نکات مهم طراحی داخلی فروشگاه لباس که باید بدانید

طراحی داخلی فروشگاه لباس در حقیقت شامل مولفه‌های بسیار مختلف کوچک و بزرگ زیادی است که نیاز است در خصوص آن‌ها به‌خوبی بررسی و بازبینی انجام شود. دکوراسیون بوتیک و فروشگاه لباس می‌تواند از نحوه رنگ‌آمیزی دیوارها گرفته تا لوازمی که جهت تزیین استفاده می‌نمایید را شامل شود. توجه داشته باشید که هر یک از مواردی که در ادامه بیان می‌شوند قطعاً تأثیرات بسیار عمیق و مهمی را بر روی نتیجه نهایی کار شما دارند.

درصورتی‌که مولفه‌های بیان شده را به‌درستی در کنار هم به کار نبرید قطعاً نتیجه‌ای که دریافت می‌کنید آن چیزی نخواهد بود که مدنظر شما قرار دارد. در ادامه این مقاله از حسام سلیمانی سعی کردیم بیشتر در خصوص طراحی ویترین لباس فروشی مدرن توضیح دهیم.

طراحی داخلی فروشگاه لباس

طراحی داخلی فروشگاه لباس

طراحی داخلی فروشگاه لباس و چیدمان دکور فروشگاه بعد از ارائه محصول باکیفیت شاید دومین عامل جهت فروش بیشتر و جذب مشتری باشد. قطعاً بسیار مهم است که شما جهت طراحی دکوراسیون بوتیک و فروشگاه لباس خود از یک گروه متخصص در این زمینه استفاده کنید؛ زیرا یک طرح و دیزاین اصولی، حرفه‌ای و حساب شده می‌تواند تأثیر مستقیمی روی میزان فروش شما داشته باشد. به همین دلیل شاید اولین گام در جذب مشتری به سمت مغازه یا فروشگاه شما داشتن یک طراحی داخلی زیبا و خاص است.

امروزه در سراسر دنیا از طراحی داخلی به‌عنوان یک علم، هنر و صنعت یاد می‌کنند و در واقع یک طراح نیز باید دارای علم مخصوص به این کار و هم دارای زاویه دید هنری نسبت به این امر باشد. همچنین در کنار این دو موضوع لازم است بتواند از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا و مواد اولیه آن در ساخت طرح موردنظر شما نیز استفاده لازم را ببرد.

دکوراسیون بوتیک و فروشگاه لباس

همان‌طور که بیان شد آشنایی با اصل هماهنگی در طراحی داخلی و طراحی داخلی فروشگاه لباس شیک می‌تواند مشتری بیشتری را جذب نماید. لازم به ذکر است که طراحی دکوراسیون بوتیک و فروشگاه لباس به‌صورت حرفه‌ای می‌تواند سبب سرمایه‌گذاری بلندمدت شود و سوددهی پر بازدهی را برای صاحب فروشگاه به همراه داشته باشد. توجه داشته باشید که طراحی‌های مغازه‌ها به هر اندازه که متفاوت‌تر باشند قطعاً مشتری بیشتری را جذب خواهند نمود.

اولین نکته در طراحی داخلی فروشگاه لباس توجه به ویترین است. به هر میزان که ویترین مغازه جذاب‌تر به نظر برسد به همان میزان در جذب مشتری بیشتر و خرید از مغازه تأثیر دارد. همچنین درصورتی‌که بتوان در دکوراسیون بوتیک و فروشگاه لباس از رنگ‌های مختلف استفاده کرد قطعاً جلوه بهتری خواهد داشت.

چیدمان محصول در طراحی ویترین لباس فروشی مدرن نیز تأثیر بسیاری دارد؛ اگر به چیدمان درست محصولات توجه نمایید قطعاً فروش بیشتری خواهید داشت. در چیدمان محصولات  لازم است که به نیاز مشتریان توجه شود؛ برای مثال در مغازه‌های پوشاک بهتر است لباس‌هایی با رنگ‌های شادتر در قسمت جلو رگال‌ها و رنگ‌های تیره‌تر در قسمت انتهایی رگال‌ها قرار بگیرند.

نکات مهم در انتخاب نمای مناسب برای طراحی ویترین لباس فروشی مدرن

نکات مهم در انتخاب نمای مناسب برای طراحی ویترین لباس فروشی مدرن

جهت طراحی ویترین لباس فروشی مدرن حتماً باید از متریال مناسب استفاده نمایید. توجه داشته باشید که در طراحی داخلی فروشگاه لباس نکات مهم در انتخاب نمای مناسب جهت طراحی ویترین دکور مغازه را رعایت کنید. همچنین از متریالی که با موضوع کسب‌وکار شما تناسب داشته باشد استفاده نمایید که باعث فروش بیشتر مغازه نیز می‌گردد. همچنین توجه داشته باشید که متریال‌هایی که در نمای ویترین استفاده می‌شوند لازم است دارای طیف رنگی گسترده و مناسب باشند. شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین موارد جذب مشتری تأثیر رنگ‌ها است که از اصلی‌ترین نکات طراحی داخلی محسوب می‌شود. همچنین از دیگر موارد بسیار مهم جهت انتخاب نمای مناسب، متفاوت‌بودن است.

حتماً سعی کنید در طراحی ویترین مغازه سبکی متفاوت را در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که سبک جدید می‌تواند نگاه مشتریان را متمایز نماید و دقت را برای خرید از مغازه بیشتر کند. اصولاً مغازه‌هایی که دارای استایل‌های مدرن‌تر هستند قطعاً مشتری‌های بیشتری نیز دارند. برخی مغازه‌داران جهت طراحی دکور خود از طرح‌های سنتی استفاده می‌کنند. این نمونه طرح‌ها هم متفاوت هستند و به جذب مشتری کمک می‌نمایند. این قضیه ۱۰۰% به ایده‌های خلاقانه شما بستگی دارد و با درنظرگرفتن نکات مهم در انتخاب نمای مناسب جهت طراحی ویترین می‌توانید بر اساس نوع کار خود از ایده‌های جدید هم استفاده نمایید و فضای دکور و ویترین خود را متفاوت کنید.

مولفه های مهم در طراحی داخلی فروشگاه لباس

همان‌طور که می‌دانید لباس به‌عنوان یک کالای ضروری و همیشگی در هر موقع از سال مورداستفاده قرار می‌گیرد. به همین علت شلوغ‌ترین مغازه‌ها و فروشگاه‌ها معمولاً مربوط به فروشگاه‌های لباس است. در حقیقت می‌توان گفت در یک فروشگاه لباس علاوه بر قیمت و کیفیت کالا و پوشاک، طراحی داخلی، دکوراسیون فروشگاه و نحوه قراردادن و چیدمان لباس‌ها نیز در فروش و جذب مشتری بسیار دارای اهمیت است؛ چرا که اولین چیزی که در یک مغازه و مخصوصاً فروشگاه لباس در چشم مخاطب جلوه می‌کند نمای خارجی و دکوراسیون بوتیک و فروشگاه لباس است.

در این قسمت سعی شده به مولفه‌های مهمی که در طراحی داخلی فروشگاه لباس مطرح می‌شوند پرداخته شود. این مولفه‌های مهم اصولاً شامل موارد مختلف و گوناگونی هستند و حتی در برخی از موارد بسیار جزئی و ساده به نظر می‌رسند که ممکن است حتی از آن‌ها صرف‌نظر کرده باشید.

مولفه های مهم در طراحی داخلی فروشگاه لباس

1. رنگ دیوارها

اولین مؤلفه در طراحی داخلی فروشگاه لباس مربوط به رنگ‌آمیزی است که برای فروشگاه در نظر گرفته می‌شود. باید گفت که اصولاً این موضوع می‌تواند سلیقه‌ای باشد؛ اما به‌خاطر داشته باشید که این موضوع تأثیر بسیار بزرگی بر روی نتیجه کار خواهد داشت. رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی فروشگاه لباس بسیار کاربردی هستند. در طراحی داخلی فروشگاه‌های لباس لوکس و شیک، حذف رنگ‌های جیغ و استفاده از رنگ‌های ملایم و خنثی کمک می‌کند تا جلوه لباس‌ها چندین برابر شود.

برای مثال لازم است بدانید که اگر فروشگاه لباس مدنظر شما قرار است لباس‌های گران‌قیمت، مانتوهایی با خرج کار و…را داشته باشد بهتر است جهت رنگ‌آمیزی دیوارهای سالن فروشگاه از رنگ سفید و یا رنگ‌های پاستیلی مانند سبز کم‌رنگ، صورتی کم‌رنگ، بنفش کم‌رنگ و حتی کرم استفاده نمایید. همچنین علاوه بر رنگ می‌توانید از کاغذدیواری، پوسترهای دیواری و…هم استفاده نمایید که هزینه شما را بسیار بالاتر خواهند برد؛ اما بااین‌حال می‌توانند نتیجه بسیار خوبی را هم به همراه داشته باشند.

2. اهمیت آینه ها در طراحی داخلی فروشگاه لباس

فروشگاه لباس مکانی است که افراد ظاهری‌ترین مؤلفه زندگی خود یعنی لباس را در آنجا خریداری می‌کنند؛ بنابراین این امر کاملاً طبیعی است که بخواهند خودشان را در لباسی که انتخاب کرده‌اند ببینند و بعد تصمیم بگیرند که آن لباس را بخرند یا نخرند. برای آن که افراد بتوانند خودشان را در آن لباس به‌خوبی برانداز نمایند نیاز به وجود آینه‌های قدی مناسب است.

درصورتی‌که در طراحی دکوراسیون بوتیک و فروشگاه لباس تعداد کمی از آینه‌های قدی موجود باشد ممکن است مشتریان کلافه شوند و حتی شاید خیلی بی‌سروصدا هم فروشگاه را ترک نمایند؛ اما وقتی که در بخش‌های مختلف فروشگاه از آینه استفاده نمایید می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. اول این که افراد می‌توانند همان جا و در کنار رگال، لباس موردنظرشان را بر روی بدن خودشان گرفته و تصمیم ابتدایی را می‌گیرند.

دوم این که آینه‌ها می‌توانند نور هالوژن‌ها و لامپ‌ها را چندبرابر نمایند که این موضوع در شب می‌تواند بر روی پویاتر به‌نظررسیدن فضای فروشگاه تأثیر بسیاری داشته باشد. مورد سوم این است که با استفاده از آینه‌های متعدد در قسمت‌های مختلف فروشگاه می‌توانید فضای فروشگاه خود را بزرگ‌تر از چیزی که هست نشان دهید و این امر مسلماً اهمیت بسیاری در طراحی داخلی فروشگاه لباس خواهد داشت.

اهمیت آینه ها در طراحی داخلی فروشگاه لباس

3. دکوراسیون بوتیک و فروشگاه لباس؛ گیاهان

نقش گیاهان در طراحی داخلی فضاهای مختلف پررنگ است. مولفه‌ای که امروزه در طراحی بسیاری از فروشگاه‌ها از جمله فروشگاه‌های فروش لباس به چشم می‌خورد مربوط به استفاده از گلدان‌های کوچک، بزرگ و حتی مینیاتوری است. گلدان‌ها در طراحی داخلی فروشگاه لباس می‌توانند؛ مانند آینه‌ها برای شما به‌طور هم‌زمان چندین مزیت را به همراه داشته باشند. اولین مورد آن است که گیاهان موجب تولید اکسیژن می‌شوند و همین اکسیژن موجب پاکسازی فضای داخل و تازه‌تر شدن هوا می‌شود. همچنین که حس خوبی را هم به فروشندگان و پرسنل و هم به مشتریانی که از بیرون وارد فروشگاه می‌شوند انتقال می‌دهد.

مورد دیگر مربوط به رنگ سبز و سایر رنگ‌های متنوعی است که این گیاهان دارند و می‌توانند به محیط ببخشند. رنگ‌های سبز این گیاهان در واقع بسیار آرامش‌بخش است و موجب انتقال حس راحتی و آسایش می‌شود. سومین مورد که در مورد گیاهان می‌توان مطرح نمود تأثیر آن‌ها در حوزه دکوراسیون بوتیک و فروشگاه لباس است. سعی کنید گیاهانی را برای فروشگاه انتخاب نمایید که نسبت به هوای آلوده حساسیت زیادی نداشته باشند و همچنین اکسیژن‌سازی بالایی داشته باشند.

4. رگال و قفسه های لباس

مورد بعدی در مورد نحوه قرارگیری رگال‌های لباس‌ها در طراحی داخلی فروشگاه لباس است. در مواردی که فروشگاه به لباس‌های زیر و لباس کوچک مربوط نیست قطعاً لازم است تا انواع مانتوها، شلوارها، پیراهن‌های مجلسی و… بر روی رگال‌های لباس قرار بگیرند. با انجام این کار می‌توانید به مشتریان خود فرصت و حق انتخاب بیشتری را بدهید. چیدمان رگال‌ها و یا به‌طورکلی قفسه‌های لباس‌ها در طراحی دکوراسیون بوتیک و فروشگاه لباس باید به نحوی باشند که در دید مخاطب قرار گیرند. این امر سبب می‌شود تا همه مدل‌هایی که در فروشگاه موجود است را بتوانید به مشتریان خودتان عرضه نمایید.

رگال و قفسه های لباس

5. دکوراسیون بوتیک و فروشگاه لباس؛ نورپردازی

همان‌طور که می‌دانید در طراحی داخلی فروشگاه لباس با سبک مدرن امروزه بسیاری از افراد سبک‌های مدرن را انتخاب می‌کنند. معمولاً در این سبک‌ها از رنگ‌های تیره، نورپردازی‌های بسیار کم و یا نامتقارن و…استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که این سبک‌ها می‌توانند برای افراد بسیاری دوست‌داشتنی و خاص باشند که باعث شوند آن‌ها به سمت فروشگاه لباس شما بیایند؛ اما درعین‌حال لازم است بدانید که افراد بسیاری هم هستند که هنوز فروشگاه‌های لباس با نورپردازی‌های زیاد و ساده را بیشتر ترجیح می‌دهند.

شاید بهترین کار آن باشد که در ابتدا و قبل از هر اقدامی برای تعیین دکوراسیون بوتیک و فروشگاه لباس خود گروه هدف را در نظر داشته باشید. درصورتی‌که از سبک مدرن استفاده می‌کنید، می‌توانید نورپردازی را با استفاده از لوستر در دکوراسیون داخلی طوری تنظیم نمایید که تمرکز نور بر روی تصاویر و یا بر روی رگال‌های لباس مشخصی باشد.

6. لوازم دکوراسیون

لوازم تزیینی و دکوراسیونی که برای طراحی داخلی فروشگاه لباس خود انتخاب می‌کنید می‌تواند نکته بسیار مهمی در این زمینه باشد. بهتر است باتوجه‌به این موضوع که قرار است فروشگاه شما به‌طورکلی از چه سبک پیروی نماید، ابتدا تصمیم بگیرید و سپس وسایل تزیینی خود را خریداری کنید. تابلوهای مختلف، مجسمه‌های ایستاده و بزرگ که می‌توانید بین رگال‌های لباس قرار دهید، تابلوها و مجسمه‌های دیواری و… همگی جز این موارد به شمار می‌آیند و به‌راحتی می‌توانید آن‌هایی که دوست دارید را برای طراحی دکوراسیون بوتیک و فروشگاه لباس خود انتخاب کنید.

7. انتخاب مکان مناسب برای پرو لباس

قطعاً تمامی کسانی که از فروشگاه و بوتیک شما خرید می‌کنند نیاز دارند که لباس را پرو کرده و از اندازه و زیبایی آن در اندام خود مطمئن شوند. برخی در طراحی داخلی فروشگاه لباس خود یک فضای کوچک و بسیار نامناسب را جهت تست لباس مشتری در نظر می‌گیرند. این موضوع می‌تواند ناخودآگاه بر روی حس مشتری تأثیر بگذارد و مانع از تبدیل‌شدن او به یک مشتری وفادار شود.

انتخاب مکان مناسب برای پرو لباس

جمع‌بندی

طراحی داخلی فروشگاه لباس اولین قدمی است که در شروع کسب‌وکار خود باید بردارید. ‌توجه داشته باشید که اجناس باکیفیت و زیبای شما لازم است که در یک محیط مناسب به دست مشتریان برسند. درصورتی‌که شما بهترین برند لباس را باکیفیت و کارایی بالا نیز فراهم کنید؛ ولی به دکوراسیون بوتیک و فروشگاه لباس خود توجه نکنید قطعاً به موفقیت نخواهید رسید.

ما با ارائه این مقاله سعی کردیم شما را با مهم‌ترین نکاتی که برای طراحی چنین فضایی باید به آن دقت کنید از جمله طراحی ویترین لباس‌ فروشی مدرن آشنا کنیم. امیدواریم با ارائه این مطالب توانسته باشیم گامی هر چند کوچک در موفقیت شما در زمینه کسب‌وکار فروش لباس برداشته باشیم. فراموش نکنید که همواره می‌توانید بر روی کمک ما در مجموعه آرت دیزاین در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی خود حساب کنید. با مراجعه به وب سایت می توانید از نمونه کارهای ما و پروژه‌ها دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu