ایده های دکوراسیون ویژه عید نوروز 2024

ایده های دکوراسیون ویژه عید نوروز مختص به پذیرایی یک‌خانه نیست؛ بلکه تمامی نقاط یک‌خانه را در برمی‌گیرد؛ اما باید این کار با علم کامل انجام شود. درواقع در این صورت است که چیدمان شیک منزل برای عید می‌تواند سبب القای حس خوب برای تمامی اعضای خانواده شود.

در حقیقت افرادی که به دکوراسیون داخلی منزل خود اهمیت می‌دهند و از پیمانکاران مجرب کمک می‌گیرند به روحیات خود و خانواده اهمیت می‌دهند و با طراحی نوین و اصولی انرژی خوبی را در منزل ایجاد می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با اصول تغییر دکوراسیون برای عید نوروز تا انتهای این مقاله از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی همراه ما باشید.

 ایده های دکوراسیون ویژه عید نوروز

ایده های دکوراسیون ویژه عید نوروز 

امسال اغلب طراحان به طرح‌های مینیمال و ساده‌ روی آورده‌اند. در حقیقت مزیت این سبک طراحی، تزیینات حداقلی و خلوت نشان‌دادن خانه است. به‌طورکلی می‌توان گفت که خانه‌های آپارتمانی جای زیادی برای تزیینات شلوغ ندارند و باید تاحدامکان، آن‌ها را خلوت نشان دهیم. به همین دلیل دیوارهای پر و شلوغ با تابلوهای دکوراتیو، دیگر پیشنهاد نمی‌شوند. همچنین باید در چیدمان منزل وسواس بیشتری به خرج دهیم تا فضا تاحدامکان خلوت و دلباز دیده شود. در ادامه به برخی از ایده های چیدمان شیک منزل برای عید اشاره شده است.

1. استفاده از رنگ سبز خاکی

استفاده از رنگ سبز خاکی یا زیتونی در دکوراسیون منزل از جمله جدیدترین ترندهای طراحی است و طرف‌داران بسیاری نیز دارد. می‌توانیم از رنگ قهوه‌ای یا متریال چوب به‌عنوان مکمل رنگ سبز خاکی در دکوراسیون داخلی استفاده نماییم و به این وسیله، فضایی گرم و دلنشین در منزل خود به وجود بیاوریم. این رنگ خاص و جذاب در کنار سفید و کرم نیز در طراحی داخلی مسکونی بسیار زیبا به نظر می‌رسد و انتخابی ایده‌آل برای سبک دکوراسیون ساده و مینیمال است. در واقع استفاده از این تم رنگی می‌تواند یکی از ایده های دکوراسیون ویژه عید نوروز باشد.

2. چیدمان شیک منزل برای عید؛ مبلمان کم ارتفاع

از جمله جدیدترین ترندهای دکوراسیون منزل و ایده های دکوراسیون ویژه عید نوروز می‌توانیم به مبلمان کم‌ارتفاع با پشتی کوتاه یا بدون پشتی اشاره کنیم. این مدل مبل به‌راحتی با لوازم منزل ست می‌شود و می‌تواند ایده جذابی جهت چیدمان شیک منزل برای عید نوروز باشد. با استفاده از این نوع مبلمان می‌توانید جلوی آن یک میز قهوه‌خوری ساده قرار دهید و روی میز را با دو یا سه قلم لوازم دکوری مینیمال تزیین کنید و به این شکل کنجی دنج در خانه خود داشته باشید.

ارتفاع کم مبلمان سبب می‌شود که سقف خانه بلندتر دیده شود و از این نظر بسیار جذاب است. همچنین این مدل مبلمان به کف‌پوش پذیرایی و نشیمن شما جلوه بیشتری می‌بخشد و موجب می‌شود که بهتر دیده شود؛ اما ممکن است نشستن و برخاستن از این مدل مبل برای سالمندان و افراد دارای مشکلات حرکتی سخت باشد.

3. استفاده از چراغ‌ های کاغذی و حصیری

چراغ‌های کاغذی و حصیری نیز از جمله ترندها و ایده های دکوراسیون ویژه عید نوروز هستند و جلوه زیبایی به فضاهای مختلف می‌بخشند. شما می‌توانید در آشپزخانه، پذیرایی و اتاق‌خواب، از این مدل چراغ‌ها استفاده کنید. همچنین چراغ‌های آویز حصیری انتخابی جالب برای بالای کانتر آشپزخانه هستند. در اتاق‌خواب نیز می‌توانید با استفاده از این مدل لوستر فضایی آرام‌بخش و زیبا ایجاد نمایید. در واقع با استفاده از این مدل چراغ‌ها و آشنایی با انواع نورپردازی در دکوراسیون داخلی به‌راحتی می‌توانید به چیدمان شیک منزل برای عید کمک کنید.

4. ایده های دکوراسیون ویژه عید نوروز؛ استفاده از کفپوش آجری

کف‌پوش‌های تایلی یا آجری، امسال راه خود را به دنیای دکوراسیون منزل باز نموده‌اند. در واقع با استفاده از این مدل کف‌پوش می‌توانید جوی دلنشین و زیبا در منزل خود ایجاد کنید. کفپوش‌های آجری با انواع فرش ایرانی ست می‌شوند و جلوه بی‌نظیری نیز دارند. همچنین در آشپزخانه و سرویس بهداشتی هم می‌توانیم از این مدل کفپوش استفاده کنیم.

5. تغییر چیدمان لوازم موجود در منزل

قطعاً برای شما هم پیش‌آمده که موقع خانه‌تکانی عید وقتی مشغول جابه‌جایی مبلمان و سایر لوازم هستید ایده‌های جدیدی برای چینش مجدد آن‌ها به ذهنتان می‌رسد. تغییر چیدمان می‌تواند باعث ایجاد حس تازگی در انسان شود و ما توصیه می‌کنیم هر چند وقت یکبار تغییراتی هر چند کوچک در چیدمان منزل خود ایجاد کنید. در واقع یکی از راحت‌ترین ایده های دکوراسیون ویژه عید نوروز تغییر در وسایل موجود در خانه است.

اصول تغییر دکوراسیون برای عید نوروز؛ استفاده از کاغذ دیواری در نقطه کانونی منزل

6. اصول تغییر دکوراسیون برای عید نوروز؛ استفاده از کاغذ دیواری در نقطه کانونی منزل

یکی از ایده های دکوراسیون ویژه عید نوروز استفاده از انواع کاغذ دیواری در نقطه کانونی منزل است. در واقع نقطه کانونی به قسمتی از دکوراسیون گفته می‌شود که سایر عناصر دکوراسیون به سمت آن چیده می‌شود و بیش از سایر قسمت‌ها دیده می‌شود؛ برای مثال محل قرارگیری شومینه و یا محل قرارگیری تلویزیون دارای چنین ویژگی هستند. به‌وسیله چند متر کاغذدیواری شیک که رنگی مکمل یا متضاد با رنگ دکوراسیون منزلتان داشته باشد، می‌توان جلوه‌ای خاص به نقطه کانونی منزل بخشید. همچنین به‌راحتی به چیدمان شیک منزل برای عید کمک کرد. قطعاً این کار تأثیر زیادی در تغییر دکور منزل شما خواهد داشت.

7. استفاده از گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون منزل

استفاده از گیاهان آپارتمانی نیز می‌تواند یکی دیگر از ایده های دکوراسیون ویژه عید نوروز باشد. به‌طورکلی استفاده از گیاهان آپارتمانی از همه نظر مفید است. وجود گیاهان طبیعی در اتاق‌ها و سالن منزل موجب کاهش استرس می‌شود. همچنین در شهرهای بزرگ کشور ما که مشکل آلودگی هوا وجود دارد وجود گیاهان در منزل به تلطیف و سالم‌سازی هوا کمک می‌کند. از همه این خواص که بگذریم وجود گیاهان زیبای آپارتمانی در منزل بخصوص در ایام نوروز بسیار لذت‌بخش است و موجب چیدمان شیک منزل برای عید می‌شود.

8. ایده های دکوراسیون ویژه عید نوروز؛ تعویض پارچه مبلمان و کوسن‌ها

ازآنجایی‌که مبلمان ها حجیم هستند و فضای قابل‌توجهی از سالن منزل را اشغال می‌کنند، تعویض پارچه آن‌ها به‌خصوص اگر با تغییر رنگ و طرح همراه باشد، می‌تواند تغییر زیادی در دکور منزل شما ایجاد نماید. درصورتی‌که این مورد را همراه با مواردی که پیش‌تر ذکر شد انجام دهید میهمانان نوروزی‌تان را غافلگیر خواهید کرد. اگر هم از رنگ و پارچه مبلمانتان راضی هستید می‌توانید با اضافه‌کردن چند کوسن زیبا و یا تغییر پارچه کوسن‌های فعلی جذاب‌ترین تغییرات و ایده های دکوراسیون ویژه عید نوروز را در منزل خود ایجاد کنید.

به روز کردن منسوجات

9. به روز کردن منسوجات

افزودن منسوجات جدید مانند بالش، پتو و پرده می‌تواند تأثیر زیادی در ظاهر فضای منزلتان داشته باشد. تغییر رنگ و الگوها می‌تواند به منزل شما حس تازه و به روزی بدهد. جهت اجرای ایده های دکوراسیون ویژه عید نوروز می‌توانید ملحفه‌های منزلتان را نو کنید. همچنین می‌توانید ست سرویس خواب جدید تهیه نمایید که موجب چیدمان شیک منزل برای عید شود.

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده می‌توان گفت که ایده‌های خلاقانه و جذابی برای تغییر دکوراسیون منزل برای عید نوروز وجود دارد. از جمله ایده های دکوراسیون ویژه عید نوروز می‌توان به استفاده از شلف‌های دیواری چوبی، استفاده از نورپردازی مناسب و ایجاد یک‌گوشه دنج برای مطالعه و… اشاره کرد. در واقع با کمی خلاقیت می‌توانید فضایی بسازید که کاربردی و درعین‌حال زیبا باشد و موجب چیدمان شیک منزل برای عید شود. با استفاده از اصول تغییر دکوراسیون برای عید نوروز می‌توانید حسی عالی و هیجان‌انگیز در فضای خانه خلق کنید. شما نیز می‌توانید برای دیدن نمونه کارهای ما و کسب اطلاعات بیشتر دراین‌خصوص به سایت ما در گروه معماری آرت دیزاین مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu