طراحی داخلی دفتر مدیریت به سبک کلاسیک

یکی از مباحث مهم و جذاب در زمینه دکوراسیون داخلی، طراحی داخلی دفتر مدیریت به سبک کلاسیک است.  در ادارات و سازمان‌های خصوصی و دولتی کارکنان تایم زیادی را در محل کار حضور دارند. به دلیل سپری کردن ساعات زیاد در محل کار، دکوراسیون فضای کاری تاثیر مستقیمی بر روی روحیه و عملکرد کارکنان و کارمندان دارد.

اجرای دکوراسیون کلاسیک دفتر مدیریت می تواند تمام خواسته‌های یک دفتر مدیریتی را برای رفت و آمدهای مهم و جلسات کاری پوشش دهد. طراحی اتاق مدیریت کلاسیک به دلیل داشتن چیدمان منظم و زیبا و ایجاد حس آرامش و صمیمت در فضاهای کاری، محبوبیت زیادی دارد. در ادامه مطلب از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی به بررسی اصول و ویژگی‌های سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی اداری می‌پردازیم.

آشنایی با دکوراسیون اداری به سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک که محبوبیت زیادی دارد، از خطوط و فرم‌های انحنا‌دار و تزئینات استفاده می‌شود. رنگ­های گرم و طبیعی در طراحی داخلی دفتر مدیریت به سبک کلاسیک حس امنیت و اعتماد را در فضای کاری القا می­کند. کارکنان و کارمندان در این محیط حس تسلط بر فضا دارند.

همچنین با القای حس شکوه و اصالت در این فضای لوکس، جلسات مهم با نظم و تعادل به بهترین نحو برگزار می‌شوند. دکوراسیون کلاسیک دفتر مدیریت مناسب‌ترین گزینه برای مدیرانی است که مدیریت شرکت بزرگی را بر عهده دارند. در این سبک پوشش کف اتاق، درب‌ها و اجزای مبلمان اداری پیرو قواعد خاصی بوده  و معرف هرچه بهتر این سبک هستند.

اصول طراحی داخلی دفتر مدیریت به سبک کلاسیک

اصول طراحی داخلی دفتر مدیریت به سبک کلاسیک

برای اینکه طراحی داخلی دفتر مدیریت به سبک کلاسیک بیشترین کارایی را بر روحیه و عملکرد افراد داشته باشد باید به صورت اصولی اجرا شود. در ادامه اصول دکوراسیون کلاسیک دفتر کار و فضای اداری را بررسی می‌کنیم.

1. فضای مناسب برای اجرای دکوراسیون کلاسیک دفتر مدیریت

سبک کلاسیک، بر خلاف سبک مدرن که مناسب ادارات کوچک و فضاهایی با متراژ پایین است، برای ادارات و دفاتر کاری بزرگ مناسب‌تر است؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین شرایط برای اجرای سبک کلاسیک داشتن فضای بزرگ است. وسایل و تجهیزاتی که در چیدمان سبک کلاسیک استفاده می‌شوند، بزرگ هستند و برای قرار گرفتن در فضای داخلی اداری، طبعاً به فضای بزرگ‌تری نیاز است. در طراحی داخلی دفتر مدیریت به سبک کلاسیک مهم است که از آینه‌های بزرگ، پارچه‌های بافته شده برای مبلمان و پرده استفاده شود.

2. رنگ­ های قابل استفاده در طراحی داخلی دفتر مدیریت به کلاسیک

در طراحی داخلی دفتر مدیریت به سبک کلاسیک معمولا از رنگ‌های گرم استفاده می‌شود. رنگ­های مناسب در دکوراسیون کلاسیک دفتر مدیریت برای ایجاد فضایی فاخر همراه با اصالت، معمولاً تیره هستند. رنگ تیره در دکوراسیون داخلی بسیار پرکاربرد است. معمولاً رنگ‌های قهوه‌ای و شکلاتی در طراحی داخلی اداری انتخاب طراح هستند.

در مواردی اگر بخواهید کمی جسورتر عمل کنید می­توانید از رنگ‌های زرشکی و سبز هم استفاده کنید. به علاوه ترکیب رنگ‌هایی مانند کرم، قهوه‌ای و سفید، محیطی رسمی برای دفتر کار به ارمغان می­آورد. در طراحی دکوراسیون کلاسیک دفتر مدیریت، مدیران بر اساس رفت و آمدها و جلساتی که دارند در کنار ایجاد یک فضای رسمی، از رنگ‌های گرم تیره و روشن برای ایجاد یک محیط دوستانه کمک می‌گیرند.

چیدمان اجزا در طراحی داخلی دفتر مدیریت به سبک کلاسیک

3. چیدمان اجزا در طراحی داخلی دفتر مدیریت به سبک کلاسیک

با اجرای سبک کلاسیک در دفتر مدیریت یک فضای سنتی و شیک خواهید داشت. با انتخاب درست وسایل در طراحی دفتر مدیریت به سبک کلاسیک و استفاده درست از ترکیب رنگ‌ها می‌توانید فضایی با شکوه و در عین حال دوست داشتنی را رقم بزنید. از اصلی‌ترین عناصر در چیدمان اجزا در دکوراسیون کلاسیک دفتر مدیریت، مبلمان است. می توانید از مبلمان با طرح‌های شیک و چرمی همراه با پایه‌های چوبی استفاده کنید.

انتخاب رنگ سلیقه‌ای است؛ اما می‌توانید بر اساس نوع فعالیت و دیگر عناصر از مبلمان با رنگ‌های گرم و طبیعی مانند طلایی، طوسی و قهوه ای استفاده کنید. همچنین می‌توانید از رنگ‌های زرشکی و سبز تیره هم برای ایجاد یک فضای شیک و آرامبخش به سبک کلاسیک استفاده کنید.  فراموش نکنید قرار دادن میزکار بزرگ همراه با جزئیات سنتی و معرق یا منبت کاری شده ایده محبوب و جذابی است.

استفاده از کتابخانه با قفسه‌های چوبی در کنار تزئینات سنتی هم ایده خوبی برای طراحی داخلی دفتر مدیریت به سبک کلاسیک است. تزئینات سنتی که می‌توانید استفاده کنید شامل ساعت دیواری، تابلوهای بزرگ، آباژورها و مجسمه‌های تزئینی است که در چیدمان به سبک کلاسیک زیبایی را چند برابر می‌کنند. فراموش نکنید برای داشتن فضای کافی برای رفت و آمد کارکنان و ارباب رجوع در دفتر مدیریت، میز کار و مبلمان‌ها جلوی کتابخانه باشند.

در میان چیدمان اجزا در طراحی داخلی دفتر مدیریت به سبک کلاسیک برای داشتن فضای کار با جلوه ای زیبا، از سنگ های مصنوعی و طبیعی مانند مرمر و گرانیت برای پوشش دیوارها و زمین استفاده می‌شود. برای پوشش کفپوش می‌توانید از پارکت یا لمینت که مناسب سبک کلاسیک هستند، استفاده کنید. می‌توانید از رنگ‌های تیره و گرم مانند قهوه ای یا رنگ طبیعی چوب استفاده کنید.

پرده و فرش در چیدمان اجزا در دفتر مدیریت به سبک کلاسیک چگونه است؟

همان‌طور که گفته شد سبک کلاسیک الهام گرفته از دوره‌های هنری و تاریخی قدیمی است و بر روی زیبایی، جزئیات دقیق و فرم‌ها با رعایت اعتدال تمرکز دارد. برای داشتن دکوراسیون کلاسیک دفتر مدیریت پرده با جنس نرم و لطیف، اما ضخیم مانند پارچه‌های ابریشمی برای ایجاد فضای صمیمی استفاده می‌شود. رنگ پرده‌ها بر اساس رنگ مبلمان، میزکار و دیگر المان‌ها انتخاب می‌شود. می‌توانید از رنگ‌های سفید و طوسی، رنگ‌های طبیعی مانند بژ، کرم و قهوه ای و در نهایت از رنگ‌های تیره مانند بنفش،سورمه ای، سبزه تیره، آبی تیره و …استفاده کنید.

در صورت استفاده از فرش در طراحی داخلی دفتر مدیریت به سبک کلاسیک بهتر است برای القاء حس خوب در افراد از رنگ روشن‌تر از دیگر اجزا و فضا استفاده شود. این تضاد، زیبایی دفتر مدیریت را چندین برابر می‌کند. در کنار تمامی اجزای استفاده شده در دفتر مدیریت، استفاده از گلدان‌های بزرگ به ایجاد فضای رسمی و کلاسیک همراه با حس آرامش کمک می‌کند.

نور پردازی در طراحی داخلی دفتر مدیریت به سبک کلاسیک

4. نور پردازی در طراحی داخلی دفتر مدیریت به سبک کلاسیک

برای داشتن یک دکوراسیون کلاسیک دفتر مدیریت شیک همراه با آرامش باید به نورپردازی توجه ویژه داشته باشید. کمک گرفتن از چراغ‌های آنتیک با طرح‌های شیشه‌ای و زیبا و نصب آن‌ها در میزکار مدیر، دیوارها و سقف گزینه مطلوبی است. برای داشتن نقطه مرکزی نورپردازی در محل مدیریت می‌توانید از لوسترهای بزرگ که دارای جزئیات ظریف همراه با طرح‌های لوکس هستند، استفاده کنید. در طراحی داخلی دفتر مدیریت به سبک کلاسیک برای ایجاد یک محیط صمیمی و گرم می‌توانید از شمع‌ها و لامپ با پایه‌های فلزی چوبی همراه با طرح‌های کلاسیک استفاده کنید. استفاده از آباژورهای بلند و ایستاده یا رومیزی زیبایی دفتر کار را چندیدن برابر می‌کند.

برای تنظیم نور دفتر مدیریت بر اساس سلیقه مدیران در طراحی دکوراسیون داخلی اداری می توان از کنترل‌ها و دیمرها هم برای تنظیم شدت نور استفاده کرد. توصیه می‌کنیم در طراحی اتاق مدیریت کلاسیک نور طبیعی را فراموش نکنید. کنار زدن پرده‌ها یا استفاده از پرده‌های شیشه‌ای و باز کردن پنجره‌ها کمک می‌کند تا جهت روشنایی از نور طبیعی بهره لازم را ببرید.

جمع بندی

طراحی داخلی دفتر مدیریت به سبک کلاسیک یکی از پرطرفدارترین سبک‌های طراحی برای سازمان‌ها، شرکت‌ها و اداره‌هایی است که در آن­ها جلسات مهم، رفت و آمدهای زیاد و تصمیمات مهم در جریان است. دکوراسیون کلاسیک دفتر مدیریت دارای ظاهری لوکس، مجلل و زیبا است. توجه به جزئیات و الهام گرفتن از معماری قدیم باعث می‌شود طراحی اتاق مدیریت کلاسیک در کنار رسمی بودن، فضایی صمیمانه و گرم داشته باشد. در طراحی داخلی اداری به سبک کلاسیک به‌خصوص طراحی اتاق مدیریت، به وضوح ظرافت اجزا در کنار عظمت و شکوه آن‌ها مشهوداست.

توصیه می‌کنیم برای طراحی فضاهای اداری، تجاری و مسکونی به سبک کلاسیک یا دیگر سبک‌ها از مهندسین مجرب در این زمینه کمک بگیرید. گروه معماری آرت دیزاین با سال‌ها تجربه در این زمینه و مطابق با طراحی‌ها و متد روز دنیا فضاهای دلنشین و زیبایی را برای شما رقم می‌زند. با مراجعه به وب‌سایت می‌توانید از نمونه کارهای ما دیدن کنید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu