راهنمای انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی 2024 + بهترین آینه

انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی از موارد مهم در دکوراسیون هر خانه است که معمولاً نادیده گرفته می‌شود و توجه زیادی به آن نمی‌شود. درحالی‌که برای رسیدن به یک طراحی لوکس و زیبا و داشتن خانه شیک باید به همه اِلمان‌های موجود در دکوراسیون توجه کرد. وجود آینه برای مکانی مثل سرویس بهداشتی الزامی است، حال اگر این آینه در شکل، اندازه و رنگ متناسب با فضا انتخاب شود، محیط چشمگیر، جذاب و بزرگ‌تر دیده می‌شود.

آینه مناسب برای سرویس بهداشتی مانند یک نقطه کانونی در دکوراسیون حمام و دستشویی عمل می‌کند و به فضا عمق می‌بخشد. آینه در مدل‌های مختلفی چون آینه ساده، هلالی، گرد گوشه، قاب‌دار و بدون قاب طراحی و تولید می‌گردد. هر شخص می‌تواند بنا بر سلیقه شخصی خود، متراژ سرویس بهداشتی و سبک دکوراسیون از بین انواع آن انتخاب کند. بهترین آینه برای حمام آینه‌ای است که قابل شستشو باشد و جنس آن ضدآب باشد؛ مانند آینه‌های استیل و پی‌وی‌سی. در ادامه از این مقاله از مطالب وب‌سایت حسام سلیمانی به اصول و نکات ضروری برای انتخاب آینه سرویس بهداشتی می‌پردازیم.

راهنمای انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی

راهنمای انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی

شاید به این موضوع فکر کنید که چرا آینه سرویس بهداشتی مهم است؟ مسلماً همه ما دوست داریم که خود را به‌صورت واضح و شفاف در آینه ببینیم، به همین دلیل آینه انتخابی برای سرویس بهداشتی باید نور کافی و سایز مناسب داشته باشد. البته به این نکته نیز دقت کنید که آینه فقط چهره شما را نشان نمی‌دهد؛ بلکه بازتابی از فضای اطراف را نمایان می‌کند و جزئیاتی از دکوراسیون را به نمایش می‌گذارد.

همین موضوع اهمیت انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی را مشخص می‌کند. در زمان انتخاب آینه ایده‌آل باید بادقت و ظرافت به شکل و فرم، اندازه، محل نصب و مواردی که در ادامه ذکر شده است، توجه کنید.

1. انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی؛ ابعاد آینه و فرم آن

ابعاد آینه مناسب برای سرویس بهداشتی باید با ابعاد فضای موجود هماهنگ باشد. قبل از خرید، محلی که قرار است آینه نصب شود را اندازه بگیرید تا بتوانید سایز مناسب آینه را پیدا کنید. اگر فضای حمام شما کوچک است، آینه‌ای با ابعاد کوچک و متناسب با محل نصب کنید تا از اشغال فضا جلوگیری شود. عرض آینه انتخابی نباید از عرض کمد روشویی و روشویی بیشتر باشد.

اگر می‌خواهید طرح کاشی‌ها و نمای کلی سرویس به چشم بیاید، آینه‌ای ساده و کوچک نصب کنید و اگر قصد پوشاندن کاشی‌ها را دارید، آینه‌ای سر تا سری و بزرگ انتخاب کنید.

انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی به کاربردی‌تر شدن فضا کمک می‌کند. آینه‌ها در سایز و فرم‌های متفاوتی ساخته می‌شوند که هر کدام زیبایی خاصی به فضا می‌بخشند؛ برای مثال آینه‌های گرد با ظاهر جذاب، ظریف و مدرنی که دارند، حس آرامش و صلح را القا می‌کنند و برای سرویس بهداشتی کوچک مناسب هستند. آینه‌های مستطیل دارای ظاهر کلاسیک و رسمی هستند و به فضا حس عمق، نظم و تمیزی می‌دهند از همین رو برای حمام و دستشویی بزرگ انتخاب بهتری هستند.

اگر به دنبال یک ظاهر مدرن و مینیمال برای سرویس بهداشتی خود هستید، آینه‌های مربع پیشنهاد می‌شوند. این نوع آینه‌ها حس نظم و انضباط به فضا می‌بخشند و برای سرویس‌های بهداشتی کوچک تا متوسط انتخابی مناسب هستند.

انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی

2. رنگ آینه

یکی از مهم‌ترین نکات خرید آینه سرویس بهداشتی توجه به رنگ آن است. قبل از خرید به رنگ سرامیک‌ها، کاشی‌ها، روشویی و حتی نورپردازی فضا دقت کنید تا آینه‌ای متناسب با رنگ محل نصب انتخاب کنید. زیبایی و لوکس شدن محیط نتیجه توجه‌کردن به همین نکات به‌ظاهر ساده است.

آینه‌ها رنگ‌های مختلفی دارند از جمله رنگ‌های پرکاربرد آن سفید، نقره‌ای، دودی، طلایی، بژ، مسی، برنزی است. کارشناسان دکوراسیون داخلی برای انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی رنگ‌های سفید را توصیه می‌کنند. این رنگ حس پاکیزگی را به بیننده القا می‌کند و فضای بسته و کوچک حمام و دستشویی را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

3. انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی؛ جنس آینه

همه ما می‌دانیم که فضای سرویس بهداشتی با آب در تماس است و نیاز به نظافت و شستشوی هفتگی و حتی روزانه دارد. آینه نیز از این امر مستثنی نیست و ممکن است در معرض آب قرار بگیرد. نیاز به شستشو برای رعایت بهداشت باعث شده تا آینه‌های ضد آب و ضد بخار تولید شود.

آینه مناسب برای سرویس بهداشتی باید در برابر رطوبت و خوردگی مقاوم باشد و دوام بالایی نیز داشته باشد. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند آینه‌هایی از جنس آلومینیوم و چوب برای سرویس بهداشتی خود انتخاب کنند تا فضایی شیک داشته باشند؛ اما جنس استیل، پی‌وی‌سی با فریم استیل یا آلومینیوم انتخاب بهتری است که به‌راحتی قابل شستشو بوده و بادوام و مقاوم هستند.

4. متراژ سرویس بهداشتی و محل نصب آینه

دیگر نکته مهم در هنگام انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی توجه به متراژ  سرویس بهداشتی است. نصب آینه‌های خیلی بزرگ در محل‌های کوچک یا بالعکس و همچنین نصب آینه بزرگ برای روشویی کوچک و بالعکس، ظاهری غیر زیبا و نامنظم ایجاد می‌کند حتی اگر شما بهترین مدل آینه سرویس بهداشتی را انتخاب کرده باشید.

شما باید دقت لازم را در انتخاب محل نصب نیز داشته باشید. اگر بلندی روشویی یعنی ارتفاع آن ۹۰ سانتی‌متر تا ۱ متر باشد، باید فریم آینه بافاصله‌ای ما بین ۱۵ الی ۲۰ سانتی‌متر از روشویی نصب شود. چنانچه روشویی ارتفاعی کمتر از یک متر تا ۹۰ سانتی‌متر داشته باشد، بهتر است برای نصب فریم آینه در فاصله ۲۰ الی ۳۰ سانتی از روشویی قرار گیرد.

از دیگر نکات مهم در نصب آینه مناسب سرویس بهداشتی این است که مرکز آینه در ارتفاعی بیشتر از ۱٫۵ متری از کف دستشویی قرار داده نشود و آینه نزدیک درب نباشد.

انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی، سبک دکوراسیون

5. انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی، سبک دکوراسیون

در هنگام انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی سبک دکوراسیون خانه خود را فراموش نکنید، آینه باید با سبک و طراحی کلی سرویس بهداشتی همخوانی داشته باشد. آینه مناسب برای سرویس بهداشتی هماهنگ با طرح و رنگ کاشی‌ها تعادل را در محیط برقرار می‌کند. بهتر است برای دکوراسیون مدرن، آینه با فریمی ساده و خطوط شیک در سرویس بهداشتی نصب کنید و آینه‌های آنتیک و طرح‌دار را برای دکوراسیون کلاسیک در خانه‌های بزرگ در نظر بگیرید.  انتخاب قاب‌آینه بر اساس شیرآلات یا اکسسوری‌های حمام و دستشویی فضایی متعادل شیک به وجود می‌آورد.

بهترین آینه برای حمام باید به‌آسانی تمیز شود و به‌راحتی بتوان اثر انگشت‌ها و لکه‌های روی آن را پاک کرد، امکانات اضافی چون برقی شدن یا بخاری برای جلوگیری از تراکم بخار در سطح آن نیز یک گزینه مثبت است. آینه دستشویی باید به‌گونه‌ای نورپردازی شود که نور ملایمی روی چهره بتابد بدون اینکه سایه باشد.

انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی چه تأثیری دارد؟

آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی یک دکوری شیک و لوکس محسوب می‌شود که بر عمق، نور و زیبایی فضا تأثیر می‌گذارد. انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی نیز بسیار مهم است؛ چرا که در کنار کاربرد گسترده آن، بر زیبایی فضا نیز تأثیرگذار است. از جمله تأثیری که آینه مناسب برای سرویس بهداشتی بر فضا دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا: آینه در سایز و رنگ مناسب فضا را دلبازتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد. انعکاس نور و تصاویر، فضای کوچک حمام و دستشویی را بزرگ جلوه می‌دهد.
  • افزایش نورپردازی: اگر در حمام و دستشویی نور کافی و طبیعی وجود نداشته باشد، انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی با انعکاس نور، فضا را پرنورتر و روشن‌تر نشان می‌دهد.
  • ایجاد حس عمق: برای القای حس عمق و پویایی به فضای خود می‌توانید از آینه استفاده کنید. با کمک آینه می‌توان حمام‌ها و دستشویی‌های باریک و طویل را عمق بخشید و فضا را جذاب‌تر نشان داد.
  • ایجاد نقطه کانونی: با انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی می‌توان یک نقطه کانونی در دکوراسیون این فضا ایجاد کرد و از آینه به‌عنوان نقطه عطف و کلیدی حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد.
  • افزایش زیبایی: آینه‌ها جذاب‌ترین بخش یک دکوراسیون سرویس بهداشتی هستند که با تنوع طرح و رنگی که دارند می‌توانند زیبایی فضا را چند برابر کنند.
انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی؛ انواع آینه مناسب برای سرویس بهداشتی

انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی؛ انواع آینه مناسب برای سرویس بهداشتی

آینه یک اِلمان اساسی مهم در هر سرویس بهداشتی است. کاربرد آینه فقط در دیدن صورت خلاصه نمی‌شود، از آن برای ایجاد تعادل، زیبایی و خاص شدن فضا استفاده می‌کنند. انتخاب طرح، رنگ و مدل آینه به سلیقه شخصی شما و سبک دکوراسیون بستگی دارد. در ادامه انواع آینه مناسب برای سرویس بهداشتی اشاره شده است.

  • آینه‌های ساده: آینه‌های بدون قاب و زرق‌وبرق که برای سرویس‌های بهداشتی مدرن و مینیمال مناسب‌ترین انتخاب هستند. مدلی کم‌ریسک و محبوب که در مدل‌های مختلف مثل گرد، مربع، مستطیل و بیضی به فروش می‌رسند.
  • آینه‌های قاب‌دار: آینه‌هایی که دارای قاب از جنس مختلف چوبی، فلزی و یا پلاستیکی هستند و می‌توانند به دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی ظاهری مدرن یا کلاسیک ببخشند.
  • آینه‌های چراغ‌دار: یکی از انواع آینه که با داشتن چراغ‌های LED در اطراف خود برای آرایش و اصلاح صورت بسیار مناسب هستند. درنظرگرفتن این موضوع در زمان انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی به شما کمک می‌کند. نور مخفی پشت آینه فضای اطراف را نیز روشن می‌کند و ظاهری مدرن و جذاب به فضا می‌بخشد.
  • آینه‌های کمد دار: یک آینه مناسب برای سرویس بهداشتی کوچک آینه کمد دار است؛ چرا که بدون اشغال فضای اضافی هر دو قابلیت را هم‌زمان دارد.
  • آینه‌های سر تا سری: نوعی آینه که تمام بالای دیوار روشویی را می‌پوشاند و به درازای فضا کشیده می‌شود. با این مدل آینه فضا کشیده و یا عریض‌تر دیده می‌شود و برای سرویس‌های بهداشتی کوچک و متوسط در سبک‌های مدرن و معاصر زیبا است.
  • آینه‌های خاص و هنری: برای انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی هیچ قانون و محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید بر اساس سلیقه و خلاقیت خود از انواع فرم‌های متفاوت مانند طرح‌های چندتکه، نامنظم، انتزاعی و… استفاده کنید.

جمع‌بندی

انتخاب آینه مناسب حمام و سرویس بهداشتی بسیار مهم است؛ چرا که یک اِلمان اساسی و پرکاربرد محسوب می‌شود. داشتن یک آینه با طرح، رنگ و اندازه هماهنگ با فضای داخلی سرویس بهداشتی محیط را لوکس و زیبا نشان می‌دهد و مانند یک نقطه کانونی عمل می‌کند. آینه مناسب برای سرویس بهداشتی فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و با عمق بخشیدن محیط را جذاب می‌کند. آینه‌ها نقش مؤثری در پرنورتر شدن فضای سرویس بهداشتی و زیبا نشان‌دادن کاشی‌کاری‌ها و دکوراسیون دارند.

بهترین آینه برای حمام آینه‌ای است که در برابر خوردگی مقاوم باشد و ضد آب و ضد بخار نیز باشد. فضای سرویس بهداشتی نیاز به شستشو و نظافت دارد؛ پس بهتر است آینه از جنس استیل، پی‌وی‌سی انتخاب شود تا به‌راحتی تمیز شود و دوام بالایی داشته باشد. گروه معماری آرت دیزاین با سال‌ها سابقه در زمینه طراحی داخلی پروژه‌های مسکونی و همچنین تجاری و اداری به شما کمک می‌کند تا فضای خود را بر اساس طراحی‌های روز دنیا شیک و لوکس سازید. جهت دریافت مشاور از طریق تماس با ما اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu