طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه اما شیک و کاربردی

یکی از مشغولیات ذهنی مدیران هنگام شروع یک کسب‌وکار، طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه و درعین‌حال شیک است. مهم‌ترین موضوع قبل از اجرای ترفند طراحی دکوراسیون اداری ارزان، شناخت نیازمندی‌های کسب‌وکار موردنظر است. این باعث می‌شود تا طراح از تمام انواع ابزارها و متریال‌های موجود مطلع شود و برای طراحی فضای اداری، آزادی عمل و ابتکار بیشتری داشته باشد. در این مقاله از گروه آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی، ایده های کم هزینه و شیک طراحی داخلی اداری را بررسی می‌کنیم.

ترفند طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه

در طراحی دکوراسیون اداری، سادگی و کاربردی‌بودن اهمیت زیادی دارد. فضاهای اداری گوناگون کاربری‌های متفاوتی دارند و باید فضا را متناسب با مخاطبان و کارکنان محیط، طراحی و اجرا کرد. در طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه، ترفندها و ایده‌های جذابی وجود دارد که با اجرای آن‌ها می‌توان با هزینه‌ای مناسب، یک محیط شیک و کاربردی خلق کرد. استفاده از گل‌وگیاه، تابلوی اعلانات و نوع رنگ‌آمیزی مناسب با فضا انواع مختلف ترفند طراحی دکوراسیون اداری ارزان است.

ایده های طراحی دکوراسیون اداری ارزان

ایده های طراحی دکوراسیون اداری ارزان

مهم‌ترین عناصر به‌کار رفته در انواع طراحی داخلی شامل طراحی داخلی تجاری، مسکونی، ویلا و… شامل رنگ، نورپردازی، مبلمان است. تفاوت در المان‌ها به هزینه، سبک مورد اجرا و فضای کاربری بستگی دارد. برای طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه می‌توان از تمام المان‌ها به‌صورت کاربردی استفاده کرد. عامل مهم، هنر و خلاقیت طراح است تا با هزینه مقرون‌به‌صرفه بتواند فضای اداری شیک و کاربردی خلق کند. در ادامه مبحث طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه، ایده‌ها و ترفندهای مهم را معرفی می‌کنیم.

1. رنگ

در طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه ممکن است مدیر کسب‌وکار فضایی کوچک را برای این کار در نظر بگیرد. از طرف دیگر فضای کوچک می‌تواند دلگیر باشد. به همین دلیل یک ترفند طراحی دکوراسیون اداری ارزان، استفاده از رنگ‌های روشن برای فضای اداری به‌ویژه فضاهای کوچک است.

همچنین استفاده از رنگ‌های پرانرژی نیز  موجب القای نشاط، انرژی و افزایش روحیه کارکنان و بازدهی آنان می‌شود. معمولاً در اجرای دکوراسیون داخلی اداری از کاغذدیواری رسمی استفاده می‌شود؛ ولی به دلیل هزینه‌بربودن کاغذدیواری، برای دکوراسیون اداری کم هزینه از رنگ به‌جای کاغذدیواری استفاده می‌شود. انتخاب رنگ دکوراسیون اداری در صورت هماهنگ‌بودن با سبک اجرایی و المان‌های به‌کاررفته در فضا، بهره‌وری در محیط کار را هم افزایش می‌دهد.

طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه؛ مبلمان اداری

2. طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه؛ مبلمان اداری

یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر محیط اداره، مبلمان‌ها هستند. در طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه، موردی که نباید ارزان‌بودن آن را در نظر گرفت ،مبلمان‌ها هستند. به دلیل آنکه کیفیت مبلمان اهمیت زیادی دارد و صندلی‌های اداری دائماً مورداستفاده قرار می‌گیرند، خرید مبلمان و صندلی‌های اداری ارزان ایده مناسبی نیست.

خرید صندلی‌های ارزان موجب متضررشدن شما خواهد شد؛ زیرا بعد از مدتی مجبور خواهید شد آن‌ها را تعویض کنید. به همین دلیل در ترفند طراحی دکوراسیون اداری ارزان، مبلمان ارزان را فراموش کنید و کیفیت مبلمان را در اولویت قرار دهید.   

3. استفاده بهینه از میزها در دکوراسیون اداری کم هزینه

در اغلب ادارات، هر کدام از کارمندان میز شخصی خود را دارند؛ اما این روزها با گسترش استارتاپ‌ها میز و اتاق شخصی تقریباً منسوخ شده است. در کسب‌وکارهای نوین، کارکنان در فضاهای مشترک مشغول به کار هستند؛ به همین دلیل می‌توان با چیدن میزها در کنار هم، فضای کاری بیشتری ایجاد کرد. با این ترفند در طراحی دکوراسیون اداری کم‌هزینه، در فضا و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.

4. ترفند طراحی دکوراسیون اداری ارزان؛ حذف دیوارها

در اغلب فضاهای اداری سنتی، دیوارهایی وجود دارند که به جز جداسازی فضا، کاربرد دیگری ندارند. یکی از ایده های کم هزینه و شیک طراحی داخلی اداری، نصب کتابخانه یا قفسه‌هایی به‌جای دیوارها است که از طریق آن‌ها به فضای اداری نظم بخشید. این بخش می‌تواند محل مناسبی برای قرارگیری تابلو اعلانات، نمایش نمونه کارها یا تابلوی راهنمای مراجعین باشد.

استفاده از نور طبیعی

5. استفاده از نور طبیعی

یکی دیگر از ترفندهای طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه، استفاده از نور طبیعی است. استفاده از نور طبیعی در طول روز بر کاهش هزینه انرژی روشنایی تأثیر زیادی دارد. با استفاده از دیوارهای کوتاه، پارتیشن‌بندی و دیوارهای شیشه‌ای می‌توان در طول روز از نور طبیعی استفاده کرد. برخلاف طراحی داخلی طلا فروشی یا صرافی که نورپردازی خاصی لازم است، در محیط اداری می‌توان با ترفندهایی از نور طبیعی استفاده بهینه کرد.

6. طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه با پارتیشن بندی

یکی دیگر از ایده های کم هزینه و شیک طراحی اداری داخلی، تفکیک فضاها با پارتیشن است. پارتیشن بندی اداری کمک می‌کند تا از فضاهای داخلی اداری به نحو احسنت استفاده شود. حتی با استفاده از قفسه‌ها، کتابخانه‌ها و گل‌وگیاه نیز می‌توان فضا را تفکیک کرد. یکی از مزیت‌های ترفند طراحی دکوراسیون اداری ارزان این است که به‌راحتی می‌توان در طول روز از نور طبیعی استفاده کرد.

همچنین استفاده از دستگاه‌های تهویه کاهش می‌یابد و درنتیجه میزان برق مصرفی نیز کمتر خواهد شد. تمام این‌ها در حالی است که با استفاده از طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه، یک فضای اداری شیک و کاربردی خواهید داشت.

7. نورپردازی با کمترین هزینه

یکی از بخش‌های کلیدی در طراحی تمام فضاها، نورپردازی است. در بخش قبل گفتیم که یکی از ایده های کم هزینه و شیک طراحی داخلی اداری، بهره‌گیری از نور طبیعی با استفاده از دیوارهای شفاف، پارتیشن‌بندی و… است. البته باید دقت داشت که ممکن است در طول روز همیشه نور طبیعی در دسترس نباشد. به همین دلیل حتی در طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه نیز نورپردازی یکی از ارکان اصلی طراحی است.

یک ترفند طراحی دکوراسیون اداری ارزان استفاده از چراغ‌های کم‌مصرف LED  است. این لامپ‌ها علاوه بر مصرف کمتر انرژی، دوام بالایی دارند. تعبیه سنسورهایی که نور محیط را بر اساس روشنی هوا کنترل می‌کنند، یکی دیگر از ترفندهای طراحی دکوراسیون اداری ارزان است. موضوع مهم محل قرارگیری چراغ‌ها است؛ زیرا کمبود نور می‌تواند موجب خواب‌آلودگی و خستگی کارکنان شود.

طراحی یک نورپردازی خلاقانه و اقتصادی برای دکوراسیون اداری می‌تواند فضایی شیک و کاربردی از نظر نورپردازی خلق کند. همچنین میزان و شدت نور باید متناسب با فضا باشد؛ به‌عنوان‌مثال در فضای محل استراحت و غذاخوری بهتر است از نورهای ملایم استفاده شود.

استفاده از عکس و نقاشی

8. استفاده از عکس و نقاشی

به‌کارگیری عکس و نقاشی در طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه از دیگر ترفندهایی است که در کنار نورپردازی مخصوص این فضا می‌تواند گرما و نشاط را در فضا تزریق کند. نیاز نیست از آثار هنری بسیار معروف و گران‌قیمت استفاده کرد. با خرید نقاشی یا عکس‌های هنرمندان گمنام و جوان نه‌تنها با هزینه‌ای کم فضای اداری خود را شیک می‌کنید؛ بلکه از این هنرمندان نیز حمایت کرده‌اید.

جمع‌بندی

در طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه می‌توان با استفاده از ترفندها و ایده‌های جالب و هزینه مقرون‌به‌صرفه، یک محیط کاری شیک و کاربردی خلق کرد. استفاده از نور طبیعی، پارتیشن‌بندی، دیوارهای شیشه‌ای و شفاف و رنگ‌آمیزی روشن، انواع ترفند طراحی دکوراسیون اداری ارزان هستند. نکته مهم در مورد مبلمان، عدم استفاده از مبلمان‌های ارزان و بی‌کیفیت است. به‌ دلیل آنکه مبلمان و به‌ویژه صندلی‌ها مورداستفاده دائمی هستند. به همین دلیل بهتر است مبلمان باکیفیت تهیه کنید تا مجبور نشوید دوباره برای خرید مبلمان اقدام کنید.

استفاده از عکس و نقاشی یکی از ایده های کم هزینه و شیک طراحی داخلی اداری است که گرما و نشاط را به محیط می‌آورد و فضا از حالت سردی و خمودگی خارج می‌شود. برای نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی اداری نیز بهتر است از لامپ‌های کم‌مصرف و همچنین سنسورهای کنترل نور استفاده کرد. نورپردازی متناسب با فضا نیز از دیگر ترفندهای طراحی دکوراسیون اداری کم‌هزینه، شیک و کاربردی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu