دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی چگونه است؟

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی به استفاده از طرح‌ها، اشکال و احجام هندسی در طراحی فضاهای مختلف بر می‌گردد. سبک اوریگامی در طراحی داخلی یک سبک مدرن است که زیبایی خارق‌العاده و دل‌پذیری به هر فضا هدیه می‌کند. کاربرد اوریگامی در طراحی داخلی تنها مربوط به فضای منازل نیست و برای طراحی محیط‌های اداری، مهدکودک‌ها، کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و… کاربرد دارد. در ادامه این مطلب از وب‌سایت حسام سلیمانی با ما همراه باشید تا به بررسی سبک اوریگامی در طراحی داخلی و کاربرد آن بپردازیم.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی

اوریگامی یک لغت ژاپنی است که به معنای خم‌کردن کاغذ است. دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی یک روش برای گنجاندن اشکال در وسایل است که از نظر زیبایی‌شناسی اهمیت دارد. امروزه اوریگامی تنها به خم‌کردن کاغذ اطلاق نمی‌شود و در حوزه‌های مختلف هنر از جمله معماری وارد شده است. این سبک مربوط به دوران پست‌مدرن و اواسط قرن بیستم میلادی است. سبک اوریگامی در طراحی دکوراسیون داخلی سرشار از طرح‌های هندسی در دیوارها، کف‌پوش‌ها، لوازم تزیینی و کاربردی، مبلمان و… است.

نقش سبک اوریگامی در طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی هم در وسائل تزیینی و هم طراحی فضاها ورود پیدا کرده است. وسایل تزیینی در این سبک از جنس کامپوزیت، چوب، پلاستیک و فلز هستند. تمام وسائل تزیینی و وسایل بازی کودک با رنگ‌های پاستیلی روشن و متریال چوبی روشن طراحی و ساخته می‌شوند و به‌عنوان اکسسوری مورداستفاده قرار می‌گیرند. به‌علاوه نورپردازی نیز در این سبک معماری نقش مهمی ایفا می‌کند و زیبایی منحصربه‌فردی به فضا می‌بخشد.

هزینه طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی را نمی‌توان خیلی پرهزینه دانست. در واقع این سبک یکی از انواع طراحی دکوراسیون اداری کم‌هزینه اما شیک و کاربردی است که البته فقط محدود به فضاهای اداری نمی‌شود و کاربردی گسترده دارد. در واقع در این سبک با کمترین میزان هزینه می‌توان فضایی خاص و متفاوت خلق کرد. همچنین به دلیل کم‌هزینه‌بودن برای طراحی رستوران و کافی‌شاپ بسیار مناسب است.

کاربرد اوریگامی در طراحی داخلی

کاربرد اوریگامی در طراحی داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی در فضاهای مختلف کاربرد دارد. از این هنر می‌توان در طراحی کفپوش‌ها، میز و صندلی، آباژور، شلف، نورپردازی و… بهره برد. به‌عنوان‌مثال در طراحی کفپوش می‌توان از اشکال هندسی استفاده کرد و استفاده از متریال چوب در رنگ‌های روشن یک انتخاب هوشمندانه در طراحی آن خواهد بود. تنوع فرم‌های هندسی در این زمینه بالا بوده و پاسخگوی هر ایده و سلیقه‌ای است.

 1. میز و صندلی

استفاده از میز و صندلی‌هایی با طرح‌های هندسی یک گام دیگر در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی است. در واقع شاخصه بارز سبک اوریگامی در طراحی داخلی احجام و اشکال هندسی است. انتخاب متریال محدودیت خاصی ندارد و تابع سلیقه شخصی افراد است؛ مثلا چوب به‌عنوان یک متریال پرکاربرد، در عین سادگی، زیبا و مقاوم نیز هست. در کنار میز و صندلی استفاده از آباژور و سایر وسائل زینتی این سبک، تاثیر ویژه‌ای در زیبایی فضا خواهد داشت.

2. نورپردازی محیط در دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی

نورپردازی محیط نیز یک فاکتور مهم در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی است. با استفاده از الگوهای هندسی می‌توانید با نور بازی کنید و منجر به خلق یک فضای ویژه و منحصربه‌فرد شوید. از آیتم نورپردازی به‌ویژه در هتل‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها می‌توان به زیبایی بهره برد. لوسترهای فانتزی با اشکال هندسی نیز متعلق به سبک اوریگامی در طراحی داخلی هستند. در طراحی انواع نورپردازی در دکوراسیون داخلی عوامل مختلفی مانند رنگ، شدت نور، جهت‌ و چگونگی توزیع نور موردتوجه قرار می‌گیرند.

3. راه پله و نصب شلف و قفسه

در طراحی داخلی فضاهایی با متراژ زیاد یک دوبلکس، استفاده از اشکال هندسی در طراحی راه‌پله جذاب به نظر می‌رسد. علاوه بر طراحی راه‌پله به سبک اوریگامی در طراحی داخلی می‌توان از این سبک منحصربه‌فرد در طراحی نماهای جذاب نیز استفاده کرد.

یکی دیگر از زیبایی‌های سبک اوریگامی در طراحی داخلی استفاده از اشکال هندسی در طراحی انواع قفسه کتاب و شلف است که در هر نقطه‌ای از فضا قابل‌نصب است و جلوه‌ای فوق‌العاده به هر مکان می‌بخشد. همچنین می توانید در طراحی داخلی هتل یا طراحی داخلی تجاری برای زیبایی بیشتر فضای داخلی و تاثیر مثبت بر مشتریان از راه پله های با طراحی جذاب استفاده کنید.

ظروف + کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی

4. ظروف + کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی

یک شاخصه طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی استفاده از طرح‌ها و اشکال هندسی در طراحی ظروف و سایر وسائل تزیینی است. ظرف‌هایی به شکل مثلث، مربع و دیگر اشکال هندسی یک اکسسوری کاربردی در یک سبک به شمار می‌آیند. در سبک اوریگامی در طراحی داخلی مسکونی، تجاری، اداری و… از کاغذدیواری با رنگ‌های روشن استفاده می‌شود که در آن طرح‌های هندسی خودنمایی می‌کنند. این آیتم تنوع بالایی دارد و پاسخگوی هر میزان بودجه و هر سلیقه‌ای است.

5. پنجره ‌ها، شیشه‌ ها و پارتیشن بندی

یک نمونه کاربرد جذاب سبک اوریگامی در طراحی داخلی را می‌توانید در شیشه‌ها و پنجره‌های قدیمی ایرانی مشاهده کنید که به‌واقع یکی از زیبایی‌های معماری ایرانی به شمار می‌آیند. هنوز هم می‌توان از این سبک در طراحی داخلی رستوران و فضاهای سنتی از این مدل پنجره‌ها استفاده کرد. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی پارتیشن‌‌های فلزی یا شیشه‌ای بسیار پر کاربرد هستند. پارتیشن‌های شیشه‌ای مات در عین زیبایی موجب حفظ حریم شخصی افراد در فضاهای اداری و محیط کار خواهند شد.

6. آینه در دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی

کاربرد آینه در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی برای هر فضایی امکان‌پذیر است و یکی از بهترین آیتم‌ها به شمار می‌آید. آینه‌ها می‌توانند در اشکال مختلف هندسی مانند مربع، دایره و مثلث به کار بروند. آینه‌کاری نیز یکی از زیبایی‌های معماری ایرانی است که نشان‌دهنده کاربرد این سبک در معماری سنتی ایرانی است. انواع اشکال هندسی در این آینه‌کاری‌ها به چشم می‌خورد.

گیاهان در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی

7. گیاهان

گیاهان در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. استفاده از گیاهان زینتی همچون ارکیده، زاموفیلیا، بنجامین و… در گلدان‌های فانتزی زیبایی فضا را صدچندان می‌کنند و نقش بسیار مهمی نیز در پاک‌سازی و تصفیه هوا دارند. نقش گیاهان در دکوراسیون اداری بسیار خاص و غیرقابل‌چشم‌پوشی است.

به‌عنوان نکته آخر ذکر این نکته خالی‌ازلطف نیست که انتخاب یک تیم معماری باتجربه و کارآزموده ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها و آزمون و خطای کمتر، نقش به‌سزایی در برقراری هارمونی رنگ و تناسب دکوراسیون طراحی شده با هر فضا خواهد داشت. پس با تاکید و توجه به این نکته، طراحی داخلی فضای مدنظر خود را به یک گروه معماری کاردان بسپارید و با خیالی آسوده از نتیجه نهایت لذت را ببرید.

جمع‌بندی

دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی در طراحی مبلمان، لوسترها، فضای اتاق کودک، مهدکودک‌ها و… کاربرد فراوانی دارد. سبک اوریگامی در طراحی داخلی همچنین نقش مهمی در آکوستیک عایق صدا ایفا می‌کند و در طراحی درب‌ها به‌منظور عایق‌سازی صوتی کاربرد دارد. امروزه کاربرد اوریگامی در طراحی داخلی بسیار متنوع و گسترده است و در انواع دیوارپوش‌ها و دیوارکوب‌ها ردپایی از آن را می‌توان مشاهده کرد.

گروه معماری آرت دیزاین سال‌ها است با افتخار در زمینه طراحی داخلی پروژه‌های مسکونی و همچنین تجاری و اداری مشغول فعالیت است. این گروه با تخصص و حساسیت خود در طراحی داخلی اقدام به طراحی و تولید انواع وسایل و مبلمان نیز کرده است. از دیگر خدمات این مجموعه می‌توان به طراحی داخلی کافی‌شاپ، ویلا، اداری، تجاری، مسکونی و… اشاره کرد. خدمات تلاش متخصصان گروه آرت دیزاین تقدیم هماهنگی و زیبایی به چشمان شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناس ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu