کاربرد کردانزا اداری در دکوراسیون فضای کار + مزایای استفاده از کنسول اداری

آیا می‌دانید کردانزا اداری در دکوراسیون چیست؟ کردانزا همان کنسول اداری است که یکی از وسایل مهم و ضروری در دکوراسیون شرکت‌ها و ادارات محسوب می‌شود. کاربرد کردانزا در طراحی داخلی اداری تنها محدود به یک مورد نیست و در بخش‌های مختلف کاربردهای متفاوتی دارد.

در محیط‌های اداری، سازمان‌ها و شرکت‌ها از کردانزا برای نگهداری از اسناد و پرونده‌های مهم استفاده می‌شود. نظم بخشیدن به محیط اداری و افزایش جذابیت بصری دو نمونه از مزایای استفاده از کنسول اداری هستند. در این مقاله از گروه طراحی داخلی آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی کاربرد و مزایای کردانزا در دکوراسیون اداری را بررسی می‌کنیم.

کردانزا چیست؟

ممکن است کلمه کردانزا برای برخی افراد ناشناخته باشد. منظور از کردانزا همان کنسول اداری است که در دکوراسیون داخلی شرکت‌ها و ادارات از آن استفاده می‌شود. کردانزا واژه‌ای با ریشه انگلیسی و از کلمه Credential گرفته شده است. معنای لغوی این کلمه «اطمینان» است و در گذشته خاندان‌های اشرافی از این وسیله برای نگهداری ظروف و مواد غذایی استفاده می‌کردند.

شکل ظاهری کردانزا اداری در دکوراسیون به‌صورت میزی کشیده، جادار و با ارتفاع کم و پایه‌های کوتاه است. کاربرد کردانزا در طراحی داخلی اداری متنوع است و در اتاق مدیریت از آن برای نگهداری اسناد و وسایل مهم استفاده می‌شود.

کاربرد کردانزا اداری در دکوراسیون

کاربرد کردانزا اداری در دکوراسیون

یکی از تجهیزات مهم دکوراسیون اداری میز کنسول یا کردانزا است و از آن در اتاق مدیریت و اتاق کنفرانس در بهترین سبک های دکوراسیون اداری استفاده می‌شود. کردانزا اداری در دکوراسیون وسیله‌ای کاربردی برای نگهداری اسناد، مدارک و وسایل مهم است. همچنین از فضای روی این کنسول اداری برای قراردادن لوازم موردنیاز مانند پرینتر و لوازم تزیینی استفاده می‌شود. کردانزا دارای ویژگی مدولار است؛ یعنی یک بخش اصلی دارد و می‌توان مطابق با سلیقه مشتری بخش‌های دیگری را به آن اضافه کرد. بخش‌های جانبی که می‌توان به این کنسول اداری اضافه کرد عبارت‌اند از:

  • کشو
  • قفسه
  • کابینت

این بخش‌ها برای شرکت‌هایی که حجم زیادی از پرونده‌ها را دارند و نگهداری منظم پرونده‌ها اهمیت بالایی دارد و بسیار کاربردی است.

ویژگی های کردانزا در دکوراسیون

کردانزا اداری در دکوراسیون یک وسیله زیبا و کاربردی است که علاوه بر زیبایی بصری آن قابلیت کاربردی بالایی دارد. با استفاده از این وسیله کاربردی در اتاق کنفرانس و مدیریت علاوه بر زیبایی محیط می‌توان وسایل و اسناد زیادی را در آن قرار داد. به دلیل داشتن یک ساختار لوکس، شیک و جذاب استفاده از این کنسول اداری، زیبایی بصری خاصی به فضا می‌بخشد و قابلیت تطبیق بالایی با سایر قطعات مبلمان اداری دارد.

کردانزا اداری در دکوراسیون دارای کمدها، کشوها و سطوح قابل‌استفاده متعددی است که از آن‌ها برای قراردادن اسناد، مدارک، وسایل الکترونیکی و حتی وسایل دکوری استفاده می‌شود. این ابزار دکوراسیون داخلی شیک را می‌توان متناسب با سلیقه‌های مختلف به شکلی زیبا طراحی کرد تا به‌عنوان یک وسیله دکوراتیو و درعین‌حال کاربردی مورداستفاده قرار گیرد. کاربرد کردانزا در طراحی داخلی اداری علاوه بر ایجاد یک فضای اداری منظم و سازماندهی‌شده، زیبایی و متانت خاصی در محیط خلق می‌کند.

مزایای استفاده از کنسول اداری

  مزایای استفاده از کنسول اداری

ترکیب زیبا و هوشمندانه سطح صاف مانند میز، کشوها و کابینت‌های موجود در کردانزا آن را به یک انتخاب فوق‌العاده برای هر نوع دکوراسیون داخلی تبدیل کرده است. علاوه بر کاربردهای قبلی کردانزا اداری در دکوراسیون می‌توان این کنسول اداری جذاب را در اتاق انتظار مدیریت قرار داده و در قفسه‌ها و روی آن مجلات خواندنی جذاب قرار دهید. این کار برای طراحی داخلی مطب‌ و شرکت‌های که ارباب‌رجوع زیاد دارند، مفید است. مهم‌ترین مزایای کنسول اداری عبارت‌اند از:

  • ایجاد جذابیت و زیبایی بصری در محیط
  • محلی برای قراردادن فایل‌ها، مدارک و اسناد اداری
  • نظم بخشیدن به فضای اداری
  • مناسب برای قراردادن تلویزیون اتاق کار روی آن
  • قراردادن وسایل دکوراتیو خاص و جذاب و متناسب با محیط اداری

انواع کردانزا اداری

بر اساس کاربرد کردانزا اداری در طراحی داخلی می‌توان آن را به چند دسته تقسیم کرد. انواع کردانزا اداری در دکوراسیون داخلی عبارت‌اند از:

1. کردانزا مدیریتی

استفاده از کردانزا مدیریتی مناسب اتاق‌های مدیریتی با فضای کوچک است. به دلیل اینکه در این اتاق‌ها نمی‌توان از کتابخانه‌های بزرگ استفاده کرد انتخاب کردانزا اداری بسیار مناسب است. حتی اگر فضای اتاق مدیریت بزرگ باشد با استفاده از کردانزا در کنار سایر قطعات مبلمان می‌توان از آن به‌عنوان یک وسیله پذیرایی و نیز قراردادن وسایل دکوراتیو استفاده کرد. درصورتی‌که کردانزا اداری را برای اتاق کنفرانس بخواهید باید با میز کنفرانس هماهنگی داشته باشد.

کردانزا اداری در دکوراسیون؛ کردانزا کنسولی

2. کردانزا اداری در دکوراسیون؛ کردانزا کنسولی

نوع دیگری از کردانزا اداری در دکوراسیون، کردانزا کنسولی است. این کنسول اداری زیبا کشوهای بزرگ و جادار به حالت لولایی یا ریلی دارد. کاربرد کردانزا در طراحی داخلی اداری برای فضاهای کوچک بسیار مناسب بوده و علاوه بر نظم‌بخشی، زیبایی بصری خاصی در محیط ایجاد می‌کند.

3. کردانزا کتابخانه ای

از جمله مزایای استفاده از کنسول اداری کتابخانه‌ای ایجاد یک فضای باز برای قراردادن کتاب و مجلات است. این نوع کردانزا اداری در دکوراسیون در کنار کتابخانه‌ها قرار می‌گیرد. علاوه بر ایجاد یک فضای باز می‌توان در قسمت کشوها، اسناد و مدارک مهم را نیز قرار داد.

کردانزا اداری در دکوراسیون؛ جنس، طراحی و رنگ کردانزا

برای کاربرد کردانزا در طراحی داخلی اداری از نظر جنس دو انتخاب وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • کردانزا از جنس چوب: این نوع کنسول اداری کاملاً مناسب فضاهایی با دکوراسیون سنتی و کلاسیک است. از نظر هزینه این نوع کنسول اداری قیمت بالاتری دارد.
  • کردانزا از جنس ام دی اف: این نوع کردانزا در محیط‌های مدرن کاربرد دارد و زیبایی بصری خاصی در فضا خلق می‌کند. از نظر قیمت نیز، نسبت به کردانزا چوبی قیمت کمتری دارد.

کردانزا اداری در دکوراسیون دارای تنوع طرح و رنگ بالایی هستند و می‌توان مطابق با هر نوع دکوراسیون از کنسول اداری مناسب استفاده کرد. انواع طرح‌های مینیمالیستی، مدل‌های چوبی با خاتم‌کاری‌های فاخر و زیبا فضایی بسیار شاخص و متین خلق می‌کنند. می‌توان با استفاده از متریال روشن یا کاغذدیواری‌های متناسب با کنسول و فضا و استفاده از انواع نورپردازی در دکوراسیون داخلی یک نقطه کانونی در اتاق ایجاد کرد. به‌این‌ترتیب علاوه بر کاربرد کردانزا در فضای داخلی اداری به‌عنوان وسیله کاربردی، جلوه خاصی در اتاق نیز ایجاد می‌شود.

عوامل مؤثر بر قیمت کردانزا

عوامل مؤثر بر قیمت کردانزا

مهم‌ترین عامل مؤثر بر قیمت کردانزا اداری در دکوراسیون جنس آن است. استفاده از چوب مرغوب و فلزات مقاوم در بخش‌های خاص، قیمت آن را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، ساختار و طراحی این کنسول اداری هم بر تعیین قیمت نقش دارد. کردانزاهای دارای طراحی و دیزاین اداری مدرن، جزئیات بیشتر و ظریف‌کاری قیمت بالاتری دارند.

از دیگر عوامل اثرگذار بر قیمت کردانزا ابعاد، اندازه و امکانات بیشتر است. به همین دلیل متناسب با کاربرد، دکوراسیون و فضا باید گزینه مناسبی را انتخاب کرد تا از تمام مزایای استفاده از کنسول اداری بهره‌مند شد.

جمع‌بندی

کردانزا اداری در دکوراسیون یکی از قطعات زیبا، کاربردی و بسیار جذاب است که علاوه بر مزایای ویژه خود، زیبایی بصری خاصی در فضا ایجاد می‌کند. مهم‌ترین کاربرد کردانزا در طراحی داخلی اداری قراردادن اسناد، مدارک و فایل‌هایی است که می‌خواهیم از نگاه دیگران دور باشند. همچنین می‌توان روی آن وسایل دکوراتیو متناسب با محیط اداری قرار داد. مهم‌ترین مزایای استفاده از کنسول اداری نظم بخشیدن به فضا و خلق جذابیت بصری در محیط است.

گروه طراحی داخلی آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی از برترین طراحان دکوراسیون داخلی است که با الهام از انواع سبک‌های زیبایی‌شناسی و استفاده از خلاقیت ذاتی، زیباترین دکوراسیون داخلی را مطابق با سلیقه کارفرما خلق می‌کند.

استفاده از هوش فضایی، خلاقیت، تجربه و مهارت همچنین آگاهی از جدیدترین طراحی‌های هنرمندانه جهانی موجب شده است تا گروه آرت دیزاین خود را به‌عنوان یک برند معتبر اثبات کند. برای مشاوره در زمینه طراحی داخلی و کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu