اصول فنگشویی آینه در اتاق خواب و خانه

فنگشویی یک هنر و علم قدیمی چینی است. هدف از اجرای فنگشویی ایجاد تعادل، هماهنگی و جریان چی (نیروی نهفته زندگی) در مکان‌های شما است. فنگ شویی باعث می‌شود انرژی مثبت در خانه شما رواج پیدا کند. آینه در فنگشویی یکی از ابزار قدرتمند به‌حساب می‌آید که باعث انعکاس و افزایش انرژی می‌شود.

پیداکردن مکان مناسب قرار دادن آینه در خانه از نظر فنگشویی باعث می‌شود تا انرژی مثبت و آرامش در خانه شما افزایش یابد. بر اساس اصول فنگ شویی، بایدها و نبایدهای خاصی در مورد قراردادن آینه وجود دارد که می‌تواند تأثیر جدی بر حال و هوای کلی خانه شما داشته باشد. در ادامه با آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی همراه باشید تا با اصول فنگشویی آینه در اتاق‌ خواب بیشتر آشنا شویم.

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی یک سنت و علم چینی است که سبب افزایش رفاه در زندگی افراد می‌شود. فنگ شویی باعث افزایش جریان چی یا نیروی نهفته زندگی در منازل شما می‌شود. وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی می‌شود پای فنگشویی که علم چیدمان است هم به وسط می‌آید. به دلیل اینکه از نیروهای انرژی برای ایجاد صلح، هماهنگی و آرامش استفاده می‌شود، نحوه قراردادن اشیا در فضاهایی مانند دفتر کار، اتاق نشیمن و اتاق ‌خواب شما ضروری است. یکی از مواردی که تاثیر بسیاری در آرامش شما دارد، فنگشویی آینه در اتاق خواب است.

آینه در فنگشویی

خانه شما و به‌خصوص اتاق‌خوابتان می‌تواند بازتابی از زندگی شما باشد. در فنگشویی، آینه دارای توانایی‌های منحصربه‌فردی است؛ اگر به‌درستی از آینه استفاده کنید، آینه می‌تواند انرژی محیط را دو یا چندبرابر کند و نیروها را به اطراف پخش کند. به دلیل ویژگی‌های منعکس‌کنندگی که اشیا صیقلی و آب دارند باید در جاگیری آن‌ها نیز توجه شود. اگر با مکان مناسب قرار دادن آینه در خانه از نظر فنگشویی آشنا باشید، می‌توانید نهایت استفاده را از این وسیله بی‌نظیر ببرید. اتاق‌خواب بخش مهمی در خانه به‌حساب می‌آید که نیاز به آرامش دارد به همین دلیل فنگشویی آینه در اتاق ‌خواب دارای اهمیت فراوانی است.

فنگشویی آینه در اتاق خواب

فنگشویی آینه در اتاق خواب

به‌غیراز محل کار، بیشترین زمانی که هر کس صرف می‌کند در اتاق‌خواب است.  میزان کافی خواب باکیفیت برای سلامتی و تندرستی بدن و روح شما ضروری است به همین دلیل باید توجه زیادی به مکانی که در آن می‌خوابید داشته باشید. اگر از تشک و بالش‌های مناسب استفاده می‌کنید؛ ولی هنوز هم‌ خوابتان مشکل دارد ممکن است مشکل از آینه‌های اتاقتان باشد. به همین دلیل آینه در فنگشویی دارای اهمیت زیادی است.

با استفاده از فنگشویی آینه در اتاق ‌خواب می‌توانید محیطی آرام و هماهنگ را در اتاق‌خواب خود ایجاد کنید و کیفیت خواب خود را بالا ببرید. چند قانون مهم در فنگشویی آینه در اتاق خواب وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

1. آینه رو به‌رو  تخت

شاید بتوان گفت مهم‌ترین قانونی که در فنگشویی آینه در اتاق‌ خواب وجود دارد این است که نباید آینه را روبه‌روی تخت خواب قرار داد. نصب آینه در روبه‌روی تخت خواب باعث بروز اختلال در خواب می‌شود. برخی متخصصان معتقدند قرارگیری آینه در برابر تخت باعث بروز بدخوابی و کابوس می‌شود. برخی افسانه‌های قدیمی به این اعتقاد دارند که آینه روبه‌رو تخت باعث می‌شود روح انسان دزدیده شود.

چگونه مشکل آینه رو به تخت را برطرف کنیم؟

ممکن است برخی اتاق خود را با کسی شریک باشند که به آینه علاقه دارد و نتوانند آینه را از اتاق خارج کنند. اولین راه‌حلی که برای این مشکل وجود دارد این است که مکان تخت یا آینه را تغییر دهید. گاهی ممکن است آینه شما ثابت بر روی دیوار یا در نصب شده باشد و نتوانید آن را جابه‌جا کنید یا اینکه اتاق شما کوچک باشد و نتوانید تخت خود را جابه‌جا کنید. در این مواقع می‌توان هنگام خواب یک ‌پارچه بر روی آینه خود بیندازید تا در خواب شما اختلال ایجاد نکند.

فنگشویی آینه در اتاق خواب؛ آینه بالای سر تخت

2. فنگشویی آینه در اتاق خواب؛ آینه بالای سر تخت

یکی از موارد دیگر که کارشناسان در فنگشویی آینه در اتاق خواب هشدار داده‌اند، استفاده از آینه بالای سر تخت است. وزن این جسم سنگین در بالای سر جایی که استراحت می‌کنید، یک مشکل بزرگی است. فنگشویی به معنای احساس آرامش و امنیت است؛ ولی قرارگیری یک جسم سنگین در بالای سر جایی که می‌خوابید با امنیت و آرامش کاملاً در تناقص است.

3. آینه کنار تخت

در فنگشویی دری که به اتاق منتهی می‌شود دارای اهمیت فراوانی است. بر اساس در ورودی باید تخت خود را رو به در و در موقعیت فرماندهی قرار دهید. کارشناسان فنگشویی  قراردادن آینه را مستقیماً از در منتهی به اتاق خود توصیه نمی‌کنند؛ بلکه پیشنهاد می‌دهند روی دیواری عمود بر آن قرار دهید. اگر تخت خود را در موقعیت فرماندهی قرار داده باشید آینه هم در کنار تخت شما قرار می‌گیرد.

مکان مناسب قرار دادن آینه در خانه از نظر فنگشویی

علاوه بر فنگشویی آینه در اتاق ‌خواب، مکان قراردادن آینه در دیگر نقاط خانه هم دارای اهمیت است. بسیاری از افراد از آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده می‌کنند. آینه در کنار اینکه می‌تواند انرژی را در یک نقطه متمرکز کند، می‌تواند دید افراد را به محیط تغییر دهد.

اگر آینه را در جای درستی قرار دهید و با اصول آینه در فنگشویی آشنا باشید، می‌توانید عنصر یا نماد خاصی را در محیط منعکس کنید. به گفته برخی کارشناسان استفاده درست از آینه در خانه باعث آرامش، هماهنگی و ثروت می‌شود. در ادامه علاوه بر فنگشویی آینه در اتاق خواب با فنگشویی آینه در دیگر مکان‌های خانه بیشتر آشنا می‌شویم.

فنگشویی آینه در غذاخوری

1. فنگشویی آینه در غذاخوری

استفاده از آینه در غذاخوری باعث می‌شود تا افراد هنگام غذاخوردن لذت بیشتری ببرند. آینه می‌تواند جریان تعاملات مثبت بین میزبان و مهمانان را افزایش دهد و باعث هماهنگی فضا در طول صرف غذا شود. همچنین برخی معتقدند وجود آینه در اتاق غذاخوری سبب افزایش روزی می‌شود. در بهترین حالت باید آینه را روی دیواری قرار دهید که میز ناهارخوری در مقابل هیچ در و پنجره‌ای منعکس نشود.

2. اصول فنگ شویی در ورودی ها و سرسرا

یکی از مواردی که در مکان مناسب قرار دادن آینه در خانه از نظر فنگشویی باید به آن توجه داشت ورودی خانه است. ورودی‌ها و سرسراها یکی از مناطق مهم در فنگشویی است که دروازه‌ای برای ورود انرژی نهفته زندگی هستند. به همین دلیل در کنار اهمیت فنگشویی آینه در اتاق خواب فنگشویی این قسمت هم دارای اهمیت زیادی است.

آینه‌های ورودی حکم دریچه‌های خوشامدگویی خانه هستند. آینه‌های ورودی انرژی‌ را که وارد خانه می‌شود منعکس و مثبت‌اندیشی در فضای زندگی را افزایش می‌دهند. همچنین قراردادن آینه در ورودی یا سرسرا خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و احساس گرم و دلپذیری به مهمانان می‌دهد. البته باید توجه داشت از قراردادن آینه به‌صورت مستقیم در راستای در اصلی جلوگیری کنید؛ زیرا این کار جریان انرژی مثبت خانه را مختل می‌کند.  

3. جایگاه آینه در اتاق پذیرایی

برخی معتقدند استفاده از آینه در اصول دکوراسیون پذیرایی و نشیمن درست نیست. آینه می‌تواند انرژی افراد، مخصوصاً انرژی منفی آن‌ها را تقویت و منعکس کند. آینه‌هایی که بر روی دیوار و پشت مبل قرار دارند باعث حواس‌پرتی افراد می‌شود و احساس راحتی نمی‌کنند. البته در کنار این معایب وجود آینه باعث می‌شود در جشن‌ها و مهمانی‌ها شوروشوق و انرژی افراد چندین برابر شود.

نکات استفاده از آینه در سراسر خانه

نکات استفاده از آینه در سراسر خانه

جدا از مبحث فنگشویی آینه در اتاق خواب و خانه، افراد بسیاری امروزه باتوجه‌به سبک طراحی داخلی خود از آینه‌کاری و یا آینه و کنسول استفاده می‌کنند؛ اگر از آینه به‌درستی در خانه استفاده نشود علاوه بر اینکه تأثیر خوب و آرام‌بخش ندارد ممکن است باعث اذیت و آزار چشم و مهمانان شود. در انتخاب آینه باید به ابعاد منزل و سبک کلی خانه توجه داشته باشید. نکاتی هستند که بهتر است در انتخاب آینه برای سراسر مکان‌های خانه استفاده کنید.

1. از آینه های لبه تیز استفاده نکنید

در فنگشویی آینه در اتاق خواب و کلاً در خانه اعتقاد بر این است که گوشه‌های تیز آینه می‌توانند انرژی منفی تولید کنند و در نهایت باعث ناراحتی در افراد می‌شود. همچنین لبه‌های نوک‌تیز باعث می‌شود تا جریان انرژی قطع شود و تعادل محیط را برهم بزند. در عوض آینه‌های اریب یا لب‌گرد باعث می‌شود انرژی آرام‌تری در محیط اتاق جاری شود.

2. فنگشویی آینه در اتاق خواب؛ متریال خوب برای آینه

علاوه بر مکان مناسب قرار دادن آینه در خانه از نظر فنگشویی باید به کیفیت آینه هم توجه کرد. آینه‌های باکیفیت و شفافیت بالا، انعکاس بیش‌تری دارند و انرژی را باکیفیت بهتری منعکس می‌کنند. آینه‌های باکیفیت جریان انرژی را در اتاق خواب شما تضمین می‌کند. آینه‌هایی که از متریال خوب ساخته نشده‌اند و دارای اعوجاج هستند، می‌توانند انرژی مثبت را مختل کنند.

متریال استفاده شده در قاب‌بندی هم بسیار دارای اهمیت است. می‌توانید باتوجه‌به سبک طراحی داخلی مسکونی خود قاب مناسب را انتخاب کنید. قاب‌های چوبی منبت برای سبک‌های کلاسیک مناسب هستند؛ همچنین قاب‌های ساده برای سبک مینیمال، مدرن و روستیک مناسب‌تر است.

بزرگ تر جلوه دادن فضا با آینه

3. بزرگ تر جلوه دادن فضا با آینه

اگر مکان مناسب قرار دادن آینه در خانه از نظر فنگشویی را پیدا کنیم می‌توان فضا را به‌صورت بصری بزرگ‌تر نشان داد. فنگشویی آینه در اتاق ‌خواب در اتاق‌هایی که تنگ و کوچک هستند بسیار مفید است. برای بزرگ‌تر نشان‌دادن می‌توان آینه را بر روی دیوارهای مقابل پنجره یا منابع نور طبیعی قرارداد. این کار باعث می‌شود نور منعکس شود و فضا روشن‌تر شود.

جمع‌بندی

فنگشویی علم و هنر قدیمی چینی است که درباره نحوه قرارگیری لوازم خانه یا محل کار صحبت می‌کند. اگر به‌درستی از فنگشویی استفاده شود سبب افزایش انرژی، امنیت و آرامش در فضاهای شما می‌شود. آینه در فنگشویی از ابزار بسیار مهم و قدرتمند است. با انتخاب مکان مناسب قرار دادن آینه در خانه از نظر فنگشویی می‌توانید محیطی آرام‌تر باانرژی مثبت بیشتر پدیدآورید. به دلیل زمان زیادی که در اتاق‌خواب سپری می‌کنید و اهمیت خواب منظم، فنگشویی آینه در اتاق‌ خواب دارای اهمیت فراوانی می‌شود. اگر به مکان قرارگیری آینه در اتاق‌خواب دقت نکنید ممکن است خواب شما دچار اختلال شود.

بهترین مکان برای قراردادن آینه در اتاق خواب کجاست؟

بهتر است آینه اتاق خواب را در کنار تخت قرار دهید.

در پذیرایی بهتر است از چه نوع آینه‌هایی استفاده کرد؟

پیشنهاد می‌کنیم در اتاق پذیرایی و نشیمن از آینه استفاده نکنید.

برای بزرگ‌تر نشان‌دادن خانه بهتر است آینه را در کجا قرار دهیم؟

آینه را در برابر پنجره یا نور طبیعی قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu