دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ

دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ یکی از سبک‌های جذاب و ماندگاری است که از قدیم در کشور ایران رایج بوده است؛ اما باید گفت که باگذشت زمان و تغییر سلیقه افراد این سبک نیز دستخوش تغییراتی شده است. به‌عبارت‌دیگر باگذشت زمان، باسلیقه و نیاز روز افراد بیشتر همخوانی پیدا کرده است. به همین علت تقاضای ایده های کلاسیک در خانه های بزرگ نیز افزایش‌یافته و دیگر تنها سبک دکوراسیون داخلی مدرن موردتوجه طراحان و کارشناسان این حوزه نیست.

افراد با خانه‏های بزرگ که قصد تغییر دکوراسیون خانه خود را دارند می‌توانند با انتخاب این سبک تغییراتی اساسی در خانه خود ایجاد نمایند. طراحی داخلی کلاسیک منزل بزرگ با الهام‌گرفتن از سبک‌های قدیمی طراحی و دیزاین می‌شود؛ اما به نحوی اغلب از المان‌ها و متریال‌های جدید که بیشتر باسلیقه افراد همخوانی دارد استفاده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این سبک تا انتهای این مقاله از گروه معماری ارت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی همراه ما باشید.

آشنایی با دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ

آشنایی با دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ

دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ را می‌توان جز آن دسته سبک‌هایی دانست که اصولاً اکثر افراد آشنایی حداقلی با آن دارند و می‌توانند تا حدود زیادی آن را از دیگر سبک‌ها تشخیص دهند. به‌عبارت‌دیگر همه می‌دانند که مبل‌های سلطنتی و آنتیک، دیوارهای پتینه شده، گچ‌بری‌ها و آینه‌کاری روی سقف و دیوار، کاغذدیواری‌هایی با طرح‌های هندسی و هنری خاص، پرده‌های مخملی و فاخر، عناصر چوبی و چرمی، رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، زرشکی، سبز تیره و کرمی، لوسترهای بزرگ و براق، تابلوهای اروپایی و… همه‌وهمه از ویژگی‌ها و ایده های کلاسیک در خانه های بزرگ هستند.

وجود این نوع ویژگی‌ها در هر خانه‌ای موجب یادآورشدن سبک طراحی داخلی کلاسیک برای افراد می‌شود. همان‌طور که می‌دانید سبک دکوراسیون کلاسیک نوعی از شکوه و اصالت را برای بینندگان خود به نمایش می‌گذارد و آن‌ها را علاقه‌مند به این شکوه و اصالت و جلال می‌کند. همچنین می‌توان گفت سبک دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ از قدیمی‌ترین سبک‌ها در طراحی داخلی مسکونی است که ابتدا در اروپا و بعد از آن در تمامی دنیا موردتوجه قرار گرفت. این سبک در کشور ما ایران نیز از گذشته تا به امروز جز محبوب‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی بوده است.

بهترین ایده ‌های کلاسیک در خانه های بزرگ

بهترین ایده ‌های کلاسیک در خانه های بزرگ

اجرای دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ یکی از راحت‌ترین و درعین‌حال جذاب‌ترین ایده‌های دکوراسیون منزل محسوب می‌شود. پالت‌های رنگی کاربردی مورداستفاده در این سبک دکوراسیون موردپسند بسیاری از افراد و طراحان این سبک است. لازم است بدانید که این پالت‌های رنگی اصولاً طیف قهوه‌ای، طلایی و کرمی را شامل می‌شوند.

بسیاری از اکسسوری‌ها و وسایل خانه موجود در بازار نیز در طیف رنگی کرم، طلایی و قهوه ای هستند. به همین دلیل جهت اجرای ایده های کلاسیک در خانه های بزرگ مسیر سختی نخواهید داشت. درصورتی‌که دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ اصولی و با رعایت استانداردهای این سبک انجام شده باشد هیچ‌وقت از مد نخواهد افتاد. در ادامه برخی از ایده های کلاسیک در خانه های بزرگ را بررسی کرده‌ایم تا بتوانید چیدمان خانه کلاسیک خود را بی‌نقص انجام دهید.

1. انتخاب پالت رنگی مناسب

اغلب رنگ‌های کلاسیک از طبیعت الهام گرفته می‌شوند. به طور معمول استفاده هم‌زمان از رنگ‌های خنثی و فعال در اجرای دکوراسیون کلاسیک اروپایی کاربرد دارند. این رنگ‌ها شامل بژ، شیری و خاکستری ملایم به‌عنوان رنگ اصلی برای دیوارها می‌شوند. همچنین برای سایر بخش‌ها همچون کتابخانه، سرویس خواب سلطنتی به‌عنوان یکی از المان‌های دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ، پرده و مبلمان می‌توان از رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای، زرشکی، قرمز تیره، سورمه‌ای، فیروزه‌ای و سبز تیره و زیتونی استفاده نمود. توجه داشته باشید که هر چه رنگ‌ها در سبک دکوراسیون کلاسیک فاخرتر باشند فضا لوکس‌تر به نظر می‌رسد.

درصورتی‌که تمایل دارید سبک خانه شما کاملاً کلاسیک و کمی نزدیک به مینیمال باشد می‌توانید از رنگ استخوانی استفاده کنید. علاوه بر این، استفاده هم‌زمان از رنگ‌های سفید، بنفش و سبز موجب ایجاد تم معاصر در دکور کلاسیک می‌شود. یکی از ایده های کلاسیک در خانه های بزرگ این است که می‌توانید یک دیوار پذیرایی را به رنگ بنفش کنید و روبه‌روی آن یک کنسول سفید قرار دهید. در این ترکیب استفاده از مبلمان با پارچه‌های سبز می‌تواند دکوراسیون بی‌نظیری را خلق کند.

ایده دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ؛ استفاده از مبلمان چوبی با طیف رنگی مناسب

2. ایده دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ؛ استفاده از مبلمان چوبی با طیف رنگی مناسب

یکی دیگر از ایده های کلاسیک در خانه های بزرگ استفاده از مبلمان چوبی در طیف رنگی مناسب است. انواع مبلمان از اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار برای اجرای دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ و کوچک هستند. برای استفاده از مبلمان در این سبک نیازی به پرداخت هزینه بالا برای خریدهای لاکچری نیست. خرید مبلمان چوبی و منطبق بر پالت‌های رنگی دیزاین کلاسیک، سبب اجرای این سبک به بهترین شکل ممکن در منزل می‌شود. برای نزدیک‌شدن خانه کلاسیک به حس و حال معاصر می‌توان هنگام انتخاب مبلمان مناسب و تخت کلاسیک از ترکیب چوب و فلز نیز استفاده کرد.

لازم به ذکر است که چوب‌های بلوط، گردو، راش و ماهون، انتخابی مناسب برای ساخت سرویس خواب سلطنتی و مبلمان کلاسیک هستند. همچنین جهت اجرای دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ باید سراغ پارچه‌های ابریشمی و پنبه مصری، کتان و مخمل رفت. سنگ‌های مرمر و مرمریت نیز از جمله مواد لوکس و درجه یک در طراحی دکوراسیون کلاسیک در منازل محسوب می‌شوند.

3. سرویس خواب چوبی اِلمانی مهم برای دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب

در سرویس خواب به سبک دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ استفاده از ریزه‌کاری‌های مختلف جزء مشخصه‌های اصلی محسوب می‌شود. برخی مواقع نقش‌هایی به شکل منبت روی بدنه سرویس خواب کلاسیک به‌کاررفته است. بااین‌حال باید گفت که وجود طرح در این مدل سرویس‌ها نه به‌اندازه سرویس‌های استیل بوده و نه به میزان سادگی سرویس خواب مدرن است.

توجه داشته باشید که قیمت سرویس خواب در سبک کلاسیک به علت استفاده از چوب مرغوب و پیچیدگی منبت‌کاری تقریباً از تمامی مدل‌های سرویس خواب بالاتر است. همچنین یکی دیگر از ایده های کلاسیک در خانه های بزرگ داشتن یک اتاق‌خواب کلاسیک بااصالت از انواع سرویس خواب کلاسیک مثل تختخواب لمسی جدید است. مهم‌ترین اصل برای اجرا و بهره‌مندی از مزایای استفاده از سبک جذاب کلاسیک در طراحی اتاق خواب و دیگر قسمت ها  استفاده از وسایل اصلی دکوراتیو ها و المان های این سبک است.

استفاده از اکسسوری‌های لوکس

4. استفاده از اکسسوری‌های لوکس

در سبک دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ برخلاف دکوراسیون مدرن از اکسسوری‌های لوکس، فاخر و پر نقش‌ونگار به میزان قابل‌توجهی استفاده می‌شود. به‌عبارت‌دیگر در طراحی ایده های کلاسیک در خانه های بزرگ خبری از وسایل ارزان‌قیمت نیست. در واقع تمام وسایل از جمله تخت چوبی دونفره، تخت تک‌نفره، مبلمان و میز کنسول به‌عنوان اجزای اصلی خانه در این سبک دکوراسیون بااصالت و گران‌قیمت وجود دارند.

همچنین باید گفت که در این سبک دکوراسیون نباید جای تزیینات آنتیک، عتیقه‌جات ارزشمند، کلکسیون‌های نایاب و ظروف نقره و طلاکاری شده خالی باشد. برای مثال شما باید با خرید صندلی، میز عسلی، میز آرایش یا بوفه‌هایی که از نقش و نگارهای طلاکاری شده در ساخت آن‌ها استفاده شده است دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ و کوچک را به بهترین نحو اجرا کنید.

5. ایده دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ با نورپردازی به سبک کلاسیک

نور نقش مهمی در اجرای دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ و کوچک دارد. در واقع با نورپردازی در طراحی داخلی به طور صحیح می‌توانید بر جزئیات ظریف و زیبای فضای کلاسیک تأکید کنید. سبک دکوراسیون کلاسیک شکوه و جلال خاصی دارد که بارزترین نشانه‌های آن سلطنتی بودن نورپردازی و منابع نوری در این سبک است. جهت ایجاد روشنایی در دکوراسیون کلاسیک اصولاً از لوسترهای کریستالی، لامپ‌های بی‌رنگ یا با حباب‌های شیشه‌ای گران‌قیمت روی وسایل اصلی از جمله کمد چوبی، مبلمان و تخت جهت تأکید بر کلاسیک بودن این وسایل استفاده می‌گردد.

در میان انواع نورپردازی در دکوراسیون داخلی، استفاده از لوسترهای چوبی منبت‌کاری، معرق‌کاری و کنده‌کاری شده، لامپ‌های سقفی رنگی در داخل گچ‌بری‌های سقف و لامپ‌های کار شده به‌صورت مخفی می‌توانند جزئی از ایده های کلاسیک در خانه های بزرگ باشند. همچنین از چراغ‌های دیواری چوبی و کریستال نیز می‌توان برای نورپردازی خانه در این سبک استفاده نمود. در واقع استفاده از چراغ‌های دیواری در اتاق‌خواب‌های کلاسیک بیشتر مرسوم بوده و این مدل نورپردازی در اتاق‌خواب مینیمال چندان رایج نیست.

ایده دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ با نورپردازی به سبک کلاسیک

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده می‌توان گفت که سبک دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ و کوچک سبکی بااصالت و سرشار از شکوه و جلال است. این سبک با به‌کارگیری المان‌های خاص و لوکس فضایی مجلل و چشم‌نواز را به وجود می‌آورد. اجرای ایده های کلاسیک در خانه های بزرگ و کوچک همچنین در بخش‌های مختلف خانه قابل‌اجرا است. در حقیقت می‌توان با به‌کارگیری اصول و ایده های خلاقانه فضایی گرم و صمیمی را برای افراد خانه ایجاد کرد.

با رعایت ایده‌ها و نکات بیان شده در این مقاله جهت طراحی داخلی کلاسیک منزل بزرگ می‌توانید فضایی کلاسیک، شیک و مجلل را در خانه خود به وجود آورید. شما نیز درصورتی‌که علاقه‌مند به این سبک طراحی هستید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن نمونه کارهای ما به آدرس ما در گروه معماری آرت دیزاین مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu