرید مبل تخت خواب شو بدون صرف هزینه زیاد افراد از خرید دو محصول بی‌نیاز می‌شوند. قیمت این محصول به نسبت کاربردهایی که دارد بسیار مناسب بوده؛ چراکه از چوب کمتری نسبت به مبلمان‌های دیگر در آن استفاده شده است.
  • قابلیت مونتاژ و دمونتاژ
  • داشتن فضای با کسینگ برای پتو و وسایل
  • بهینه‌سازی فضا
  • قابلیت تعویض تشک
  • مناسب برای خانواده‌های پرجمعیت
  • قابلیت استفاده در فضاهای مختلف

جمع‌بندی

مبل تخت خواب شو به‌گونه‌ای طراحی شده است که مناسب خانه‌های کوچک و مدرن است. این نوع مبلمان کاربرد دوگانه دارند هم به‌عنوان مبل استفاده می‌شوند و هم به‌عنوان تخت خواب. مبلمان تختخواب شو در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و در سایزهای یک‌نفره و دونفره در بازار موجود است. تنوع و گستردگی این نوع مبلمان باعث شده تا پاسخگوی همه سلیقه‌ها و نیازهای افراد باشد.

بهترین مدل تختخواب شو نوع اسکلت فلزی آن است که تحمل وزن بالا را دارد و دیرتر خراب می‌شود. آسان بودن حمل و کم جا بودن، تنوع طرح و رنگ، قیمت پایین و قابلیت استفاده در فضاهای مختلف از جمله مزایای مبل تختخواب شو است. گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی مجری و طراح داخلی دکوراسیون‌های اداری، تجاری، مسکونی و… با جدیدترین طرح‌های مد روز دنیا شما را برای داشتن دکوراسیون زیبا و منحصربه‌فرد همراهی خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر می‌توانید از پروژه ها دیدن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu