دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن

در بحث مربوط به دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن باید با ویژگی‌های هر کدام از این دو نوع دکوراسیون آشنا شویم. دکوراسیون اداری نمایانگر اهداف، سلیقه و خواسته‌های مدیریت سازمان یا شرکت است. برای اینکه بتوان بیشترین تأثیر را روی مراجعان و مهمانان داشت باید طراحی دکوراسیون اداری کاملاً مطابق با استانداردهای دکوراسیون داخلی انجام شود.

سبک کلاسیک در دکوراسیون اداری محیط را بزرگ و لوکس نشان می‌دهد و در این سبک چوب عنصر کلیدی است. سبک مدرن در دکوراسیون اداری مبتنی بر کاربرد کمترین‌ها برای رسیدن به اهداف حداکثری است. در این مقاله از گروه طراحی داخلی آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی دکوراسیون اداری و مدرن را بررسی می‌کنیم.

مقایسه مبلمان اداری مدرن و کلاسیک

مقایسه مبلمان اداری مدرن و کلاسیک

اگر برای سازمان یا شرکت خود به دنبال بهترین سبک و طراحی هستید و نمی‌دانید از بین دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن کدام را انتخاب کنید باید تفاوت‌های بین این دو سبک را بدانید.

1. ویژگی های سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

سبک مدرن یکی از سبک‌های زیبا در دکوراسیون داخلی است و باوجوداینکه از ظهور این سبک مدت‌زمان زیادی نمی‌گذرد؛ ولی به دلیل تفاوت‌های خاص با سبک‌های دیگر محبوبیت زیادی یافته است. در ادامه ویژگی‌های سبک مدرن در دکوراسیون اداری را بررسی می‌کنیم.

  • محدودیت رنگ‌ها: در دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن، سبک مدرن معادل با سادگی و زیبایی به سبکی جدید است. در این سبک تنها از چندرنگ محدود به شیوه‌ای هنرمندانه و خلاقانه استفاده می‌شود. این رنگ‌ها باید در هارمونی و تناسب با یکدیگر باشند. در سبک مدرن در دکوراسیون اداری می‌توان از رنگ‌های جسورانه برای فضاها یا ایجاد هایلایت استفاده کرد.
  • استفاده محدود از متریال‌ها: در سبک مدرن در استفاده از نوع متریال‌ها محدودیت وجود ندارد. نکته مهم در دیزاین اداری مدرن دررابطه‌با شیوه استفاده و تعداد متریال‌ها است.
  • سادگی مهم‌ترین عنصر: در مقایسه دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن سادگی برای خلق زیبایی حرف اول را می‌زند. در سبک مدرن اعتقاد بر این است که سادگی موجب می‌شود تا دکوراسیون طراحی شده برای مدت‌زمان بیشتری زیبایی خود را حفظ کند.

به‌طورکلی ویژگی‌های سبک مدرن در دکوراسیون اداری شامل موارد زیر است:

  • ساده و مینیمال
  • دارای طراحی بسیار کاربردی
  • کاربردی‌بودن تمام وسایل و بخش‌ها
  • استفاده از رنگ‌های بژ، خاکستری، قهوه‌ای روشن و اکر

2.دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن؛ ویژگی های سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

در ادامه انتخاب دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن، سبک کلاسیک را بررسی می‌کنیم. در دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک از سبک‌های قدیمی و سابقه‌دار است که طرف‌داران خاص خود را نیز دارد. این سبک بسیار فاخر و دارای تشخص خاصی است و حس اصالت وقار و صمیمیت را در فضا القا می‌کند. ویژگی‌های سبک کلاسیک در دکوراسیون عبارت‌اند از:

  • نظم و تعادل: ایجاد نظم و تعادل در سبک کلاسیک اهمیت زیادی دارد که با حفظ تقارن در چیدمان یا طراحی تمام عناصر و جزئیات نمایان می‌شود.
  • متریال‌های چوبی: وقار، اصالت و حس صمیمیت از مهم‌ترین ویژگی‌های سبک کلاسیک است. چوب از مهم‌ترین متریال‌های مورداستفاده در سبک کلاسیک در طراحی داخلی تجاری، مسکونی و… است که حس صمیمیت را القا می‌کند.
  • کاربرد تزیینات زیاد: در مقایسه دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن، استفاده از تزیینات یکی دیگر از وجوه تمایز دو سبک مدرن و کلاسیک است. در سبک کلاسیک از تزیینات زیاد مانند گلدان‌ها، قاب و لوسترهای سنگین استفاده می‌شود.

به‌طورکلی ویژگی‌های دکوراسیون سبک کلاسیک شامل موارد زیر است:

  • تقارن و اندازه‌های متناسب
  • کاربرد اشکال دقیق هندسی مانند مربع، دایره، مستطیل و…
  • استفاده از مبلمان‌های بزرگ و رنگ‌های سنگین
  • کاربرد وسایل دکوراتیو و تزیینات زیاد
  • استفاده از متریال‌های چوبی و چرم
دکوراسیون اداری مدرن

دکوراسیون اداری مدرن

کدام یک بهتر است؟ دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن؟ مهم‌ترین موضوع در این زمینه، سلیقه افراد است که کدام سبک را می‌پسندند. طراحی و چیدمان خاص دکوراسیون اداری مدرن تأثیر زیادی روی روحیه کارمندان دارد. در سبک مدرن در دکوراسیون اداری مبلمان، تزیینات، رنگ و نورپردازی به سبک ساده هستند. استفاده از رنگ‌های پاستلی و جذاب مانند زرد و نارنجی انگیزه کارمندان را بیشتر می‌کند. همچنین اکسسوری‌های ساده و درعین‌حال شیک حس خوبی در فضا القا می‌کند. مهم‌ترین مزایای سبک مدرن در دکوراسیون داخلی اداری عبارت‌اند از:

  • انواع مبلمان و میز اداری ساده
  • اجرای طرح‌های شیک و خلاقانه و القای سادگی، تمیزی و آرامش در فضا
  • استفاده از فناوری‌های پیشرفته و بهبود عملکرد کارکنان و افزایش بهره‌وری

انواع نورپردازی در دکوراسیون داخلی مدرن شامل نورپردازی از کف، نورپردازی خطی و نورپردازی تقویت شده با شیشه و آینه است. به‌طورکلی نورپردازی سبک مدرن در دکوراسیون داخلی سه مؤلفه روشنایی حداکثری، لاکچری و اشکال هندسی را شامل می‌شود.

دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن؛ دکوراسیون اداری کلاسیک

قبل از تصمیم‌گیری برای انتخاب دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن بهتر است با ویژگی‌های دکوراسیون اداری مدرن هم آشنا شوید. در دکوراسیون سبک کلاسیک از عناصر مختلف مانند چوب، مرمر، دیوارکوب‌ها، انواع تابلو، استفاده از اکسسوری‌های چوبی، پرده‌های ابریشمی سنگین و لوکس و دیوارپوش‌های چوبی استفاده می‌شود.

رنگ‌های خاکستری، سفید، گردویی و  تناژهای رنگ قهوه‌ای در سبک کلاسیک در طراحی داخلی اداری به چشم می‌خورد. برای نورپردازی سبک کلاسیک می‌توان از لوسترها، چراغ‌های هالوژن و لامپ‌های مخفی استفاده کرد.

 مبلمان چوبی از اجزای جدایی‌ناپذیر سبک کلاسیک است. ماهیت سلطنتی اداری کلاسیک فضای کاری مجلل و منحصربه‌فردی خلق می‌کند. مبلمان‌های منبت‌کاری با چرم طبیعی، صندلی‌های مجهز به تجهیزات داخلی ارگونومیک و میزهای اداری کلاسیک از دیگر چیدمان‌های مخصوص سبک کلاسیک هستند.

قیمت مبلمان اداری مدرن و کلاسیک

در دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن قیمت نیز یکی دیگر از مؤلفه‌هایی است که می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. مشخص است که مبلمان سبک کلاسیک در دکوراسیون اداری به دلیل متریال‌های بکار رفته در آن، اندازه و کار دست مانند نقش‌های منبت‌کاری و جنس ویژه آن‌ها مانند چرم و چوب قیمت بالاتری دارند. در مبلمان سبک مدرن در دکوراسیون اداری به دلیل استفاده از متریال‌ها کمتر و جنس متفاوت هزینه کمتری دارند.

کدام بهتر است: دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن؟

کدام بهتر است: دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن؟

هر کدام از سبک‌های طراحی داخلی ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند و افراد با سلیقه‌های مختلف سبک‌های متفاوتی را می‌پسندند. به همین دلیل هیچ سبکی بر سبک دیگر برتری ندارد و عوامل مختلفی از جمله سلیقه فردی و هزینه در انتخاب سبک دکوراسیون نقش دارد. برای انتخاب سبک دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت که عبارت‌اند از:

  • بودجه: یکی از فاکتورهای مهم در طراحی دکوراسیون داخلی اداری میزان بودجه است. 
  • میزان بهره‌گیری فضا از نور طبیعی: بر اساس بهره‌مندی فضای اداری از نور طبیعی می توانید یکی از سبک ها را بر دیگری الویت دهید.
  • متراژ محل کار: برای فضای کوچک کاربرد سبک مدرن در دکوراسیون اداری، رنگ‌های روشن مناسب است که فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.
  • توجه به فعالیت و حوزه کاری: آیا کسب‌وکار شما در حوزه علم و فناوری‌های نوین است یا به اصول قدیمی پایبند هستید؟ حیطه کاری مشخص‌کننده پرسونای مراجعین و مشتریان نیز است. معمولاً در کسب‌وکارهایی که با مراجعان جوان در ارتباط است از سبک مدرن استفاده می‌شود. مشاغلی که زمینه کاری آن‌ها در ارتباط با فرهنگ و رسوم کشور باشد و رنج سنی افراد بالاتر باشد سبک کلاسیک گزینه مناسبی است.
  • روحیه کارمندان: برای انتخاب دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن نظر و سلیقه کارمندان و پرسنل خود را نیز در نظر بگیرید؛ به‌عنوان‌مثال فردی که طرف‌دار آثار مدرن باشد نمی‌تواند با دکوراسیون سبک کلاسیک ارتباط برقرار کند. عکس قضیه نیز صادق است. توجه به این نکته اهمیت زیادی دارد؛ زیرا در بلندمدت بر راندمان کاری پرسنل تأثیر می‌گذارد.

جمع‌بندی

برای انتخاب دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. سادگی، محدودیت در رنگ‌ها و متریال‌ها و استفاده از تزیینات محدود از ویژگی‌های سبک مدرن در دکوراسیون اداری است. از طرف دیگر در سبک کلاسیک در دکوراسیون اداری از مبلمان‌های سنگین، متریال‌های چوبی، چرم و تزیینات و تابلوهای متعدد استفاده می‌شود.

در انتخاب سبک دکوراسیون کلاسیک یا مدرن مهم‌ترین فاکتور سلیقه و بعد از آن بودجه است. در مرحله بعدی حیطه کاری، متراژ محل کار و توجه به روحیات و علائق کارمندان نیز اهمیت دارد.

گروه طراحی داخلی آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی تیمی متخصص از برترین طراحان و مهندسان طراحی داخلی است که با بهره‌گیری از دانش روز در زمینه طراحی داخلی و به‌کارگیری خلاقیت خود زیباترین طرح‌های داخلی کاربردی را طراحی و اجرا می‌کنند.  برای مشاوره در زمینه طراحی داخلی و کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu