5 سبک برتر در طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن

هدف از طراحی دکوراسیون داخلی منزل، هماهنگ‌سازی اجزای داخلی خانه است که باهدف ایجاد یک فضای گرم و دل‌انگیز به زیباترشدن خانه کمک می‌کند. در خانه‌های کوچک و نقلی آپارتمانی امروزی با استفاده از بهترین سبک در طراحی پذیرایی و نشیمن می‌توان این فضا را بهینه‌سازی کرد و با ایجاد هماهنگی بین اجزا، رنگ‌ها و وسایل، جلوه‌گری آن‌ها را بیشتر کرد. طراحی و شیوه چیدمان پذیرایی و نشیمن همیشه در حال تکامل است که سبک‌ها و زیبایی‌شناسی بی‌شماری را در بر می‌گیرد که هر کدام از آن‌ها جذابیت منحصربه‌فرد خود را دارند.

ما می‌توانیم باصرفه‌جویی در هزینه و با داشتن معلوماتی پایه درباره انواع سبک‌های چیدمان در طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن بهترین انتخاب را داشته باشیم. در این مقاله از وب‌سایت حسام سلیمانی سعی کرده‌ایم اطلاعات مفید و سودمندی راجع به طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن در اختیار شما قرار دهیم.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن

نکات مهم در طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن

از فاکتورهای مهم در تعیین چیدمان دکوراسیون داخلی منازل، پارتیشن‌بندی فضا در دکوراسیون است. این ویژگی بیشتر مخصوص خانه‌هایی با متراژ بالا است که شما باید فضای مختلف را پر کنید و قسمت‌های بزرگ را به قسمت‌های کوچک‌تر و کاربردی تقسیم کنید. با استفاده از پارتیشن‌بندی این کار به‌راحتی انجام می‌شود.

برای این کار بهتر است فضای ورودی را از فضای پذیرایی جدا کرده و همین‌طور قسمت آشپزخانه را از ناهارخوری هم جدا کنید. در طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن با جداسازی راهرو و اتاق از پذیرایی به تفکیک هرچه بهتر قسمت‌های مختلف خانه کمک کنید. این تقسیم‌بندی می‌تواند به افرادی که قصد تلفیق سبک‌های مختلف دکوراسیون را دارند هم کمک کند. در این شرایط می‌توان از سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

رنگ‌آمیزی از مهم‌ترین فاکتورهای طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن است و بیشترین فضای داخلی که جلوی دید هر مخاطب جلوه‌گری می‌کند دیوارها هستند و رنگ و بافتی که در دیوارهای یک ‌خانه به کار می‌رود و همچنین طرحی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده تأثیر زیادی در طراحی و جذابیت فضا خواهد داشت. شما می‌توانید با انتخاب یک‌رنگ و طرح مناسب فضای خانه را بزرگ‌تر جلوه دهید و یا باعث پوشش نواقص یک‌ خانه شوید.

شیوه چیدمان پذیرایی و نشیمن

مبلمان جزء ضروری‌ترین وسایل در سالن پذیرایی محسوب می‌شوند؛ ازاین‌رو انتخاب مبلمان مناسب و هماهنگ با سبک طراحی و نحوه چیدن آن‌ها در اتاق پذیرایی از اهمیت زیادی برخوردار است. بهتر است مبلمان را در ردیف جلوی دیوارها قرار ندهید و آن‌ها را مقداری به سمت مرکز و نزدیک به یکدیگر بچینید تا فضایی دوستانه در اتاق پذیرایی منزل شما ایجاد شود.

پرده‌ها یکی دیگر از مهم‌ترین وسایل در طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن محسوب می‌شوند و اگر طرح و رنگ پارچه پرده به‌درستی انتخاب شود، فضای پذیرایی بی‌نظیر و متفاوت‌تر به نظر می‌رسد. در صورت تمایل می‌توانید رنگ و طرح پارچه پرده را با طرح و رنگ پارچه مبلمان ست کنید که در این صورت جلوه بسیار زیبایی در دکوراسیون داخلی پذیرایی ایجاد می‌شود.

معرفی 5 سبک پرطرفدار در طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن

طراحی داخلی مسکونی بخشی جدایی‌ناپذیر از معماری است که بر ایجاد فضاهای داخلی متمرکز است که ساختمان را هم کاربردی و هم از نظر زیبایی‌شناسی جذاب می‌کند. در خصوص پرطرف‌دارترین و زیباترین سبک‌های دکوراسیون داخلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سبک مدرن ایجاد کننده فضاهای ساده و شیک

1. سبک مدرن ایجاد کننده فضاهای ساده و شیک

در یک‌کلام واژه مدرن به معنای هر چیزی است که به‌تازگی مد شده باشد؛ اما در طراحی، دکوراسیون داخلی مدرن به معنای یک دوره خاص است و کاملاً با سبک دکوراسیون معاصر متفاوت است. برای مثال سبک معاصر مربوط به چند دهه گذشته است که در دو سه دهه اخیر متداول شده است؛ اما سبک دکوراسیون مدرن از معاصر قدیمی‌تر است و مربوط با دهه 1940 تا 1960 میلادی است. این نوع از چیدمان در طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن به یکپارچه کردن فضای داخل و خارج تاکید فراوان دارد. با معرفی این سبک دریچه‌ای جدیدی از چیدمان لوازم منزل و اداری در زندگی مردم باز شد.

اکثر مردم در خانه‌هایشان از مزایای تازه‌ای مانند پنجره‌های عریض، درب‌های کشویی، پاسیو هر آنچه که بین دنیای بیرونی و درونی ارتباط برقرار می‌کرد برخوردار شدند. به‌طورکلی این دکوراسیون بسیار باشکوه و باکلاس است و نمی‌توان نظر دیگران دررابطه‌با اینکه چیدمان مدرن گرم و دلچسب نیست را پذیرفت.

سطوح تمیز، فرم‌های ساده، پرهیز از پیچیدگی تمام چیزهایی هستند که شما به‌راحتی توسط آن‌ها می‌توانید مدرنیته را به خانه‌تان بیاورید. در طراحی داخلی مدرن پذیرایی و نشیمن دوری از تجملات، طرح‌های هندسی و رنگ‌های خالص در عین سادگی، آرامش را القا می‌کنند. به‌جرئت می‌توان گفت ارزان‌ترین نوع چیدمان و سبک در طراحی دکوراسیون پذیرایی  و نشیمن سبک مدرن است که هر کسی قادر به انجامش در خانه و یا محل کار است.

2. سبک کلاسیک

تزیینات دست‌ساز و حجیم مجسمه‌های چوبی و سنگی، لوسترهای کریستال و پرده‌های والان‌دار با پارچه‌هایی لوکس از مهم‌ترین متریال طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن به سبک کلاسیک هستند. در سبک دکوراسیون کلاسیک چیدمان مبلمان‌ها رسمی هستند و مبلمان در محور اتاق قرار دارند. استفاده از رنگ بسیار محافظ کارانه است و رنگ‌های خنثی مثل کرم، بژ، خاکستری، قهوه‌ای و قهوه‌ای مایل به زرد بسیار متداول است. برای بانشاط شدن فضا می‌توان از رنگ‌های سبز بهاری و سایه‌های روشن مثل زرد لیمویی، بنفش و فیروزه‌ای در سبک کلاسیک استفاده کرد.

اتاق غذاخوری یکی از مهم‌ترین فضاها برای چیدمان کلاسیک است. برای متمایزشدن این فضا می‌توان از شمعدان‌های حکاکی شده روی میز ناهارخوری استفاده کرد تا زیبایی دکوراسیون را تکمیل کند. پارچه‌های راه‌راه، شطرنجی و گل‌دار مهم‌ترین عنصر در این سبک است. آثار تزیینی معمولاً در ارتفاعی هم‌سطح چشم و یا با چهارچوبی یکسان نصب می‌شوند.

طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن به سبک مینیمال

3. طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن به سبک مینیمال

مینیمالیست در  صنعت دکوراسیون به ساده‌ترکردن فضا و محیط و استفاده حداقلی از لوازم در هر بخش گفته می‌شود. سبک مینیمالیست در طراحی دکوراسیون داخلی یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها به شمار می‌رود. استفاده از رنگ‌های روشن و به‌خصوص سفید و طوسی بسیار ملایم از مهم‌ترین عناصر اصلی سبک مینیمال است؛ اما دقت کنید که هر جایی از رنگ روشن برای اتاق‌خواب استفاده شد، دلیلی بر مینیمال بودن سبک دکوراسیون آن اتاق ندارد.

دیوارهای ساده و بدون پترن یا الگو هم یکی دیگر از مواردی است که طراحان مینیمالیست در طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن به آن توجه می‌کنند. معمولاً به‌منظور جلوگیری از بی‌نظمی و عدم ایجاد حس ساختگی، اتاق‌خواب مینیمال را با رنگ‌های روشن و ترجیحاً سفید و یا طوسی روشن یا کرم، رنگ‌آمیزی می‌کنند. استفاده از پترن‌ها یا الگوهای محو در مواردی مشاهده شده است؛ اما هر چه اتاق و دیوارها ساده‌تر باشند، رعایت اصول دکوراسیون مینیمال بیشتر به چشم خواهند آمد.

استفاده از تابلوهای تک با تم بسیار ساده یکی دیگر از مواردی است که مینیمالیست‌ها آن را دوست دارند. این موضوع درباره دیوار شاخص صدق نمی‌کند و از طرفی کمتر پیش می‌آید دیوار شاخص خانه‌ یکی از دیوارهای اتاق‌خواب باشد. نکته مهم این است که در طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن به سبک مینیمال همواره به اصل سادگی باید توجه کرد.

4. سبک روستیک؛ خاص ترین سبک در طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن

امروزه به کمک تخیل و نوآوری طراحان، دکوراسیون روستایی به سمت‌وسویی رفته است که استفاده از طرح‌های آن در خانه یک ترند محبوب محسوب می‌شود و افراد زیادی با علاقه به دنبال تجربه این نوع طرح‌ها در خانه‌های خود هستند. طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن به سبک روستیک معاصر، بسیار آرام‌بخش و دوست‌داشتنی است و با ترکیب طبیعت و مدرنیته به یک بالانس رسیده است.

در این نوع سبک به‌وفور می‌توان استفاده از کاشی‌های سفالین، میزها و قفسه‌هایی از جنس چوب را دید. همچنین تمامی لوازم دکوراتیو در این نوع سبک از جنس حصیر هستند. فرش‌های بافته از الیاف طبیعی مانند گبه یا گلیم با رنگ‌های خاص و بی‌نظیر در این نوع سبک روستایی قابل‌مشاهده است. در این نوع سبک روستایی بر روی دیوارها می‌توان به‌راحتی سنگ‌های طبیعی را جهت تزیین دید که تأثیر به‌سزایی در آرامش و زیبایی منزل دارند.

طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن  سبک روستیک به صورتی است که تمامی وسایل قدیمی و الهام گرفته شده از طبیعت هستند. دیگر وسایل به کار برده شده در این سبک بشقاب‌ها و لیوان‌های نقاشی شده و لعاب خورده هستند. پارچه‌های طبیعی همچون کتان، نخ، پشم و … از عنصرهای مهم این سبک هستند که مکمل چوب و حصیر به‌کاررفته شده در سبک روستیک محسوب می‌شوند.

تمامی نقوش به‌کاررفته شده در این وسایل برگرفته از گل‌ها و درختان است. تمامی پرده‌ها چوبی و جنس آنها همچنان طبیعی است. تمامی پارچه‌ها دارای بافت‌های درشت همانند جاجیم یا همان پارچه‌های گونی‌بافت هستند. برای زیبایی بیشتر کاربرد کامواهای رنگی یا نخ‌های گل‌دوزی که بتوان آنها را از بافت درشت رد کرد تأثیر فوق‌العاده‌ای در فضای روستیک خواهد داشت.

سبک روستیک؛ خاص ترین سبک در طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن

5. سبک ژاپنی

سبک ژاپنی یکی از سبک‌های برتر در طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن و حتی فضاهای اداری است که ریشه در فرهنگ مردم آسیایی شرقی دارد. اصل سبک ژاپنی بر پایه ایجاد هارمونی و تعادل با طبیعت است و تأکید بسیار زیادی بر ارتباط با طبیعت دارد. در طراحی داخلی به سبک ژاپنی چیزی که مهم است آرامش و ایجاد یک فضایی خلوت و فارغ از هرگونه شلوغی و بی‌نظمی است. این سبک به‌مانند یک مکان ساکت و خلوت برای دوری از دغدغه‌های روزمره است. المان‌های شرقی به‌خصوص المان‌های مرتبط بافرهنگ ژاپن شامل درخت گیلاس با شکوفه‌های بهاری و دیوارهای کوتاه است.

فرهنگ ژاپنی بر اساس عشق و دوستی با طبیعت بنا شده است. یکی از این روش‌های ارتباط و دوستی با طبیعت، آوردن المان‌های طبیعی مانند بامبو، نخل و درخت ارکیده در خانه است. در فرهنگ ژاپن که در دکوراسیون آن هم بسیار ریشه دوانده است نباید از گل‌ها و پترن‌های رنگارنگ استفاده کنیم؛ بنابراین انتخاب گیاهان ساده و سبز و گیاهان گل‌دار با رنگ‌های ملیح برای دکوراسیون ژاپنی بسیار پسندیده است.

در طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن به سبک ژاپنی توجه به نور یکی از عناصر است. یک‌خانه به سبک ژاپنی باید پر از نور به همراه پنجره‌های بدون پرده باشد. تمامی رنگ‌های موجود در خانه مردمان آسیای شرقی از طبیعت الهام گرفته شده‌اند. رنگ کفپوش خانه‌های این سبک به رنگ خاکستری و قهوه‌ای بسیار نزدیک است.

بهترین سبک در طراحی پذیرایی و نشیمن

یکی دیگر از بخش‌های مهم دکوراسیون داخلی منزل، قسمت سالن پذیرایی و نشیمن است که محل تجمع مهمان‌ها و گذراندن اوقات خوش در کنار یکدیگر است. پس تا حد زیادی باید به طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن اهمیت دهیم که چشم‌نواز و زیبا باشد. سالن پذیرایی علاوه بر اینکه باید دیزاین داخلی بی‌نظیر و زیبایی داشته باشد بهتر است به‌گونه‌ای طراحی شود که برای استراحت افراد محیط مناسبی داشته باشد. برای طراحی بهترین سبک در طراحی پذیرایی و نشیمن و سالن پذیرایی از انواع سبک‌های مدرن و کلاسیک یا هر سبک دیگری که بالاتر اشاره کردیم می‌توانید استفاده کنید. انتخاب هر یک از این سبک‌های دکوراسیون به طرح و رنگ وسایل پذیرایی و سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

برای طراحی دکوراسیون پذیرایی به‌صورت کاربردی باید به فاکتورهایی نظیر نور مناسب، چیدمان صحیح مبلمان، کاربرد مناسب رنگ‌ها و استفاده از وسایل تزیینی زیبا نظیر پرده و تابلوهای هنری و… توجه داشته باشید تا بتوانید فضایی متفاوت را برای پذیرایی منزل خود خلق کنید.

در هنگام طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن بهتر است از رنگ‌ها و لوازم مناسب استفاده شود؛ زیرا طراحی داخلی پذیرایی به طرز خاصی سبک کلی دکوراسیون منزل را مشخص می‌کند. اگر شما تمایل دارید دکوراسیون داخلی پذیرایی منزلتان را به‌صورت امروزی طراحی کنید بهتر است از ترکیب رنگ‌های خنثی و گرم استفاده نمایید.

بهترین سبک در طراحی پذیرایی و نشیمن

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به توضیح 5 نمونه از بهترین سبک در طراحی پذیرایی و نشیمن بپردازیم. اگر نیاز به تغییر در سبک دکوراسیون داخلی منزل خود دارید و می‌خواهید که یک تغییر عالی در طراحی منزل خود داشته باشید، ابتدا لازم است که شناخت کافی به  طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن داشته باشید. هرچند که شیوه چیدمان پذیرایی و نشیمن تا حدود زیادی بسته به سلیقه هر فرد متفاوت است؛ اما یکسری فاکتورهای مهم در هر نوع سبک دکوراسیون وجود دارد که بهتر است رعایت شوند.

برای طراحی بهتر انواع دکوراسیون داخلی می‌توانید از تیم حرفه‌ای آرت دیزاین کمک بگیرید. حسام سلیمانی به شما کمک می‌کند در طراحی داخلی انواع دکوراسیون‌ها بهترین انتخاب را داشته باشید همچنین شما می‌توانید وارد سایت شوید و از نمونه کارهای ما و پروژه‌ها دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu