تاثیر رنگ سبز در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون داخلی مفاهیمی همچون آرامش، رشد و تازه شدن را القا می‌کند. رنگ سبز در دکوراسیون منزل، جایگاه خاصی دارد و می‌تواند حس طبیعت و مدیتیشن را در فضا تزریق کند. تاثیر رنگ سبز در اتاق خواب خانه بر کیفیت خواب اثر گذاشته و موجب بازیابی انرژی فرد خواهد شد.

طراحی داخلی مسکونی به رنگ سبز موجب برقراری ارتباط این رنگ با محیط داخلی خانه می‌شود. رنگ سبز مکملی زیبا با سایر رنگ‌ها است و روح زندگی و نشاط را در فضای داخلی تزریق می‌کند. در این مقاله از آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی تاثیر رنگ سبز در دکوراسیون داخلی منزل را بررسی می‌کنیم.

روان‌ شناسی رنگ سبز

روان‌ شناسی رنگ سبز

قبل از پرداختن به رنگ سبز در دکوراسیون داخلی، بهتر است مروری بر روان‌شناسی رنگ سبز داشته باشیم. رنگ سبز نماد صلح، آرامش، باروری، حاصلخیزی، برکت و باروری است. طراحی داخلی مسکونی سبز می‌تواند از استرس و تنش‌های روزانه کم کرده و حس امنیت در فرد ایجاد کند. وجود رنگ سبز می‌تواند علامت تعادل، امنیت، کامیابی و رشد باشد.

انواع رنگ سبز در دکوراسیون داخلی

در چرخه رنگی، رنگ سبز از ترکیب رنگ‌های زرد و آبی حاصل می‌شود و یکی از رنگ‌های فرعی است. این رنگ آرام‌بخش یادآور رنگ طبیعت، زندگی و سرزندگی است. درحقیقت رنگ سبز با انعطاف‌پذیری و گرمای بیشتری احساسات رنگ آبی را منتقل می‌کند.

طیف‌های مختلف رنگ سبز وجود دارد که علاوه بر آرامش و امنیت هر کدام از آن‌ها می‌تواند مفهومی منحصربه‌فرد داشته باشد. طیف‌های مختلف رنگ سبز در دکوراسیون داخلی و معنای آن‌ها عبارت‌اند از:

  • سبز تیره: نشانه جاه‌طلبی و کامیابی
  • سبز زیتونی: نشانه صلح، تعادل و هارمونی
  • سبز روشن با اندکی زرد: شادی‌آفرین و نورانی و اندکی حس گرما
  • سبز اندکی تیره: فراوانی و امنیت، القاکننده ثروت

همچنین رنگ سبز در مجاورت رنگ‌های بنفش و نقره‌ای تداعی‌کننده ثروت، فراوانی، رفاه و اشرافی‌گری است. با این ویژگی‌های جذاب مشخص است که تاثیر رنگ سبز در اتاق خواب خانه می‌تواند بسیار جذاب و منحصربه‌فرد باشد.

دلایل طراحی داخلی مسکونی به رنگ سبز

دلایل طراحی مسکونی به رنگ سبز

استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون داخلی گزینه‌ای بسیار مناسب برای ایجاد فضایی آرام‌بخش در بخش‌های مختلف منزل است. رنگ سبز، رنگی همه‌کاره است و در کنار رنگ‌های دیگر و سبک‌های مختلف طراحی داخلی از سنتی تا مدرن می‌تواند به‌خوبی عمل کند. ترکیب رنگ سبز با رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد می‌تواند طرح‌های رنگی جذاب و سرشار از زندگی خلق کند. در ادامه مزایای طراحی داخلی مسکونی سبز را بررسی می‌کنیم.

1.  ایجاد فضای آرامبخش

استفاده از رنگ سبز پاستلی ملایم یا سبز نعنایی برای فضای داخلی مسکونی نوعی حس طراوت و آرامش را پدید می‌آورد. همچنین ترکیب سبز روشن با رنگ‌های بژ، آبی یا سفید تأثیر آرام‌بخش آن را بیشتر می‌کند. استفاده از رنگ سفید یا بژ در پس‌زمینه رنگ سبز، موجب نمایان‌شدن بیشتر رنگ سبز می‌شود. همچنین رنگ سبز در دکوراسیون داخلی همراه با رنگ آبی ارتباط با طبیعت را بیشتر تقویت می‌کند.

2. زیبایی اتاق خواب با رنگ سبز

تاثیر رنگ سبز در اتاق خواب خانه، محیطی آرام ایجاد کرده و موجب بهبود کیفیت خواب می‌شود. استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب و ترکیب آن با رنگ‌های کرم، خاکستری ملایم یا رنگ اسطوخودوسی فضایی متعادل و هماهنگ برای یک خواب عمیق و آرام فراهم می‌کند.

رنگ سبز در دکوراسیون داخلی بخش‌های مختلف منزل

رنگ سبز در دکوراسیون داخلی بخش‌های مختلف منزل

استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان و طراحی داخلی یکی از گزینه‌های مناسب برای دکوراسیون منزل است. البته رنگ به‌کار رفته باید متناسب با فضا و در ترکیب با رنگ‌های دیگر باشد. در ادامه طراحی داخلی به رنگ سبز را در بخش‌های مختلف منزل بررسی می‌کنیم.

1. رنگ سبز در اتاق نشیمن

 همانند مزایای استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی، رنگ سبز نیز ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن، فضایی دلپذیر و درعین‌حال دنج خلق می‌کند. برای دلبازتر شدن اتاق نشیمن کوچک، بهتر است از طیف‌های روشن رنگ سبز استفاده شود. همچنین استفاده از سبز تیره در اتاق نشیمن بزرگ، حس صمیمیت را در فضا القا می‌کند. مکمل‌های رنگ سبز در فضای نشیمن قهوه‌ای پررنگ، آجری، بژ گرم و رنگ‌های خاکی است.

2. تاثیر رنگ سبز در اتاق خواب خانه

تاثیر رنگ سبز در اتاق خواب خانه موضوعی بدیهی است و کسی نمی‌تواند آرام‌بخشی و تأثیر فوق‌العاده آن در ایجاد فضایی آرام برای خواب را انکار کند. در طراحی داخلی مسکونی به رنگ سبز برای اتاق‌خواب، مکمل‌های رنگی زیبایی وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • قهوه‌ای + سبز: الهام‌بخش طبیعت و حس آرامش؛ روتختی سبز یا دیوار سبز در کنار تختخواب قهوه‌ای و کف اتاق قهوه‌ای
  • صورتی + سبز تیره: استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون داخلی با صورتی موجب ایجاد تعادل در فضا و تزریق حس نشاط همراه با آرامش دلچسب می‌شود.
  • سبز کم‌رنگ + رنگ کرم: گرمای رنگ کرم خنثی‌کننده سردی رنگ سبز است. درنتیجه حس آرامش و راحتی در فضا خلق می‌شود.
  • رنگ سبز + رنگ طوسی: یکی از رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی مدرن طوسی است. استفاده از تختخواب طوسی در کنار دیوار سبزرنگ ترکیب رنگی زیبا و لوکسی را پدید می‌آورد.  
  • سبز پسته‌ای + رنگ زرد: استفاده از این رنگ سبز در دکوراسیون داخلی با رنگ زرد فضایی شاد، زیبا و همراه با آرامش خاص خلق می‌کند. روبالشی‌های زرد لیمویی در کنار روتختی سبز و دیوار سبز پسته‌ای می‌تواند ترکیبی زیبا برای اتاق‌خواب باشد. با این ترکیب می‌توانید خاص بودن تاثیر رنگ سبز در اتاق خواب خانه را احساس کنید.
 استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

3. استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

یکی دیگر از موارد کاربرد رنگ سبز در دکوراسیون داخلی مربوط به آشپزخانه است. استفاده از رنگ سبز در آشپزخانه فضایی شاداب، باطراوت و همراه با زیبایی بصری جذاب و پرانرژی ایجاد می‌کند. رنگ‌های مکمل سبز برای فضای آشپزخانه خاکستری و سفید هستند که محیطی مدرن و متعادل به وجود می‌آورند. می‌توان با استفاده از وسایل ضدزنگ، حس و حال بیشتری از مدرنیته را به فضا اضافه کنید.

4. رنگ سبز در حمام

یکی دیگر از موارد کاربرد رنگ سبز در دکوراسیون داخلی منزل، استفاده از آن در حمام است. علاوه بر تاثیر رنگ سبز در اتاق خواب خانه، این رنگ می‌تواند اثری جذاب و دوست‌داشتنی در فضای حمام ایجاد کند. طراحی داخلی مسکونی به رنگ سبز در حمام، فضایی مانند اسپا ایجاد کرده و موجب آرامش و تجدید قوا می‌شود. رنگ‌های مکمل سبز در حمام، رنگ‌های آبی آکوا و فیروزه‌ای ملایم یا خاکستری روشن است.

طراحی داخلی مسکونی به رنگ سبز؛ لوازم دکوراتیو

رنگ سبز در دکوراسیون داخلی همراه با رنگ‌های مکمل دیگر می‌تواند فضایی خاص خلق کند. همانند ست کردن مبلمان با دکوراسیون، استفاده از مکمل‌های رنگ سبز متناسب با بخش‌های مختلف منزل می‌تواند فضایی منطبق با کاربری آن ایجاد کند.

به‌عنوان‌مثال تاثیر رنگ سبز در اتاق خواب همراه با رنگ‌های طوسی یا صورتی، حال و هوایی همراه با آرامش لازم برای تجدید انرژی خلق می‌کند. علاوه بر دیوارها، از رنگ سبز و مکمل‌های آن در وسایل مختلف می‌توان استفاده کرد. در ادامه المان‌های مختلف را بررسی می‌کنیم.

طراحی داخلی مسکونی به رنگ سبز؛ لوازم دکوراتیو

1. گیاهان

استفاده از گیاهان یکی از بهترین روش‌ها برای افزودن رنگ سبز در دکوراسیون داخلی است. ترکیب گیاهان سبز با رنگ‌های سفید، چوب طبیعی و قهوه‌ای حسی ارگانیک و زیبا ایجاد می‌کند. می‌توان تاثیر رنگ سبز در اتاق خواب خانه را با قراردادن گلدان‌های زیبا چندبرابر کرد.  گیاهان یکی از المان‌های تاثیرگذار در طراحی داخلی تجاری، اداری، مسکونی، کافی شاپ و… است که تاثیر زیادی بر زیبایی فضا دارد.

2. رنگ سبز در دکوراسیون داخلی؛ منسوجات

یک روش دیگر در طراحی داخلی مسکونی به رنگ سبز استفاده از فرش، پرده، کوسن و منسوجات دیگر است. ازطریق ترکیب رنگ سبز در دکوراسیون داخلی با مکمل‌های آن می‌توان فضایی متعادل، منسجم و همراه با آرامش خلق کرد. همراهی منسوجات سبزرنگ با خاکستری، کرم یا بژ ترکیبی زیبا و متین خلق می‌کند. برای بهره‌بردن بردن از تاثیر رنگ سبز در اتاق خواب خانه استفاده از روتختی‌های سبز همراه با روبالشی‌های زرد لیمویی، کرم یا اکسسوری‌های حصیری کرم رنگ پیشنهاد می‌شود.

3. آثار هنری

یکی دیگر از روش‌های نشان‌دادن رنگ سبز در دکوراسیون داخلی استفاده از آثار هنری دارای رنگ سبز است. برای ایجاد پارادوکس هوشمندانه با دکوراسیون رنگ سبز، بهتر است از رنگ‌های مکمل مانند آبی روشن، زرد کم‌رنگ یا صورتی پاستلی استفاده شود. این رنگ‌ها به‌قدری زیبا و دارای ظرافت هستند که جذابیت بصری متعادل، ظریف و لوکس خلق می‌کنند. درنتیجه تأثیر هنر و تزیینات دیواری سبزرنگ چندبرابر می‌شود. 

رنگ سبز در دکوراسیون داخلی

جمع‌بندی

رنگ سبز در دکوراسیون داخلی، یکی از گزینه‌های جذابی است که در ترکیب با رنگ‌های مکمل فضایی آرام، متین، دلنشین و سرزنده خلق می‌کند. در طراحی داخلی مسکونی به رنگ سبز، باید ترکیب رنگی، متناسب با نوع کاربری آن بخش از منزل باشد؛ به‌عنوان‌مثال در دکوراسیون رنگ سبز حمام بهتر است از مکمل‌های آن مانند آبی آکوا یا فیروزه‌ای استفاده کرد.

همچنین برای افزایش تاثیر رنگ سبز در اتاق خواب خانه استفاده از ترکیب‌های رنگی مانند قهوه‌ای با سبز یا رنگ کرم و سبز کم‌رنگ می‌تواند فضای جذابی در اتاق‌خواب خلق کند. گروه طراحی داخلی آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی، از برترین طراحان دکوراسیون داخلی است که با بهره‌گیری از هوش فضایی، خلاقیت، تجربه و مهارت بالا، برترین طراحی‌های داخلی را اجرا می‌کند. توجه به ترندهای جهانی، ترکیب نبوغ و خلاقیت و بهره‌گیری از طراحی‌های موجود در طبیعت، راز موفقیت گروه آرت دیزاین است. برای مشاوره در زمینه طراحی داخلی و کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu