راهنما خرید کتابخانه برای دکوراسیون اداری

یک کتابخانه برای دکوراسیون اداری باید بادقت انتخاب شود تا بتواند نیازهای ذخیره‌سازی شما را برآورده نماید. همچنین لازم است کاملاً با فضای داخلی محیط اداری شما مطابقت داشته باشد. ابعاد، نوع استفاده، شکل، مواد و غیره نکات و ویژگی‌هایی هستند که در زمان خرید کتابخانه اداری باید به آن‌ها دقت شود. در واقع می‌توان گفت کتابخانه اداری مدرن یکی از باشکوه‌ترین و قابل‌مشاهده‌ترین عناصر در فضای داخلی است. همچنین این نوع کتابخانه هویت مجزایی به ارمغان می‌آورد و فضا را ساختار می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با راهنمای خرید کتابخانه برای دکوراسیون اداری تا انتهای این مقاله از حسام سلیمانی با ما همراه باشید.

کتابخانه برای دکوراسیون اداری باید حاوی چه عناصری باشد؟

برای خرید کتابخانه اداری باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید دیواری را به طور یکنواخت با کتاب بپوشانید یا خیر؟ درصورتی‌که جواب بله است می‌توانید با انتخاب کتابخانه‌های مورب یا زیگزاگ به کتابخانه ریتم دهید و دیوار و کتابخانه اداری را از حالت یکنواختی خارج نمایید.

همان‌طور که می‌دانید کتابخانه برای دکوراسیون اداری امروزه از لابی انتظار گرفته تا دفتر مدیریت و دفتر کار به یک عنصر دائمی تبدیل شده است و در مدرن جلوه‌دادن دفتر و محیط کار تأثیر بسزایی دارد. همچنین علاوه برقراردادن کتاب در کتابخانه اداری می‌توانید عناصر تزیینی، لوح‌های افتخار و تندیس‌ها و یا حتی گلدان‌های کوچک را در کتابخانه اداری خود قرار دهید.

دلایل ضرورت خرید کتابخانه اداری

دلایل ضرورت خرید کتابخانه اداری

به‌طورکلی می‌توان گفت استفاده از کتابخانه برای دکوراسیون اداری در سازمان‌ها بسیار ضروری است و این ضرورت دلایل بسیاری دارد. خیلی از بخش‌های شرکت‌ها محل حضور کارشناس با پرونده‌ها و بایگانی آن‌ها است و وجود یک کتابخانه اداری حال با هر مدلی که باشد؛ می‌تواند به کار کارمندان نظم و سرعت بیشتری دهد. همچنین مدیران ادارات همیشه یک کتابخانه اداری مدیریتی در اتاق مدیریت قرار می‌دهند تا علاوه بر داشتن دکوراسیون اداری لوکس و زیبا، در کارشان هم نظم داشته باشند.

پس مهم‌ترین ضرورت‌های استفاده از انواع مدل کتابخانه اداری نظم و زیبایی بخشیدن به کار و محل کار است که به افزایش راندمان کاری کارمندان هم کمک می‌کند. در ادامه در مورد دیگر تأثیرات خرید کتابخانه اداری توضیح خواهیم داد.

موارد کاربرد کتابخانه برای دکوراسیون اداری

همان‌طور که می‌دانید یک محیط اداری به لوازم مختلفی نیاز دارد تا تبدیل به فضای اداری با کاربری مناسب شود. یکی از وسایل موردنیاز در این زمینه خرید کتابخانه اداری است. کتابخانه برای دکوراسیون اداری باعث نظم‌دهی هرچه بیشتر محیط اداری می‌شود تا کارمندان بتوانند راندمان کاری بالاتری داشته باشند. همچنین وجود یک کتابخانه اداری در دفاتر مختلف موجب جذابیت بیشتر فضا می‌شود. قبل از اینکه برای خرید کتابخانه اداری اقدام نمایید لازم است که آشنایی کافی با کاربرد این وسایل داشته باشید.

امروزه انواع مختلفی از کتابخانه برای دکوراسیون اداری در بازار وجود دارند که کاربردهای آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت هستند. در این راستا به معرفی اصلی‌ترین کاربردها در راهنما خرید کتابخانه می‌پردازیم تا شما بتوانید بسته به نیاز خود بهترین و مناسب‌ترین کتابخانه اداری را برای دفتر کارتان خریداری نمایید.

1. ممانعت از اتلاف زمان و مکان با کتابخانه اداری

یکی از موارد کاربرد کتابخانه در طراحی دکوراسیون داخلی اداری ممانعت از اتلاف زمان و مکان است. در واقع مراجعه به ادارات مختلف به دلیل اتلاف زیاد وقت گاه حالت اکراه و بی‌میلی را برای ارباب‌رجوع ایجاد می‌نماید؛ زیرا اغلب مواقع تعداد ارباب‌رجوع‌ها زیاد هستند و پرونده‌های زیادی می‌بایست بررسی شوند. خرید کتابخانه اداری و استفاده از آن می‌تواند محل مناسبی برای قراردادن پرونده‌های مختلف اداری باشد. چیدمان پرونده‌ها در کتابخانه اداری مانع از اتلاف وقت کارمندان اداره و ارباب‌رجوع می‌شود؛ چرا که هر پرونده در قسمت مخصوص خود قرار می‌گیرد و دسترسی به آن آسان می‌شود.

از سوی دیگر کتابخانه برای دکوراسیون اداری می‌تواند از فضاهای اضافی و بدون مصرف مکان هم جلوگیری نماید. عموماً فضاهای اداری خیلی وسیع نیستند؛ بنابراین باید به نحوی از فضا استفاده کرد که هم رفاه مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته شود و هم شرایط مناسبی برای کارمندان ایجاد شود. به‌کارگیری کتابخانه اداری مدرن بدون این که فضای زیادی را در بر بگیرد گزینه مناسبی برای این منظور است.

سامان بخشیدن به میز کار و فضای کلی اتاق

2. کتابخانه برای دکوراسیون اداری؛ سامان بخشیدن به میز کار و فضای کلی اتاق

دیگر مزیت کتابخانه برای دکوراسیون اداری این است که با طراحی خاص خود می‌تواند علاوه بر پرونده‌ها وسایل دیگر میز کار را نیز در خود جای دهد. به‌این‌ترتیب کارمندان میز شلوغ و گاها بی‌نظم خود را با جای‌گذاری وسایل در کتابخانه اداری نظم و ترتیب می‌دهند. همان‌طور‌که می‌دانید میز اداری نامنظم بازتاب نامطلوبی در بین مراجعه‌کنندگان خواهد داشت. به‌ویژه زمانی که قرار است به جلب‌توجه مشتری و نهایتاً جذب آن‌ها پرداخته شود. در واقع وقتی میز کار خلوت می‌شود تأثیر زیادی در فضای اتاق کار نیز می‌گذارد؛ به‌ویژه اگر اتاق کوچک باشد آشفتگی در میز کار دقیقاً آشفتگی در کل اتاق را منعکس می‌کند.

در حقیقت از کتابخانه می‌توان به‌عنوان یک نظم‌دهنده یادکرد که وسایل مختلفی را در خود جای می‌دهد. شما می‌توانید انواع پرونده‌های کاری، کتاب‌های مختلف، زونکن‌ها، مجلات و … را به‌خوبی درون یک کتابخانه بچینید تا در مواقع موردنیاز به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. در این حالت وجود کتابخانه باعث می‌شود که تا حد زیادی از آشفتگی فضا جلوگیری شود.

3. تکمیل‌کننده دکوراسیون و زیبا سازی فضا

به‌طورکلی باید گفت که کتابخانه اداری نیز بخشی از دکوراسیون محیط‌های اداری بوده و به عبارتی می‌توان گفت تکمیل‌کننده این محیط است. با انتخاب یک کتابخانه برای دکوراسیون اداری که سازگاری زیادی با دکوراسیون دفتر کار دارد می‌توانید یک محیط اداری بی‌نقص برای خود بسازید. همان‌طور که می‌دانید امروزه مدل‌های مختلف و متنوعی از کتابخانه‌های اداری تولید می‌شوند که طراحی ظاهری بسیار جذابی دارند. طبق راهنمای خرید کتابخانه اداری درصورتی‌که چنین محصولی را انتخاب نمایید می‌توانید به جذابیت بصری دفتر کار خود نیز بیفزایید.

4. تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم کتابخانه اداری بر افزایش راندمان کار کارمندان

دیگر مزیت کتابخانه برای دکوراسیون اداری این است که می‌تواند به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر راندمان و بازدهی کارمندان تأثیرگذار باشد؛ زیرا با ممانعت از اتلاف وقت انجام امور را سرعت می‌دهد و در مدت‌زمان کم می‌توانند به درخواست تعداد بیشتری از مراجعه‌کنندگان جواب دهند. از طرفی همان‌طور که اشاره شد نظم در محیط می‌تواند عاملی در افزایش تمرکز شود.

در واقع به‌این‌ترتیب راندمان کار کارمندان اداره افزایش می‌یابد؛ ضمن این که میزان خستگی و کلافگی ناشی از جستجوهای متعدد برای یک وسیله یا پرونده خاص نیز کاهش پیدا می‌کند. هر یک از موارد بالا می‌تواند در افزایش راندمان کاری و بهینه بودن آن دخالت داشته باشد.

راهنمای خرید کتابخانه

طبق راهنمای خرید کتابخانه لازم است قبل از خرید به چه نکاتی توجه کنیم؟

بدیهی است که انتخاب و خرید کتابخانه اداری اصول و قواعد خاص خود را دارد که باید حتماً آن‌ها را بدانید تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را برای دفتر کار خود تهیه کنید. در این راستا در راهنما خرید کتابخانه برای دکوراسیون اداری به معرفی مهم‌ترین نکاتی که باید موردتوجه قرار بگیرند می‌پردازیم.

1. توجه به ابعاد در خرید کتابخانه برای دکوراسیون اداری

ازآنجایی‌که همه دفاتر اداری دارای ابعاد یکسانی نیستند کتابخانه‌های اداری نیز در ابعاد متفاوتی ساخته می‌شوند. به همین دلیل شما باید توجه داشته باشید کتابخانه‌ای که انتخاب می‌کنید طول، عرض و ارتفاع کاملاً سازگاری با محیط داشته باشد. بدیهی است که انتخاب یک کتابخانه برای دکوراسیون اداری در ابعاد بزرگ، برای یک دفتر اداری کوچک نمی‌تواند تصمیم خوبی باشد.

از دیگر مواردی که در انتخاب ابعاد کتابخانه برای دکوراسیون اداری باید به آن توجه داشته باشید عمق کتابخانه است. عمق کتابخانه باید متناسب با عمق مکانی باشد که قصد قراردادن آن را دارید. در این راستا برای اینکه بتوانید یک کتابخانه مناسب تهیه کنید بهتر است محل قرارگیری کتابخانه را از قبل مشخص کرده و ابعاد موردنظر خود را نیز اندازه‌گیری نمایید. در چنین حالتی شما می‌توانید با اطلاعات کامل برای خرید کتابخانه اداری موردنظرتان اقدام نمایید.

2. نیازسنجی در راهنما خرید کتابخانه  اداری

از دیگر نکاتی که طبق راهنمای خرید کتابخانه برای دکوراسیون اداری باید به آن توجه داشته باشید شناختن نیازهای خودتان است. شما باید به‌صورت دقیق بدانید که می‌خواهید از کتابخانه خریداری‌شده چه استفاده‌ای ببرید. در چنین حالتی می‌توانید یک کتابخانه اداری کاربردی تهیه نمایید.

قبل از خرید کتابخانه اداری از خودتان سؤال کنید که طراحی ظاهری کتابخانه تا چه اندازه برای شما اهمیت دارد؟ آیا قصد خرید یک کتابخانه جادار را دارید؟ آیا می‌خواهید کتابخانه موردنظرتان به‌خوبی تقسیم فضا شده باشد؟ کتابخانه مورد نیازتان چندطبقه و چه تعداد قفسه یا کشو داشته باشد؟ با بررسی این دسته از سؤال‌ها در واقع بهتر می‌توانید به گزینه موردنظر خود برسید.

3. توجه به سبک دکوراسیون

همان‌طور که می‌دانید امروزه توجه به دکوراسیون و طراحی داخلی دفاتر اداری اهمیت زیادی پیدا کرده است و شما به‌هیچ‌عنوان نباید نسبت به این موضوع بی‌توجه باشید. هنگام انتخاب کتابخانه نیز باید این نکته را کاملاً در نظر گرفته و مدلی را خریداری نمایید که بیشترین سازگاری را با طراحی داخلی اداری شما داشته باشد. برای بررسی میزان سازگاری توصیه می‌کنیم که هم به رنگ کتابخانه و هم به سبک آن توجه کنید.

به‌عنوان‌مثال انتخاب یک کتابخانه اداری مدرن، برای دفتری با دکوراسیون اداری کلاسیک نمی‌تواند جالب باشد. همخوانی محیط یکی از مهم‌ترین اصول در راهنما خرید کتابخانه اداری است که باید به آن دقت کنید.

تحمل وزن کتابخانه

4. تحمل وزن کتابخانه

هنگام خرید کتابخانه برای دکوراسیون اداری و تخمین قیمت کتابخانه باید دقت کنید که مدل موردنظر شما قادر به نگهداری از کتاب‌های سنگین‌وزن و حجیم است یا خیر. گاهی اوقات شاید بخواهید لوازم دکوری هم در کتابخانه خود بگذارید. لازم به ذکر است که کتابخانه‌های معمولی و کوچک تحمل وزنی بین 6 تا 11 کیلوگرم در هر طبقه را دارند. در کتابخانه‌های بزرگ‌تر و صنعتی تحمل وزن هر طبقه تا مقدار 25 کیلوگرم هم می‌رسد.

5. رنگ انتخابی و رنگ غالب فضا

از جمله فاکتورهای مهم که در انتخاب یک کتابخانه برای دکوراسیون اداری و یا قفسه  زیبا باید در نظر داشته باشید رنگ کتابخانه و یا قفسه انتخابی‌تان است. در واقع بایستی یک رابطه منطقی و یا طراحی‌شده بین آن با رنگ غالب فضای اتاقی که در حال دکورکردن آن هستید وجود داشته باشد. سه حالت متداول که برای اکثر طراحی داخلی اداری و مسکونی استفاده می‌شوند عبارت‌اند از رنگ‌های متضاد، رنگ‌های هماهنگ و رنگ‌ های خنثی در دکوراسیون داخلی و پایه که دو مورد اول برای تمامی سبک‌های دکوراسیون کاربرد دارند.

درحالی‌که استفاده از رنگ‌های بی‌اثر و پایه بیشتر برای دکوراسیون‌های مدرن و نیمه مدرن بکار می‌روند. فرقی نمی‌کند قصد ایجاد تغییر در دکوراسیون کدام اتاق در اداره را دارید و یا می‌خواهید کدام بخش از اتاقتان را متحول نمایید به‌هرحال می‌توانید با رعایت رابطه موجود میان رنگ‌های موجود در فضایتان دکوراسیونی کم‌نظیر و متفاوت برای فضای خود خلق نمایید.

رنگ انتخابی و رنگ غالب فضا

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از کتابخانه برای دکوراسیون اداری می‌تواند این امکان را فراهم نماید که کارکنان از منبع مناسبی برای مطالعه استفاده کنند. همچنین با خرید کتابخانه اداری دسترسی لازم به تمام کتاب‌های موجود در اداره برای تمام کارکنان ممکن می‌شود.

همچنین می‌توان با استفاده از کتابخانه اداری مدرن فضای اداری را منظم‌تر نشان داد و در جلب مشتری تأثیر بسزایی داشت. چنانچه قصد سفارش انواع کتابخانه‌های اداری را دارید می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان گروه معماری  آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی و دیدن نمونه کارهای ما انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu