طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی

دکوراسیون و طراحی داخلی فضاهای تجاری از جمله طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی باتوجه‌به کاربری، تیپ غالب کاربران و علاوه بر این موقعیت مکانی پروژه متفاوت است. یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائلی که طراحان جهت ایده دکور مغازه لوازم آرایشی به سبب کاربری‌اش با آن مواجه هستند مراجعه مشتریان زیاد است که به‌تبع آن نیازمند بدنه وسیع برای کانترها است. همچنین فضای زیادی برای دکوراسیون فروشگاه محصولات آرایشی جهت ارائه و نمایش محصولات آرایشی موردنیاز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی تا انتهای این مقاله از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی همراه ما باشید.

بررسی طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی بهداشتی

بررسی طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی بهداشتی

همان‌طور که می‌دانید در فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی باید چیدمان طوری صورت بگیرد که مشتری بتواند به‌راحتی به سمپل‌ها و استندها دسترسی داشته باشد. همچنین لازم است فضای کافی برای رفت‌وآمد بین قفسه‌ها به‌خوبی طراحی شود. به‌خاطر داشته باشید که ارتفاع قفسه‌ها مناسب با میزان قد اکثریت خریداران خصوصاً خانم‌ها باشد.

همچنین قفسه‌بندی‌ها نه آن‌قدر شلوغ باشد که اجناس از هم تفکیک نشوند و موجب سردرگمی شود و نه آن‌قدر خالی که احساس کمبود کالا در مغازه به مشتری دست دهد. در واقع این هنر شما است که بتوانید از همه فضای داخل مغازه استفاده مفید داشته باشید. طراحی و اجرای ایده دکور مغازه لوازم آرایشی به شما این امکان را خواهد داد که بهترین استفاده از فضا را داشته باشید.

نکاتی در خصوص ایده دکور مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی

بهتر است به طور مشخصی مرز بین کالاهای آرایشی و بهداشتی را تعیین نمایید. اجناسی که سریع فاسد می‌شوند را نباید در مقابل نور خورشید و پشت ویترین اصلی قرار دهید. دقت داشته باشید که ویترین معمولاً جای شیشه‌های شیک و جذاب عطر است. همان‌طور که می‌دانید قفسه‌های دیواری شیشه‌ای یا سفید در طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی بهداشتی بسیار پرکاربرد هستند. سعی کنید از رنگ‌های گرم یا زنانه مانند سفید و صورتی یا یاسی استفاده نمایید که سبب می‌شوند فضا لطیف و دلنشین شود.

بایدها و نبایدهای دکوراسیون لوازم آرایشی بهداشتی

فروشگاه لوازم آرایشی برای خانم‌ها حسی مثل اسباب‌بازی‌فروشی برای کودکان را دارد. استفاده از جذاب‌ترین ایده دکور مغازه لوازم آرایشی و استفاده از رنگ‌های شاد و هیجان‌انگیز در جذب مشتری می‌تواند بسیار مؤثر باشد. دقت داشته باشید جهت برندسازی باتوجه‌به نوع دکوری که دارید باید یک‌رنگ ثابت برای ویترین و پاکت‌های خرید تعیین کنید که بسیار مهم محسوب می‌شود.

بهتر است هر دو الی سه ماه یکبار ویترین اصلی را به یک مارک لوازم‌آرایش یا یک عطر خاص اختصاص دهید. همچنین به دسته‌بندی محصولات از نظر جنسیت و کیفیت مواد کرم‌های صورت، کرم‌های دور چشم، کرم‌های نرم‌کننده و… توجه داشته باشید و از شلوغ‌کردن قفسه‌ها و ویترین بپرهیزید تا مشتری برای خرید کالای موردنظرش گیج و سردرگم نشود.

برای طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی استفاده از عکس‌های زیبا و پوسترهای ارسالی شرکت‌های فروشنده آرایشی و عطر که رنگ آن‌ها با دکوراسیون ما هماهنگ است می‌تواند گزینه خوبی باشد. دقت داشته باشید که آیینه را نباید به‌هیچ‌عنوان فراموش کرد؛ زیرا مهم‌ترین مشاور جهت خریدن یا نخریدن کالا است.

نکات طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی

نکات طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی

به‌طورکلی در طراحی داخلی تجاری از جمله طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی افرادی هستند که به زیبایی اهمیت بسیاری می‌دهند. در واقع این افراد ناخودآگاه به عناصر زیبایی‌شناسی نیز توجه می‌کنند. به‌طورکلی سعی کنید در انتخاب تابلوی ورودی برای مغازه وسواس به خرج دهید. در حقیقت انتخاب یک تابلوی باکیفیت، خوش‌رنگ و لعاب و حرفه‌ای برای مغازه شما مانند نام تجاری و شناسنامه مغازه‌تان عمل خواهد نمود. درصورتی‌که توجه کرده باشید وجود یک تابلوی حرفه‌ای در سردر یک مغازه حس کیفیت و مرغوبیت محصولات آن فروشگاه را به افراد القا می‌کند و همین امر باعث جذب مشتری به سمت مغازه‌ی شما خواهد شد.

در طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی بهتر است کار طراحی تابلوی ورودی مغازه‌تان را به افراد ماهر بسپارید و در این انتخاب وسواس به خرج دهید؛ زیرا یکی از فاکتورهای مهم در جذب مشتری به سمت مغازه شما خواهد بود. همخوانی رنگ‌های به‌کاررفته در ایده دکور مغازه لوازم آرایشی و تابلو هم باعث جذابیت بیشتر مغازه شما برای مشتریان و جلوه بیشتر دکوراسیون خواهد شد. در ادامه به مواردی که برای طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی لازم است به آن‌ها توجه شود پرداخته شده است.

1. انتخاب رنگ مناسب برای دیوار و قفسه‌ها

همان‌طور که می‌دانید انتخاب رنگ مناسب و اصولی یکی از فاکتورهای اصلی در طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی است. به طور کلی لوازم آرایشی و بسته‌بندی‌های آن‌ها به اندازه‌ی کافی زیبایی و رنگ و لعاب دارند؛ بنابراین رنگ سفید می‌تواند بهترین انتخاب برای دکوراسیون مغازه‌ی لوازم آرایشی باشد. در حقیقت این رنگ ظاهری مرتب و زیبا به مغازه شما خواهد بخشید و با این انتخاب نظر مشتریان به محصولات بیشتر جلب خواهد شد؛ ضمن اینکه رنگ سفید حس آرامش و پاکیزگی را برای مشتریان نیز تداعی خواهد کرد.

پس با انتخاب یک ایده دکور مغازه لوازم آرایشی سفید یکدست و با نورپردازی روشن هم می‌توانید نظر مشتریان را جلب نمایید و هم به بزرگ‌تر به‌نظررسیدن فضای مغازه‌تان کمک کنید. البته درصورتی‌که دوست ندارید از یک‌رنگ در دکوراسیون مغازه‌تان استفاده نمایید می‌توانید از ترکیب دیوارهای سفید در کنار قفسه‌های طرح چوب، صورتی، یاسی، طلایی، نقره‌ای و حتی نوک‌مدادی هم استفاده کنید.

2. نورپردازی دکوراسیون فروشگاه محصولات آرایشی

لازم به ذکر است که نورپردازی نقش اساسی در طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی دارد. یک فروشگاه پر نور نه‌تنها مشتریان را جذب می‌نماید؛ بلکه نحوه درک مشتری از خود و محصول را هم تغییر می‌دهد. در واقع نورپردازی مناسب بافت، رنگ و ویژگی‌های محصول را برجسته می‌کند. در حقیقت باید گفت که نورپردازی باید نه خیلی روشن و نه خیلی کم باشد تا از هرگونه سردرگمی یا تفسیر نادرست رنگ یا بافت محصول جلوگیری شود.

دقت داشته باشید که نورپردازی قفسه‌ها برای جلوه بیشتر محصولات داخل قفسه بسیار مهم است و نباید در دکور مغازه آرایشی نادیده گرفته شود. مخصوصاً برای مغازه‌هایی که از قفسه‌های تیره جهت ایده دکور مغازه لوازم آرایشی استفاده شده است. توجه داشته باشید که رنگ لامپ‌هایی که برای نورپردازی انتخاب می‌کنید لزوماً نباید آفتابی یا مهتابی باشد. در واقع شما می‌توانید با انتخاب رنگ‌های صورتی، آبی و یاسی و متناسب با سایر رنگ‌های به‌کاررفته در دکور مغازه‌تان جلوه‌ی قفسه‌ها را چندین برابر نمایید. استفاده از لوستر در دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی اهمیت زیادی دارد و می تواند جلوه لوازم را چندین برابر کند.

ایده دکور مغازه آرایشی؛ استفاده از آینه

3. ایده دکور مغازه آرایشی؛ استفاده از آینه

در طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی سعی کنید یک دیوار کوچک را در مغازه‌تان با آینه تزیین کنید تا علاوه بر زیبایی بخشیدن به دکور مغازه، مشتریان نیز بتوانند از آن‌ها استفاده نمایند. آینه‌ها در ایده دکور مغازه لوازم آرایشی معجزه می‌کنند و به شما کمک می‌کنند با کم‌ترین هزینه هم فضا را زیباتر نمایید و هم مغازه‌تان بزرگ‌تر به نظر برسد. به‌خاطر داشته باید که تلألؤ نور در آینه جلوه‌ای جذاب به دکور مغازه لوازم آرایشی کوچک خواهد بخشید.

4. ویترین مغازه، اولین چیزی که به چشم  مشتری می‌خورد

طبق مطالعات انجام شده افراد بیشتر اطلاعات خود را از طریق حس بینایی دریافت و پردازش می‌کنند. به همین دلیل ایجاد المان‌های بصری جذاب، اهمیت بسیار بالایی در جذب مشتری به سمت مغازه‌ی شما خواهد داشت. ویترین لوازم آرایشی در طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی بیانگر سبک کلی و کیفیت محصولات مغازه شما است و در دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع شما باید با طراحی یک ویترین جذاب و زیبا مشتریان را از بیرون به داخل مغازه‌تان هدایت نمایید.

در حقیقت یک ویترین حرفه‌ای و جذاب که توسط طراحان داخلی ماهر دیزاین شده باشد می‌تواند حتی افرادی که قصد خرید از مغازه شما ندارند را هم به داخل مغازه جذب نماید. تلاش کنید محصولاتی هم که برای ورودی مغازه و ویترین در طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی انتخاب می‌نمایید از محصولات باکیفیت، پرفروش و از برندهای مشهور باشند.

قراردادن یک ویترین کوچک در وسط مغازه نیز جلوه مغازه شما را برای مشتریان چندبرابر خواهد نمود. این نکته را به‌خاطر داشته باشید جهت‌نمایش محصولاتی که بسته‌بندی زیبا و خاص دارند از ویترین‌های ساده و شکیل استفاده نمایید؛ اما جهت به نمایش گذاشتن محصولاتی که ظاهری ساده دارند از ویترین لوازم‌آرایشی‌های خاص با طراحی‌های پیچیده‌تر استفاده کنید.

5. طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی؛ نظم‌دهی به محصولات برای کمک به انتخاب مشتری

نظم داشتن در ایده دکور مغازه لوازم آرایشی و نحوه چیدمان محصولات در قفسه‌ها نیز در واقع یکی از فاکتورهای مهم در طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی است. پیشنهاد ما به شما این است که تمام محصولات هر برند را با پوسترهای تبلیغاتی آن برند و تستر محصولاتش در یک بخش جداگانه قرار دهید تا درصورتی‌که مشتری از طرف‌داران یک برند خاص است به‌راحتی بتواند به محصول موردنظر خود دسترسی پیدا کند و خریداری نماید.

لازم به ذکر است که می‌توانید با صرف هزینه بیشتر نام هر برند را هم در بالای قفسه مخصوص آن برند طراحی نمایید. در حقیقت این کار پرستیژ و کاریزمای مغازه شما را برای مشتری چندین برابر خواهد نمود. استفاده از این ایده به شما در نظم‌دهی و اهمیت به مشتری‌مداری کمک خواهد کرد.

خلاقیت در دکوراسیون برای تک بودن دکوراسیون مغازه‌ تان

6. خلاقیت در دکوراسیون برای تک بودن دکوراسیون مغازه‌ تان

شما می‌توانید با ایده‌های خلاقانه و به سلیقه خودتان طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی کوچک خود را منحصربه‌فرد و یکتا نمایید؛ به‌عنوان‌مثال برای چیدمان لاک‌ها و سایر اقلام ریز فروشگاهتان یک استند زیبا طراحی نمایید. این استند نیز می‌تواند به شکل لاک، رژ لب و… باشد و یا با انتخاب یک ترکیب رنگ جذاب و متناسب با رنگ‌های به‌کاررفته در ایده دکور مغازه لوازم آرایشی با یک استند ساده کاری کنید که نظر مشتریان جلب شود. همچنین از این ایده‌ها برای استند عطرهای جیبی و کوچک نیز می‌توانید استفاده نمایید.

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده طراحی داخلی فروشگاه محصولات آرایشی از اولین عوامل مهم توجه به استاندارد و نیاز مخاطبین است. در واقع در طراحی داخلی فروشگاه چیدمان و نظم در نمایش و سبک ارائه نیز بسیار مهم است. از عوامل بسیار مهم در ایده دکور مغازه لوازم آرایشی استفاده از نور و متریال مناسب، درنظرگرفتن فضای کافی برای تردد در میان استندها برای تست محصولات و همچنین استفاده از مبلمان مناسب و چیدمان اصولی است که می‌تواند زیبایی فضا را دوچندان نماید.

لازم به ذکر است یکی از تزییناتی که می‌تواند بر زیبایی دکوراسیون فروشگاه محصولات آرایشی بیفزاید استفاده از متریال شیشه برای استندها و همچنین استفاده از ترکیب رنگ‌های لطیف است. به‌طورکلی باید گفت که دکوراسیون داخلی لوازم آرایشی نقش بسزایی در جذب مشتریان و افزایش فروش دارد. با رعایت نکات و راهنمایی‌های مطرح شده در این مقاله و استفاده از تخصص و مشورت بهترین شرکت‌های دکوراسیون داخلی می‌توانید یک محیط جذاب را برای مشتریان خلق کرده و بهبود کسب‌وکار خودتان را تجربه نمایید.

به‌خاطر داشته باشید که دکوراسیون داخلی باید باشخصیت و استایل برند شما هماهنگی داشته باشد و تجربه خرید ممتازی را برای مشتریان فراهم نماید. برای طراحی بهتر دکوراسیون داخلی فروشگاه لوازم آرایشی خود می‌توانید از تیم حرفه‌ای آرت دیزاین کمک بگیرید. گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی سال‌ها است با افتخار در زمینه طراحی داخلی پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری مشغول فعالیت است. این گروه با حساسیت بالا و تخصص خود اقدام به طراحی و تولید انواع وسایل و مبلمان نیز کرده است. با مراجعه به وب‌سایت می توانید از نمونه کارهای ما و پروژه ها دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu