کفپوش اداری مناسب جهت دکوراسیون اداری

استفاده از کفپوش‌ها سبب می‌شود دکوراسیون داخلی شیک‌تر به نظر برسد. کفپوش اداری مناسب برای همه ساختمان‌های اداری و تجاری نیاز است. اهمیت انتخاب بهترین کفپوش ها در دکوراسیون اداری و ساختمان‌های اداری به دو جهت بیشتر است. اول اینکه همه عناصر دکوراتیو کف و دیوارها می‌تواند بر روی قضاوت مراجعین بسیار تأثیرگذار باشد. درصورتی‌که بخواهید کسب‌وکارتان را در دید مشتری برجسته‌تر نشان دهید سعی کنید روی پوشش کف ساختمان هم به‌اندازه دیوارپوش‌ها سلیقه به خرج دهید.

دوم این که انواع کف پوش اداری باید مقاومت بسیار زیادتری داشته باشند تا در اثر رفت‌وآمد زیاد سریعاً دچار آسیب نشوند. به این جهت نمی‌توان هر کفپوشی را برای دفاتر کار و اماکن اداری در نظر گرفت. در ادامه مطلب از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی به بررسی ویژگی‌ها و انواع کفپوش مناسب برای دکوراسیون اداری می‌پردازیم.

ویژگی های بهترین کفپوش ها در دکوراسیون اداری

ویژگی های بهترین کفپوش ها در دکوراسیون اداری

قبل از این که به انواع کفپوش پر کاربرد پرداخته شود بهتر است ویژگی‌های خاص این نوع کفپوش‌ها بررسی شود. می‌توان گفت مهم‌ترین ویژگی برای کفپوش ها در دکوراسیون اداری داشتن استحکام و دوام در رفت‌وآمد زیاد است. انواع کفپوش پر تردد برای چنین مکان‌هایی مناسب است. می‌توان گفت کفپوش های خانگی در لیست انواع کفپوش اداری مناسب جایی ندارند. در ادامه ویژگی‌های کفپوش مناسب برای محیط کار و اداره بیان شده است.

1. کفپوش پر تردد

در ساختمان‌های اداری و تجاری میزان تردد بسیار بیشتر از محیط خانه است؛ به‌عنوان‌مثال یکی از محبوب‌ترین کف‌پوش‌ها برای چیدمان سنتی ایرانی فرش است. فرش دستباف ایرانی از نظر دوام و استحکام و ماندگاری نیز عالی است؛ اما نمی‌توان این متریال را به‌عنوان یک کفپوش اداری مناسب در نظر گرفت. بهترین کفپوش‌ها در دکوراسیون اداری در واقع کفپوش‌هایی هستند که دارای دوام بسیار بیشتری هستند. همچنین از نظر چگالی، تراکم در واحد سطح و کیفیت مواد اولیه رعایت استانداردهای لازم نیاز است.

کفپوش اداری مناسب؛ سهولت در نظافت

2. کفپوش اداری مناسب؛ سهولت در نظافت

قابلیت نظافت دومین ویژگی مهم برای کفپوش اداری مناسب است. در واقع باتوجه‌به رفت‌وآمد زیاد در اداره‌ها و مراکز تجاری میزان آلودگی کف ساختمان در یک سازمان، اداره و یا شرکت خیلی بالاتر از یک‌خانه است. بهترین کفپوش ها در دکوراسیون اداری باید قابلیت نظافت ساده‌ای داشته باشند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه بتوان کف ساختمان را تمیز نمود. در واقع می‌توان گفت کفپوش‌های مقاوم به آب و رطوبت برای انتخاب ادارات و سازمان‌ها در اولویت هستند. شستشوی کفپوش اداری تأثیر بسیاری بر روی بهداشت و سلامت عمومی کارکنان و مراجعه‌کنندگان دارد.

3. زیبایی کفپوش اداری

سعی کنید کفپوشی را انتخاب نمایید که تنوع طرح و رنگ داشته باشد. در این صورت می‌توانید بهترین کفپوش‌ ها در دکوراسیون اداری که هماهنگ با دکوراسیون داخلی باشد را داشته باشید. بهترین کفپوش اداری مناسب از نظر بصری هم دارای جذابیت‌های خاصی است. موضوع دکوراسیون داخلی در ساختمان‌های اداری و تجاری بسیار مهم است. تأثیر این موضوع تا حدی است که هم می‌تواند روی روحیه کارکنان و حتی کیفیت کاری آنان نیز تأثیرگذار باشد. در واقع زیبایی در کنار سایر مولفه‌های کیفی بسیار مهم است.

کفپوش اداری ارزان

4. کفپوش اداری ارزان

در واقع می‌توان گفت کفپوش اداری مناسب قیمت بالایی از بودجه را به خود اختصاص می‌دهد. بزرگ‌ترین سطوح در هر ساختمان کف ساختمان و دیوارها هستند. هزینه‌هایی که جهت پوشش کف ساختمان اداری می‌شود نباید از بودجه در نظر گرفته شده فراتر رود. در حقیقت قیمت‌ها دقیقاً به‌اندازه همان کیفیت کفپوش دارای اهمیت هستند. در واقع باید روی همه جوانب ریزبین بود.

کفپوش‌هایی که دارای قیمت ارزان‌تری هستند؛ اما به لحاظ کیفیت بسیار ضعیف هستند اصلاً مناسب برای چنین فضایی‌هایی نیستند. نکته مهم این است که متریالی را انتخاب نمایید که دوام، زیبایی و ارزانی را با هم داشته باشد و در واقع همین امر کار را دشوارتر کرده است. انتخاب‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان در هر فضا متناسب با موقعیت مکانی و کاری یک نمونه کفپوش اداری متفاوت را استفاده نمود. آشنایی با تکنیک‌های طراحی داخلی به انتخاب بهتر انواع کفپوش کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر دراین‌خصوص می‌تواند مقاله آموزشی 5 تکنیک ایجاد ریتم در طراحی داخلی را مطالعه نمایید

انواع کفپوش اداری مناسب

انتخاب کفپوش اداری مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر اداری و کاری موضوع بسیار مهمی است. کف‌پوش‌های بسیار متفاوتی در بازار موجود است که بر اساس نوع فضای کاری و کاربری آن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به بیان انواع مختلفی از بهترین کفپوش ها در دکوراسیون اداری پرداخته شده است.

انواع کفپوش اداری مناسب

1. بهترین کفپوش ها در دکوراسیون اداری؛ کفپوش اداری پی ‌وی‌ سی

این نوع کف‌پوش‌ها، نوعی کفپوش لاستیکی هستند که جهت استفاده در فضاهای اداری و ساختمان‌های پر رفت‌وآمد بسیار مناسب هستند. از کفپوش‌های پی‌ وی ‌سی اغلب برای پوشش ادارات، اماکن تجاری، باشگاه‌های ورزشی استفاده می‌شود؛ زیرا این نوع کفپوش ها دارای ظاهر شکیل و زیبا و طراحی خاص هستند. همچنین کفپوش‌های پی ‌وی‌ سی از مقاومت بسیار زیادی در برابر ساییدگی و ترک‌خوردگی برخوردار هستند. استفاده از این نوع کف‌پوش‌ها علاوه بر فضای داخلی برای محوطه بیرونی ساختمان‌های اداری نیز مناسب هستند.

کفپوش‌های پی‌وی‌سی در میان انواع کفپوش اداری مناسب دارای حالت منعطف‌تری نسبت به سنگ و سرامیک هستند و باعث خستگی پا در هنگام راه‌رفتن طولانی روی آن‌ها نمی‌شوند. یکی از مزایای کف‌پوش‌های پی ‌وی ‌سی جذب صدا است که موجب می‌شوند صداهای آزاردهنده صدای پا و آلودگی صوتی در محیط کاهش پیدا کنند. همچنین اصطکاک مناسب این نوع کفپوش‌ها و عدم لیز شدن حتی در زمان خیس شدن از مزایای دیگر این نوع کفپوش‌ها است.

کفپوش اداری چوبی

2. کفپوش اداری چوبی

کف‌پوش‌های اداری چوبی دارای ظاهری شیک و مدرن هستند و می‌توانند جهت طراحی داخلی اداری با سبک کلاسیک انتخاب فوق‌العاده‌ای باشند. کفپوش‌های اداری چوبی با وجود این که دوام بسیار بالایی دارند؛ ولی متأسفانه در برابر رطوبت بسیار آسیب‌پذیر هستند. کف‌پوش‌های چوبی در واقع یکی از گران‌قیمت‌ترین انواع کف‌پوش‌های اداری محسوب می‌شوند و هزینه نصب بالایی نیز دارند.

3. کفپوش اداری مناسب؛ کفپوش اداری اپوکسی

کفپوش اپوکسی که نوعی رزین حرارتی است محصولی نسبتاً جدید محسوب می‌شود که بعد از اجراشدن به حالت سخت و جامد در می‌آید و دارای کاربری گسترده‌‌ای است. این نوع کفپوش‌ها یکی از بهترین کفپوش ها در دکوراسیون اداری و واحدهای تجاری هستند. دوام و ماندگاری کفپوش اداری اپوکسی به ضخامت مایع اپوکسی بستگی دارد و قابلیت تحمل فشار و ضربه را تا حد بسیار زیادی دارد. تمیزکردن این نوع کفپوش اداری مناسب نیز تنها با یک تی مرطوب بسیار راحت و آسان است.

کفپوش اداری اپوکسی

4. کفپوش لمینیت

لمینت یکی دیگر از انواع کفپوش اداری مناسب است که البته این روزها در خانه‌های مسکونی نیز استفاده از آن بسیار رایج شده است. به علت کیفیت بالا و زیبایی خاصی که در کف‌پوش‌های لمینت وجود دارد هر فردی با دیدن آن به جذابیت‌های کفپوش پی خواهد برد. برای کسانی که به دنبال احساس اصیل چوب واقعی در کفپوش محیط اداری خود هستند، لمینت می‌تواند یک گزینه بسیار عالی در طراحی دکوراسیون داخلی اداری باشد.

5. کفپوش اداری با انواع موکت

استفاده از موکت یکی از متریال‌های مناسب برای پوشش دفاتر اداری محسوب می‌شود. راه‌رفتن روی موکت موجب ایجاد حس خوبی می‌شود و فضا را صمیمانه‌تر نشان می‌دهد. به این دلیل ‌که الیاف موکت مانع از انعکاس می‌شوند، موکت‌ها عایق صوتی و حرارتی خوبی محسوب می‌شوند. همچنین به علت عدم انتقال گرما و سرمای کف، استفاده از کفپوش اداری مناسب موکت سبب کاهش هزینه‌های سوخت و مصرف انرژی در ساختمان هم می‌شود. موکت‌های اداری در دو مدل موکت تایل اداری و موکت رول در بازار وجود دارند.

کفپوش اداری با انواع موکت

جمع‌بندی

یکی از مهم‌ترین فاکتورها و المان‌های موفقیت در یک کسب‌وکار دکوراسیون اداری است که موجب افزایش خلاقیت نیروی انسانی و همچنین افزایش بهره‌وری سازمانی خواهد شد. انتخاب بهترین کفپوش ها در دکوراسیون اداری و تجاری برای مدیران مشاغل مختلف با استقبال بسیاری مواجه شده است. امروزه انواع کف پوش‌ اداری بادوام، مقاوم و مناسب اداره و دفتر کار در طرح‌ها و جنس‌های متعدد وجود دارند که هر یک از این انواع مختلف کفپوش اداری مناسب با شرایط محیط استفاده می‌شوند.

 محیط دفتر کار و فضای اداری نه‌تنها بر کارایی و روحیات کارکنان تأثیر دارد؛ بلکه در جذب مشتریان و نیروی ماهر نیز نقش بسیار مؤثری خواهد داشت. برای داشتن بهترین طراحی در دکوراسیون داخلی اداری می‌توانید با تیم حرفه‌ای آرت دیزاین در ارتباط باشید. گروه معماری آرت دیزین با مدیریت حسام سلیمانی سال‌هاست با افتخار در زمینه طراحی داخلی پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری مشغول فعالیت است. این گروه با تخصص و حساسیت بالا مطابق با طراحی‌های روز و سلیقه مشتریان بهترین طراحی را برای فضاهای داخلی مختلف ارائه می‌دهد. می‌توانید از نمونه کارها در وب‌سایت دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu