راهنمای کامل طراحی داخلی اتاق هتل

مهم‌ترین موضوع در طراحی داخلی اتاق هتل سلیقه مخاطب شما است. این موضوع به این معنا است که توجه به سلیقه خودتان به‌تنهایی قطعاً پاسخگوی نیاز مشتریان نخواهد بود. هنگامی که بحث رقابت میان هتل‌های 3، 4 و 5 ستاره پیش می‌آید دیگر تعداد ستاره‌های هتل‌ها مهم نیست؛ بلکه در واقع این طراحی داخلی هتل‌ها است که مشخص می‌کند آن هتل جزء بهترین‌ها است یا مکان مناسبی برای چند شب اقامت نیست.

استفاده از ایده های جذاب طراحی اتاق خواب هتل باید طبق نظر طراحان داخلی متخصص باتجربه انجام شود تا رضایت مشتریان را به دنبال داشته باشد و موجب رونق کار شما شود؛ زیرا طراحان باسلیقه مردم آشنایی بیشتری دارند و باتوجه‌به سلیقه اکثر آن‌ها دکوراسیون داخلی را طراحی می‌کنند. در ادامه این مقاله از آرت دیزاین با حسام سلیمانی بیشتر با نکات طراحی داخلی هتل مدرن آشنا خواهید شد.

طراحی داخلی اتاق هتل

استفاده از مناسب‌ترین طراحی داخلی اتاق هتل می‌تواند منبع درآمد اصلی یک هتل باشد. به این نکته توجه داشته باشید که فرقی ندارد طراحی دکوراسیون داخلی هتل پنج‌ستاره باشد یا تک‌ستاره؛ زیرا اتاق‌ها عضو جدانشدنی هتل‌ها هستند. طراحی درست دکوراسیون اتاق‌ها و استفاده از ایده های جذاب طراحی اتاق خواب هتل سبب می‌شود که مشتری علاوه بر احساس آرامش و نظم تمایل داشته باشد زمان بیشتری در اقامتگاه بماند. اتاق‌ها لازم است دارای فضایی جذاب، آرامش‌بخش و همچنین دارای امکانات کامل باشند. طراحی اتاق‌ها باید به شکلی باشد که در صورت اقامت چندروزه فرد مشکلی پیش نیاید.

ازآنجایی‌که لازم است وسایل هتل به‌صورت روزانه و هفتگی تمیز شوند انتخاب جنس وسایل هم بسیار مهم است؛ به‌عنوان‌مثال استفاده از صندلی با پارچه ظریف از نظر نگهداری بسیار سخت و پر هزینه خواهد بود. این نکات قطعاً برای کسی که به طور حرفه‌ای کار می‌کند بسیار مهم است. در واقع می‌توان گفت مهم‌ترین بخش هر کار جزئیات آن است. در صورت عدم توجه به جزئیات، کلیات موضوع هیچگاه دیده نخواهد شد.

اهمیت طراحی داخلی اتاق هتل

چرا طراحی داخلی اتاق خواب اهمیت دارد؟

در صنعت هتلداری و اقامتگاهی رقابت شدیداً برجسته است. در سراسر دنیا هتل‌های مشهور و خوش‌نام در تلاش هستند تا بهترین اوقات را برای مهمانان خود فراهم نمایند. اصولاً افراد به طور ناخودآگاه هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی را انتخاب می‌کنند که با علاقه‌مندی‌ها و ارزش‌های آنان مطابقت بیشتری دارد؛ فلذا حتی در انتخاب یک سرویس خواب برای هتل هم به چیزی بیشتر از برند خوب و کیفیت مناسب احتیاج خواهید داشت. یک طراحی هوشمندانه و خوب در طراحی داخلی اتاق‌ هتل مزیت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

  • امکانات و ویژگی‌های اقامتگاه شما را برجسته می‌کند.
  • شما را از سایر رقبایتان جدا می‌کند.
  • برند شما را تقویت می‌نماید.
  • نام هتل شما را در ذهن مشتریان محلی پررنگ‌تر می‌کند.
  • شما را به گزینه‌ای مطلوب جهت اقامت‌های گروهی و رویدادها تبدیل می‌کند.

ایده های جذاب طراحی اتاق خواب هتل

به این نکته توجه داشته باشید که اتاق‌خواب قلب هر اقامتگاه است. تفاوتی ندارد صاحب یک هتل هستید یا تمایل دارید اتاق‌خوابتان را مثل اتاق‌های هتلی دلنشین و آرامش‌بخش طراحی نمایید. همچنین تفاوتی ندارد که با خرید تختخواب دونفره یک اتاق بزرگ‌تر را طراحی می‌نمایید یا فضای محدودی را در اقامتگاه خود به فضای استراحت اختصاص داده‌اید؛ 5 اصلی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است از چهار دیوار، اتاقی به وسعت آرامش ذهن مهمانانتان می‌سازد.

طراحی دکوراسیون داخلی هتل

1. طراحی داخلی اتاق هتل؛ توجه به روانشناسی رنگ ها

قطعاً روانشناسی نقش بسیار مهمی در انتخاب رنگ برای طراحی داخلی اتاق هتل دارد. انتخاب هوشمندانه و درست رنگ‌های کاغذدیواری، مبلمان و ست خواب، می‌تواند احساس آرامش، راحتی و صمیمیت را برای مهمانان شما به ارمغان آورد. از سوی دیگر کافی است اندکی در انتخاب رنگ‌ها اشتباه عمل کنید تا عصری خسته‌کننده، تنش‌زا و البته تکرارنشدنی را برای آن‌ها رقم بزنید. در یک نگاه کلی می‌توان گفت رنگ‌های سرد مثل آبی و سبز برای اتاق‌خواب انتخاب بهتر و مطمئن‌تری هستند؛ ولی بد نیست در انتخاب کاغذدیواری یا رنگ دیوارها مهمانان و برند خود را هم مدنظر داشته باشید.

درصورتی‌که یک اقامتگاه تشریفاتی دارید از رنگ‌های پرشکوه بنفش و طلایی غافل نشوید. همچنین درصورتی‌که هتل شما میزبان قرارهای اداری و شرکت‌کنندگان در رویدادهای مختلف است از زردهای آمیخته به سفید برای تحریک آن‌ها به گفت‌وگو استفاده کنید. بااین‌وجود جهت خرید ست خواب رنگ‌های سرد و روشن و طرح‌های ساده در طراحی داخلی اتاق هتل قطعاً همیشه بهترین هستند. تفاوتی ندارد در اتاق خوابی که در حال دیزاین آن هستید تختخواب یک‌نفره  قرار گرفته یا در حال طراحی اتاق‌های بزرگ‌تر هستید؛ بهتر است از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون داخلی استفاده کنید تا خوابی آرام و خوش را به مهمانان خود هدیه دهید.

انتخاب رنگ مناسب در طراحی اتاق هتل

2. انتخاب مبلمان کاربردی در طراحی داخلی اتاق هتل

یکی از مهم‌ترین اصولی که در چیدمان اتاق‌خواب هتل لازم است رعایت کنید توجه به‌سادگی در کنار کاربردی‌بودن است. بهتر است در همین ابتدای امر اطمینان حاصل نمایید که قابلیت‌های مختلف اتاق برای افراد قابل‌درک است. لازم است مهمانان شما بتوانند از هر چیزی که در اتاق وجود دارد به‌سادگی استفاده نمایند. از دستگیره درها، کلیدهای برق و حتی شیرآلات گرفته تا نحوه باز و بسته کردن کشوها و… . با این که این اصل ساده به نظر می‌رسد بااین‌حال اشتباه‌کردن در آن به‌صورت شگفت‌انگیزی موجب نارضایتی میهمانان هتل شما خواهد شد.

برای رعایت این اصل سعی کنید از ایده های جذاب طراحی اتاق خواب هتل استفاده نمایید. همچنین سعی کنید تا جایی که امکان دارد از خرید اکسسوری‌های بی‌استفاده، مبلمان پیچیده و لوازم بی‌مصرف خودداری نمایید. قطعاً در برخی اوقات خرید یک میز ناهارخوری ارزان‌قیمت از میز چندکاره‌ای که به نیمکت، شلف و تختخواب تبدیل می‌شود کاربردی‌تر است.

3. توجه به دیزاین ماندگار

نکته بعدی در طراحی داخلی اتاق هتل توجه به ماندگاری لوازم است. سعی کنید نکات زیر را در خرید کمد لباس، تخت و سایر مبلمان اتاق در نظر بگیرید تا هزینه‌های خود را به‌ حداقل برسانید.

  • در فضاهای پرتردد از کف‌پوش‌های مقاوم‌تر و مناسب استفاده کنید.
  • متریال‌های ماندگار مثل چوب یا لمینت را انتخاب نمایید.
  • سعی کنید مقاومت لوازم در برابر شست‌وشو را در نظر بگیرید.

رعایت این اصول ساده قطعاً هتل یا اقامتگاه شما را به فضایی اقتصادی، دلپذیر و البته ماندگار تبدیل خواهد نمود. ناگفته نماند هر چه طراحی دکوراسیون داخلی هتل جذاب‌تر و دوست‌داشتنی باشد، تجربه مهمانان از اقامت در آن هتل یک تجربه دلپذیر خواهد بود.

طراحی داخلی هتل مدرن

4. ایده های جذاب طراحی اتاق خواب هتل؛ خلاقیت در چیدمان هتل

خلاقیت فاکتوری است که اگر به درستی در طراحی داخلی اتاق هتل به‌خصوص چیدمان استفاده شود، تاثیر زیادی در جلوه بصری و زیبایی فضای داخلی دارد. درصورتی‌که هتل یا اقامتگاه شما در محل خاصی واقع شده است از این فرصت بی‌نظیر بهره بگیرید. یکی از ساده‌ترین اما جذاب‌ترین نکاتی که موجب جذب میهمانان شما می‌شود ایجاد هارمونی بین تزیینات و ویژگی‌های هتل با فضای اطراف هتل است. بگذارید این مسئله را با یک مثال جذاب و ساده برای شما روشن‌تر نماییم. هتل Ambiente هتلی خوش‌نام و بی‌نظیر در جنگل‌های حفاظت‌شده آریزونا است. این اقامتگاه با شعار «با احترام عمیق به محیط‌زیست» سعی دارد بیشترین تأثیر را از فضای بی‌نظیر جنگلی دریافت نماید و کم‌ترین ضرر را به محیط‌زیست وارد نماید.

این هتل خوش‌نام و زیبا با شیشه‌های برنزی رنگ از کف تا سقف پوشیده شده تا با غروب آفتاب فضایی وهم‌انگیز و فراموش‌نشدنی در سراسر اقامتگاه ایجاد نماید. توصیه می‌کنیم جهت طراحی داخلی اتاق هتل از پنجره‌های عظیم مشرف به بیرون، اکسسوری‌های محلی و تزییناتی که شخصیت محلی منطقه را منعکس می‌کنند، غافل نشوید. اضافه کردن المان های طبیعی در طراحی هتل مانند چوب و گیاهان فضای داخلی هتل و اتاق‌ها را صمیمی و آرام بخش‌تر می‌کند.

در طراحی داخلی اتاق هتل استفاده از پنجره‌های بلند انتخاب مناسبی برای اتاق‌های خواب کوچک است؛ زیرا فضای داخل و خارج را در هم می‌آمیزد و اتاق را بزرگ‌تر از واقعیت خود نشان می‌دهد. به این نکته توجه داشته باشید که  خود شما زمانی که در خانه در حال استراحت هستید به چه چیزهایی نیاز پیدا می‌کنید. لازم است تمام این وسایل در اتاق‌ها وجود داشته باشد.

ازآنجایی‌که تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ و تبلت‌ها تبدیل به عضو جدانشدنی زندگی ما شده‌اند قطعاً لازم است که حتماً یک یا چند پریز در اتاق‌ها وجود داشته باشد. برای راحتی مهمانان پریز شارژر را در کنار کاناپه و تختخواب قرار دهید. مکان تلویزیون در اتاق‌ها باید به صورتی باشد که اشخاص در زمان استراحت بتوانند تلویزیون تماشا نمایند و مجبور نباشند مکان خود را تغییر دهند.

چیدمان اتاق هتل

5. توجه به نورپردازی اتاق خواب هتل در طراحی دکوراسیون

یکی از عناصری  که اغلب در طراحی داخلی اتاق هتل نادیده گرفته می‌شود نورپردازی هتل است. قطعاً یکی دیگر از ایده های جذاب طراحی اتاق خواب هتل و عوامل لذت بخش‌کردن اقامت برای مهمانان استفاده از نورپردازی هوشمندانه است. نور مناسب باعث می‌شود تا مهمانان احساس شادی و طراوت کنند و حتی سبب می‌شود اتاق‌خواب هتل بزرگ‌تر یا کوچک‌تر دیده شود. توصیه می‌شود اگر در منطقه‌ای هستید که نورگیری مطلوبی دارد از پنجره‌های بزرگ کمک بگیرید؛ ولی درصورتی‌که خورشید چندان به یاری شما نمی‌آید می‌توانید از ترکیب نور مصنوعی و آینه‌های بزرگ در اتاق استفاده نمایید. همچنین توجه داشته باشید که نزدیک‌ترین نور به نور طبیعی خورشید ترکیب لامپ‌های سفید و زرد به میزان مساوی است.

نورپردازی درست و اصولی موجب بهتر و زیباتر دیده‌شدن طراحی داخلی اتاق هتل می‌شود. نور در طراحی تمامی زوایای یک هتل تأثیر بسیار چشمگیری دارد. سعی کنید از نور کافی و لازم در اتاق‌ها، لابی هتل و راه‌پله‌ها غافل نشوید. قطعاً استفاده از لوستر در دکوراسیون داخلی و تامین نور کافی در این مکان‌ها سبب افزایش روحیه میهمانان و جذب مشتری‌های بیشتر می‌شود و طی مدتی کوتاه چندین برابر هزینه صرف شده به شما بازگردانده می‌شود؛ به‌عنوان‌مثال نصب یک لوستر بزرگ در لابی هتل علاوه بر نورپردازی عالی موجب زیبایی محیط هم می‌شود و مخاطب شما را به مشتری تبدیل می‌کند.

ایده های جذاب طراحی اتاق خواب هتل

طراحی داخلی هتل مدرن

در طراحی داخلی اتاق هتل به سبک مدرن هم باید به راحتی مهمانان و داشتن تجربه خوب آن ها توجه شود. ویژگی های طراحی داخلی هتل مدرن به شرح زیر است:

  • طراحی یک لابی همه‌کاره با کیفیت بالا و قرار دادن کافی بار،گیاهان و آبشار
  • دو برابر کردن نورهای هنری با استفاده از لوسترهای کریستالی و…در طراحی داخلی اتاق هتل و دیگر فضاهای آن
  • استفاده از طرح های رنگی ساده در اتاق
  • به کار بردن بافت و رنگ و ایجاد ظاهری متعادل و هماهنگ

جمع‌بندی

هتل باید تبدیل به‌جایی شود که آن زمان خاصی که مسافر در آن استراحت می‌کند اوقاتی فراموش‌نشدنی را سپری نماید و با لذت به شهر خود بازگردد. طراحان باید درباره فعالیت‌ها و امکاناتی که قرار است در طراحی داخلی اتاق هتل اجرا شود، تصمیم بگیرند. مهم نیست که اتاق هتل چقدر بزرگ یا کوچک است همیشه می‌توانید با استفاده از ایده های جذاب طراحی اتاق خواب هتل آن را به مکانی فراموش‌نشدنی برای مهمانان خود تبدیل نمایید. یکی از مواردی که باید در طراحی داخلی هتل مدرن رعایت شود، سرویس تختخواب و مبلمان است.

 لازم است شما یک‌ تخت راحت انتخاب کنید و بالش‌های راحت روی آن قرار دهید. توجه داشته باشید که در طراحی داخلی اتاق هتل مبلمان نباید بسیار حجیم و ناراحت‌کننده باشند. همچنین پارچه‌ها و رنگ‌های مورداستفاده برای ملافه و مبلمان شخصیت و روح اتاق هتل را ایجاد می‌کند. برخورداری از انواع الگوهای ساده و مواد با رنگ‌های روشن سبب می‌شود فضا از نظر بصری سبک‌تر و شاداب به نظر برسد.

برای طراحی بهتر دکوراسیون داخلی منزل و هتل خود می‌توانید از تیم حرفه‌ای آرت دیزاین کمک بگیرید. گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی سال‌هاست با افتخار در زمینه طراحی داخلی پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری مشغول فعالیت است. این گروه با حساسیت بالا و تخصص خود اقدام به طراحی و تولید انواع وسایل و مبلمان نیز کرده است. می توانید از نمونه کارهای ما و پروژه ها دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu