به روزترین ترندهای دکوراسیون داخلی در سال 2023

در طول چند سال اخیر، ما زمان بیشتری را در خانه سپری کرده‌ایم و این نحوه نگاه ما به فضای اطرافمان را از نظر زیبایی و عملکرد دستخوش تغییر کرده است. همه ما به دنبال ایجاد فضایی آرامش‌بخش در خانه بوده‌ایم و به همین دلیل همیشه به دنبال اطلاع از جدیدترین ترندهای دکوراسیون داخلی هستیم تا با برخورداری از آن‌ها بتوانیم فضایی دلنشین و تازه ایجاد کنیم.

انواع ترندهای دکوراسیون 2023 از رنگ‌های جسورانه گرفته تا دیوارهای بافت‌دار و منسوجات چندلایه را شامل می‌شوند و از این طریق، فضاهای داخلی را از حالت یکنواختی سابق خارج می‌کنند و روح تازه‌ای به آن‌ها می‌بخشند. در این مقاله از سری مقالات آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی با ما همراه باشید تا به بررسی ترندهای جدید طراحی داخلی 2023 بپردازیم.

انواع ترندهای دکوراسیون 2023

انواع ترندهای دکوراسیون 2023

هر قسمتی از خانه، محل کار یا هر فضای دیگری که زمان خود را در آن سپری می‌کنیم باید به‌گونه‌ای طراحی شود که احساس خوبی را در ما ایجاد کند. ترندهای دکوراسیون داخلی به ما کمک می‌کنند تا بسیاری از عادات گذشته طراحی فضای داخلی را کنار بگذاریم و رنگ و روحی تازه به زندگی ما می‌بخشد. ترندهای جدید طراحی داخلی در تلاش هستند تا ترکیب جالب و دلنشینی از ترندهای جدید و قدیمی را ارائه دهند.

مهم نیست که طرف‌دار چه سبک و طرحی باشید، مهم این است که در ترکیب تمام متریالی که در طراحی داخلی به کار می‌برید، ظرافت را رعایت کنید. ترندهای دکوراسیون داخلی 2023 با وجود تنوع زیادی که دارند، از اهداف یکسانی مانند القای حس زیبایی، راحتی و رعایت سبک شخصی برای خانه شما پیروی می‌کنند. در ادامه به انواع ترندهای دکوراسیون 2023 می‌پردازیم.

1. الهام از طبیعت

منصفانه است اگر بگوییم یکی از بزرگ‌ترین الهامات برای بسیاری از ترندهای دکوراسیون داخلی، زیبایی دنیای طبیعی است. از پالت‌های رنگی با ریشه در طبیعت گرفته تا گرمای چوب و دوم سنگ طبیعی، ادغام حس فضای داخلی با فضای طبیعت می‌تواند آرامش‌بخش و انرژی‌بخش باشد. طبیعت یک اثر آرام‌بخش دارد که در دنیای پرهرج‌ومرج امروز همه ما به آن نیاز داریم.

در سال گذشته افراد به طور فزاینده‌ای به دنبال ارتباط بیشتر با فضای باز بوده‌اند. آن‌ها سعی می‌کنند این ارتباط را از طریق تراس‌ها، بالکن، باغچه‌های طبیعی و بهره‌گیری از فضای سبز در سراسر فضای داخلی ایجاد کنند. برخورداری از شکل‌ها، رنگ‌های مواد و متریال شبیه به آنچه در طبیعت یافت می‌شود به‌نوعی حس آرامش را در فضای داخلی القا می‌کند. نقش گیاهان در طراحی داخلی همیشه پر رنگ بوده است و فضای شادابی را رقم می‌زنند. بعید است که مواد طبیعی و رنگ‌های طبیعی قدیمی شوند.

الهام از طبیعت

2. ترندهای دکوراسیون داخلی با پلان باز

ترندهای دکوراسیون داخلی در سال‌های اخیر تا حدودی به سمت طراحی پلان باز توجه بیشتری دارند. فضاهای باز به ما این امکان را می‌دهند که زمان بیشتری را در کنار هم بگذرانیم. اگرچه طراحی فضاهای داخلی باید به‌گونه‌ای باشد که حریم خصوصی افراد حفظ شود، هیچ‌کس نمی‌خواهد تمام روز در کنج اتاق خود منزوی باشد.

علاوه بر این، توسعه‌دهندگان و طراحان داخلی به دنبال ایجاد جذابیت بیشتر در کارهای خود هستند و می‌خواهند باتوجه‌به ترندهای دکوراسیون 2023 پیش بروند؛ ازاین‌رو امروزه خانه‌ها و فضاهای داخلی با پلان باز بیشتری را خواهیم دید. برخورداری از پلان باز در طراحی داخلی کار هوشمندانه‌ای است و این امکان را به وجود می‌آورد که در صورت نیاز فضای موجود به مناطق مختلف تقسیم شود. ایجاد فضاهای چندمنظوره در سال 2023 یکی از ترندهای دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود.

3. پایداری

یکی از انواع ترندهای دکوراسیون 2023 پایداری است. از طراحی خودروهای برقی گرفته تا تولید مواد غذایی ارگانیک و پارچه‌های قابل‌تجزیه، نشان از این موضوع است که انسان‌ها بیش‌ازپیش نگران اثرات زیست‌محیطی مواد قابل‌استفاده خود هستند. به‌طورکلی، افراد از مبلمان سریع خسته می‌شوند و می‌خواهند همراه با ترندهای دکوراسیون داخلی پیش بروند. در سال‌های اخیر شاهد انتخاب مواد طبیعی و سازگار با محیط‌زیست توسط افراد برای مبلمان و متریال فضای داخلی بوده‌ایم. امروزه افراد سعی می‌کنند از وسایلی استفاده کنند که قابل‌تجزیه هستند و از مواد طبیعی و کم‌خطر برای محیط‌زیست ساخته شده‌اند.

ترندهای دکوراسیون داخلی؛ مینیمالیسم

4. ترندهای دکوراسیون داخلی؛ مینیمالیسم

چه خوشتان بیاید یا از آن متنفر باشید، مینیمالیسم یکی از ترندهای دکوراسیون داخلی 2023 به شمار می‌رود. سبک مینیمال در طراحی داخلی یکی از محبوب‌ترین روش‌های دکوراسیون است که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد. در سال‌های اخیر شاهد تکامل طراحی دکوراسیون مینیمال بوده‌ایم و این یکی از دلایلی است که این سبک را در میان ترندهای دکوراسیون داخلی می‌بینیم.

بهره‌گیری از کم‌ترین و کاربردی‌ترین وسایل در فضای داخلی باعث ایجاد فضای آرام و دلنشینی می‌شود که این روزها همه به دنبال آن هستند. همان‌طور که همه ما شاهد آن هستیم، درگیری‌ها و شلوغی‌های مختلفی که در فضای اطراف ما وجود دارد باعث ایجاد احساس نیاز به فضایی آرامش‌بخش شده است. امروزه افراد تلاش می‌کنند تا دکوراسیون داخلی مینیمال را با فضایی گرم، جذاب و دلنشین ترکیب کنند.

5. انواع ترندهای دکوراسیون 2023؛ رنگ ‌های خنثی

رنگ‌ های خنثی در سال‌های اخیر حضور پررنگی در ترندهای دکوراسیون داخلی داشته‌اند. دلیل این امر مشخص است. رنگ‌های خنثی به‌راحتی در اکثر طراحی‌ها مانند طراحی داخلی مدرن، سنتی، کلاسیک و… گنجانده می‌شوند. هرسال می‌شنویم که دوره استفاده از رنگ‌های خنثی به پایان رسیده است؛ اما این رنگ‌ها هرسال قوی‌تر از همیشه در ترندهای جدید طراحی داخلی حضور دارند؛ مانند عناصر موجود در طبیعت، فضاهای خنثی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با حذف نویزهای بصری آرامش ایجاد می‌کنند.

البته در انواع ترند دکوراسیون 2023 رنگ‌هایی که معمولاً ما آن‌ها را با نام رنگ خنثی نمی‌شناسیم به این طراحی داخلی اضافه شده‌اند. از جمله آن‌ها می‌توان به آبی و سبز، بژ گرم و قهوه‌ای روشن و رنگ‌های زنده که باعث ازبین‌بردن یکنواختی فضا می‌شوند، اشاره کرد.

انواع ترندهای دکوراسیون 2023؛ رنگ ‌های خنثی

6. لوازم تزیینی غیرقابل‌پیش‌بینی

در میان انواع ترندهای دکوراسیون 2023 لوازم تزئینی را داریم. از جمله ترندهای دکوراسیون داخلی، استفاده از لوازم تزیینی جالب و سانتی‌مانتال است. نمونه‌هایی از این موارد می‌توانند شامل لوازم میراث خانوادگی، قطعات قدیمی، لوازم آنتیک و… که در نوع خود بی‌نظیر هستند اشاره کرد. برای دستیابی به این ظاهر سعی کنید از وسایل مغازه عتیقه‌فروشی یا دست‌فروشی‌های محل خود دیدن کنید و وسایلی منحصربه‌فرد برای دکور خانه پیدا کنید.

7. طراحی سنتی

در ترندهای دکوراسیون داخلی 2023 شاهد افزایش جنبه‌های طراحی سنتی بوده‌ایم. امروزه از طرح‌های سنتی را در روی کابینت‌ها، روی دیوارها و مکان‌های غیرمنتظره در سراسر خانه استفاده می‌کنند. می‌توانید از طراحی سنتی بر روی کوسن‌ها، انواع منسوجات، وسایل چوبی و… بهره بگیرید.

8. ترندهای دکوراسیون داخلی؛ طرح‌های شطرنجی

الگوهای شطرنجی در سال‌های اخیر بازگشت باشکوهی به ترندهای دکوراسیون داخلی داشته‌اند. استفاده از این طرح‌ها در ابتدا با کنتراست بالا شروع شد؛ اما حال با استفاده در فرش‌ها، منسوجات و وسایل دیگر باعث یک تنوع منحصربه‌فرد در طراحی فضای داخلی شده است.

ترندهای دکوراسیون داخلی؛ طرح‌های شطرنجی

جمع‌بندی

اگرچه ماهیت ترند این است که دائماً در حال تغییر و توسعه باشد؛ اما احساس کلی در ترندهای دکوراسیون داخلی در سال 2023، ایجاد فضایی سازگار، راحت و الهام‌بخش است که هم می‌تواند گذر زمان را نشان دهد و هم سبک خاص شما رعایت کند. اگر بخواهیم یک جمع‌بندی از ترندهای جدید طراحی داخلی داشته باشیم، می‌توان در یک جمله خلاصه کرد که انواع ترندهای دکوراسیون 2023 شامل استفاده جسورانه و کاربردی از کلیه فضاهای داخلی بر اساس سبک زندگی افراد می‌شود؛ بنابراین، شما نیز می‌توانید باتوجه‌به سبک زندگی خود بهترین ترندها را برای اجرای فضای داخلی انتخاب کنید.

برای بهره‌مندی از ترندهای جذاب دکوراسیون داخلی می‌توانید از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی که مجری و طراح دکوراسیون انواع فضاهای اداری، مسکونی، تجاری و… مطابق با طراحی‌های به‌روز است کمک بگیرید. با مراجعه به وب‌سایت می‌توانید از نمونه کارها دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu