دکوراسیون اداری لوکس با چندین راهکار ساده

دکوراسیون اداری شیک و جذاب اولویت اصلی همه مجموعه‌های اداری و کارفرمایان است. دکوراسیون اداری لوکس علاوه بر ایجاد فضایی دوستانه و آرامش‌بخش برای کارکنان باید محیطی شیک برای جذب مشتری را فراهم کند. طراحی داخلی در فضای اداری نسبت به طراحی داخلی منازل مسکونی سخت‌تر و حساس‌تر است؛ چرا که هم نظم اداری، هنجارها و رسمیت اداره باید حفظ شود و هم محیطی آرام برای افزایش بهره‌وری کارمندان اداره باید ایجاد شود. کارمندان بیشترین زمان روز خود را در محیط کار می‌گذرانند پس فضای اداره نباید خسته‌کننده باشد.

طراحی داخلی شیک و لوکس اداره باعث تقویت روحیه مثبت، افزایش تمرکز و حس خوب افراد مشغول در مجموعه می‌شود. به‌کارگرفتن راهکارهای جذاب برای طراحی داخلی لوکس اداری باعث افزایش راندمان کاری و بیشترشدن مشتری‌ها می‌شود. از بهترین سبک ها برای دکوراسیون اداری شیک سبک کلاسیک در عین قدیمی بودن و سبک مینیمال و مدرن است که در ادامه به انواع بیشتر آن اشاره خواهد شد. گروه معماری آرت دیزاین طراح و اجراکننده دکوراسیون با مدیریت حسام سلیمانی با چندین سال سابقه کار در زمینه‌های مختلف شما را برای طراحی داخلی اداری لوکس کمک می‌کند.

دکوراسیون اداری لوکس

دکوراسیون اداری لوکس

لوکس و شیک‌بودن فضای اداری در کنار رعایت قوانین، محیطی پر انرژی برای کارکنان به وجود می‌آورد و باعث افزایش خلاقیت و صمیمیت آن‌ها می‌شود. یکی از عوامل مؤثر در افزایش راندمان کاری و سوددهی بیشتر برای مجموعه‌داران، دکوراسیون اداری لوکس است. تغییر دکوراسیون در منازل مسکونی بسیار آسان‌تر قابل‌اجرا است؛ چرا که فرد سلیقه و راحتی خود را در نظر می‌گیرد؛ اما در محیط کار در کنار حفظ قوانین و نظم اداری باید کارمندان و مشتریان  نیز در نظر گرفته شوند و بادقت تمام اجرا شود.

به دلیل تأثیرات اثبات شده محیط کار بر روحیه کارکنان، بازدهی و جذب بیشتر مشتری، طراحی داخلی اداری موردتوجه قرار گرفته است. می‌توان با استفاده از راهکارهای ساده با کمترین هزینه باعث بهبود وضعیت کارکنان و ایجاد فضایی جذاب شد.

راهکارهای جذاب برای طراحی داخلی لوکس

برای ایجاد محیطی لوکس و شیک با درنظرگرفتن بودجه و سلیقه، راه‌ها و سبک‌های مختلفی وجود دارد. با هزینه کم و رعایت یک‌سری اصول می‌توان محیط کار را به فضایی منظم و شیک تبدیل کرد. در اداره چیدمان باید زیبا و منظم درعین‌حال کاربردی باشد. برای ایجاد دکوراسیون اداری لوکس و افزایش علاقه به کار و دوری از محیطی کسل‌کننده چندین راهکار ارائه شده است که شامل:

راهکارهای جذاب برای طراحی داخلی لوکس

1. رنگ

 رنگ نقش به سزایی در خلق‌وخوی کارمندان، بهبود ارائه خدمات، افزایش راندمان کاری، القای حس آرامش و اعتماد بیشتر مراجعه‌کنندگان دارد. در محیط اداری رنگ‌ها باید رسمی باشد. با انتخاب یک‌رنگ خنثی و ساده برای زمینه اصلی می‌توان از یک‌رنگ گرم برای زیبایی، شادی و افزایش انرژی استفاده کرد.

معمولاً از رنگ‌های کرم و قهوه‌ای برای حفظ رسمیت و ایجاد فضایی لوکس استفاده می‌شود. در دکوراسیون اداری لوکس هارمونی رنگ‌ها باید رعایت شود تا درعین‌حال که محیط یکرنگ و خسته‌کننده نیست، پر از رنگ و شلوغی و گیج‌کننده به نظر نرسد. همه وسایل در رنگ‌های مکمل یا خنثی متناسب با رنگ اصلی و فضای اداره باید انتخاب شوند. در فضای اداری کوچک باید از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کرد.

2. دکوراسیون اداری لوکس؛ نورپردازی

از مهم‌ترین موارد برای دکوراسیون اداری لوکس نور است. نورپردازی باید به‌صورت اصولی و دقیق اجرا شود و تا جایی که امکان دارد از نور طبیعی استفاده شود. وجود نور طبیعی در محیط کار فضایی شاد و سرزنده برای کارمندان به وجود می‌آورد و دیگر خبری از خواب‌آلودگی نیست. در فضاهایی که نور طبیعی وجود ندارد باید از نور مصنوعی درست استفاده شود. نورپردازی باید به‌صورت ترکیبی از نورها و غیرمستقیم باشد تا فضا را بزرگ و شیک نشان دهد و همچنین در صورت استفاده مداوم از کامپیوتر یا مطالعه زیاد در محیط کار باعث خستگی چشم و فرد نشود.

دکوراسیون اداری لوکس؛ نورپردازی

3. مبلمان و میز کار

کارکنان بیشترین زمان خود را در پشت میز کار و بر روی صندلی می‌نشینند به همین دلیل علاوه بر زیبایی باید به‌راحتی و استاندارد بودن نیز اهمیت داده شود. میز کار و صندلی متناسب با فضا و مناسب با کار کارمندان انتخاب می‌شود. در محیط‌های کوچک از میزهای ترکیبی با عرض و ارتفاع کم استفاده می‌شود. میز مدیریت باید در سایز بزرگ‌تر و با کشوها و جزئیات بیشتر انتخاب شود.

 مبلمان دکوراسیون اداری لوکس متناسب با فضا و راحتی مشتری انتخاب شده و با چیدمانی صحیح برای ایجاد محیط دوستانه قرار می‌گیرد. در فضاهای کوچک از مبلمان با رنگ تیره استفاده می‌شود تا کم‌حجم و کوچک دیده شود و در تضاد با دیوارها محیط را بزرگ‌تر نشان دهد. برای انتخاب میز، صندلی و مبلمان سادگی، ظرافت و متناسب بودن رنگ با سایر وسایل اولویت است. با سادگی و خطوط منظم محیط را بزرگ‌تر و شیک‌تر نشان داده می‌شود.

4. راهکارهای جذاب برای طراحی داخلی لوکس؛ کاغذ دیواری و کف پوش

از راهکارهای جذاب برای طراحی داخلی لوکس استفاده از کاغذدیواری با پترن‌های ساده و رنگ‌های چشم‌نواز است. رنگ‌های روشن کاغذدیواری مناسب فضای کار کوچک و رنگ‌های تیره مناسب فضای بزرگ است. کف نیز از اهمیت بالایی برای شیک و زیباتر دیده‌شدن اداره برخوردار است. کف‌پوش‌ها در انواع مختلف موجود است؛ اما در انتخاب آن باید به مواردی چون: تناسب رنگ با فضا، راحتی رفت‌وآمد، آسانی تمیزشدن توجه کرد. در کفپوش اداری مناسب مقاومت در برابر آسیب‌دیدن به دلیل رفت‌وآمد بالا نیز از نکات حائز اهمیت است.

راهکارهای جذاب برای طراحی داخلی لوکس؛ کاغذ دیواری و کف پوش

5. دکوراسیون اداری لوکس؛ پارتیشن بندی

جداسازی فضای اداری باعث ایجاد محیطی هماهنگ، منظم و زیبا می‌شود. این دیواره‌ها به‌دوراز شلوغ سازی برای هر فرد فضای شخصی خود ایجاد می‌کند. پارتیشن‌ بندی اداری در انواع مختلف مثل: دیواره‌های شیشه‌ای، چوبی یا آلومینیومی وجود دارند که متناسب باسلیقه و دکوراسیون اداره انتخاب می‌شوند.

از دیگر راهکارهای جذاب برای طراحی داخلی لوکس:

  • به‌کاربردن گیاهان آپارتمانی
  • استفاده از کمددیواری و قفسه
  • استفاده از وسایل تزیینی
  • تابلو
  • اختصاص‌دادن فضای استراحت
  • استفاده از آینه
  • استفاده از کتابخانه

بهترین سبک ها برای دکوراسیون اداری شیک

تأثیرات فضای کار شیک و زیبا چه در زمینه افزایش کارآمدی کارکنان و چه در زمینه افزایش درآمد به اثبات رسیده است. برای اجرای دکوراسیون اداری لوکس سبک‌های متنوعی وجود دارد که مجموعه‌داران باتوجه‌به فضایی که دارند، سرمایه در نظر گرفته شده، نوع کاربری و نیاز مشتری سبک موردعلاقه خود را انتخاب می‌کنند. از جمله سبک‌های مناسب برای طراحی داخلی اداری به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

1. سبک کلاسیک

سبکی قدیمی اما محبوب. از پرکاربردترین سبک‌ها برای طراحی فضای اداری گرم و صمیمانه سبک کلاسیک و طراحی داخلی کلاسیک است. این سبک نمایانگر اصالت، شکوه و عظمت است. سبک کلاسیک برای حفظ رسمیت و اجرای دکوراسیون اداری لوکس مناسب‌ترین انتخاب است. خصوصیات این سبک عبارت‌اند از:

  • گران و هزینه بر
  • استفاده از متریال طبیعی مانند چوب و شیشه
  • استفاده از رنگ‌های گرم و تیره به‌خصوص رنگ‌های قهوه‌ای، طلایی و کرم
  • استفاده از نورپردازی گرم
  • استفاده از آباژورهای ایستاده و رومیزی
  • استفاده از لوسترها و پرده‌های سلطنتی و کلاسیک
  • استفاده از مبلمان مجلل از جنس چرم و چوب
  • استفاده از کف‌پوش‌های پر نقش
بهترین سبک ها برای دکوراسیون اداری شیک

2. سبک مدرن

سبک مدرن بدون هیچ اصول سخت و پرپیچ و خمی برای اکثر فضاها و مطابق با هر سلیقه‌ای قابل‌اجرا است. این سبک ساده، خلوت و به‌دوراز تجهیزات اضافی است. سبک مدرن سبکی نو است که محیطی آزاد، خلوت و آرام ایجاد می‌کند. این سبک برای ایجاد دکوراسیون اداری لوکس در عین سادگی مناسب است. از ویژگی‌های این سبک:

  • از لحاظ اقتصادی مناسب‌تر
  • استفاده از رنگ‌های ملایم و روشن
  • استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای برای جداسازی فضا
  • قابل‌اجرا در فضاهای کوچک
  • استفاده از گل‌وگیاه برای فضاهای خالی
  • استفاده از متریال شفاف و پترن‌های ساده

از دیگر سبک‌های قابل اجرادر دکوراسیون اداری لوکس و برای داشتن محیط کار ساده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک مینیمال: این سبک بسیار ساده‌تر از سبک مدرن با محدودیت‌های رنگ و متریال و به‌دوراز تجملات است. این سبک برای کارهای نوپا مناسب است.
  • سبک صنعتی: این سبک پس از انقلاب صنعتی اروپا به وجود آمده است. در این سبک تجهیزات اداری بزرگ و حجیم بوده و لوازم پر زرق‌وبرق نظام سرمایه‌داری در محیط مشاهده می‌شود.
  • سبک اسلامی: در کشورهای اسلامی رایج است و از معماری اسلامی مانند: طرح‌های اسلیمی، طاق‌ها و رواق‌ها، رنگ‌های فیروزه‌ای و زرد و… استفاده می‌شود. این سبک قابل تلفیق با سبک مدرن است.
  • سبک نئوکلاسیک: برای علاقه‌مندان به سبک کلاسیک و مدرن به‌صورت مشترک این سبک در نظر گرفته شده است. در این سبک هم اصالت سبک کلاسیک و هم سادگی سبک مدرن وجود دارد.
دکوراسیون اداری لوکس

جمع‌بندی

محیط کار منزل دوم کارکنان محسوب می‌شود. به دلیل حضور طولانی‌مدت کارمندان در محل کار باید از فضایی مناسب، آرام و راحت برخوردار باشند. با افزایش استانداردهای محیط کار راندمان کاری و خلاقیت افزایش می‌یابد. هرچه کار بهتر ارائه شود مشتری بیشتری نیز جذب مجموعه می‌شود. همین عوامل اهمیت محیط کار را نشان داده و باعث روی‌آوردن صاحبان مجموعه به دکوراسیون اداری لوکس شده است.

راهکارهای جذاب برای طراحی داخلی لوکس آن‌ها را در این امر کمک کرده و باعث ایجاد محیطی شیک، روحیه مثبت، انگیزه و خستگی کمتر می‌شود. از بهترین سبک‌ ها برای دکوراسیون اداری شیک سبک مدرن و کلاسیک است؛ اما سایر سبک‌ها نیز قابل‌اجرا هستند و محدودیتی وجود ندارد. گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی یکی از باتجربه‌ترین گروه‌ها در زمینه اجرای طراحی داخلی و دکوراسیون اداری است و مطابق با طراحی‌های روز و سلیقه مشتریان بهترین فضاهای داخلی را برای شما رقم می‌زند که می‌توانید از نمونه کارها دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu