راهنما و نکات خرید پادری مناسب برای خانه | معرفی انواع پادری برای منزل

پادری مناسب برای خانه چه ویژگی هایی دارد؟ پادری‌ها قسمت‌های کوچک ولی بسیار کاربردی در دکوراسیون داخلی هستند. ممکن است در نگاه اول توجه زیادی به پادری نداشته باشید؛ ولی این اِلمان کوچک تأثیر زیادی در زیبایی و پاکیزگی خانه شما دارد. انواع پادری برای منزل با طرح و رنگ‌های متنوعی وجود دارد. با آشنایی با نکات انتخاب و خرید پادری خانه می‌توانید، بهترین و مناسب‌ترین پادری را برای خانه خود تهیه کنید.

برای انتخاب پادری در ابتدا باید توجه داشت برای کدام قسمت خانه پادری را نیاز دارید؛ به عنوان مثال برای ورودی خانه، یا درب حمام نیاز به پادری دارید؛ زیرا هرکدام به جزئیات متفاوتی نیاز دارند. در این مقاله از گروه آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی با ما همراه باشید تا بتوانید پادری مناسب برای خانه خود را انتخاب کنید.

پادری مناسب برای خانه

پادری مناسب برای خانه

پادری‌ها بخش مهمی از خانه هستند. برخی ممکن است در ابتدا اهمیت به پادری یا انتخاب آن ندهند؛ ولی پادری یکی از بخش‌های کلیدی هر خانه است. باتوجه‌به اینکه ورودی خانه اولین قسمتی از خانه است که به چشم دیگران می‌آید، زیباسازی آن بسیار مهم است.

انتخاب پادری مناسب برای خانه به زیبایی و راحتی ما کمک بسیاری می‌کند. از پادری‌ها برای خشک‌کردن پاها و جلوگیری از نشت رطوبت استفاده می‌شود. همچنین از نشت گردوخاک نیز جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از کاربردهای پادری تفکیک فضای خانه است. یک پادری مناسب برای خانه باعث می‌شود خانه شما هماهنگ‌تر و زیباتر به نظر برسد.

انواع پادری برای منزل

یکی از نکات انتخاب و خرید پادری خانه توجه به طراحی داخلی مسکونی است. پادری‌ها دارای ابعاد، طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های متفاوتی هستند. باتوجه‌به ابعاد خانه خود و اینکه پادری را در کدام قسمت خانه می‌خواهید قرار دهید باید پادری مناسب برای خانه را انتخاب کنید. انتخاب یک پادری مناسب زیبایی و جذابیت محیط را چندین برابر می‌کند. پادری‌ها معمولاً باتوجه‌به مدل فرش انتخاب می‌شوند. برای مثال اگر از فرش‌های مدرن برای دکوراسیون خود استفاده کرده‌اید، باید پادری مدرن هم انتخاب کنید.

پادری‌ها باتوجه‌به معیارهای مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه به بررسی چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم.

پادری ها با ابعاد مختلف

1. پادری ها با ابعاد مختلف

از پادری برای فضاهای خالی که در خانه به وجود آمده است استفاده می‌شود. هنگام انتخاب پادری مناسب برای خانه باید به‌اندازه فضای خالی موجود دقت کنید. انواع پادری برای منزل به اشکال دایره، مستطیل و بیضی وجود دارد. همچنین طرح‌های جدیدی هم پدیدآمده است که فرش را صورت برشی از گل درمی‌آورند.

پادری‌های مدرن دارای ابعاد و اندازه‌های متفاوتی هستند؛ ولی پادری‌های کلاسیک دارای ابعادی از پیش تعیین شده هستند. برای جلوی درهای ورودی و سرویس بهداشتی و حمام بهتر است از پادری‌هایی استفاده کرد که ابعاد آن به‌اندازه عرض در باشد. این روش باعث می‌شود فضا زیباتر شود و استفاده از پادری راحت‌تر باشد.

2. توجه به انواع جنس در انتخاب پادری مناسب برای خانه

فرش‌های کلاسیک اغلب از جنس‌های اکریلیک، پلی‌استر یا ابریشم هستند. یکی از نکات انتخاب و خرید پادری خانه این است که جنس پادری با جنس فرش هماهنگی داشته باشد. بسته به اینکه از پادری در کدام قسمت خانه می‌خواهید استفاده کنید می‌توانید انتخاب متفاوتی داشته باشید.

پادری مناسب برای خانه باید دارای جنس خوبی باشد؛ زیرا قرار است در برابر رطوبت و گردوغبار مقاومت کند. جنس پادری‌های کلاسیک معمولاً از پادری‌های فانتزی بیشتر است. گاهی در ساخت پادری‌های از نخ هیت ست استفاده می‌شود که دارای مقاومت بسیاری است و به‌خوبی می‌تواند حرارت را تحمل کند.

پادری در طرح های متفاوت

3. پادری در طرح های متفاوت

مانند موارد دیگر در انتخاب طرح پادری باید به طرح فرش‌های خانه هم دقت شود. باید توجه داشت گاهی نمی‌شود طرح فرش را بر روی پادری کپی کرد؛ زیرا این کار از جذابیت طرح و پادری می‌کاهد. می‌توان از طرح‌هایی استفاده کرد که با فرش‌های اصلی خانه هماهنگی یا شباهتی نسبی داشته باشد. یک ایده دیگر این است که طرحی مشابه با فرش ولی خلوت‌تر انتخاب شود. اگر از فرش‌های مدرن استفاده می‌کنید نیز باید به هماهنگی طرح فرش اصلی و پادری توجه کرد.

4. انواع پادری برای منزل در رنگ های مختلف

مانند طرح‌های متفاوت فراوانی که وجود دارد، رنگ‌های پس‌زمینه زیادی نیز برای پادری وجود دارد. در انتخاب رنگ پادری نیز باید به رنگ فرش دقت شود. البته نه به صورتی که عیناً آن رنگ را انتخاب کرد. پیشنهاد می‌شود که رنگ پادری را یک تا دو درجه تیره‌تر از فرش انتخاب کنید.

یکی از نکات انتخاب و خرید پادری مناسب برای خانه این است که از رنگ‌های نسبتاً تیره استفاده کنید. به دلیل اینکه پادری‌ها رطوبت و گردوخاک را به خود جذب می‌کنند زودتر کثیف می‌شوند. پس بهتر است که برای پادری رنگ‌های تیره‌تری انتخاب شود تا دیرتر کثیف شوند. رنگ‌های چرک تابی مانند قرمز، قهوه‌ای و کرم تیره گزینه‌های خوبی برای پادری هستند.

پادری مناسب برای خانه در قسمت ‌های مختلف

پادری مناسب برای خانه در قسمت ‌های مختلف

در بسیاری از قسمت‌های خانه که فضای خالی پیش‌آمده است، می‌توان از پادری استفاده کرد. از پادری در بخش‌های مختلفی مانند ورودی خانه، اتاق‌خواب، سرویس بهداشتی و آشپزخانه استفاده می‌شود. باتوجه‌به مکانی که پادری را قرار می‌دهیم و کاربردی که از آن می‌خواهیم باید انتخاب کنیم که کدام یک از انواع پادری برای منزل مناسب است. شما می‌توانید پادری را با بشقاب های دیوارکوب در طراحی داخلی، آینه و کنسول و… ست کنید.

1. استفاده از پادری در اتاق خواب

امروزه افراد بسیاری از پادری برای اتاق‌خواب خود استفاده می‌کنند. یکی از انواع پادری برای منزل که در اتاق‌خواب بسیار کاربردی است پادری‌های دایره‌ای‌شکل هستند. استفاده از پادری در اتاق‌خواب برای فصل‌های سرد نیز بسیار کاربردی و مفید است و باعث می‌شود افراد احساس سرمای کمتری کنند.

همچنین برخی اتاق‌خواب‌ها که دارای تراس هستند می‌توانند از پادری کوچک برای ورودی تراس استفاده کنند. این کار باعث می‌شود تا از ورود آلودگی‌ها به اتاق‌خواب جلوگیری شود. اگر از رنگ کرم در دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب خود استفاده کرده‌اید، پادری‌هایی به رنگ سبز، سرمه‌ای و قهوه‌ای برای شما مناسب است. همچنین پادری‌های دایره شکل برای اتاق‌خواب کودکان بسیار مفید و زیبا است. کودکان از خطوط منحنی‌شکل لذت می‌برند. اشکال دایره‌ای باعث آرامش کودکان می‌شود؛ البته در خرید پادری مناسب برای خانه سلیقه افراد هم مهم است.

پادری مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام

2. پادری مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام

پادری دستشویی و حمام یکی از کاربردی‌ترین انواع پادری برای منزل است. اگر قرار است داخل سرویس بهداشتی یا حمام پادری قرار دهید باید پادری‌هایی را انتخاب کنید که دارای مقاومت فراوانی در برابر آب و رطوبت باشد. پادری‌هایی از جنس پلاستیک گزینه بسیار خوبی برای این کار هستند.

اگر خارج سرویس بهداشتی می‌خواهید پادری قرار دهید باید از جنس‌هایی استفاده کنید که آب را به خود جذب کند. پادری مناسب برای خانه همچنین از لیزخوردن افراد در جلوی درب و قسمت رخت‌کن حمام و دستشویی پیشگیری می‌کند. در صورتی که حمام و دستشویی خانه شما حالت مدرن دارد و دارای دو فضای مجزا نیست، می‌توان از پادری دو یا چندتکه با مدل و طرح یکسان استفاده کرد. همچنین اگر سرویس بهداشتی شما فرنگی است، می‌توانید از پادری سه‌تکه توالت‌فرنگی استفاده کنید.

3. خرید پادری مناسب برای خانه قسمت آشپزخانه

افراد بسیاری فکر می‌کنند که پادری فقط برای درب ورودی و حمام و دستشویی کاربرد دارد؛ ولی این تصور کاملاً اشتباه است. پادری مناسب برای خانه، در زیباسازی قسمت‌های مختلف خانه نیز کاربرد دارند. پادری در آشپزخانه علاوه بر زیبایی می‌توانند تأثیرات مفید دیگری نیز داشته باشد. آشپزخانه‌های امروزی اغلب بسیار نقلی و کوچک هستند و فضای کافی برای استفاده از فرش ندارند.

انتخاب یک پادری هماهنگ با دکوراسیون آشپزخانه، هم زیبایی را به فضای شما می‌آورد و هم از تماس سطح سرد با پای شما جلوگیری می‌کند. در انتخاب پادری‌های آشپزخانه باید توجه داشت که آشپزخانه محیطی گرم و چرب است. جنس پادری باید به‌گونه‌ای باشد که چربی را به خود جذب نکند، قابل شستشو و جارو زدن باشد.

پادری ورودی

4. پادری ورودی

یکی از اصلی‌ترین و رایج‌ترین کاربردهای پادری استفاده در بخش ورودی خانه و آپارتمان است. این پادری‌ها از انتقال آلودگی‌ها و ذرات گردوغبار به خانه جلوگیری می‌کند. می‌توان فرش مناسب برای راهرو را با پادری ورودی خانه ست کرد.

گاهی اوقات بیرون در ورودی آپارتمان‌ها نیز از پادری استفاده می‌شود. جنس پادری‌های بیرونی نباید از پارچه باشد. برای پادری بیرون درب ورودی بهتر است از پادری‌هایی با جنس آلومینیوم، سیلیکون یا نمد استفاده کرد. این نمونه پادری‌ها شستشوی راحت‌تری دارند. در خرید پادری مناسب برای خانه، در مکان بیرون درب ورودی علاوه ‌بر جنس و نوع بافت پادری، به زیبایی و هماهنگی آن با فضای کلی راهرو آپارتمان خود نیز دقت کنید.

جمع‌بندی

پادری‌ها بخش کوچک ولی مهمی در دکوراسیون داخلی یک‌خانه به‌حساب می‌آیند. کاربرد اصلی پادری‌ها این است که از ورود رطوبت و آلودگی‌ها به درون خانه جلوگیری شود. هنگام خرید پادری مناسب برای خانه خود تنها نباید به کاربرد و جنس و مقاومت آن دقت کرد؛ بلکه باید به زیبایی آن نیز دقت شود. انواع پادری برای منزل بسیار زیاد است. پادری‌های متفاوتی در طرح، رنگ و جنس‌های متنوعی در بازار موجود است که می‌توان باتوجه‌به سبک دکوراسیون داخلی و مکانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، بهترین پادری را انتخاب کنید.

بهترین جنس برای پادری درون دستشویی و حمام چیست؟

پادری‌های پلاستیکی

برای اتاق کودکان بهتر است از پادری‌هایی به چه حالت استفاده کرد؟

پادری ای دایره شکل

آیا رنگ پادری باید مشابه فرش‌های اصلی ما باشد؟

خیر بهتر است یک تا دو درجه تیره‌تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu