طراحی داخلی خانه های کوچک

وقتی در یک خانه یا آپارتمان کوچک زندگی می کنیم، ممکن است انتخاب وسایل و چیدمان آنها چالش برانگیز باشد. طراحی داخلی خانه های کوچک به ما این امکان را می دهد که با تکیه بر اصول طراحی داخلی بتوانیم برای خود محیطی ایجاد کنیم که در عین کوچک بودن در آن احساس آرامش کنیم.

با افزایش جمعیت شهرها و متراکم شدن بافت آن‌ها، آپارتمان ها با متراژهای کم رواج پیدا کردند. محل زندگی، اولین عاملی است که بر روحیات و انرژی ما تاثیر می گذارد. به همین دلیل حتی در خانه های با متراژ کم نیز مسئله طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد. توجه به طراحی داخلی خانه های کوچک کمک میکند تا با رعایت اصول فضای دلبازتری داشته باشید.

طراحی داخلی خانه های کوچک

طراحی داخلی خانه های کوچک؛ تخت خواب دو طبقه

اولین جایی که در خانه های کوچک دچار بی نظمی و به هم ریختگی می شود اتاق خواب است. قرار دادن سرویس خواب در اتاق خواب کوچک کار دشواری است. تخت های دو طبقه راهکاری کاربردی برای حفظ فضا است.

اگر دو تخت خواب را در اتاق برای فرزندانتان در کنار یکدیگر قرار دهید، به احتمال زیاد فضایی برای میز تحریر و بقیه عناصر اتاق خواب باقی نمی ماند؛ اما اگر از تخت خواب دو نفره استفاده کنید فضای بیشتری برای چیدمان اتاق در اختیار خواهید داشت. امروزه طرح های زیبایی از تخت های دو طبقه تولید می شود که علاوه بر اینکه زیبایی اتاق را دو چندان می کند، در طراحی داخلی خانه های کوچک هم یک فاکتور کمک کننده است.

یکی از مزیت های این تخت ها این است که می توان قفسه و کمد های کوچک را در فضای بین تخت ها قرار داد و برای کتاب و لباس از آن ها استفاده کرد.

تخت خواب دو طبقه

مبل تخت خواب شو

فضای نشیمن در خانه های کوچک باید به نحوی چیده شود که پاسخ گوی نیاز های افراد خانوده باشد. مبلمان یکی از عناصری است که برای فضای نشیمن ضرورری است. مبلمان تخت خواب شو علاوه بر کارکرد مبلمان می توانند به عنوان تخت خواب نیز عمل کنند. این نوع مبلمان برای استراحت و خواب مهمان بسیار کاربردی است و باعث استفاده حداکثری از فضا می شود.

طراحی داخلی خانه های کوچک؛ تی وی وال

دیوار تلویزیون در واقع یکی از دیوارهای خانه است که با استفاده از متریال متفاوتی مانند ام دی اف دیزاین می شود و تلویزیون بر روی آن نصب می شود. در این حالت در فقدان میز تلویزیون فضای کمتری اشغال می شود و زیبایی بیشتری نیز دارد. باکس ها و شلف هایی که بر این دیوار نصب می شود فضای کاربردی برای قرار داد اشیا تزیینی و کتاب ها در اختیار ما می گذارد. مقاله آشنایی با مدل ها و چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها را مطالعه کنید.

تی وی وال گزینه مناسب برای خانه های کوچک

تخت خواب تاشو

در طراحی داخلی خانه های کوچک تخت خواب های تاشو یکی از گزینه های کاربردی است. این تخت خواب به دلیل اینکه کاملا از کف اتاق جمع می شود، فضای خالی اتاق را برای استفاده در طول روز در اختیار ما قرار می دهد. باید دقت کرد که متریال این تخت ها باید محکم و با کیفیت باشد که در حین جابجایی هر روزه آسیب نبیند و دوام داشته باشد.

شاید هر روز جمع کردن این تخت برای افراد سخت باشد و همین یکی از معایب این نوع تخت است. اما اگر مشکلی برای جمع کردن آن و بی نظمی احتمالی که در ملحفه ها رخ می دهد نداشته باشیم، این تخت خواب می تواند برای منزل ما بسیار کاربردی باشد.

میز ناهارخوری گرد

میز ناهار خوری گرد فضای کمتری را در بر می گیرد و گزینه مناسبی در طراحی داخلی خانه های کوچک است؛ اگر بخواهیم فضای خانه را با اسباب و وسایل پر نکنیم و آرامش بصری خود را حفظ کرده باشیم، باید قید میزهای ناهارخوری بزرگ و مستطیلی را در خانه های کوچک بزنیم.

وجود یک میز گرد کوچک در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه یا بیرون آن می تواند نیاز ما برای میز ناهارخوری را به خوبی رفع کند و در عین حال فضای خیلی کمتری را نیز به خود اختصاص دهد.

در کل وسایلی که می توانند چندین کاربری به طور همزمان داشته باشند، برای محیط های کوچک بسیار مناسب اند.

این وسایل می توانند در طراحی داخلی خانه های کوچک به ما کمک کنند. برای مثال میز چوبی کوچکی که به عنوان میز ناهارخوری و میز مطالعه می تواند استفاده شود.

میز ناهارخوری گرد در طراحی داخلی خانه های کوچک

نورپردازی اصولی در طراحی داخلی خانه های کوچک

آشپزخانه جایی است که بیشتر از هر جای دیگر به نوپردازی درست نیاز دارد. نور و نمای آشپزخانه تاثیر زیادی در کلیت خانه دارد.

نورپردازی درست و اصولی در محیط های کوچک می تواند محیط را بزرگتر و دلباز تر از آنچه هست، نشان دهد. در محیط کوچک نباید از لوستر و روشنایی های بزرگ استفاده کرد. نورپردازی خطی بالای میز ناهارخوری می تواند خانه را زیباتر و بزرگتر جلوه دهد.

نورپردازی در طراحی داخلی خانه های کوچک

جمع‌بندی

در طراحی خانه های کوچک باید از سبک های مناسب و اکسسوری ها و المان های مناسب استفاده شود تا فضای داخلی خانه را بزرگ تر نشان دهد. سبک هایی مانند سبک مینیمال که جزئیات زیادی ندارند گزینه مناسبی برای خانه های کوچک هستند.

در طراحی داخلی خانه های کوچک باید به فاکتورهایی مانند نورپردازی، مبلمان، استفاده از رنگ های مناسب و… توجه ویژه شود. کمک گرفتن از گروه های معماری با تجربه و کاردان هم به شما کمک می کند تا برای خانه های کوچک خود بهترین طراحی داخلی داشته باشید. گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی با سال ها تجربه و مهارت، بهترین فضاهای داخلی را مطابق با طراحی های به روز، متد جدید و طبق سلیقه شما رقم می زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu