ترفندهای کاربردی بلند نشان دادن سقف در دکوراسیون داخلی خانه

آیا می‌دانید برای بلند نشان دادن سقف در دکوراسیون داخلی راهکارهایی وجود دارد که تنها طراحان حرفه‌ای از آن مطلع هستند؟ سقف خانه یکی از بخش‌هایی است که نقش مهمی در بزرگ و دل‌باز بودن خانه یا دلگیر بودن آن دارد. بلند نشان دادن سقف خانه در طراحی داخلی مسکونی یک چالش مهم است که طراحان حرفه‌ای به‌خوبی از پس آن برمی‌آیند.

ازآنجایی‌که سقف‌های کوتاه فضای داخلی را تنگ و کسل‌کننده می‌کنند با استفاده از ایده ‌های بلند نشان دادن سقف خانه می‌توان توهم ارتفاع ایجاد کرده و فضا را جادارتر نشان داد. در این مقاله از گروه طراحی داخلی آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی ترفندهای کاربردی بلند نشان دادن سقف در دکوراسیون خانه را معرفی می‌کنیم.

بلند نشان دادن سقف در دکوراسیون داخلی

بلند نشان دادن سقف خانه با ترفندهای کاربردی

سقف بلند از نمادها و ویژگی‌های منازل لوکس و اشرافی است. حتماً می‌دانید که سقف سالن‌های مجلل و خانه‌های سلطنتی بسیار بلند است که موجب می‌شود فضا بسیار باشکوه‌تر به نظر رسد. از طرف دیگر وقتی سقف خانه کوتاه‌تر از حد استاندارد باشد فرد دچار خستگی، کسالت و دلگیری می‌شود. در ادامه ترفندهای عملی برای بلند نشان دادن سقف در دکوراسیون داخلی را معرفی می‌کنیم.

1. بلند نشان دادن سقف در دکوراسیون داخلی؛ استفاده از رنگ های روشن

یکی از ایده های کاربردی برای بلند نشان دادن سقف خانه در طراحی داخلی مسکونی استفاده از رنگ‌های روشن در دیوارها و سقف‌ها است. رنگ‌های روشن مانند کرم، سفید و پاستلی موجب انعکاس بیشتر نور می‌شوند و درنتیجه توهم ارتفاع و بازترشدن فضا ایجاد می‌شود.

برای بلند نشان دادن سقف در دکوراسیون داخلی، از رنگ‌های تیره یا رنگ‌های تند استفاده نکنید؛ زیرا این رنگ‌ها فضا را محدود می‌کنند. همچنین استفاده از پالت‌های رنگی روشن در دیوارها، وسایل و مبلمان داخلی نیز از دیگر ایده های بلند نشان دادن سقف خانه هستند. به همین دلیل از مزایای استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی خانه غافل نشوید.

نصب پرده های بلند و قدی

2. نصب پرده های بلند و قدی

یکی دیگر از ایده های کاربردی برای بلند نشان دادن سقف در دکوراسیون داخلی نصب پرده‌های بلند است. به این منظور بهتر است پرده‌هایی را انتخاب کنید که بلندتر از ارتفاع واقعی پنجره هستند. از پرده‌های خیلی کوتاه یا پرده‌هایی که دقیقاً بالای قاب پنجره آویزان می‌شوند استفاده نکنید.

پرده‌های بلند را تاحدامکان به سقف آویزان کنید. پرده‌های بلند با کشیدن چشم به سمت بالا، حس عمودی در فضا القا می‌کنند و سقف خانه بلندتر به نظر می‌رسد. هنگام استفاده از انواع پرده در دکوراسیون داخلی که یکی از ایده های بلند نشان دادن سقف خانه است، باید از پرده‌های سبک و روشن استفاده شود تا نور طبیعی از آن وارد شود؛ درنتیجه فضایی دلباز پدید می‌آید.

3. ایجاد خطوط عمودی

ترفند دیگر برای بلند نشان دادن سقف در دکوراسیون داخلی استفاده از خطوط عمودی است. این ترفند اهمیت زیادی دارد و می‌توان از طریق کاغذدیواری، مبلمان و تابلوها خطوط عمودی را در دکوراسیون منزل جای داد. بهتر است کاغذدیواری‌های روشن با نوارهای عمودی و نازک انتخاب کنید تا جلوه بصری فضا و بلند بودن سقف بیشتر ایجاد شود. ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان در خانه نیز تأثیر خوبی دارد.

4. بلند نشان دادن سقف در دکوراسیون داخلی؛ استفاده از آینه ها

یکی از ایده های بلندتر نشان دادن سقف خانه، استفاده از آینه است. آینه‌ها نقش مهمی در دکوراسیون داخلی خانه، روشن‌تر شدن و دلبازتر بودن فضا دارند. استفاده از آینه‌های بلند و باریک روی دیوار توهم قد ایجاد می‌کند و به نظر می‌رسد سقف بلندتر شده است. بهتر است آینه‌ها در جایی قرار گیرند که بتوانند نور طبیعی را منعکس کنند. درنتیجه فضا بازتر و روشن‌تر خواهد شد و نقش آینه کاری مدرن در دکوراسیون داخلی منزل پررنگ‌تر می‌شود.

نورپردازی

5. نورپردازی

توجه به نورپردازی یکی از مهم‌ترین اصول طراحی داخلی مسکونی، تجاری و اداری است. نورپردازی مناسب نقش مهمی در بلند نشان دادن سقف در دکوراسیون داخلی دارد. یکی از ایده های کاربردی بلند نشان دادن سقف خانه در طراحی داخلی مسکونی نورپردازی در سقف است. چراغ‌های توکار نوری ملایم و پراکنده ایجاد می‌کنند و موجب بهبود فضای کلی اتاق می‌شوند. چراغ‌های سقفی با ایجاد ظاهر ساده و یکپارچه هرگونه مزاحمت بصری را از بین برده و درنتیجه سقف بلندتر به نظر می‌رسد.

6. ایده های بلند نشان دادن سقف خانه با رنگ آمیزی دو تکه

یک ترفند جالب برای بلند نشان دادن سقف در دکوراسیون داخلی این است که نیمه پایینی دیوار به رنگ تیره و نیمه بالایی به رنگ روشن رنگ‌آمیزی شود. این ترفند با ایجاد تضاد بصری، چشم را به سمت بالا می‌کشد و سقف بلندتر به نظر می‌رسد. بهتر است برای نیمه پایینی از آبی تیره یا خاکستری و برای نیمه بالایی از آبی کم‌رنگ یا سفید استفاده کنید.

7. مبلمان های ساده و مینیمال

لوازم داخلی و مبلمان‌ها نیز نقش مهمی در بلند نشان دادن سقف خانه در طراحی داخلی مسکونی دارند. برای این منظور بهتر است از مبلمان‌های ساده استفاده کنید. مبلمان‌های کم حاشیه با خطوط تمیز و بازوهای باریک حس جاداری و بازبودن فضا را ایجاد می‌کنند. از مبلمان‌های بزرگ و تیره استفاده نکنید؛ زیرا مانع بلند نشان دادن سقف در دکوراسیون داخلی می‌شوند.

 نصب مناسب تابلوها

8. نصب مناسب تابلوها

یکی از ایده‌های بلند نشان دادن سقف خانه نصب تابلوهای تزیینی و قالب‌های تاجی در ارتفاع بالاتر است. زمانی که این المان‌ها نزدیک به سقف باشند در ذهن توهم ارتفاع ایجاد می‌شود. بهتر است تابلوهایی با عرض باریک انتخاب کنید تا فضا را تحت‌تأثیر خود قرار ندهند و کوتاهی سقف به چشم نیاید.

9. بلند نشان دادن سقف خانه در طراحی داخلی مسکونی استفاده از لوسترهای سقفی

لوسترهای سقفی کاملاً مناسب فضاهای دارای سقف کوتاه هستند. با نصب این لوسترها که به‌صورت نیمه فلاش یا هموار نصب می‌شوند ظاهری ساده و منسجم در فضا ایجاد می‌شود و نقش مهمی در بلند نشان دادن سقف در دکوراسیون داخلی دارد. برای این منظور از لوسترهای دارای طرح‌های مینیمال و خطوط تمیز استفاده کنید. این لوسترها علاوه بر بلندتر نشان دادن سقف و نورپردازی کاربردی، ظرافت و زیبایی جذابی به فضا می‌بخشند.

10. استفاده از یک فرش پررنگ

انتخاب یک فرش مناسب نقش مهمی در بلند نشان دادن سقف در دکوراسیون داخلی دارد. استفاده از یک فرش پررنگ با طرح‌های راه‌راه یا عمودی، توهم ارتفاع در فضا ایجاد می‌کند. فرش‌های دارای زمینه روشن، خنثی و رنگ‌های متضاد یکی از بهترین ایده‌های بلند نشان دادن سقف خانه است. از فرش‌های کوچک یا باریک استفاده نکنید در عوض فرشی انتخاب کنید که قسمت زیادی از کف اتاق را پوشانده و ظاهری منسجم در فضا ایجاد می‌کند. فرش‌های کوچک و باریک حس به‌هم‌ریختگی را القا کرده و سقف کوتاه، به چشم می‌آید.

ایده های بلند نشان دادن سقف خانه

جمع‌بندی

سقف خانه نقش مهمی در دلباز نشان‌دادن فضا دارد و سقف بلند نشانه شکوه و تجمل است. برای بلند نشان دادن سقف در دکوراسیون داخلی، ترفندهای کاربردی متنوعی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان فضایی دلباز خلق کرده و توهم ارتفاع ایجاد کرد.

برای بلند نشان دادن سقف خانه در طراحی داخلی مسکونی باید از رنگ‌های روشن مانند کرم، سفید و پاستلی در رنگ‌آمیزی استفاده کرد. استفاده از خطوط عمودی، پرده‌های بلند، مبلمان ساده و مینیمال، نصب آینه‌های باریک و بلند و رنگ‌آمیزی دوتکه، برخی از ایده های بلند نشان دادن سقف خانه هستند. از طرف دیگر نورپردازی هم نقش مهمی در بلند نشان دادن سقف در دکوراسیون داخلی دارد.

استفاده از چراغ‌های سقفی، چراغ‌های توکار و همچنین لوسترهای سقفی نیز می‌توانند توهم ارتفاع ایجاد کنند. فرش مناسب و بزرگ با طرح‌های راه‌راه یا عمودی و رنگ زمینه روشن، خنثی یا رنگ‌های متضاد هم از دیگر ایده های کاربردی برای بلند نشان دادن سقف خانه در دکوراسیون داخلی است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu