اهمیت انتخاب کاغذ دیواری مناسب دفتر کار + انواع کاغذ دیواری اداری

طراحی داخلی محیط‌های اداری راهی بسیار مناسب برای افزایش راندمان است. کاغذ دیواری مناسب دفتر کار یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن فضای مناسب با دکور عالی برای افزایش راندمان و تاثیر آن بر بازدهی نیروهای کاری است.

درواقع راندمان کاری فضاهایی که در آن به طراحی داخلی محیط کار توجه شده است بسیار بالاتر از فضاهایی است که بدون توجه به اصول موردنیاز و توجه روان‌شناختی محیط کار آماده شده‌اند. توجه به تاثیر کاغذ دیواری در طراحی اداری یکی از راه‌های ساده و سریع برای رسیدن به هدفتان است. برای آشنایی بیشتر با کاغذ دیواری مدرن تا انتهای این مقاله از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سیمانی همراه ما باشید.

بهترین کاغذ دیواری مناسب دفتر کار

بهترین کاغذ دیواری مناسب دفتر کار

دقت داشته باشید که دفتر کار شما مانند خانه نیست که بتوانید از انواع مختلف کاغذ دیواری و دکوری‌های تزیینی جهت چیدمان آن استفاده کنید. محیط کار یک محیط رسمی است و برای چیدمان آن لازم است موارد زیادی را مدنظر قرار دهید. قبل‌ترها به‌جای استفاده از کاغذ دیواری مناسب دفتر کار از پالت‌های رنگی سفید، آبی و خاکستری برای رنگ‌آمیزی دفتر کار استفاده می‌شد. رنگ‌های سرد و بی‌روحی که هیچ‌گونه انرژی خاصی به فضا نمی‌دادند و باعث می‌شد که کارمندان بعد از مدتی کارکردن از محیطی که در آن قرار دارند، دل‌زده شوند. این موضوع بر عملکرد و کارایی آن‌ها نیز تاثیر منفی می‌گذاشت.

طراحی یک شرکت اداری به اندازه ای اهمیت دارد که جهت رنگ‌آمیزی محیط و انتخاب کاغذ دیواری مناسب باید تناسب را در نظر بگیرید. در کنار این موارد، نورپردازی مناسب و استفاده از گیاهان طبیعی نیز می‌تواند فضایی مطلوب‌تر را برای یک کار باانگیزه فراهم نماید. در واقع انتخاب یک کاغذ دیواری با رنگ مناسب تاثیر مثبتی بر روحیه کارکنان می‌گذارد. رنگ‌ها باید متناسب با فعالیت کاری شما و نوع مراجعین شرکت انتخاب شوند.

برای تاثیر کاغذ دیواری در طراحی اداری نورپردازی نیز باید در تناسب با پوشش دیواری انتخاب شود و چشم را خسته نکند. قطعاً کار زیاد با کامپیوتر خیلی زود موجب خستگی چشم افراد می‌شود. پس در دکوراسیون دفتر کار انتخاب انواع کاغذ دیواری با رنگ مناسب و نورپردازی ایده‌آل از عوامل مهم و کلیدی هستند. سعی کنید دیوارها را خیلی ساده نگه ندارید؛ مثلاً می‌توانید با چند قاب عکس ساده یا تابلوهای نقاشی، آن را به شیوه‌ای خلاقانه تزیین کنید و از حالت خشک و جدی بیرون بیاورید. همه این کارها فضایی نشاط‌آور برای کارکنان ایجاد می‌کنند و سبب می‌شود که آن‌ها باذوق و شوق بیشتری به فعالیت بپردازند.

تاثیر رنگ کاغذ دیواری مناسب دفتر کار از نظر روان‌شناختی

تاثیر رنگ کاغذ دیواری مناسب دفتر کار از نظر روان‌شناختی

رنگ‌آمیزی دیوارها و استفاده از پوشش‌های دیواری مطلوب یکی از ضروریات هر کسب‌وکاری است و می‌تواند تأثیر مثبتی بر روحیه کارمندان و مراجعان داشته باشد. در واقع این روش نسبت به دیگر روش‌ها با اینکه بسیار کم‌هزینه است؛ اما می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی را برای شما ایجاد نماید.

در انتخاب رنگ مناسب برای کاغذ دیواری مناسب دفتر کار باید گفت که اصولاً تئوری‌های فراوانی درباره اثرگذاری رنگ‌های متفاوت وجود دارد و هر رنگی معنا و مفهوم خاصی را القا می‌کند؛ برای مثال رنگ زرد در دکوراسیون داخلی می‌تواند سبب احساس خوش‌بینی، خلاقیت و صمیمیت در افراد شود و نسبت به رنگ‌های سرد و خنثی، جنب‌وجوش و خلاقیت افراد را بیشتر تحریک نماید.

لازم به توضیح است که عدم استفاده از برخی رنگ‌ها زمان انتخاب کاغذ دیواری برای بعضی از مشاغل الزامی است. یعنی برای تاثیر کاغذ دیواری در طراحی اداری شما باید به‌گونه‌ای آن را انتخاب کنید که باعث خطای دید افراد نشود و حداکثر دید ممکن را برای آن‌ها فراهم سازد؛ برای مثال استفاده از رنگ سبز باعث کاهش خستگی چشم‌پزشکان و پرستاران در بخش‌های حساس بیمارستان می‌شود. این در حالی است که به‌کارگیری رنگ‌های مکمل مانند قرمز و دیگر رنگ‌های تند می‌تواند باعث خطای دیدشان شود.

عوامل مهم در تاثیر کاغذ دیواری در طراحی اداری

عوامل مهم در تاثیر کاغذ دیواری در طراحی اداری

برای این که کاغذ دیواری مناسب دفتر کار بیشترین تاثیر را در افراد آن محیط داشته باشد باید به عواملی مانند نور محیط، رنگ و… توجه شود. کاغذ دیواری مناسب دفتر کار در طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و مدل‌ها از راه‌راه گرفته تا طرح‌های هنری و فانتزی در بازار وجود دارد؛ اما انتخاب یک مورد مناسب که هم با نوع کسب‌وکار شما همخوانی داشته باشد و هم با دکوراسیون فضا هماهنگ شود یک امر ضروری است؛ درصورتی‌که قصد دارید در قسمت‌های گوناگون محل کار خود از کاغذ دیواری استفاده کنید حتماً نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

1. نور محیط را در نظر بگیرید

همخوانی نور و رنگ دیوارها تاثیر بسزایی در زیبایی و دکوراسیون داخلی محیط کار دارد. این موضوع در واقع از مهم‌ترین پیش‌نیازهایی است که هنگام چیدمان دفتر کار باید به آن توجه کرد. میزان روشنایی و تیرگی دیوارهای فضاهای داخلی روی نوع دید افراد تأثیرگذار است؛ بنابراین حتماً باید یک نورپردازی مناسب داشته باشید تا زیبایی و کاربردی‌بودن محیط شما را کامل کند. در زمان انتخاب کاغذ دیواری مناسب دفتر کار باید به نور محیط توجه ویژه‌ای داشته باشید.

رنگ کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

2. رنگ کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

همان‌طور که می‌دانید رنگ‌ها به دودسته سردوگرم تقسیم‌بندی می‌شوند. اصولاً رنگ‌های گرم مانند آجری، زرد، نارنجی و قرمز برای اتاق‌های کم‌نور ایده‌آل هستند و به‌عنوان یک محرک تأثیرگذار شناخته می‌شوند. از سوی دیگر رنگ‌های سرد و ملایم حس آرامش را در افراد القا می‌کنند و فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

درصورتی‌که در محیط اداری شما افراد جنب‌وجوش کمی دارند و فضا آرام و بدون طرح است پیشنهاد می‌شود از کاغذ دیواری‌هایی استفاده کنید که در آن‌ها رنگ‌های گرم و تند به‌کاررفته است. توجه به این موضوع باعث می‌شود که تاثیر کاغذ دیواری دردکوراسیون داخلی اداری بهتر نمایان شود. به‌طورکلی یک محیط بیش از حد آرام و کسل‌کننده باعث حواس‌پرتی کارمندان می‌شود و راندمان کاری آن‌ها را نیز کم می‌کند.

3. انتخاب کاغذ دیواری مناسب دفتر کار؛ کیفیت و جنس کاغذ دیواری

کاغذ دیواری نیز مانند هر وسیله‌ای که فرد از آن استفاده می‌کند باید از کیفیت عالی و خوبی برخوردار باشد؛ چرا که این کالا یک کالای ساختمانی است و قرار است به مدت طولانی از آن استفاده شود. یک کاغذ دیواری مناسب دفتر کار باید قابل شستشو باشد و بتوان به‌راحتی آن را با مواد شوینده مخصوص شستشو داد. علاوه بر این، کاغذ دیواری باید مقاومت زیادی در برابر خط‌وخش و پارگی داشته باشد و به‌آسانی روی دیوار نصب شود.

درصورتی‌که این کالا جنس مرغوبی نداشته باشد در زمان نصب روی دیوار کش می‌آید و بعد از مدت کوتاهی دچار پارگی می‌شود. همچنین ممکن است بعد از نصب، خط و درز از خود بر جای بگذارد که این مسئله سبب می‌شود نتیجه نهایی باب میل‌تان نباشد و تاثیر کاغذ دیواری در طراحی اداری نمایان نشود.

ویژگی‌ ها و مزیت ‌های انتخاب کاغذ دیواری مناسب دفتر کار

ویژگی‌ ها و مزیت ‌های انتخاب کاغذ دیواری مناسب دفتر کار

برندها و مدل‌های بسیار متنوعی از کاغذ دیواری مناسب دفتر کار وجود دارد که می‌توانید با مشاهده مجموعه آلبوم فروشگاه‌ها یک نمونه را که بیشتر می‌پسندید، انتخاب کنید. اصولاً این پوشش‌های دیواری در مواردی به‌صورت چندکاربره ارائه می‌شوند؛ یعنی علاوه بر ادارات، قابلیت استفاده در منازل را نیز دارند. طرح‌های بسیار جذاب و شگفت‌انگیزی که طراحان برای این پوشش‌ها در نظر گرفته‌اند بسیار جالب‌توجه و شیک هستند که باعث تاثیر کاغذ دیواری در طراحی اداری می‌شوند. استفاده از کاغذ دیواری مناسب دفتر کار مزایایی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

  • کاغذ دیواری دفتر کار ابعاد بسیار استاندارد و مناسبی دارد؛ لذا در مدت‌زمان کوتاه می‌توانید مساحت زیادی از سطوح دیواری را پوشش‌دهی کنید.
  • نوع ساختار کاغذ دیواری برای محل کار به نحوی است که در برابر عوامل محیطی مقاومت خوبی دارد. در نتیجه زیبایی آن‌ها در بلندمدت حفظ خواهد شد.
  • سطح این پوشش‌ها در مقابل نیروهای سایشی استحکام خوبی دارد. پس دچار خراشیدگی نمی‌شوند.
  • به‌طورکلی کاغذ دیواری‌ها دارای یک بافت پلیمری و در تماس با رطوبت مقاوم هستند. در نتیجه به‌راحتی می‌توانید هرگونه آلودگی مانند گردوغبار و غیره را با یک دستمال مرطوب پاک کنید.
  • برخی از مدل‌های کاغذ دیواری دفتر کار دارای طرح‌های برجسته هستند. در نتیجه می‌توانند یک نمای سه‌بعدی نیز به وجود آورند.
  • درصورتی‌که در تماس با وسایل و تجهیزات تیز و برنده قرار نگیرند سالیان طولانی در حالت اولیه باقی می‌مانند.
  • نسبت به سایر پروژه‌های نوسازی مانند نقاشی ساختمان، فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه هستند.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم در نوشتاری کوتاه نکاتی در خصوص انتخاب طرح و رنگ و جنس کاغذ دیواری مناسب دفتر کار بیان کنیم که کاربردی باشد. به یاد داشته باشید برای تاثیر کاغذ دیواری در طراحی اداری علاوه بر زیبایی، نحوه نصب نیز بسیار مهم است. ممکن است بهترین کاغذ دیواری با نصب بی‌کیفیت، دوام و عمر خود را از دست بدهد و البته بسیاری نکات حرفه‌ای دیگر که ممکن است به ذهن شما نرسد؛ اما یک کارشناس دکوراسیون داخلی می‌تواند شما را همراهی کند.

ما در آرت دیزاین در کنار شماییم تا بهترین اجرای دکوراسیون اداری و تجاری را در تمام مناطق ایران در دفتر کار خود شاهد باشید. برای دریافت مشاوره در خصوص کاغذ دیواری مدرن و دیدن نمونه کارهای ما به وب‌سایت ما در گروه معماری آرت دیزاین مراجعه نمایید. طراحی و اجرای دکوراسیون اداری جزء وظایف تیم ما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu