رنگ زرد در دکوراسیون داخلی | ایده های دکور زرد رنگ

از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی منزل و محل کار به‌وفور استفاده می‌شود. طراحی داخلی با رنگ زرد به نشانه روشنی و نور و انرژی مثبت است. در واقع رنگ زرد یک‌رنگ همه‌کاره است که می‌توان به‌تنهایی یا با ترکیب رنگ‌های دیگر از آن برای دکوراسیون محیط‌های مختلف استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با ایده های دکور زرد رنگ تا انتهای این مقاله از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی همراه ما باشید.

روانشناسی رنگ زرد در معماری و دکوراسیون داخلی مدرن

به‌طورکلی رنگ زرد گرما و انرژی زیادی دارد. در حقیقت در رنگ تراپی از رنگ زرد برای ایجاد حس لذت و شادی در افراد استفاده می‌شود. استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی منزل می‌تواند موجب برانگیختن احساسات مثبت در افراد شود و حس خوبی به آن‌ها منتقل نماید. روانشناسی رنگ زرد نشان می‌دهد که این رنگ موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شود و حس امنیت را در افراد ایجاد می‌کند. از سوی دیگر این رنگ حس و حالتان را خوب می‌کند. رنگ زرد موجب می‌شود تا مشکلاتتان را برای مدتی فراموش و احساس آرامش و اعتمادبه‌نفس بیشتری را تجربه کنید.

در واقع مطالعاتی که روی روانشناسی رنگ زرد انجام شده نشان داده است که استفاده بیش از اندازه از رنگ زرد روشن و طلایی در دکوراسیون داخلی می‌تواند باعث تضعیف خلق‌وخو و احساسات مثبت در افراد شود. از نظر روانشناسی رنگ زرد بر خلق‌وخوی کودکان، بد نیست بدانید اصولاً در اتاق‌هایی که سراسر زرد هستند نوزادان بیشتر گریه می‌کنند. به همین دلیل لازم است طراحی داخلی با رنگ زرد در حد اعتدال باشد تا تأثیر مثبتی را به افراد القا کند.

همچنین در طراحی داخلی مسکونی برای اینکه اتاق یا خانه تاریک و کوچک شما روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر برسد، می‌توانید از رنگ زرد کرمی، زرد خیلی روشن یا طرح‌های زرد روشن بر روی دیوار استفاده کنید. طبق روانشناسی رنگ زرد استفاده از این رنگ برای همه دیوارهای خانه به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. درصورتی‌که قصد دارید دیوارهایتان را به رنگ زرد رنگ‌آمیزی کنید بهتر است یک طرف دیوار یا همان دیوار شاخص را انتخاب کنید و تنها همان را رنگ نمایید.

تاثیر رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

تاثیر رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

زرد یک‌رنگ همه‌کاره است که می‌توان آن را به روش‌های مختلف برای القای جذابیت در فضا به کار برد. زمانی که زرد به‌عنوان رنگ غالب استفاده می‌شود، می‌تواند اتاق را روشن کند و فضایی سرزنده و شاد ایجاد نماید. این ایده به‌ویژه در اتاق‌هایی با نور طبیعی محدود، جایی که می‌تواند گرما و درخشش خورشید را تقلید کند، مؤثر است.

همچنین دیوار برجسته زرد می‌تواند افزودنی جسورانه و تأثیرگذار باشد؛ به‌خصوص زمانی که با رنگ‌های خنثی یا سایه‌های پاستیلی ملایم همراه شود. برای یک رویکرد ظریف‌تر جهت استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی می‌توان آن را از طریق عناصر دکوری مانند بالش‌های پرتابی، فرش‌های ناحیه‌ای و آثار هنری معرفی کرد.

ایده های دکور زرد رنگ

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی همیشه فضا را شاد کرده و روحیه افراد را تازه می‌کند. به همین دلیل اغراق نیست اگر بگوییم زرد، شادترین رنگ میان خانواده رنگ‌ها است. به همین علت در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم ایده‌هایی جهت طراحی داخلی با رنگ زرد گردآوری کنیم تا با استفاده از آن‌ها کمی روشنی به خانه خود بیاورید.

رنگ زرد در دکوراسیون با الهام از رنگ ‌های غروب آفتاب

1. رنگ زرد در دکوراسیون با الهام از رنگ ‌های غروب آفتاب

یکی از ایده های استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی این است که شما می‌توانید اتاق‌خواب خود را با الهام از رنگ‌های آسمان در زمان غروب طراحی و دکور کنید. در حقیقت با استفاده از طراحی داخلی با رنگ زرد رنگ‌های آفتاب در حال غروب را تداعی می‌کنید. دیوارها با رنگ زرد مانند تابش ملایم خورشید پوشانده می‌شوند که یک قالیچه راه‌راه با ترکیب تمامی رنگ‌های زرد، قرمز و نارنجی نیز این طراحی را تکمیل می‌کند.

2. استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون زرد و طوسی برای حمام

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی خاصیتی دارد که به شکلی معجزه‌آسا می‌تواند حال و احوال خاکستری و گرفته افراد را روشن و مثبت کند. در واقع رنگ‌های زرد و خاکستری روشن مکمل‌های بسیار خوبی برای هم هستند و ترکیبشان باعث ایجاد تعادلی از رنگ‌ های خنثی در دکوراسیون داخلی و رنگ‌های شاد و تند می‌شود؛ به‌عنوان‌مثال طراحی داخلی با رنگ زرد و طوسی برای استفاده در حمام می‌تواند ایده‌ای خاص و زیبا باشد.

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی؛ ترکیب سبز، زرد و آبی

3. رنگ زرد در دکوراسیون داخلی؛ ترکیب سبز، زرد و آبی

یک ایده بسیار خاص برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی پذیرایی‌تان اجرای طرح گل و گیاه است؛ به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید کاغذدیواری اتاق پذیرایی را به رنگ زرد و با طرحی از گل‌وگیاه سفید و سبز انتخاب کنید. همچنین برای تکمیل این کاغذدیواری می‌توانید مبلمان منزل خود را با پارچه‌های آبی آسمانی سفارش دهید.

4. دکوراسیون زرد و بنفش برای آشپزخانه

طراحی داخلی با رنگ زرد و بنفش می‌تواند آشپزخانه شما را تبدیل به فضایی پر نشاط و پر جنب‌وجوش برای جمع‌شدن همه اعضای خانواده کند.؛ مثلاً با ترکیب کابینت‌های بنفش، دیوار و کاشی‌های زرد می‌توان یک ترکیب عالی در آشپزخانه ایجاد کرد. سینک ظرف‌شویی و پنجره را نیز برای ایجاد تعادل در این دکوراسیون زرد و بنفش می‌توان به رنگ سفید انتخاب کرد. رنگ سفید در دکوراسیون داخلی به تعادل دیگر رنگ‌ها کمک می‌کند.

البته دقت داشته باشید در صورتی به سراغ رنگ بنفش و رنگ زرد در دکوراسیون داخلی آشپزخانه بروید که فضای آشپزخانه‌تان دارای نورگیر و دلباز است. در غیر این صورت به‌خاطر تیره بودن رنگ بنفش ممکن است فضا کوچک‌تر و تیره‌تر به نظر برسد. همچنین درصورتی‌که آشپزخانه شما کوچک و کم‌نور است ترجیحاً به دنبال استفاده از رنگ زرد در کنار رنگ‌های روشن، ملایم و خنثی باشید. همچنین در زمان اجرای دکوراسیون زرد و بنفش در آشپزخانه به علت تیره و تند بودن رنگ بنفش سعی کنید تاحدامکان به نورپردازی آشپزخانه توجه ویژه‌ای داشته باشید.

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی با ترکیب سبز

5. رنگ زرد در دکوراسیون داخلی با ترکیب سبز

علاوه بر اینکه رنگ سبز در دکوراسیون داخلی طرفداران زیادی دارد، مکمل رنگ زرد هم است. استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی آشپزخانه نیز ایده بسیار خوبی است؛ به‌عنوان‌مثال می‌توانید کابینت‌های آشپزخانه را با رنگ زرد ملایم نقاشی کنید و در کنار آن از رنگ مکمل سبز استفاده نمایید. همچنین می‌توانید برای طراحی داخلی با رنگ زرد کاشی‌های پشت کابینت‌ها را با ترکیب رنگ سفید و سبز انتخاب کنید و برای رنگ در کابینت‌ها از رنگ زرد استفاده نمایید. دقت داشته باشید که برای اضافه‌کردن رنگ سبز حتماً نیاز به استفاده از مصالح گران‌قیمت نیست؛ مثلاً می‌توانید با بطری‌ها، گلدان‌ها و برخی اشیای تزیینی دیگر به رنگ سبز رنگ زرد دکور را تکمیل نمایید.

6. طراحی داخلی با رنگ زرد و بنفش برای سرویس بهداشتی و حمام

همان‌طور که می‌دانید کمتر کسی به دکوراسیون سرویس بهداشتی و طراحی داخلی حمام توجه می‌کند؛ اما شما می‌توانید با استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی خود و اجرای یک دکوراسیون زرد و بنفش فضایی بسیار زیبا را ایجاد کنید. مطمئن باشید که دوش اول صبح و آخر شب در حمامی با طراحی داخلی با رنگ زرد و بنفش روحیه شما را حسابی تازه خواهد کرد.

7. رنگ زرد در دکوراسیون داخلی کلاسیک

درصورتی‌که به دنبال دکوراسیونی به سبک کلاسیک و قدیمی هستید، می‌توانید در کنار رنگ‌آمیزی دیوارها به رنگ زرد ملایم آن‌ها را با قاب عکس‌های طلایی و پتینه شده پر کنید. در حقیقت این ترکیب به‌خصوص برای منزلی با کف‌پوش پارکت بسیار ایده‌آل است. البته دقت کنید با اضافه‌کردن رنگ سفید این طرح را تاحدامکان خلوت نگه دارید.

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون نشیمن

8. استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون نشیمن

اگر در اتاق نشیمن یا هال منزل خود گوشه‌ای نورگیر دارید، می‌توانید با استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی آن را تبدیل به کنجی دنج برای کتاب‌خوانی یا نوشیدن چای عصرانه کنید. برای مثال دیوارها را با رنگ زرد ملایم رنگ‌آمیزی کنید، قاب پنجره‌ها را به رنگ نارنجی روشن درآورید و با استفاده از شیدهای رولی سبز پنجره‌ها می‌توانید این ترکیب را تکمیل کنید. همچنین می‌توانید با وسایلی دم‌دستی مثل چند بلوک سیمانی، یک تشکچه و چند کوسن فضایی برای نشستن نیز فراهم کنید. درصورتی‌که تصمیم به اجرای این ایده گرفتید گل‌های آفتاب‌گردان زرد را هم فراموش نکنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم درباره تأثیر رنگ زرد در دکوراسیون داخلی و ترکیبات رنگی همراه با زرد برای دکوراسیون صحبت کنیم. همان‌طور که بیان شد راه‌ها و ایده‌های بی‌شماری برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون هر کدام از فضاهای منزل یا محل کار وجود دارد. درواقع موارد ذکر شده در این مطلب تنها گوشه‌ای از ایده‌ها و راهکارهای ایجاد تنوع با استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون هستند.

به‌خاطر داشته باشید که طراحی داخلی با رنگ زرد حتماً نیازی به خرید و تهیه وسایل یا مصالح گران‌قیمت ندارد. مثلاً نقاشی دیوارها با رنگ زرد حتماً نباید کار پر هزینه‌ای باشد و ممکن است خود شما هم از پس آن بر بیایید. تا زمانی که اصول طراحی و دکور و تعادل رنگ‌ها رعایت شوند، می‌توانید با هر اقدام کوچکی از ایده های دکور زرد رنگ برای طراحی داخلی و دکور خانه یا دفتر خود استفاده کنید. شما نیز می‌توانید برای دیدن نمونه کارهای ما به وب‌سایت ما به آدرس گروه معماری آرت دیزاین مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu