تاثیر رنگ کرم در دکوراسیون داخلی + ایده های ترکیب رنگ سبز و کرم در طراحی داخلی

مهم‌ترین تاثیر رنگ کرم در دکوراسیون داخلی بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا و روشن کردن آن است. رنگ کرم رنگی خنثی و از ترکیب رنگ‌های سفید و زرد به‌دست می‌آید. دکوراسیون داخلی با رنگ کرم موجب تزریق حس آرامش، رهایی ذهن و احساس امنیت در فضا می‌شود. همانند تمامی رنگ‌های دیگر رنگ کرم نیز مکمل‌های رنگی جذابی دارد؛ به‌عنوان مثال می‌توان با اجرای ایده های ترکیب رنگ سبز و کرم یک هارمونی زیبا و جذاب پدید ‌آورد.

استفاده از رنگ کرم به‌عنوان پس زمینه و حضور رنگ سبز در فضا، محیطی آرام و مملو از زیبایی و ظرافت طبیعی خلق می‌کند. در این مقاله از گروه طراحی داخلی آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی به تاثیر رنگ کرم در طراحی داخلی می‌پردازیم.

روان شناسی رنگ کرم

روان شناسی رنگ کرم

در دکوراسیون داخلی، رنگ یکی از مهم‌ترین اِلمان‌ها است که تأثیر زیادی بر میزان جریان روح زندگی در فضا می‌گذارد. استفاده از بهترین و گران‌ترین وسایل بدون توجه به رنگ‌بندی مناسب و متناسب در محیط، تمامی زحمات شما را بی‌ارزش می‌کند. به همین دلیل توجه به رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی نقش مهمی در القای حس زندگی و آرامش دارد. استفاده از رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ‌های زیبا و پرکاربرد است که در ترکیب با مکمل‌های مناسب می‌تواند زیباترین دکوراسیون و ترکیب رنگی را به شما هدیه دهد.

رنگ کرم ترکیبی از دو رنگ سفید و کرمی است که نه گرمای رنگ زرد را دارد و نه سردی رنگ سفید را. رنگ کرم در دکوراسیون داخلی با اغلب رنگ‌ها به خوبی سازگار بوده و ترکیب زیبایی می‌سازد. این رنگ حس اعتماد، اطمینان و امنیت به افراد بخشیده و انگیزه خوبی برای دنبال کردن افکار و ایده‌های جدید است. استفاده از رنگ کرم در طراحی داخلی موجب بزرگ‌تر دیده‌شدن فضا می‌شود و روشی عالی برای بزرگ نشان‌دادن فضا و اتاق نشیمن کوچک است.

افرادی که وسایل منحصربه‌فرد و گران‌قیمت را ترجیح می‌دهند با انتخاب رنگ کرم در ترکیب با رنگ‌های شکلاتی و بژ حسی اشرافی و لوکس به فضا می‌دهند. از طرف دیگر در روان‌شناسی رنگ‌ها استفاده از رنگ سبز تأثیر زیادی در ایجاد آرامش دارد. با استفاده از ایده های ترکیب رنگ سبز و کرم تعادل و هماهنگی، انرژی مثبت و تازگی و طراوت در فضا موج خواهد زد.

روان شناسی رنگ سبز

همگان از حس آرامش و امنیتی که رنگ سبز القا می‌کند آگاه هستند. این رنگ نماد رشد، طبیعت، سلامت و سرزندگی است. حس امنیت و آرامشی که رنگ سبز در فضا ایجاد می‌کند، در ترکیب با مکمل‌های زیبای خود مانند رنگ کرم تلفیقی از سرزندگی، به روز بودن و جریان زندگی را پدید می آورد.

با استفاده از طیف‌های مختلف رنگ سبز و نوع کاربری فضا می‌توان محیطی مجلل، جوان، شیک، بالغ، آرام‌بخش یا سرزنده خلق کرد. استفاده از رنگ کرم در دکوراسیون داخلی در ترکیب با رنگ سبز یکی از ایده‌های پرکاربرد و جذاب است که شکل و جذابیتی خاص در فضا ایجاد می‌کند و شما حس خواهید کرد الهه زندگی با نفس خود فضا را عطرآگین می‌کند.

استفاده از رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

می‌توان از رنگ کرم در دکوراسیون داخلی به‌عنوان رنگ اصلی یا رنگ مکمل استفاده کرد. رنگ کرم یکی از رنگ‌های خنثی و ترکیبی از دو رنگ زرد و سفید است که می‌توان از آن در کفپوش، سقف، دیوارها، پرده‌ها یا هر یک از سطوح داخلی دیگر استفاده کرد. استفاده از رنگ کرم به‌عنوان رنگ اصلی و غالب، فضایی باز ایجاد می‌کند و گزینه‌ای بسیار مناسب برای فضاهای کوچک و تاریک است.

رنگ سبز یکی از مکمل‌های مناسب رنگ کرم است که می‌توان در بخش‌های مختلف طراحی داخلی مسکونی از آن استفاده کرد. انواع ایده های ترکیب رنگ سبز و کرم در فضاهای مختلف مانند اتاق نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه متفاوت است و استفاده از این ترکیب باید متناسب با آن فضا باشد. علاوه بر رنگ سبز، در دکوراسیون داخلی با رنگ کرم می‌توان از مکمل‌های دیگری مانند سفید، برنزی، نقره‌ای، خاکستری یا آبی نیز استفاده کرد.

انواع پالت های رنگی سبز و کرم در طراحی داخلی مسکونی

رنگ کرم از ترکیب دو رنگ سفید و زرد پدید می‌آید و طیف گسترده ندارد؛ ولی رنگ سبز در طیف‌های مختلفی از روشن تا تیره وجود دارد. ترکیب هرکدام از طیف‌های رنگی سبز با رنگ کرم برای فضاهای مختلف اثرات متفاوتی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • رنگ کرم و سبز تیره: ترکیب این دو رنگ فضایی رسمی، سنگین، مجلل و متشخص پدید می‌آورد. می‌توان از این پالت رنگی برای کتابخانه، اتاق نشیمن و پذیرایی، ناهارخوری، اتاق خواب بزرگسال و دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ استفاده کرد.
  • رنگ کرم و سبز روشن: ترکیب رنگ کرم در دکوراسیون داخلی در همراهی با سبز روشن بسیار مناسب فضاهای کوچک است و تأثیر رنگی آن‌ها فضایی روشن و باز خلق می‌کند. استفاده از این پالت رنگی برای اتاق خواب‌های مختلف، آشپزخانه، هال و پذیرایی زوج‌های جوان و میانسال بسیار مناسب است.
  • رنگ کرم و سبز نعنایی: از دیگر ایده های ترکیب رنگ سبز و کرم استفاده از رنگ سبز نعنایی و کرم است. سبز نعنایی علاوه بر آرامشی که در فضا تزریق می‌کند، حالتی رمانتیک هم به محیط می‌دهد. می‌توان از این ترکیب رنگی در اتاق‌خواب، اتاق کار، نشیمن و حتی حمام نیز استفاده کرد.
  • رنگ کرم و سبز زمردی: سبز زمردی رنگی بسیار مجلل، باشکوه و جذاب است. دکوراسیون داخلی خانه با رنگ کرم همراه با سبز زمردی کاملاً مناسب فضاهای بزرگ است و فضایی مجلل و اشرافی ایجاد می‌کند. استفاده از رنگ کرم در دکوراسیون داخلی با سبز زمردی را برای فضاهای رسمی مانند پذیرایی و ناهارخوری توصیه می‌شود.    
ایده های ترکیب رنگ سبز و کرم

ایده های ترکیب رنگ سبز و کرم

استفاده از رنگ کرم در دکوراسیون داخلی و همراهی آن با رنگ سبز تلفیقی از طراوت و شادابی سبز طبیعت و گرمای رنگ کرم را در فضا و محیط پدید می آورد. در این پالت رنگی، رنگ کرم انرژی رنگ سبز را مهار کرده و آن را متعادل می‌کند و رنگ سبز نیز مانع یکنواختی فضا می‌شود. رنگ سبز طیف‌های مختلف رنگی دارد که ترکیب هرکدام از آن‌ها متناسب با فضا، سبک دکوراسیون و حتی سن متفاوت است.

به‌عنوان مثال ترکیب رنگ‌ کرم در دکوراسیون داخلی و سبز یشمی برای فضاهای مجلل برای رده‌های سنی بالا و افرادی که از نظر اجتماعی در رده‌های بالایی هستند، بسیار متناسب است. همچنین ترکیب طیف رنگی سبز روشن با رنگ کرم فضایی ملیح، لطیف و سرشار از آرامش را به ارمغان می آورد.

باید توجه داشت که نورپردازی مناسب و استفاده از انواع نورپردازی در دکوراسیون داخلی نیز تأثیر شگرفی بر زیباتر دیده‌شدن این پالت رنگی زیبا دارد. در ادامه به ایده های ترکیب رنگ سبز و کرم در بخش‌های مختلف دکوراسیون داخلی منزل می‌پردازیم.

1. اتاق پذیرایی و نشیمن

استفاده از رنگ کرم در دکوراسیون داخلی پذیرایی و نشیمن در ترکیب با رنگ سبز فضایی زنده، صمیمی و سرشار از آرامش خلق می‌کند. در این بخش از خانه می‌توان برای دیوارها و پرده‌ها از رنگ کرم و برای اکسسوری‌ها، کوسن و مبلمان از رنگ سبز استفاده کرد.

2. رنگ کرم در دکوراسیون داخلی آشپزخانه همراه با رنگ سبز

خانم‌ها به‌ویژه خانم‌های خانه‌دار نیمی از عمر خود را در آشپزخانه می‌گذرانند. به همین دلیل لازم است دیزاین آشپزخانه، این بخش مهم از خانه سرزنده، باشکوه و سرشار از روح زندگی باشد. دکوراسیون داخلی با رنگ کرم در آشپزخانه در همراهی با رنگ سبز همان فضای شاداب و سرزنده موردنیاز را برای بانوان فراهم می‌کند. یکی از ایده های ترکیب رنگ سبز و کرم در آشپزخانه استفاده از رنگ سبز برای کاشی، کفپوش و اکسسوری‌ها و رنگ کرم برای کابینت‌ها، سقف و دیوارها است.

 اتاق خواب

3. اتاق خواب

اتاق‌خواب محلی برای آرامش است که معمولاً از آن برای ریکاوری ذهنی، جسمی و روحی استفاده می‌کنیم. به همین دلیل لازم است در این قسمت از خانه روح زندگی و آرامش همزمان جاری باشند. استفاده از رنگ کرم در دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب در ترکیب با رنگ سبز دقیقاً می‌تواند ما را به هدفمان برساند. برای این کار می‌توان اکسسوری‌ها، پرده‌ها، روتختی و کوسن‌ها را از رنگ سبز انتخاب کرده و برای دیوارها و کفپوش از رنگ کرم استفاده کنیم.

4. تاثیر رنگ کرم در دکوراسیون داخلی حمام

حمام یکی دیگر از فضاهایی است که حس آرامش در آن ضروری است. علاوه بر این، روشنایی در این فضا نیز اهمیت زیادی دارد. با کاربرد رنگ کرم در دکوراسیون داخلی برای کاشی، سرامیک و دیوارها و رنگ سبز برای وسایل بهداشتی، حوله‌ها، کابینت و اکسسوری‌های حمام می‌توان یکی دیگر از ایده‌ های ترکیب رنگ سبز و کرم را اجرا کرد؛ اگر رنگ کفپوش را سبز انتخاب کردید می‌توانید وان را به رنگ کرم داشته باشید و یا برعکس.

در ادامه چند نمونه دیگر از ایده های ترکیب رنگ سبز و کرم برای اجزای مهم دکوراسیون داخلی آمده است:

  • کفپوش: هنگام استفاده از رنگ کرم در دکوراسیون داخلی و ترکیب با رنگ سبز می‌توانید پارکت‌ها، یا سرامیک‌ها را از رنگ کرم انتخاب کنید. در ادامه برای پالت رنگی سبز می‌توان از دکوریجات و مبلمان سبز و گلدان‌های طبیعی استفاده کرد.
  • اکسسوری‌ها: یکی دیگر از ایده های دکوراسیون داخلی با رنگ کرم و سبز ترکیب این دو رنگ در اکسسوری‌ها است. برای این منظور رنگ غالب را کرم و در تزئینات، تابلوها و گلدان‌ها از رنگ سبز استفاده کنید. استفاده از اکسسوری‌ها و کوسن‌های سبز و کرم نیز جذابیت فضا را بیشتر می‌کند.
  • مبلمان: استفاده از رنگ کرم در دکوراسیون داخلی برای مبلمان همراه با کوسن‌های سبز یکی دیگر از ایده‌های زیبای ترکیب این دو رنگ است. همچنین می‌توان مبلمان را از رنگ سبز و پرده‌ها را کرم انتخاب کرد. ایده دیگر مبلمان سبز همراه با میز و فرش کرم رنگ است.

نکته مهم در تمام ترکیب‌های رنگی استفاده از نورپردازی مناسب است که تأثیر زیادی در بزرگ نشان‌دادن فضا، درخشش محیط و حس آرام بخشی یا سرزندگی آن دارد. 

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

جمع‌بندی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی محبوبیت زیادی دارد و به دلیل گرم و خنثی بودن آن، می‌تواند با طیف وسیعی از رنگ‌ها هارمونی زیبایی برقرار کند. رنگ سبز یکی از مکمل‌های رنگی مناسب برای رنگ کرم است که می‌توان از آن‌ها در قسمت‌های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

به دلیل ویژگی‌های خاص رنگ کرم، در دکوراسیون داخلی با رنگ کرم طراحان آزادی عمل زیادی دارند و معمولاً از آن به‌عنوان رنگ غالب در فضا استفاده می‌کنند. استفاده از رنگ کرم همراه با نورپردازی مناسب، فضاهای کوچک و تاریک را روشن و دلباز نشان می‌دهد.

ترکیب رنگ کرم در دکوراسیون داخلی و سبز، هارمونی زیبایی خلق مو حس آرامش همراه با سرزندگی و روح حیات را در فضا منتشر می‌کند. هنگام استفاده از ایده های ترکیب رنگ سبز و کرم در بخش‌های مختلف باید طیف رنگی سبز و فضای موردنظر را نیز درنظر گرفت؛ به‌عنوان مثال ترکیب رنگ سبز تیره و کرم برای فضاهای مجلل و رسمی و ترکیب رنگ سبز روشن و کرم برای آشپزخانه و اتاق‌خواب کودکان، جوانان و افراد میان‌سال مناسب است.

گروه طراحی داخلی آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی از برترین گروه‌های طراحی و دکوراسیون داخلی است که با داشتن کادر مجرب و تیم حرفه‌ای بهترین طرح‌های دکوراسیون داخلی را طراحی و اجرا می‌کند. نوآوری، رعایت استانداردها و احترام به نظر و سلیقه مشتریان رمز موفقیت گروه آرت دیزاین است. برای مشاوره در زمینه طراحی داخلی و کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu