طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی

یکی از مهم‌ترین عوامل برای جذب مشتری بیشتر در فروشگاه‌های مواد غذایی انتخاب بهترین طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی است. با طراحی شیک‌ترین و زیباترین دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی می‌توانید مشتری‌های بیشتری را به‌سوی فروشگاه خود جذب نمایید. به‌طورکلی می‌توان گفت که رعایت اصول طراحی سوپرمارکت و فروشگاه مواد غذایی می‌تواند بر عوامل مختلفی مثل جذب مشتری، افزایش جای قفسه‌ها و…تأثیرگذار باشد. در ادامه این مقاله از حسام سلیمانی ایده‌های جذابی برای نحوه طراحی داخلی سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی بیان شده است.

طراحی دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی

طراحی دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی

توجه به رعایت اصول طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی یکی از مهم‌ترین عوامل برای جذب مشتری در بیشتر فروشگاه‌های مواد غذایی است. با طراحی شیک دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی می‌توانید مشتری‌های بیشتری را به سمت فروشگاه خود جذب نمایید. لازم است طراحی داخلی فروشگاه‌های مواد غذایی با روشی اصولی انجام شود.

همچنین کالاهای یک فروشگاه مواد غذایی باید به روش اصولی و مرتب در قفسه‌ها چیده شود. یکی دیگر از موارد مهم این است که نام و قیمت هر یک از کالاها در جلوی دید مشتریان قرار بگیرد. توجه داشته باشید که نیاز است نام و قیمت محصول  به‌صورت خوانا روی اتیکت نوشته شود تا مشتری بتواند به‌راحتی نام و قیمت محصول را بخواند.

طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی محل قراردادن کالاها در قفسه‌ها است. به این نکته توجه داشته باشید که کالاهایی مثل شیر و نان و ماست و پنیر از انواع کالاهایی هستند که نیاز روزانه مشتریان هستند و توصیه می‌شود این کالاها در قسمت انتهایی سوپرمارکت قرار گیرند. با انجام این کار مشتریان مجبور می‌شوند برای تهیه این نوع کالاها از میان راهرو و کلی اجناس دیگر عبور کنند و با این روش کالاهایی که فروش زیادی ندارند در معرض دید مشتری‌ها قرار می‌گیرند.

این امر موجب افزایش شانس فروش آن‌ها می‌شود؛ فلذا بهتر است در زمان چیدن اجناس در قفسه‌ها این نکته را مدنظر داشته باشید. همچنین به‌خاطر داشته باشید ۷۵ درصد از افرادی که وارد سوپرمارکت می‌شوند به سمت راست خود نگاه می‌کنند؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود کالاهای فروش ویژه و جذاب‌تر را در قفسه‌های موجود در سمت راست سوپرمارکت بچینید.

توجه به دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی و نحوه چیدمان تأثیر بسیاری در جلب‌توجه مشتری و کسب درآمد بیشتر دارد؛ بنابراین بهتر است در زمان طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه مواد غذایی حساسیت لازم را به خرج دهید و از ایده‌های کاربردی و مدرن جهت دیزاین داخلی سوپرمارکت استفاده نمایید. لازم به ذکر است که فروشگاه مواد غذایی و سوپرمارکت‌ها از پر رفت و آمدترین مغازه‌ها هستند به همین دلیل طراحی دکوراسیون آن‌ها باید به شکل اصولی انجام شود که مشتریان بیشتری جذب مغازه شوند.

اصول چیدمان محصولات در طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی

اصول چیدمان محصولات در طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی

در یک فروشگاه مواد غذایی که مراجعه افراد مختلف روزانه بسیار زیاد است، اهمیت چیدمان صحیح محصولات و طراحی داخلی اصولی بارز و مشخص است. به هر اندازه  چیدمان محصولات در قفسه‌ها منظم‌تر و شیک‌تر باشد سبب می‌شود خریدار محصول موردنظر خود را سریع‌تر پیدا کند. همچنین نظم داخل فروشگاه و رعایت اصل هماهنگی در طراحی داخلی موجب می‌شود که با آرامش و بدون اتلاف وقت محصولات موردنیاز خود را انتخاب نماید. معمولاً چیدمان صحیح محصولات در قفسه‌های فروشگاه از اهمیت بسیاری در طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی برخوردار است.

همچنین اجرای باکس‌ها و قفسه‌های فروشگاهی می‌تواند در دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی تأثیر بسیاری داشته باشد. توجه داشته باشید که همه قفسه‌های موجود در سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها باید تمیز و پر از محصول باشند. همچنین لازم است کالاهای مشابه و از یک خانواده در قفسه‌های کنار هم چیده شوند تا مشتری به‌راحتی و بدون اتلاف وقت بتواند به کالاهای موردنظر خود دسترسی پیدا کند. پیشنهاد می‌شود کالاهای گران‌قیمت را اصولاً در سمت چپ قفسه‌ها قرار دهید؛ چون که مشتریان به این قسمت از قفسه‌ها نگاه طولانی‌تری می‌اندازند.

بهتر است کالاهای گران‌قیمت در قفسه‌هایی چیده شوند که با چشم‌های مشتریان هم سطح هستند و کالاهای با قیمت مناسب را در قفسه‌های پایین‌تر قرار دهید. به‌خاطر داشته باشید کالاهایی که مرتبط با یکدیگر هستند را باید در قفسه‌های نزدیک به هم بچینید و از قراردادن کالاهای غیرمرتبط با یکدیگر در قفسه‌های یکسان خودداری نمایید. به‌طورکلی می‌توان گفت چیدمان صحیح و اصولی وسایل در قفسه‌ها موجب می‌شود مشتریان کالای موردنیاز خود را در کمترین زمان و به‌راحتی در قفسه‌ها پیدا کنند.

6 ایده برتر برای طراحی دکوراسیون در فروشگاه مواد غذایی

هنگامی که صحبت از طراحی دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی می‌شود اهمیت انتخاب یک دکوراسیون درست و تأثیرگذار در ایجاد محیطی دل‌پذیر برای مشتریان بیش‌ازپیش خود را نمایان می‌سازد. رعایت اصول طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی نه‌تنها تجربه خرید را لذت‌بخش خواهد کرد؛ بلکه تصویر کلی برند را هم در دید مشتری بهبود می‌بخشد. در این بخش 6 ایده برتر جهت طراحی دکوراسیون فروشگاه های موادغذایی بیان شده است.

6 ایده برتر برای طراحی دکوراسیون در فروشگاه مواد غذایی

1. استفاده خلاقانه از تابلو اعلانات و مدل طراحی با هدف تثبیت برند

یکی از راه‌های جلب‌توجه مشتری و افزایش تجربه خرید افراد، نصب تابلوهای اعلانات با روش‌های خلاقانه است. استفاده از این نوع تابلوها علاوه بر این که اطلاعات مفیدی را به مشتریان ارائه می‌کند سبب سرگرمی آن‌ها نیز می‌شود. درصورتی‌که به پیاده‌سازی یک طراحی دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی عالی در محیط کار خود می‌اندیشید کمی سرگرمی را نیز چاشنی کار خود قرار دهید

. همچنین توجه داشته باشید که نام تجاری برای هر کسب‌وکاری حیاتی است و همین امر درمورد فروشگاه‌های مواد غذایی نیز صدق می‌کند. طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی باید تصویر و ارزش‌های برند را به‌صورت مداوم انعکاس دهد. از طرح و رنگ‌گرفته تا چیدمان تمام این عناصر باید با نام برندتان هماهنگ باشند.

2.طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی؛ توجه به هماهنگی رنگ ها و استفاده از نمایشگرهای بصری

یکی از عوامل تأثیرگذار بر خلق‌وخو و احساسات افراد رنگ‌ها هستند. ترکیب استراتژیک رنگ‌ها در سراسر فروشگاه می‌تواند سبب برانگیختن احساسات خاصی در مشتریان شود. همچنین موجب شود که آن‌ها احساس آرامش، هیجان یا گرسنگی بیشتری را تجربه نمایند. توجه داشته باشید که نمایشگرهای بصری جهت جلب نظر مشتریان و تشویق به خرید محصول ضروری به نظر می‌رسد. بهترین روش برای استفاده از این نوع نمایشگرها نصب یک تلویزیون مناسب در سالن اصلی و پخش تبلیغات مواد غذایی است که آن‌ها را در فروشگاه خود عرضه کرده‌اید.

3. نورپردازی مناسب اصلی ترین بخش فروشگاه

نورپردازی مناسب و استفاده از لوستر در دکوراسیون داخلی می‌تواند زمینه‌ای ایجاد کند که فروشگاه مواد غذایی با جلوه‌های جذاب‌تری در نظر مشتریان و بازدیدکنندگان به چشم بیاید. به‌صورت کلی نورپردازی به دودسته تقسیم می‌شود. نورهای بالای سر که بسیار کاربردی هستند؛ ولی سبب می‌شوند نتوانید آن‌طور که باید محیطی دل‌پذیر را به نمایش بگذارید.

نورهای بالا اصولاً باعث پخش نور در محیط می‌شوند و امکان تمرکز بر یک فضا را ایجاد نمی‌کنند. نورهای اطراف محیط اغلب جهت تزیینات یا اشاره به بخشی خاص مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای بهترین نتیجه در طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی لازم است از ترکیب هر دودسته نورپردازی استفاده شود.

4. توجه به تزیینات فصلی، رایحه ها و موسیقی ها در دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی

تغییر دکوراسیون در طول سال همواره سبب نمایش تصاویر تازه و هیجان‌انگیزی به مشتریان می‌شود. ترکیب تزیینات فصلی و تم‌هایی مثل برگ‌های پاییزی، دانه‌های برف و تزییناتی با تم تعطیلات نوروزی یکی از روش‌های مطمئن جهت حفظ علاقه مشتری و ایجاد وفاداری او نسبت به برند شما خواهد بود.

توجه داشته باشید که ترکیب رایحه و موسیقی در طراحی دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی می‌تواند موجب احساس راحتی و آرامش بیشتر مشتریان در زمان خرید شود؛ برای مثال بوی لوندر یا میوه‌های سال یا پخش موسیقی ملایم در پس‌زمینه می‌تواند محیطی گرم و دل‌پذیر را فراهم نماید که مشتریان را به ماندن بیشتر در فروشگاه تشویق می‌کند.

بهره مندی از وسایل نمایش منحصر به فرد به جای وسایل تکراری

5. بهره مندی از وسایل نمایش منحصر به فرد به جای وسایل تکراری

داشتن وسایل نمایش منحصربه‌فرد می‌تواند به فروشگاه مواد غذایی شما شخصیت بخشد و آن را از دیگران متمایز کند؛ برای مثال می‌توانید از جعبه‌های دستمال‌کاغذی جهت ارائه محصولات استفاده نمایید یا نوشابه‌های قوطی را در یک مدل قوطی نوشابه بزرگ بریزید و اجازه دهید تا مشتری با اندکی هیجان نوشیدنی خود را انتخاب کند.

6. تهویه هوا را فراموش نکنید

به دلیل این که محیط فروشگاه بسته است برای گردش جریان هوای داخل آن بهتر است در طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی از دستگاه‌های تهویه هوا استفاده کنید. زمانی که مشتری متوجه این موضوع شود خواهد فهمید که طراحی این فروشگاه دقیق و منظم بوده طوری که حتی راحتی مشتری برای آن‌ها نیز اهمیت داشته است.

همچنین وجود خدمات لازم مثل سبدهای جمع‌آوری وسایل‌ هم موجب می‌شود تا مشتری خرید راحت‌تری داشته باشد و وسایل زیادی را با خود جابه‌جا نماید. تمام عوامل گفته شده در نهایت سبب می‌شود تا وقتی مشتری به آن جا مراجعه می‌کند حس راحتی داشته باشد و تصمیم بگیرد تا دوباره به آن فروشگاه مراجعه نماید.

مزایای طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی مناسب

فروشگاه‌های مواد غذایی در جامعه دارای اهمیت بسیار زیادی هستند و روزانه ممکن است افراد بسیاری برای تأمین مواد غذایی و.‌‌.. ‌ به آن‌هامراجعه نمایند. پس باتوجه‌به این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. راهنمایی و مشخص نمودن مسیر ابتدا تا پایان فروشگاه یکی از نکاتی است که در طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی اهمیت دارد. چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها در فضای داخلی فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها تاثیر مثبتی در جلب‌توجه و زیبایی ظاهری آن‌ها دارد.  این موضوع سبب می‌شود تا مشتری سردرگم نشود و هنگام ورود و خروج از مسیر که بایستی طی کند مطلع شود.

یک طراحی دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی مناسب از نظر تجاری می‌تواند برای هر فروشنده‌ای بسیار سودمند باشد. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای داشتن این طراحی دکوراسیون مناسب بیان شده است.

  • جلب‌توجه مشتری
  • افزایش فروش
  • بهبود تجربه فروش
  • ارتقای اعتبار فروشگاه
  • کاهش هزینه‌ها
  • راحتی و دسترسی سریع مشتری
  • ترغیب مشتری به خرید
مزایای طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی مناسب

جمع‌بندی

فروشگاه‌های مواد غذایی یکی از محیط‌های تأمین مواد غذایی برای افراد جامعه هستند. در نتیجه ممکن است تعداد آن‌ها در شهرها زیاد باشد؛ پس می‌توان گفت فروشگاه‌هایی موفق خواهند بود که علاوه بر تنوع مواد غذایی از طراحی منحصربه‌فردی نیز برخوردار باشند. رعایت اصول طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی باعث می‌شود تا هنگامی که مشتری به فروشگاه مراجعه می‌نماید بتواند باحوصله و خیال راحت به خرید خود اقدام نماید.

پس سعی کنید حتماً فاکتورها و المان‌های استاندارد را برای دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی در نظر بگیرید. با رعایت اصول طراحی سوپرمارکت قطعاً مشتریان زیادی را می‌توانید به سمت فروشگاه خود جذب نمایید. به‌طورکلی باید گفت که طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی در فروش بسیار اهمیت دارد و موضوعی است که باید بیشتر به آن توجه شود. برای داشتن بهترین دکوراسیون می‌توانید با کارشناسان ما در گروه معماری آرت دیزاین همراه باشید.

گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی سال‌هاست با افتخار در زمینه طراحی داخلی پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری مشغول فعالیت است. این گروه با حساسیت بالا و تخصص خود اقدام به طراحی و تولید انواع وسایل و مبلمان نیز کرده است. می‌توانید از نمونه کارهای و پروژه ها در وب سایت دیدن کنید. تلاش متخصصان این گروه تقدیم زیبایی و هماهنگی به چشمان شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu