صفر تا صد طراحی داخلی کافه رستوران

یکی از تفریحات لذت‌بخش مردم در این روزها رفتن به کافه و رستوران، خوردن غذاهای خوشمزه و وقت‌گذرانی در کنار دوستان و خانواده است. اولین نکته مهم در انتخاب کافه یا رستوران فضای داخلی آن‌ها است. هر چقدر انرژی و حس خوب دریافت شده از محیط بیشتر باشد جذب مشتری نیز بیشتر است که این امر با طراحی داخلی صحیح محقق می‌شود.

کافه رستوران ترکیبی از کافه و رستوران در کنار هم است که برای تمامی امور چه دیدار دوستانه، چه قرار کاری و چه تفریحی بسیار محبوب است؛ همین امر طراحی داخلی و رسیدن به فضایی متناسب با نیاز مشتری را سخت کرده است. طراحی داخلی کافه رستوران باید خلاقانه و جذاب باشد تا در رقابت با کافه‌ها موفق و متفاوت باشد. برای طراحی دکوراسیون داخلی کافه رستوران سبک‌های متفاوت وجود دارد که مجموعه‌داران با درنظرگرفتن سلیقه شخصی می‌توانند دکوراسیون مدنظر خود را انتخاب کنند.

اولین چیزی که باعث می‌شود مغازه‌ها به چشم مردم بیایند و ترغیب به ورود شوند دکوراسیون است. یکی از سبک‌های شیک و خاص طراحی کافه رستوران مدرن است که با کمترین تجهیزات بهترین فضا را به وجود می‌آورد. در ادامه مطلب از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی که مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به موفقیت‌های شغلی از طریق طراحی داخلی خاص و متفاوت است، به بررسی طراحی داخلی کافه رستوران و سبک‌های جذاب آن می‌پردازیم.

کافه رستوران چیست؟

کافه رستوران چیست؟

کافه رستوران یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن اوقات همراه با میل‌کردن غذا و نوشیدنی‌های خوشمزه است. این فضاها هم کافه هستند و هم رستوران به همین دلیل دارای سخت‌ترین طراحی‌های داخلی هستند. فضای داخلی کافه رستوران هم باید دنج و گرم باشد و هم شاد و مفرح تا فضایی مناسب برای خانواده‌ها و جوانان باشد.

طراحی داخلی کافه رستوران باید بسیار هوشمندانه و دقیق انجام شود؛ چرا که خدمات گوناگونی ارائه می‌دهد و مخاطبین از گروهی سنی کاملاً متفاوت به این نوع رستوران‌ها مراجعه می‌کنند که همه آن‌ها باید حس خوب و خدمات باکیفیت را تجربه کنند.

فضای کلی یک کافه رستوران بیشتر شبیه به یک رستوران کوچک است که محیطی فانتزی و تجاری‌تری دارد و  از نظر فضای داخلی و دکوراسیون یک محیط رسمی و شیک‌تری هستند. در منوی کافه‌رستوران‌ها نسبت به کافه‌ها انواع غذاهای سردوگرم، نوشیدنی‌های سردوگرم و انواع دسرها یافت می‌شود و تنوع بیشتری دارند.

اهمیت طراحی داخلی کافه رستوران

در دنیای شلوغ و پر از تکرار و کپی امروزه خاص و متفاوت‌بودن به چشم می‌آید و میان‌بری برای رسیدن به موفقیت است. برای کافه‌رستوران‌ها نیز این نکته بسیار مهم است؛ چرا که در هر نقطه از شهرها کافه یا رستورانی وجود دارد و رقابت برای جذب مشتری بسیار شدید است. خاص بودن کافه رستوران با طراحی داخلی خلاقانه به وجود می‌آید و هر چقدر فضا زیباتر باشد موجب می‌شود تا افرادی که یکبار به آنجا سر زده‌اند باز هم برای استفاده مجدد به همان کافه رستوران بیایند و آنجا را به دیگران معرفی می‌کنند.

طراحی داخلی کافه رستوران شیک و آرامش‌بخش راهی برای تبلیغ و ترغیب افراد است. با گسترش شبکه‌های اجتماعی نیز یکی از راه‌های شناخته‌شدن و مطرح‌شدن کافه رستوران داشتن دکوراسیون داخلی منحصربه‌فرد است. در فضای زیبا افراد اقدام به عکاسی کرده و آن را در شبکه‌های مجازی خود به اشتراک می‌گذارند؛ همین امر موجب افزایش بازخورد می‌شود. از مهم‌ترین اقداماتی که به صاحبان کافه رستوران توصیه می‌شود اقدام برای یک طراحی جذاب است.

استفاده از سبک‌های جدید در طراحی دکوراسیون داخلی کافه رستوران نیز بسیار موردتوجه بوده و طراحان تلاش می‌کنند با انتخاب تم‌های جذاب و جدید، مشتری را برای مراجعه به رستوران ترغیب کنند. در طراحی داخلی کافه رستوران باید سبک متناسب با آن فضا انتخاب و اجرا شود؛ مثلاً برای محیط‌های کوچک بهتر است از سبک مدرن استفاده شود تا فضا بزرگ‌تر دیده شود و خلوت‌تر باشد.

نکات مهم در طراحی داخلی کافه رستوران شیک

نکات مهم در طراحی داخلی کافه رستوران شیک

ثبت خاطرات خوب در یک فضای دلنشین هر مراجعه‌کننده‌ای را برای حضور دوباره در کافه رستوران وسوسه می‌کند. یک طراحی دکوراسیون زیبا برای کافه رستوران موجب می‌شود تا کافه رستوران پاتوق همیشگی افراد شود و حتی آنجا را به دیگران نیز معرفی کنند. با این تبلیغ خوب پاخور کافه رستوران افزایش می‌یابد و بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای برای تبلیغات، مشتری‌های آنجا افزایش می‌یابد. طراحی داخلی شامل طراحی بخش‌های مختلف یک کافه رستوران می‌شود که اگر این طراحی کاملاً اصولی و جذاب باشد باعث می‌شود تا فضا کاربردی‌تر باشد. برای طراحی داخلی کافه رستوران شیک و خاص باید نکاتی رعایت شود که به مهم‌ترین این نکات پرداخته می‌شود:

  • سادگی طراحی داخلی کافه رستوران: طراحی ساده و شیک نسبت به دکوراسیون شلوغ درجه رستوران را بالاتر می‌برد. کلیه جزئیات و المان‌های تزیینی باید متناسب با تم انتخابی در ساده‌ترین حالت و بادقت و ظرافت نصب شوند.
  • مبلمان: در طراحی داخلی کافه‌رستوران‌ها باید از مبلمان باکیفیت و هماهنگ با فضا استفاده شود. مبل باید در رنگ و سایز متناسب باشد و خیلی راحت نباشد که احساس خواب‌آلودگی بدهد. بهتر است از میز و صندلی‌های راحت برای کافه رستوران استفاده شود.
  • توجه به این نکته که کافه رستوران در کجا قرار گرفته است. در پاساژ است یا خیابان اصلی یا اینکه در کدام طبقه است.
  • رعایت استانداردهای فضا مانند فضای استاندارد انبار، آشپزخانه، ابعاد استاندارد میز و صندلی
  • تبدیل یکی از دیوارهای کافه رستوران به نقطه کانونی و درنظرگرفتن یک ایده جذاب و متفاوت برای آن و برجسته‌کردن تم کافه رستوران در طراحی داخلی کافه رستوران
  • استفاده از یک کتابخانه برای کافه رستوران حتی اگر خیلی کوچک باشد
  • نمای بیرونی کافه نقش مهمی در ورود افراد مختلف به کافه دارد پس یک طراحی جذاب و دیدنی برای آن باعث جذب بیشتر مشتری می‌شود.
  • طراحی دکوراسیون کافه باید به‌گونه‌ای صورت گیرد که رفت‌وآمد آسان باشد
  • اختصاص‌دادن هم فضایی داخلی و هم فضای خارجی به کافه و خدمات آن
  • استفاده از تعدادی شیشه برای افزایش روشنایی در طراحی داخلی کافه رستوران
  • استفاده از گل و گیاهان بادوام و زیبا برای کافه رستوران با توجه به نقش گیاهان در طراحی داخلی
  • یک سیستم نورپردازی شیک و مجلل برای کافه در نظر گرفته شود و از نور طبیعی و افکت‌های ملایم نور مصنوعی استفاده شود
  • انتخاب یک تم جذاب که موردپسند اغلب افراد است برای طراحی دکوراسیون داخلی کافه رستوران
  • اعمال‌کردن سلیقه شخصی برای متفاوت‌بودن
  • حفظ عطر و بوی واقعی در فضا

انواع سبک‌ های طراحی دکوراسیون داخلی کافه رستوران

انتخاب سبک مناسب برای کافه رستوران به ترندهای روز دنیا، متراژ فضا، موقعیت مکانی کافه رستوران، سبک رستوران‌های آن منطقه، سلیقه کارفرما و عوامل زیاد دیگری بستگی دارد. اگر در اطراف کافه رستوران غالب سبک‌ها مانند هم است، بهتر است متفاوت عمل کرد و سبکی دیگر برای کافه رستوران انتخاب کرد؛ مثلاً اگر اکثریت کافه‌رستوران‌های منطقه سنتی هستند، سبک کافه رستوران جدید روستیک انتخاب شود تا در تضاد با سایرین بیشتر به جلب‌توجه کند. از بهترین سبک‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی کافه رستوران به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

انواع سبک‌ های طراحی دکوراسیون داخلی کافه رستوران

1. طراحی داخلی کافه رستوران سنتی

در سبک سنتی از المان‌های قدیمی استفاده می‌شود که موجب یادآوری سبک زندگی و فضای خانه‌ها در دهه‌های خیلی دور  و مروری بر خاطرات گذشته می‌شود. شاید همین امر باعث محبوبیت بسیار زیاد سبک سنتی در بین ایرانیان شده است. برای سنتی دیده‌شدن کافه رستوران اولین و مهم‌ترین اصل استفاده از المان‌های چوبی است. در اکثر کافه‌رستوران‌های سنتی میز و صندلی‌ها به شکل سنتی و قدیمی از جنس چوب هستند و در تزیینات کافه رستوران نیز اکسسوری‌های چوبی و وسایل سنگی ترکیب شده با چوب دیده می‌شود. استفاده از طراحی داخلی چوب به خصوص در فضای داخلی کافه رستوران حس صمیمیت را به مشتریان القا می‌کند.

2. سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی کافه رستوران

امروزه خیلی از مجموعه‌دارانی که می‌خواهند اقدام به افتتاح یک کافه رستوران کنند یا کافه رستوران خود را بازسازی کنند اقدام به طراحی سبک مینیمال برای کافه رستوران می‌کنند. این سبک ایده‌ای جدید و محبوب در طراحی داخلی است؛ چرا که هزینه‌های طراحی و اجرای این سبک بسیار پایین بوده و زیبایی بی‌نظیری به فضا می‌دهد. سبک مینیمال شباهت‌های زیادی با سبک مدرن دارد؛ اما نسبت به سبک مدرن خلوت‌تر است و نیاز به تجهیزات، اکسسوری تزیینی و المان‌های کمتری دارد.

 در طراحی داخلی کافه رستوران به سبک مینیمال میز و صندلی‌های فلزی با ترکیب چوبی، وسایل تزیینی با اشکال هندسی ساده بیشترین کاربرد را دارند. این سبک در همه‌جا کاربرد دارد و فقط مختص به کافه‌رستوران‌ها نیست؛ اما معمولاً به‌خاطر کوچکی فضا سبک مینیمال بیشتر به چشم می‌آید.

3. طراحی کافه رستوران مدرن

در طراحی دکوراسیون کافه رستوران مدرن از جدیدترین ترندهای دکوراسیون داخلی، متریال و متدهای روز دنیا استفاده می‌شود و هدف از طراحی، ایجاد بهترین فضا و استفاده از زیباترین تجهیزات است. در این سبک انتخاب متریال محدود است چرا که یکی از ویژگی‌هایی سبک مدرن خلوتی و سادگی است؛ پس باید از کمترین المان و تجهیزات استفاده شود. برای اجرای سبک دکوراسیون مدرن در کافه رستوران باید به سمت المان‌های رنگ روشن رفت، از یک نورپردازی فوق‌العاده زیبا برای جلوه بیشتر استفاده کرد و محیط و فضای اطراف کامل روشن باشد.

در سبک مدرن باید از کمترین تزیینات استفاده شود و سادگی و خلوتی فضا را به‌خوبی نشان داد. برای این کار می‌توان از تعدادی گلدان کوچک و یا تعداد کمی گلدان بزرگ با گیاهان طبیعی را تهیه کرد و در نقاط مختلف کافه قرارداد.

طراحی کافه رستوران مدرن

جمع‌بندی

کافه‌رستوران‌ها فضایی را برای جمع‌شدن خانواده‌ها و گروه‌های دوستانه به وجود آورده‌اند. در این فضا سلیقه هر دو گروه در نظر گرفته می‌شود و منو ترکیبی از غذاهای رستوران و نوشیدنی‌های کافه است. طراحی داخلی کافه رستوران باید متناسب و با دخیل کردن سلیقه شخصی اجرا شود. متفاوت و منحصربه‌فرد بودن دکوراسیون کافه رستوران اولین و مهم‌ترین قدم برای جذب مشتری و موفقیت در بین سایر کافه‌رستوران‌ها است.

 استفاده از ایده‌های خلاقانه در طراحی دکوراسیون داخلی کافه رستوران باعث تمایز کافه رستوران و تبلیغی برای به‌چشم‌آمدن آن است. برای طراحی داخلی این فضاها از سبک‌های متنوعی می‌توان استفاده کرد که عوامل مختلفی در انتخاب سبک مؤثر است. طراحی کافه رستوران مدرن در عین سادگی زیبایی به همراه دارد و با به‌روزترین جزئیات باعث توجه مخاطب می‌شود. گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی با به‌کارگیری جدیدترین متدهای دنیا در طراحی داخلی کافه رستوران شما را به فضایی تک و منحصربه‌فرد تبدیل می‌کنند. برای آشنایی بیشتر و یافتن سبک خود می‌توانید از نمونه کارهای و پروژه ها در وب‌سایت دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu