فنگ شویی در دکوراسیون داخلی + نحوه چیدمان

یکی از روش‌های چینی باستانی برای به وجود‌آوردن تعادل و هماهنگی در محیط زندگی، فنگ‌ شویی در دکوراسیون داخلی است. با تدوین چند قانون برای چیدمان وسایل خانه که انرژی مثبت بیشتری در فضای خانه جریان پیدا می‌کند، استفاده می‌شود. در دکوراسیون داخلی اصل مرتب‌سازی و طراحی فضا بر اساس انرژی‌های مثبت یا منفی است که این انرژی‌ها می‌توانند به شکل نور، رنگ‌ها، باد، مواد دکوری و… در دکوراسیون داخلی مورد توجه واقع گردند.

تاثیر فنگ شویی در طراحی داخلی به حدی است که می‌تواند بر روحیه و احساسات افراد تاثیر بگذارد؛ به عنوان مثال برای ایجاد حس آرامش از رنگ‌های آرام و ملایم استفاده می‌شود. برای بالا بردن انرژی و روحیه می‌توان از طرح‌ها و الگوهای پویا استفاده کرد. طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس اصول فنگ شویی کمک می‌کند تا فضاهایی همراه با هماهنگی، تعادل و آرامش برای افراد رقم بزند. در ادامه مطلب از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی به بررسی تاثیرات فنگ شویی در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

آشنایی با مفهوم فنگ شویی در دکوراسیون داخلی + تاثیر آن بر نحوه چیدمان

آشنایی با مفهوم فنگ شویی در دکوراسیون داخلی + تاثیر آن بر نحوه چیدمان

به روش طراحی داخلی که بر اساس قوانین و اصول چینی اجرا می شود را فنگ شویی در دکوراسیون داخلی می گویند. هدف از اجرای فنگ شویی ایحاد تعادل در محیط داخلی بهبود انرزی و کمک به رفاه و آرامش ساکنین است. همچنین می تواند در محیط داخلی بر اساس اصول حاکم انرژی های منفی و مثبت را بهینه کند. نحوه قرار گرفتن مبلمان و دیگر وسائل خانه باید به گونه ای باشد علاوه بر ایجاد تعادل و هماهنگی در فضا، انرژی مثبت جریان داشته باشد.

اصول فنگ شویی در دکوراسیون داخلی   

فنگ شویی یک سیستم پیچیده و جذاب از اصول و تکنیک‌ها است که از هزاران سال پیش در چین قدمت دارد. فنگ شویی در دکوراسیون داخلی یا همان هنر چینی به ارتباط مستقیم بین محیط و انرژی‌های مثبت یا منفی، تنظیم فضاها برای جذب انرژی خوب و ایجاد تعادل و آرامش در زندگی انسان‌ها استوار است. چند اصل اساسی فنگ شویی در دکوراسیون داخلی  عبارتند از:

1. فنگ شویی در دکوراسیون داخلی؛ تعادل و هماهنگی

در طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس اصول فنگ شویی تعادل و هماهنگی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. در واقع، این اصول اساسی برای ایجاد یک محیط هماهنگ و متعادل از نظر انرژی و زیبایی در فضاهای زندگی به کار گرفته می‌شوند. استفاده درست از اشیاء دکوری مبلمان‌ها و قرار گرفتن صحیح آن‌ها کمک می‌کند تا علاوه بر ایجاد توازن، انرژی مثبت در فضا جریان داشته باشد. تعادل می‌تواند به دو شکل دینامیک و استاتیک در فضا جریان داشته باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس اصول فنگ شویی؛ جریان انرژی

2. طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس اصول فنگ شویی؛ جریان انرژی

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی می‌تواند به بهبود جریان انرژی در طراحی داخلی مسکونی، تجاری، اداری و… به منظور خلق یک محیط زندگی سالم، متعادل و پر انرژی کمک کند. برای بهبود انرژی در دکوراسیون داخلی تمیزی و نظم از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که اشیاء پراکنده و فضاهای بدون  نظم می‌توانند جریان انرژی را مختل کنند.

نورپردازی مناسب می‌تواند انرژی مثبت را جذب کند و همچنین استفاده از عناصر طبیعی مانند گیاهان، سنگ‌ها، چوب و آب در دکوراسیون داخلی می‌توانند به بهبود جریان انرژی کمک کنند. تعادل جریان انرژی در طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس اصول فنگ شویی می‌تواند به افزایش زیبایی، آرامش و پویایی در فضاهای زندگی کمک کند.

3. رنگ و نور  

رنگ و نور دو عنصر مهم فنگ شویی در دکوراسیون داخلی هستند که تاثیر گسترده‌ای بر احساسات و انرژی در فضاها دارند. با تعادل این دو عنصر باهم به شکل قابل توجهی زیبایی و تاثیرات مثبتی در فضاهای زندگی ایجاد می‌شود. در کنار نور، انواع رنگ‌ها این توانایی را دارند که احساسات مثبت و همراه با آرامش را انتقال دهند؛ به عنوان مثال، رنگ آبی آرامش، تعادل و آرامی را القا می‌کند، در حالی که رنگ قرمز یک رنگ پر انرژی است و محیطی پویا را رقم می‌زند.

با رنگ سبز در دکوراسیون داخلی احساس تازگی و شادابی منتقل می‌شود، رنگ زرد احساس شادی و نشاط را به همراه دارد و رنگ سفید نشانی از خلوص، پاکی و تمیزی را دارا است. رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی دارد که ترکیب این رنگ‌ها همراه با اصول فنگ شویی می‌‌تواند به داشتن یک فضای آرام و متعادل کمک کند.

در کنار رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی نور هم بسیار مهم است؛ چون با وجود نور است که اشیاء دیده می‌شوند و تاثیر مثبتی بر روحیه و رضایت افراد در فضا را دارد. فراموش نکنید که برای فنگ شویی در دکوراسیون داخلی بیشتر از نور طبیعی کمک گرفته می‌شود.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی؛ استفاده از آینه

4. فنگ شویی در دکوراسیون داخلی؛ استفاده از آینه

در فنگ شویی، آینه ویژگی منحصر به فردی دارد. آینه می‌تواند انرژی محیط را افزایش بدهد؛ به همین دلیل برای استفاده از آینه در محیط باید دقت کرد. مناسب ترین محل برای نصب آینه، اتاق غذا خوری است؛ چرا که در فنگ شویی اتاق غذا خوری نماد گاو صندوق و ظرفیت فرد در نگهداری ثروت است. به عنوان مثال از نصب آینه روبروی تخت خواب جدا خودداری نمایید؛ چرا که موجب اختلال در انرژی می‌شود. همچنین برای داشتن یک فضای بزرگ‌تر و جذاب‌تر آینه را روبه روی پنجره قرار دهید تا نور بیشتری به اتاق وارد شود. ناگفته نماند که انتخاب پنجره در دکوراسیون داخلی جهت انتقال انرژی تاثیر زیادی دارد.

5. اصل یین و یانگ فنگ شویی

یکی از اصول بنیادی در فلسفه چینی اصل یین (زنانگی) و یانگ (مردانگی) در فنگ شویی است که باید میان یین و یانگ تعادل برقرار باشد این اصل به ما استفاده از تضادها و تعادل بین موارد مثبت و منفی را در دکوراسیون داخلی نشان می‌دهد. اصل یین و یانگ به طور خلاصه به تعادل و هماهنگی بین دو نیرو یا اصل مخالف اشاره می‌کند. از آن‌جایی که یک فضای خوب در زندگی تاثیرگذار است با استفاده از این اصل فنگ شویی در دکوراسیون داخلی می‌توانید فضاهایی را طراحی کنید که نه تنها زیبا و جذاب هستند؛ بلکه سرشار از هماهنگی، انرژی و آرامش نیز هستند و تعادل میان ذهن و احساسات افراد را تقویت می‌کنند.

سخن پایانی

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی علاوه بر ایجاد زیبایی کمک می‌کند که یک فضا همراه با آرامش و انرژی مثبت خلق کنید. همچنین باعث هماهنگی و تعادل در فضا می‌شود که این هماهنگی و تعادل، اثرات مثبتی بر احساسات افراد می گذارند. طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس اصول فنگ شویی  به شما این امکان را می‌دهد که فضاهای زندگی خود را به یک سرزمین همراه آرامش و شادی تبدیل کنید.

تاثیر فنگ شویی در طراحی داخلی تا حدی است که به راحتی می‌توانید انرژی‌های منفی را دور کنید و کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید. می‌توانید برای داشتن فضای داخلی بر اساس اصول و قوانین فنگ شویی از گروه معماری معتبر و زبده کمک بگیرید. گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی با سال ها تجربه و دانش طبق سلیقه و متدهای روز دنیا طراحی انواع فضاهای داخلی و خارجی را انجام می‌دهد. با مراجعه به وب سایت می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu