کاربرد آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی + ایده های استفاده از کنسول

آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی دارای کاربردهای فراوان است و به‌عنوان یکی از دکوری‌های شیک و لوکس در منزل محسوب می‌شود. شما با کمک ایده های استفاده از آینه کنسول در دکوراسیون داخلی می‌توانید به چیدمان بهتری در منزل دست پیدا کنید. در واقع زیبایی دکوراسیون داخلی با آینه و کنسول چندبرابر می‌شود و استفاده از آینه و میز کنسول در تمامی بخش‌های مختلف داخلی ساختمان کاربرد دارد.

علاوه بر این‌، برای خرید میز و آینه کنسول بهتر است به ابعاد منزل خود توجه نمایید تا بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید. درصورتی‌که دارای فضای کوچکی هستید می‌توانید به‌تنهایی میز کنسول تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر دراین‌خصوص تا انتهای این مقاله از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی همراه ما باشید.

آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی؛ میز کنسول چیست؟

آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی؛ میز کنسول چیست؟

میز کنسول یک وسیله کاربردی بسیار شیک است که سبب افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی منزل می‌شود. شما به کمک آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی می‌توانید به زیبایی دیزاین منزل خود کمک کنید. ایده های استفاده از آینه کنسول در دکوراسیون داخلی از زمان‌های گذشته تا به امروز وجود داشته و تنها کاربرد آن باگذشت زمان تغییر کرده است؛ برای مثال در زمان‌های گذشته از میزهای کنسول برای نگهداری لوازم و مدارک مهم استفاده می‌شده است. به‌عبارت‌دیگر میز کنسول در زمان گذشته به‌‌عنوان گاوصندوق ایفای نقش می‌کرده است؛ اما امروزه از آینه و کنسول برای مصارف مختلفی استفاده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی قراردادن ظروف در اتاق پذیرایی است. برخی افراد به دلیل داشتن وسایل دکوری از میز کنسول به‌عنوان یک مکان مناسب برای نمایش ظروف لوکس استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید شما بر اساس محیطی که در آن زندگی می‌کنید می‌توانید آینه و میز متفاوتی را تهیه نمایید. در حقیقت این سبک از میزها دارای اشکال مختلف بوده و شما بدون تهیه‌کردن آینه نیز می‌توانید دیزاین منزل خود را دگرگون کنید.

ایده های استفاده از آینه کنسول در دکوراسیون داخلی

آینه و کنسول در طراحی داخلی مسکونی تا حد زیادی به نوع طراحی و ویژگی‏های آن وابسته است. در حقیقت امروزه اغلب افراد از میزهای مدرن استفاده می‌کنند. این نوع میزها طراحی ساده‌ای دارند و دارای رنگ‌های خنثی مانند سفید، قهوه‌ای یا مشکی هستند. برای تهیه میز کنسول می‌توان از نوع چوب یا فلز استفاده کرد.

همچنین ازآنجایی‌که امروزه در اغلب خانه‏های مدرن از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود؛ لذا می‌توان از ترکیب چوب و رنگ‌های کلاسیک برای میز کنسول استفاده کرد تا زیبایی زیادی به محیط بخشید. علاوه بر این، هنگام استفاده از آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی می توانید از میزهای کنسول به‌صورت تکی یا قرینه استفاده کنید. این مورد در خانه‌هایی استفاده می‌شود که دارای فضای کافی هستند. در ادامه به برخی از رایج‌ترین ایده های استفاده از آینه کنسول در دکوراسیون داخلی اشاره شده است.

آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

1. آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

درصورتی‌که فضای اتاق نشیمن شما دارای مساحت زیاد و قابل‌توجهی است بدون شک می‌توان گفت که وجود یک میز کنسول خاص و زیبا می‌تواند مهر تأییدی بر کامل‌شدن دکوراسیون داخلی آن به شمار آید. بعضی از افراد که میز کنسول و آینه را به همراه ست مبلمان خانگی خریداری می‌کنند از آن به‌عنوان نقطه محوری جهت چیدمان مبل‌های فضای نشیمن منزل استفاده می‌کنند.

استفاده از میز کنسول بدون آینه برای زمان‌هایی که می‌خواهید یک دکوراسیون مدرن داشته باشید، کاربرد بیشتری دارد. برخی اوقات نیز شاید استفاده از یک شمعدان و آینه رومیزی زیبا ایده بسیار خوبی برای دکور کردن میزهای کنسول شما با رعایت اصل سادگی و جذابیت باشد. طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن را بسیار خاص‌تر و زیباتر از تمام بخش‌های منزل می توان دیزاین کرد؛ چرا که این فضا به سبب رفت‌وآمدهای زیادی که وجود دارد همیشه مرکز توجه بوده و سلیقه شما را در چیدمان وسایل خانه به نمایش می‌گذارد.

تلاش کنید با استفاده از برخی ایده‏های خاص و خلاقانه، آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن را خاص‌تر و تأثیرگذارتر به نمایش بگذارید. باتوجه‌به ایده های استفاده از آینه کنسول در دکوراسیون داخلی می‌توانید به به راحتی  فضای اتاق نشیمن را جذاب تر و دلنشین کنید؛ برای مثال می‌توانید چند آلبوم یادگاری خود را بر روی میز گذاشته و یا اینکه با استفاده از برخی وسایل نوستالژیک قدیمی کار تزیین کلاسیک خود را با موفقیت به اتمام برسانید.

2. استفاده از آینه و کنسول در طراحی داخلی اتاق پذیرایی

بدون اغراق بتوان گفت که آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی یکی از مهم‌ترین وسایل دیزاین و دکوری به شمار می‌آید. یک میز زیبا و خاص علاوه بر به‌تصویرکشیدن یک میز نوستالژی و جذاب که با دیزاین خانه شما هارمونی چشم نوازی دارد، کاربردهای بسیاری نیز جهت پذیرایی از مهمان‌ها در اختیارتان می‌گذارد.

با استفاده از میز کنسول شما می‌توانید به‌راحتی ظروف پذیرایی، شمعدان، شمع، سفره، پارچه‌های زیربشقابی، سرویس‌های قاشق و چنگال خاص و لاکچری خود و بسیاری از موارد دیگری که از جمله اجزای اصلی یک پذیرایی ایده‌آل را برای شما فراهم می‌کنند را در دسترس خود داشته باشید. در واقع با این کار دیگر نیازی نیست تا برای فراهم‌کردن وسایل پذیرایی از مهمان‌ها، بارها مجبور به رفت‌وآمد به آشپزخانه شوید.

به‌طورکلی این سبک میزها تنها یک میز پذیرایی ساده نیستند و در حقیقت نقش‌های بیشتر و پررنگ‌تری را می‌توانند در جای‌گذاری وسایل برای شما داشته باشند. در برخی مواقع در نقش یک میز چرخ‌دار لوکس، یک بوفه بی‌همتا و جذاب یا دِراوری زیبا و جادار برای جای‌دادن وسایل مهم و ضروری و یا حتی یک میز دکوری برای شما ایفای نقش می‌کنند.

نقش آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

3. نقش آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

شاید برای شما نیز این سؤال پیش آید که آیا می‌توان از میزهای کنسول برای اتاق‌خواب هم استفاده کرد یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم که میزهای کنسول به دلیل طراحی‌های گوناگون و منحصربه‌فردی که دارند برای تمامی فضاهای داخلی خانه قابل‌استفاده هستند. شما می‌توانید به‌جای میز توالت از آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب بهره ببرید.

همچنین برخی مواقع از میزهای کنسول به‌عنوان یک میز مطالعه زیبا و لاکچری استفاده می‌شود. علاوه بر این کشوهایی که در برخی از مدل‎های این میزها تعبیه شده است به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید وسایل موردنیاز خود را درون آن‌ها قرار دهید. در واقع این وسایل می‌توانند وسایل موردنیاز شما برای مطالعه مثل عینک مطالعه و یا اسناد و مدارک و پرونده‌های کاری شما باشند.

4. میز کنسول در غذاخوری

یکی دیگر از ایده های استفاده از آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی غذاخوری است. در واقع یکی از مکان‌های مناسب برای گذاشتن میز کنسول سالن غذاخوری است. درصورتی‌که از کنسول‌های کشودار استفاده نمایید مجبور نیستید همیشه نمکدان را با خودتان کنار میز بیاورید یا دستمال‌سفره را از آشپزخانه سر میز غذاخوری به همراه خودتان بیاورید. با استفاده از این میز قاشق و چنگال‌های اضافه، شمع، عود و هر چیزی که برخی اوقات مجبور می‌شوید به خاطرش میز غذا را به مقصد آشپزخانه ترک کنید جایگاه تازه‌ای خواهد یافت. علاوه بر این، با انتخاب نوع مناسب آن می‌تواند یک عنصر تزیینی با قابلیت قراردادن اشیای تزیینی به آشپزخانه خود اضافه نمایید.

توجه داشته باشید که میز کنسول باید جایی باشد که چه صندلی‌ها در حال استفاده باشند و چه در حال استفاده نباشند، بتوان به آن دسترسی داشت. استفاده از آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی سالن غذاخوری موجب چندبرابر شدن زیبایی آن مکان می‌شود. مخصوصاً درصورتی‌که سالن غذاخوری شما کوچک است آینه می‌تواند به درخشان‌تر کردن و دلباز به‌نظرآوردن این سالن کمک فراوانی نماید.

5. نقش آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی راهرو

ذهنیت اغلب افراد از راهروها قسمتی باریک از خانه است که به جز قراردادن چند تابلو نمی‌توان هیچ وسیله دکوری روی آن قرار داد. به عبارتی دیگر برخی خسته‌کننده‌ترین جای خانه را راهرو می‌دانند. درصورتی‌که این‌طور نیست و به کمک ایده های استفاده از آینه کنسول در دکوراسیون داخلی می‌توان بر جذابیت این مکان افزود.

کنسول‌های مختلفی با عرض کم مناسب برای راهرو طراحی شده‌اند که جای زیادی اشغال نمی‌کنند. کنسول‌های داخل راهرو نباید کشودار باشند. در واقع آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی راهرو که محل رفت‌وآمد است تنها جنبه تزیینی دارد. می‌توانید به سمت کنسول‌های بدون پایه دیواری نیز برای استفاده در این مکان بروید. همچنین می‌توانید روی کنسول را با گلدان‌های زیبا و سبک پر کنید. بالای میز کنسول داخل راهرو هم از قاب عکس و هم از آینه می‌توان استفاده کرد. لازم به ذکر است که استفاده از آینه‌ها فضای راهرو را بازتر و وسیع‌تر به نظر خواهند آورد.

نقش آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی راهرو

بیشتر بخوانید: طراحی ورودی خانه | نکات زیباتر کردن ورودی خانه

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده می‌توان گفت که هنگام انتخاب طرح آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی ابتدا باید به دکوراسیون منزل خود فکر کنید و متریال آن را انتخاب نمایید. با کمک ایده های استفاده از آینه کنسول در دکوراسیون داخلی علاوه بر زیبایی و جذابیت می‌توان به دلبازتر و وسیع‌تر به‌نظررسیدن فضا نیز کمک کرد. برای زیبایی دکوراسیون داخلی با آینه و کنسول باید به ابعاد و اندازه، کیفیت، جنس، رنگ و مدل آینه و سبک طراحی آن توجه کرد. شما نیز می‌توانید برای دیدن نمونه کارهای ما و خرید راحت و سریع انواع مبلمان و میز کنسول به آدرس ما در گروه معماری آرت دیزاین مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu