نکات ضروری در انتخاب متریال دکوراسیون اداری

انتخاب متریال دکوراسیون اداری احتیاج به تخصص و مهارت بیشتری نسبت به منازل مسکونی دارد؛ زیرا دکوراسیون منزل باید مطابق باسلیقه افرادی باشد که در آن ساکن هستند. نکات طراحی دکوراسیون اداری باید به‌گونه‌ای باشد تا علاوه بر رسمی بودن محیط و داشتن هنجار و نظم با مخاطب خود با هر سلیقه‌ای که باشد ارتباط برقرار کند. همچنین باید جذاب و دلنشین باشد؛ زیرا منافع سازمانی در آن اولویت بسیار زیادی دارد و محیط می‌تواند در جذب اعتماد مشتری بسیار تأثیرگذار باشد. طراحی باید باید به نحوی باشد که برای کارمندان، محیطی که در آن مشغول به کار هستند دلچسب باشد.

این امر می‌تواند موجب افزایش رضایت شغلی، ایجاد فضایی دوستانه و آرام و افزایش راندمان کار شود. چیدمان و رنگ‌بندی در هر صنفی طبق روان‌شناسی مخاطبان آن انجام می‌شود. همچنین بهتر است نوع دکوراسیون متناسب با کاربری سازمان و محصولاتی باشد که در آن محیط عرضه می‌شود. در این مقاله از آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی سعی شده در خصوص بهترین متریال در طراحی داخلی اداری بیشتر توضیح داده شود.

دلیل اهمیت انتخاب متریال دکوراسیون اداری

دلیل اهمیت انتخاب متریال دکوراسیون اداری

انتخاب متریال دکوراسیون اداری یکی از مهم‌ترین فاکتورها و المان‌های موفقیت یک کسب‌وکار است که موجب افزایش بهره‌وری سازمانی و افزایش خلاقیت نیروی انسانی خواهد شد. افزایش علاقه به سازمان و راحتی و آسودگی نیروی انسانی از مهم‌ترین دست آوردهایی است که سازمان‌ها بعد از باز طراحی دکوراسیون اداری متوجه آن شده‌اند. همچنین درصورتی‌که سازمان دارای مشتری حضوری باشد رعایت نکات طراحی دکوراسیون اداری بیشتر دارای اهمیت است؛ زیرا حس یکپارچگی سازمانی که با دکوراسیون اداری در مشتری دست می‌دهد و سبب بالارفتن میزان موفقیت تیم فروش می‌شود.

 انتخاب متریال دکوراسیون اداری مناسب نه‌تنها بر زیبایی و جذابیت فضای کار تأثیرگذار است؛ بلکه بر ارزش‌ها، هویت و فرهنگ‌های سازمان نیز منعکس می‌شود و حس تعلق خاطر را درون افراد حاضر در یک سازمان افزایش می‌دهد.

نکات طراحی دکوراسیون اداری

امروزه فضاهای اداری یکی از مهم‌ترین فضاهایی هستند که بسیاری از افراد ساعت‌های بسیاری را در طول روز در این فضاها سپری می‌کنند. به همین علت طراحی دکوراسیون داخلی اداری و انتخاب متریال دکوراسیون اداری در این فضاها بسیار مهم است. بهتر است برای رعایت نکات طراحی دکوراسیون اداری و انتخاب متریال‌های مناسب از یک مشاوره طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی متخصص و باسابقه کمک گرفت تا با استفاده از این مشاوره‌ها بتوان باتوجه‌به نوع کاربری و فاکتورهای دیگر فضای استاندارد و اصولی را طراحی و دیزاین نمود.

با انجام این کار کارمندان می‌توانند در فضایی آرام و مناسب وظایف خودشان را به‌درستی انجام دهند و از کارکردن در فضای کاری خودشان خسته و دل‌زده نشوند در ادامه این مقاله بهترین متریال‌ها در طراحی اداری بیان شده است.

نکات طراحی دکوراسیون اداری

1. انتخاب متریال دکوراسیون اداری؛ مبلمان اداری

حتماً قبل از خرید مبلمان اداری، فضای کاری را که برای کارمندان خود تعیین می‌کنید را در نظر بگیرید. درصورتی‌که مایل هستید فضایی جداگانه را به هر کارمند اختصاص دهید از پارتیشن‌های اداری استفاده نمایید. به‌راحتی با استفاده از پارتیشن بندی اداری می‌توان فضایی کاربردی، مدرن و درعین‌حال شیک را فراهم کرد. در انتخاب متریال دکوراسیون اداری لازم است مبلمان‌های اداری هم سو و هماهنگ با سبک دکوراسیون داخلی خریداری شوند. این خود یکی از فاکتورهای بسیار مهم و لازم در انتخاب و خرید مبلمان اداری است. در ادامه ویژگی‌های مبلمان اداری بیان شده است.

  • انعطاف‌پذیر و کاربردی‌بودن
  • توجه به بودجه و قیمت مقرون‌به‌صرفه
  • وزن و اندازه مناسب
  • بهره‌مندی از متریال مناسب
  • زیبایی و راحتی مبلمان

وجود این ویژگی‌ها در مبلمان اداری و رعایت این نکات طراحی دکوراسیون اداری می‌تواند به شما در داشتن یک محیط کار ایده‌آل کمک به سزایی نماید.

2. نکات مهم در انتخاب صندلی اداری

شاید بتوان گفت که انتخاب صندلی مناسب اداری یکی از مهم‌ترین اجزای مبلمان اداری است. گذراندن بیشترین زمان کارکنان یک سازمان و یا شرکت روی صندلی‌های اداری خود اهمیت صندلی‌های اداری را می‌رساند. انتخاب صندلی اداری مناسب موجب افزایش راندمان کاری و بهره‌وری بیشتر کارمندان می‌شود. در ادامه نکات مهم در انتخاب صندلی اداری بیان شده است.

  • انحنا مناسب و انعطاف‌پذیری پشتی صندلی
  • داشتن رویه مناسب
  • قابل‌تنظیم بودن دسته‌های صندلی
  • داشتن نشیمن مناسب
  • چرخ‌دار بودن صندلی برای کار راحت‌تر کارمندان

صندلی مناسب در انتخاب متریال دکوراسیون اداری موجب می‌شود تا سلامتی کارمندان حفظ شود و در طولانی‌مدت به‌سلامتی آن‌ها آسیبی وارد نشود.

نکات مهم در انتخاب صندلی اداری

3. انتخاب متریال دکوراسیون اداری؛ پارتیشن

پارتیشن‌ها یکی از موارد بسیار مهم در نکات طراحی دکوراسیون اداری هستند. پارتیشن جزء کاربردی‌ترین‌ها در بین تجهیزات و مبلمان اداری است که حتماً لازم است قبل از انتخاب به کاربرد و فضایی که در اختیار دارید توجه نمایید. همچنین سعی کنید متریال و سبک دکوراسیون خود را در نظر بگیرید. چوب و شیشه بیشترین و متداول‌ترین متریالی هستند که در ساخت پارتیشن‌های اداری از آن بهره می‌گیرند.

پارتیشن های شیشه ای به مدرن سازی فضا کمک به سزایی می کنند و با عبور نور، امکان نورپردازی طبیعی را به شما می دهند که این مفید ترین و بهترین ویژگی پارتیشن شیشه ای محسوب می گردد و سهم به سزایی در انتخاب متریال دکوراسیون اداری دارند. در صورتی که به دنبال دوام بیشتر هستید پارتیشن با متریال چوب انتخاب کنید که در عین زیبایی دوام بسیار بالایی دارند؛ البته به این نکته توجه داشته باشید که با پیشرفت های صورت گرفته که پارتیشن های شیشه ای هم از دوام و کیفیت زیادی برخوردار هستند.

بی شک پارتیشن هایی که از ترکیب چوب و شیشه هستند جلوه و زیبایی محیط را چند برابر می کنند. ارتفاع پارتیشن یکی از نکاتی است که حتما باید هنگام انتخاب و خرید به آن توجه نمایید.

4. نکات طراحی دکوراسیون اداری؛ میز کارگروهی

در انتخاب متریال دکوراسیون اداری لازم است میز کارگروهی به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که تمام کارمندان به‌راحتی بتوانند از دستگاه‌های اشتراکی مانند اسکنر، پرینتر و فکس استفاده کنند. همچنین لازم است کارمندان به‌راحتی به فایل‌ها و کمدهای اداری دسترسی داشته باشند و فضایی برای قراردادن کیس کامپیوتر هر کارمند را تعبیه کنند. برای رعایت نکات طراحی دکوراسیون اداری لازم است روی صفحه میز حتماً باکسی مخصوص انتقال کابل و سیم وجود داشته باشد.

همچنین لازم است برای هر کاربر یک فایل درب‌دار با لولای آرام‌بند داشته باشد تا بتوانند وسایل شخصی و کاری خود را درون آن قرار دهند. جهت تمرکز کارمندان و حفظ حریم خصوصی در طراحی میزهای کار گروهی از دیوایدرهایی با جنس شیشه و یا پلکسی گلاس استفاده می شود و بین میز هر کاربر قرار می گیرد.

انتخاب متریال دکوراسیون اداری اگر اصولی انجام شود در زیبایی ظاهری فضای داخلی وبهبود تجربه کاربری کارمندان و مشتریان تاثیر زیادی دارد. انتخاب بهترین کفپوش سقف کاذب مناسب اکسسوری و المان های طیبعی مانند گیاهان مطابق با سبک انتخابی یک دکوراسیون اداری لوکس و شیک را رقم می زند.

نکات طراحی دکوراسیون اداری؛ میز کارگروهی

5. نکات مهم در طراحی کتابخانه، فایلینگ ها و کردنزا

در انتخاب متریال دکوراسیون اداری توجه به طراحی کتابخانه‌ها و فایلینگ ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به کتابخانه‌های کم‌ارتفاع که دارای ظاهری شیک، زیبا و امروزی هستند و در اتاق مدیریت و یا کنفرانس به چشم می‌خورند کردنزا گفته می‌شود. شاید کتابخانه‌ها و فایلینگ‌های اداری یکی از تجهیزات اداری پر کاربرد باشند که در زمان خرید مبلمان اداری ممکن است از آن غافل شوید.

فایلینگ‌ها که فضایی جهت نگهداری اسناد و مدارک را فراهم می‌کنند از بی‌نظمی محیط کار جلوگیری می‌کنند و این خود موجب تمرکز بیشتر کارمندان و کلافه نشدن آن‌ها در زمان کار می‌شود. از همه مهم‌تر تأثیر مثبتی است که بر ذهن مراجعه‌کنندگان می‌گذارند. سعی کنید در زمان انتخاب متریال دکوراسیون اداری از خرید کردنزا، کتابخانه و فایلینگ غافل نشوید. در ادامه به نکات مهم برای خرید کتابخانه، فایلینگ‌ها و کردنزا اشاره شده است.

  • سعی کنید طراحی و سبک آن‌ها هماهنگ با سایر تجهیزات اتاق و محیط کار باشد.
  • داشتن فضایی مخصوص برای قراردادن انواع مدارک و کتاب
  • استحکام بالا و مقاومت
  • داشتن قیمت مناسب در عین سادگی و کاربردی‌بودن
متریال دکوراسیون اداری

جمع‌بندی

محیط اداری فضایی در تعامل میان کارمندان و مراجعین است؛ اما در برخی اوقات محیط اداری صرفاً برای حضور کارمندان تدارک‌دیده‌شده است و در برخی موارد هم باید میزبان تعداد بسیاری از مراجعین باشد. درهرصورت لازم است که این محیط چه در نظر کارمندان و چه در نگاه مراجعین فضایی پویا، جذاب و مفید به ‌نظر برسد و به همین دلیل انتخاب متریال دکوراسیون اداری از اهمیت بسیاری برخوردار است. رعایت نکات طراحی دکوراسیون اداری می‌تواند تأثیر چشمگیری در ذهنیت مثبت مراجعین و حتی کارمندان اداره  و داشتن دکوراسیون اداری لوکس داشته باشد.

قطعاً برگزاری یک جلسه برای عقد قرارداد میلیاردی در اتاق جلسه‌ای که از بهترین متریال در طراحی داخلی اداری استفاده شده است می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر روی ذهن طرف قرارداد داشته باشد. برای طراحی بهتر دکوراسیون داخلی اداری خود می‌توانید از تیم حرفه‌ای آرت دیزاین کمک بگیرید.

 گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی سال‌هاست با افتخار در زمینه طراحی داخلی پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری مشغول فعالیت است. این گروه با حساسیت بالا و تخصص خود اقدام به طراحی و تولید انواع وسایل و مبلمان نیز کرده است. تلاش متخصصان این گروه تقدیم زیبایی و هماهنگی به چشمان شماست حتما از نمونه کارها دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu