بهترین دیزاین اتاق خواب در طراحی داخلی مسکونی

اتاق‌خواب از بخش‌های مهم خانه است. به همین دلیل اجرای بهترین دیزاین اتاق خواب اهمیت زیادی دارد. اتاق‌خواب مهم‌ترین قسمت خانه برای رفع خستگی‌های روزمره و بازیابی انرژی روحی و جسمی است. به همین دلیل لازم است اصول و قواعد خاص طراحی داخلی اتاق خواب کاملاً رعایت شود. برای دکوراسیون اتاق خواب شیک اصول مربوط به نورپردازی، چیدمان، رنگ و اکسسوری‌ها باید کاملاً رعایت شوند. در این مقاله از آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی تلاش می‌کنیم اصول مربوط به بهترین دیزاین اتاق‌ خواب را معرفی کنیم.

اصول طراحی اتاق خواب

اصول طراحی اتاق خواب

قبل از پرداختن به بهترین دیزاین اتاق خواب ابتدا نگاهی جامع به اصول طراحی اتاق‌خواب خواهیم داشت. به دلیل آنکه اتاق‌خواب از بخش‌های خصوصی منزل محسوب می‌شود در طراحی نقشه و قرارگیری آن باید دقت کرد. از طرف دیگر در طراحی داخلی مسکونی اصول چیدمان، دکوراسیون و طراحی داخلی اتاق خواب نیز بر اساس شرایط فضایی متفاوت است.

  • توجه به ابعاد فضای اتاق‌خواب: استفاده از مبلمان‌های بزرگ یا زیاد در اتاق‌خواب کوچک فضا را کوچک‌تر خواهد کرد. توجه به فضاهای تردد و دسترسی نیز از دیگر اصول طراحی داخلی بر اساس فضای اتاق‌خواب است.
  • نورگیر بودن اتاق‌خواب: بهره‌گیری از نور طبیعی در اتاق‌خواب موجب سرزندگی و تزریق انرژی در فضای اتاق‌خواب می‌شود. بهترین نور برای اتاق‌خواب نور شمالی یا جنوبی است.
  • رعایت حریم خصوصی: ازآنجایی‌که حفظ حریم خصوصی اتاق‌خواب اهمیت زیادی دارد در بهترین دیزاین اتاق خواب باید این نکته رعایت شود. درب اتاق‌خواب باید به صورتی باشد که حریم خصوصی کاملاً حفظ شود.

نکات مهم طراحی و بهترین دیزاین اتاق خواب

هرکدام از قسمت‌های خانه دارای کاربری خاص و اهمیت ویژه هستند. اتاق‌خواب نیز از مهم‌ترین بخش‌هایی است که فرد از خستگی روزمره خود به آن پناه می‌برد و محلی برای بازیابی انرژی جسمی، ذهنی و روحی است. به همین دلیل طراحی داخلی اتاق خواب باید فضایی مناسب برای آرامش فراهم سازد. برای طراحی بهترین دیزاین اتاق خواب باید نکات مهمی را رعایت کرد که عبارت‌اند از:

نکات مهم طراحی و بهترین دیزاین اتاق خواب

1. انتخاب رنگ

در بدو ورود به یک محیط و فضای جدید رنگ اولین چیزی است که نظر بیننده را جلب می‌کند. استفاده از یک پالت رنگی ملایم برای رنگ دیوارها بهترین دیزاین اتاق خواب است و کاملاً با فضا مطابقت دارد. به دلیل آنکه از نظر روان‌شناسی رنگ‌های سرد و خنثی حس آرامش در فرد ایجاد می‌کنند. از طرف دیگر استفاده از رنگ‌های ملایم مانند سفید، خاکستری، آبی و… به طراح آزادی عمل بیشتری می‌دهد.

به همین دلیل به مزایای استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی توجه کنید. به دلیل آنکه رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد محرک و پرانرژی هستند؛ بهتر است از آن‌ها برای دیوارها استفاده نشود. انتخاب رنگ باید کاملاً متناسب با فردی باشد که از آن استفاده می‌کند. به‌عنوان‌مثال استفاده از رنگ لیمویی روی یکی از دیوارهای اتاق‌خواب نوزاد، حس گرما و سرزندگی را القا می‌کند. همچنین قراردادن یک کمد آبی‌رنگ موجب جلب‌توجه و جریان آرامش در فضا می‌شود.

2. بهترین دیزاین اتاق خواب با نورپردازی

نورپردازی یکی از المان‌های مهم در تمام طراحی‌های داخلی است. همانند تاثیر نورپردازی در فضای درمان و تمام فضاهای دیگر، این المان در فضای اتاق‌خواب نیز اهمیت زیادی دارد. در بهترین دیزاین اتاق خواب، نورپردازی به صورتی اعمال می‌شود که حس آرامش در فضا تزریق شود.

نورپردازی اتاق‌خواب باید کاملاً متناسب با فضا بوده و از نور فضا شدید نباشد. معمولاً نور محیطی و عمومی اتاق‌خواب ازطریق چراغ‌های توکار و آویز از سقف تأمین می‌شود. برای میز مطالعه و میز آرایش باید منبع نور جداگانه باشد. استفاده از نور آباژور، نورهای مخفی و ریسه‌های کم‌نور برای اتاق‌خواب کاملاً مناسب هستند.

طراحی داخلی اتاق خواب با کمد دیواری

3. طراحی داخلی اتاق خواب با کمد دیواری

از دیگر المان‌های ضروری برای بهترین دیزاین اتاق خواب، تعبیه کمددیواری است. کمددیواری به فضای اتاق نظم بخشیده درنتیجه بخش مهمی از آرامش و نظم محیط اتاق‌خواب تأمین می‌شود. در طراحی داخلی اتاق خواب، باید کمد مورداستفاده با فضای اتاق متناسب باشد. کمد دیواری‌های جدید در سه دسته کلی کمد رختخواب، کمد Closet و کمد لباس هستند.

4. انتخاب پرده

به دلیل خصوصی‌بودن حریم اتاق‌خواب، انتخاب نوع پرده باید کاملاً متناسب با فضا باشد. در بهترین دیزاین اتاق خواب پرده‌ها باید به صورتی انتخاب می‌شوند که ازیک‌طرف حریم خصوصی فضا حفظ شده و ازطرف دیگر میزان نور در زمان‌های مختلف شبانه‌روز قابل‌کنترل باشد. انواع پرده در دکوراسیون داخلی بر زیبایی ظاهری و کنترل میزان نور ورودی به داخل فضا تاثیر دارند.

5. سرویس خواب

یکی دیگر از المان‌های طراحی داخلی اتاق خواب، سرویس خواب است. سرویس خواب باید کاملاً متناسب با سبکی باشد که در منزل به‌کار رفته است. علاوه بر توجه به زیبایی سرویس خواب، سلامت آن از نظر طبی اهمیت بیشتری دارد. همچنین متناسب‌بودن اندازه تخت با متراژ اتاق و محل قرارگیری آن می‌تواند یک دکوراسیون اتاق خواب شیک خلق کند. بهتر است فاصله تخت با دیوار حدود یک متر باشد و نحوه قرارگیری تخت نسبت به در به‌گونه‌ای باشد که به سمت درب اتاق دید کامل وجود داشته باشد.

سبک های مختلف در طراحی داخلی اتاق خواب

سبک های مختلف در طراحی داخلی اتاق خواب

در طراحی اتاق‌خواب سبک‌های مختلفی وجود دارد و نمی‌توان یک سبک را به‌عنوان بهترین دیزاین اتاق خواب معرفی کرد؛ زیرا انتخاب سبک به سلیقه افراد بستگی دارد. در ادامه چند سبک معروف برای دکوراسیون اتاق خواب را معرفی می‌کنیم.

1. سبک مینیمال

در طراحی داخلی اتاق خواب به سبک مینیمال شلوغی بصری در کمترین حالت است. ممکن است برخی افراد این سبک را بی‌روح توصیف کنند؛ ولی از نظر برخی دیگر این می‌تواند بهترین دیزاین اتاق خواب باشد. به دلیل آنکه با استفاده از این سبک می‌توان تمرکز و آرامش را در فضا حس کرد. افرادی که فعالیت‌های اداری و شغلی خود را در اتاق‌خواب انجام می‌دهند؛ در فضای سبک مینیمال تمرکز بیشتری بر کارهای خود دارند.

2. سبک سنتی

با استفاده از سبک سنتی می‌توان یک دکوراسیون اتاق خواب شیک داشت. تقارن، همسان‌سازی، استفاده از مبلمان پرکار و سنگین، پرده‌های ضخیم و تمرکز چشم بر نقاط کانونی می‌تواند بهترین دیزاین اتاق خواب برای طرف‌داران سبک سنتی باشد.

بهترین دیزاین اتاق خواب با سبک مدرن

3. بهترین دیزاین اتاق خواب با سبک مدرن

در طراحی اتاق‌خواب به سبک مدرن تمام امکانات لازم در عین سادگی و زیبایی در اتاق‌خواب قرار می‌گیرند. در طراحی داخلی اتاق خواب به سبک مدرن گیاهان، متریال‌های مدرن، بافت‌های مناسب و رنگ‌ها از اصول مهم و پایه‌ای هستند. این سبک به تمام اصول و روش‌های طراحی نوین پایبند است.

4. سبک شبی شیک (Shabby Chic)

یکی از استایل‌های محبوب برای دکوراسیون اتاق خواب، سبک شبی شیک است. در این سبک، مبلمان اتاق‌خواب ظاهری کهنه و آرام‌بخش دارد. به دلیل آنکه این سبک یک حس نوستالژیک در فضا تزریق می‌کند بسیاری از افراد آن را بهترین دیزاین اتاق خواب می‌دانند.

چند نکته درباره طراحی داخلی اتاق خواب

اتاق‌خواب یک فضای خصوصی و محلی برای استراحت و آرامش است. علاوه بر رعایت نکات کلی در طراحی بهترین دیزاین اتاق خواب سلیقه افراد نیز در این زمینه نقش دارد. به همین دلیل رعایت نکات زیر می‌تواند به طراحی دکوراسیون اتاق خواب شیک و کاربردی مناسب برای هر شخص خاص کمک کند:

  • استفاده از حواس پنج‌گانه: تمرکز بر بوها، دید بصری و استفاده از المان‌هایی با صدای خاص از نکات مهم و ویژه در این بخش است. استفاده از چند شاخه اسطوخودوس یا چوب دارچین می‌تواند حواس پنج‌گانه را تحریک کند.
  • انتخاب استایل فردی: سبک‌های مختلفی برای طراحی داخلی اتاق خواب وجود دارد و شما باید بر اساس سلیقه و پسند خود و چیزی که با آن احساس راحتی می‌کنید استایل خود را انتخاب کنید.
  • استفاده از فرش و قالیچه: استفاده از یک بافت قابل‌لمس در کف اتاق، علاوه بر زیبایی موجب انتقال حس امنیت و گرما می‌شود. استفاده از فرش در اندازه متناسب و طرح ساده می‌تواند بهترین دیزاین اتاق خواب را فراهم کند. نکته مهم در این زمینه ست‌کردن فرش و مبلمان اتاق‌خواب است.
چند نکته درباره طراحی داخلی اتاق خواب

جمع‌بندی

اتاق‌خواب از فضاهای خصوصی منزل است و بهترین مکان برای رفع خستگی و بازیابی انرژی فرد است. به همین دلیل در طراحی داخلی اتاق خواب باشد اصول کلی مربوط به رنگ، نورپردازی، پرده‌ها و مبلمان کاملاً رعایت شده و متناسب با فضای کاربری اتاق‌خواب باشد. نمی‌توان یک سبک را به‌عنوان بهترین دیزاین اتاق خواب معرفی کرد. افراد بنا بر سلیقه و روحیات خود می‌توانند یک سبک مشخص را انتخاب کرده و بر اساس آن یک دکوراسیون اتاق خواب شیک داشته باشند. 

گروه طراحی داخلی آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی، از برترین طراحان دکوراسیون داخلی است که با بهره‌گیری از هوش فضایی، خلاقیت، تجربه و مهارت بالا، برترین طراحی‌های داخلی را اجرا می‌کند. توجه به ترندهای جهانی، ترکیب نبوغ و خلاقیت و بهره‌گیری از طراحی‌های موجود در طبیعت، راز موفقیت گروه آرت دیزاین است. برای مشاوره در زمینه طراحی داخلی و کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu