کاربرد ماربل شیت در دکوراسیون رستوران + مزایا و معایب ماربل شیت در دکوراسیون داخلی

استفاده از ماربل شیت در دکوراسیون رستوران فضایی پر از زیبایی و تجمل خلق می‌کند. علاوه بر این استفاده از ماربل شیت به‌جای رنگ و کاغذدیواری، انتخابی بسیار زیبا، لوکس و مقرون‌به‌صرفه است. کاربرد ماربل شیت در طراحی داخلی تجاری، اداری و مسکونی ایده‌ای متفاوت با تنوع بالا و قیمت مناسب است.

 علاوه بر زیبایی دکوراسیون داخلی رستوران با ماربل شیت، این متریال جذاب استحکام و مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی دارد. در این مقاله از گروه طراحی داخلی آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی کاربرد ماربل شیت در طراحی داخلی را بررسی می‌کنیم.

ماربل شیت چیست؟

قبل از پرداختن به دیوارپوش ماربل شیت بهتر است معنای لغوی آن را بررسی کنیم. در زبان انگلیسی ماربل به معنای مرمر و شیت به معنای ورق است. ماربل شیت نوعی سنگ مصنوعی است و از ترکیب پی‌وی‌سی و پودر سنگ پدید می‌آید. میزان شباهت ماربل شیت‌ها با سنگ گرانیت و مرمر به‌اندازه‌ای است که به‌راحتی نمی‌توان مصنوعی بودن آن را تشخیص داد.

وزن سبک و سهولت نصب ماربل شیت‌ها به دلیل استفاده از مواد پی‌وی‌سی و پودر سنگ در ساخت آن است. برای نصب ماربل شیت روی دیوار از چسب پلی‌اورتان استفاده می‌شود. این دیوارپوش در انواع دکوراسیون و طراحی‌های داخلی کاربرد دارد و فضایی جذاب و دلنشین خلق می‌کند. کاربرد ماربل شیت در دکوراسیون رستوران یکی از این موارد است که فضایی باشکوه و سرشار از آرامش خلق می‌کند.

موارد کاربرد ماربل شیت

موارد کاربرد ماربل شیت

علاوه بر کاربرد ماربل شیت در دکوراسیون رستوران، از این متریال جذاب و زیبا در طراحی داخلی اداری، دفاتر تجاری، اتاق جلسات و کنفرانس‌ها، فروشگاه‌های مد، کافه، سالن‌ها و بسیاری دیگر از مکان‌ها استفاده می‌شود. همچنین برای تزیین سطوح کابینت آشپزخانه، مبلمان و در حمام نیز به‌جای کاشی‌ها استفاده می‌شود.

ممکن است برخی صاحبان شرکت‌های تجاری برای تزیین دیوارها و سقف‌ها علاقه‌ای به استفاده از مواد سنتی نداشته باشند. به همین دلیل کاربرد ماربل شیت در طراحی داخلی تجاری ایده‌ای بسیار پسندیده و زیبا است. سایر موارد کاربرد ماربل شیت عبارت‌اند از:

  • فضای نشیمن و دیوار پشت تلویزیون
  • دیوار آشپزخانه و فضای بین کابینت‌ها
  • حمام و سرویس بهداشتی
  • لابی ساختمان و دیوار راهروها
  • فیلتر آسانسور
  • استخر
  • پوشش سقف و ستون
ماربل شیت در دکوراسیون رستوران؛ مزایای استفاده ماربل شیت

ماربل شیت در دکوراسیون رستوران؛ مزایای استفاده ماربل شیت

علاوه بر زیبایی، به دلایل فنی استفاده از ماربل شیت در دکوراسیون رستوران و همچنین فضاهای دیگر بسیار مناسب و سنجیده است. مزایای استفاده از ماربل شیت در طراحی داخلی رستوران و دیگر فضاها عبارت‌اند از:

  • وزن سبک و قابل‌حمل
  • عایق حرارتی
  • مقاومت در برابر ضربه
  • تنوع بالای طرح و رنگ
  • ضد آب و قابل شستشو
  • سرعت نصب بالا
  • قابل‌نصب روی تمامی سطوح
  • مقامت در برابر شوینده‌های خانگی و صنعتی
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • ضدباکتری بودن
  • شباهت زیاد با سنگ مرمر و گرانیت
معایب ماربل شیت

معایب ماربل شیت

اگر مصالح مورداستفاده در ساخت ماربل شیت از مواد دارای کیفیت پایین ساخته شوند آب به داخل ورقه‌ها نفوذ کرده و دچار خش و خط می‌شوند. استفاده از این نوع ماربل شیت در دکوراسیون رستوران مناسب نیست. همچنین دیوارپوش‌های ماربل شیت با کیفیت پایین مقاومت کمی در برابر مواد شوینده دارند و به‌راحتی آسیب می‌بینند. گرچه تمیزکردن ماربل شیت‌ها بسیار سریع و آسان است؛ ولی استفاده از رنگ‌های روشن ماربل شیت به‌ویژه در فضاهایی مانند آشپزخانه یا راهروها لکه و کثیفی ایجاد شده را بیشتر نمایان می‌کند.

همچنین ممکن است رنگ این ورقه‌ها در برابر تابش نور خورشید تغییر کند. به همین دلیل برای انتخاب ماربل شیت در دکوراسیون رستوران از ورقه‌هایی با بهترین کیفیت استفاده کنید. با استفاده از متریال باکیفیت، زیبایی دکوراسیون داخلی رستوران با ماربل شیت چندبرابر خواهد شد. همچنین هنگام کاربرد ماربل شیت در طراحی داخلی تجاری بهتر است رنگ آن کاملاً متناسب با فضای کاری بوده و رنگ آن به صورتی باشد که نوع کاربری فضا را نشان دهد.

ماربل شیت در دکوراسیون رستوران شیک

ماربل شیت در دکوراسیون رستوران

علاوه بر جنبه زیبایی‌شناسی، استفاده از ماربل شیت در دکوراسیون رستوران به دلیل مسائل بهداشتی نیز اهمیت دارد. این ورقه‌ها کاملاً ضد آب، آنتی‌باکتریال، ضد خش و ضد حشره هستند. علاوه بر افزایش زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی رستوران با ماربل شیت، استفاده از این متریال جذاب و بهداشتی در آشپزخانه رستوران به رعایت و حفظ موارد بهداشتی کمک می‌کند. نورپردازی زیبا و اصولی و دکوراسیون شیک در همراهی با ماربل شیت فضایی بی‌نظیر خلق می‌کند.

کاربرد ماربل شیت در طراحی داخلی تجاری

علاوه بر استفاده از ماربل شیت در دکوراسیون رستوران می‌توان از آن در طراحی داخلی تجاری نیز استفاده کرد. کاربرد ماربل شیت در طراحی داخلی تجاری نوعی پیچیدگی را نشان می‌دهد که می‌تواند موجب ارتقای فضای کار شود. کاربرد ماربل شیت‌ها در اجرای بهترین سبک‌ های دکوراسیون اداری و تجاری حس لوکس و جذابی ایجاد می‌کنند و روی مشتریان و بازدیدکنندگان تأثیری ماندگار دارند.

در فضاهای تجاری از ماربل شیت برای افزایش جذابیت بصری دفاتر اجرایی، اتاق کنفرانس و بخش‌های پذیرایی استفاده می‌شود. سطح صیقلی و براق ماربل شیت باکیفیت، فضایی باشکوه سرشار از ظرافت و پیچیدگی  خلق می‌کند. همچنین سطح صیقلی این متریال جذاب با بازتاباندن نور طبیعی، فضای کاری را روشن‌تر و زیباتر جلوه می‌دهد.

مراحل نصب ماربل شیت در دکوراسیون رستوران

مراحل نصب ماربل شیت در دکوراسیون رستوران

برای نصب ماربل شیت از چسب پلی‌اورتان استفاده می‌شود و نصب آن بسیار راحت و بدون آلودگی محیط یا تخریب قسمتی است که می‌خواهیم ماربل شیت را نصب کنیم. با نصب ماربل شیت در دکوراسیون رستوران، فضای تجاری، مسکونی و… و استفاده از زیباترین و اصولی‌ترین  انواع نورپردازی در دکوراسیون داخلی فضایی با جذابیت بصری چشم‌نواز خلق می‌شود. مراحل نصب ماربل شیت عبارت‌اند از:

  • اندازه‌گیری سطح موردنظر و تعیین میزان ماربل شیت موردنیاز
  • زیرسازی سطح و رفع ناهمواری‌های احتمالی
  • زدن چسب پلی‌اورتان مخصوص ماربل شیت روی دیوار
  • قراردادن ورقه‌های ماربل شیت روی چسب و انتظار برای چسبیدن کامل دیوارپوش
  • نصب ابزارها و قرنیزها با استفاده از چسب

دقت داشته باشید که برای زیرسازی و صاف‌کردن ناهمواری‌های احتمالی، برای دیوارهای خشک و فاقد رطوبت از چوب روسی و برای دیوارهای مرطوب از پروفیل‌های U و F استفاده می‌شود.

جمع‌بندی

ماربل شیت‌ها نسل جدید دیوارپوش‌ها هستند که شباهت زیادی به سنگ مرمر دارند. این متریال‌های جذاب ترکیبی از فناوری روز دنیا و زیبایی طبیعی سنگ هستند. از این متریال زیبا در طراحی داخلی مسکونی، تجاری، اداری، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و بسیاری دیگر از فضاها استفاده می‌شود. استفاده از ماربل شیت در دکوراسیون رستوران فضایی باشکوه زیبا و پر از جذابیت خلق می‌کند.

علاوه بر زیبایی دکوراسیون داخلی رستوران با ماربل شیت، می‌توان از آن در آشپزخانه رستوران و آشپزخانه‌های صنعتی نیز استفاده کرد. جدای از بحث زیبایی‌شناسی استفاده از ماربل شیت در دکوراسیون رستوران و آشپزخانه به دلیل ویژگی‌های خاصی همچون  آنتی‌باکتریال و ضد حشره بودن آن است. ماربل شیت‌های باکیفیت در برابر آب و رطوبت، آتش‌سوزی، ضربه و مواد شوینده بسیار مقاوم هستند.

قابلیت شستشوی آسان ماربل شیت‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت آن‌ها است. کاربرد ماربل شیت در طراحی داخلی تجاری موجب جلب نظر مشتریان و مراجعه‌کنندگان شده و تأثیر عمیقی روی آنان می‌گذارد. استفاده از ماربل شیت با طرح و رنگ متناسب با فضا، ایجاد هماهنگی بین این متریال و دکوراسیون داخلی و استفاده از نورپردازی استاندارد زیبایی دلنشینی به فضا می‌بخشد.

گروه طراحی داخلی آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی مجموعه‌ای متشکل از برترین طراحان داخلی است که زیباترین طرح‌های دکوراسیون داخلی را اجرا می‌کنند. مبنای کار گروه آرت دیزاین توجه به فضا، نوع کاربری، سلیقه کارفرما، اصول زیبایی‌شناسی و جذابیت بصری برای آفرینش طرحی ناب و ویژه است.  برای مشاوره در زمینه طراحی داخلی و کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu