طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه جذاب

از لحاظ روان‌شناسی محیط پیرامون افراد تأثیری به سزایی در خلق‌وخو و حال روحی آن‌ها دارد. هر چه محیط شیک‌تر و مرتب‌تر باشد انگیزه برای کار و درس‌خواندن دوبرابر می‌شود. قرارگرفتن در فضای آرامش‌بخش تنش‌ها و استرس‌ها را دور می‌کند. یکی از این فضاهای مهم اتاق‌خواب است. بیشترین زمان هر فردی در اتاق‌خواب سپری می‌شود؛ پس باید محیطی انرژی‌بخش و متناسب باروحیه باشد. دختران معمولاً روحیه لطیف و ذوق بیشتری برای دیزاین اتاق خود دارند. برای طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه باید به فاکتورهای زیادی از جمله سن، سلیقه و روحیه اهمیت داد.

دختران بیشتر از پسرها زمان خود را در اتاق می‌گذرانند؛ پس برای دکوراسیون باید راحتی و آرامش در اولویت باشد. در چیدمان اتاق خواب دخترانه سن بسیار مهم است هرچه سن بالاتر می‌رود تمایل به‌سادگی و کاربردی‌بودن وسایل بیشتر می‌شود. دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اسپرت در عین سادگی مرتب و زیباست و برای همه سنین مناسب است. مجموعه آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی در تلاش هستند تا با جدیدترین طراحی‌های روز دنیا به خانه‌های شما روح و زندگی ببخشند.

طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه

طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه

اتاق‌خواب آخرین نقطه امن برای هر شخص است که دوست دارد بعد از خستگی‌های روزانه وقت خود را آنجا بگذراند. فضای اتاق باید آرامش‌بخش باشد، انرژی را به بدن و حال خوب را به روان برگرداند. در دنیای پر از شلوغی امروزه آدم‌ها بیشتر از هر چیزی نیاز به آرامش دارند که بهترین جا برای یافتن آن خانه است. اتاق باید طبق سلیقه شخصی و علاقه فردی دیزاین شود. دختران در اتاق خود بادقت و وسواس بیشتری چیدمان انجام می‌دهند. طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه در کنار ظرافت و زیبایی باید نمایانگر لطافت درونی دختر باشد.

سادگی در دیزاین و چیدمان باعث می‌شود در کنار شیک‌بودن اتاق خسته‌کننده نباشد. دکوراسیون دخترانه اسپرت بین دختران نوجوان و بزرگ‌تر بیشتر اجرا می‌شود. در این نوع دکوراسیون مرتب بودن در کنار سادگی حس خوب و انرژی می‌بخشد. برای طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه به موارد زیر دقت کنید:

1. کاغذ دیواری و کفپوش مناسب

بستگی دارد اتاق برای چه کسی طراحی می‌شود؛ اگر دختربچه‌ای کوچک باشد بهتر است از رنگ‌های شاد یا ملایم استفاده شود. کاغذدیواری طراح‌دار متناسب با وسایل اتاق مناسب این سن است؛ اما شاید در آینده خسته‌کننده باشد. برای کف اتاق بهتر است از کف‌پوش نرم با رنگ خنثی استفاده شود تا کودک هنگام بازی اذیت نباشد.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اسپرت برای دختران نوجوان مناسب‌تر است. این چیدمان سادگی و اشتیاق دوران بلوغ را در کنار هم دارد. از کاغذدیواری ساده و رنگ خنثی بیشتر استفاده می‌شود و برای کفپوش ملاک زیبایی و مچ بودن با سایر وسایل است. برای جذاب‌شدن اتاق می‌توان سقف را متفاوت از دیوارها رنگ زد تا فضا بزرگ‌تر نیز دیده شود.

طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه؛ استفاده از چند رنگ به صورت همزمان در چیدمان

2. طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه؛ استفاده از چند رنگ به صورت همزمان در چیدمان

نیاز نیست از چند رنگ جیغ در کنار هم استفاده کرد؛ بلکه باید از یک رنگ پایه و طیف‌های رنگی مکمل یا یک رنگ متضاد استفاده کرد. رنگ‌ها به فضا روح می‌بخشند؛ پس باید در انتخاب رنگ به سلیقه شخصی و هماهنگی آن‌ها دقت کرد. برای جذابیت در طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه می‌توان از طیف‌های رنگ صورتی در کنار یک رنگ خنثی مانند سفید استفاده کرد. رنگ‌های خنثی و ملیح در کنار یک رنگ زنده برای اکسسوری متناسب با روح لطیف دخترانه است و پس گذشت چند سال همچنان زیباست.

3. در نظر گرفتن فضای مطالعه

فرقی ندارد اتاق دختربچه‌ای کوچک باشد یا دختر جوان درهرصورت نیاز به فضای مطالعه است. محیطی که درس‌خواندن را لذت‌بخش کند. برای میز مطالعه بهتر است از میز کشودار برای نظم‌دادن به وسایل استفاده شود. میز و صندلی چوبی در عین سادگی شیک است و با سایر وسایل اتاق راحت‌تر هماهنگ می‌شود. فضای مطالعه اگر از نور طبیعی برخوردار باشد بهتر است در صورت نبود می‌توان از نور مصنوعی و چراغ‌مطالعه و لوستر در دکوراسیون داخلی اتاق خواب استفاده کرد. با قراردادن این فضا فرزندان به مطالعه تشویق می‌شوند و کتاب‌خواندن به عادت خوب در زندگی تبدیل می‌شود.

4. استفاده از قفسه کتاب و شلف

برای مرتب بودن و سروسامان دادن به وسایل در طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه بهتر است از قفسه و باکس استفاده شود. قفسه‌ها باعث استفاده بهینه از فضا می‌شوند و محیط را خلوت می‌کنند. در اتاق‌های کوچک برای داشتن فضای بیشتر، دسترسی راحت‌تر و منظم بودن از قفسه‌ها و شلف استفاده می‌شود.

5. چیدمان اتاق خواب دخترانه؛ میز آرایش و آینه دخترانه شیک

یکی از بخش‌های مهم در طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه درنظرگرفتن فضای میز آرایش است. اندازه میز آرایش باید متناسب با فضای اتاق باشد و با رنگ  و سبک سایر وسایل اتاق هماهنگ باشد. زاویه نور مناسب برای میز بسیار مهم است و نباید تاریک باشد. بهتر است میز کشو داشته باشد تا تمام وسایل در دسترس باشند. آینه به اتاق عمق می‌بخشد و فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. ظاهر شخصی برای دختران مهم است و وجود آینه و دیدن زیبایی‌ها باعث افزایش اعتمادبه‌نفس و قدرت روحی می‌شود. وجود آینه در مکان درست و دیدن خود باعث حس مثبت می‌شود.

اتاق لباس جذاب

6. اتاق لباس جذاب

در صورت داشتن فضای کافی یکی از بهترین گزینه‌ها در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اسپرت قراردادن اتاق لباس یا کلازت است. این قسمت برای لباس و کفش طراحی می‌شود تا با قراردادن کمد و قفسه‌ها بتوان در کنار استفاده بهینه از فضا به‌راحتی استایل خود را انتخاب کرد. بهتر است در اتاق لباس آینه و نور کافی وجود داشته باشد؛ اگر در طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه کمد لباس، درب‌های شفاف و شیشه‌ای داشته باشد لباس‌ها دیده می‌شوند و نیازی به‌صرف زمانی طولانی برای پیداکردن نیست. همه کفش‌ها و لباس‌ها را می‌توان بر اساس نیاز و فصل مرتب کرد.

8. طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه؛ در نظر گرفتن یک فضای دنج

دختران یا شاید بهتر است بگوییم همه انسان‌ها نیاز به یک فضای دنج برای خلوت خود دارند. این فضای آرامش‌بخش در سنین بلوغ بیشتر نیاز است تا بتوان تغییرات روحی و روانی را پشت سر گذاشت. می‌توان این قسمت را با چیدمان ساده‌ای مانند قراردادن یک تشک و یا یک بالشت بزرگ و چند کوسن به وجود آورد. قراردادن این قسمت در کنار پنجره آن را زیباتر و لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

9. چیدمان اتاق خواب دخترانه با اکسسوری‌ها جذاب

وسایل تزیینی باید بر اساس سبکی که برای اتاق انتخاب شده و هماهنگ با وسایل انتخاب شوند. برای طراحی داخلی اتاق‌ خواب دخترانه می‌توان یکی از سبک‌های بوهومی، مینیمال، سبک مونوکروم، اسپرت، مدرن و… بر اساس سلیقه شخصی انتخاب کرد. چراغ‌مطالعه، پرده‌ها، کوسن‌ها، بالشت و روتختی، لوستر و چراغ‌خواب و وسایل تزیینی متناسب با سبک و رنگ انتخابی تعیین می‌شوند. هارمونی رنگ‌ها، اکسسوری‌های متناسب اتاق را به فضایی شیک و آرامش‌بخش تبدیل می‌کند.

تخت خواب دخترانه رویایی

10. تخت خواب دخترانه رویایی

مهم‌ترین بخش برای هر اتاق درنظرگرفتن فضای خواب است. داشتن خواب راحت و عمیق خستگی‌ها را بر طرف می‌کند و صبح‌ها انرژی و حال خوب به همراه دارد. در طراحی داخلی اتاق‌ خواب دخترانه معمولاً تخت دور از پنجره‌ها و در کنار دیوار قرار می‌گیرد و روبه‌روی در ورودی اتاق نیست. اندازه تخت باید متناسب با فضای اتاق و سن انتخاب شود. تخت از جنس ام‌دی‌اف مقاومت بالایی دارد و ساده‌بودن آن چیدمان را راحت‌تر می‌کند. برای دخترانه کردن فضا می‌توان در کناره‌های تخت پرده آویزان کرد.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اسپرت

از محبوب‌ترین دکوراسیون‌ها در طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه سبک اسپرت است. این سبک ساده و دور از زرق‌وبرق برای همه رده‌های سنی دختران مناسب است. در تم اسپرت معمولاً از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری و سفید استفاده  می‌شود. برای داشتن اتاق اسپرت و شیک چند راهکار به شما ارائه می‌شود:

  • کاغذدیواری اسپرت و خلاقانه: دیوارهای اتاق دخترانه معمولاً به رنگ‌های خنثی و ساده هستند. می‌توان کاغذدیواری با رنگ‌های ملایم سبز یا آبی را جایگزین رنگ کرد. کاغذدیواری طرح‌دار یا پوستر نیز قابل‌اجرا است.
  • پر کردن دیوار با تابلو های جذاب: در طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه تابلوها نقش اساسی در نمایش سبک دارند. تابلوهای ورزشی و انگیزه‌بخش سادگی اتاق را از بین می‌برند و باعث ایجاد اشتیاق و جذابیت اتاق می‌شوند.
  • پرده و روتختی اسپرت: پرده و روتختی با رنگ‌های ملایم و خنثی به این سبک نزدیک‌تر است. استفاده از جنس کتان و لنین در سبک اسپرت متداول است و زیبایی سبک اسپرت را نشان می‌دهد.
  • نصب تخته وایت‌برد: این راهکار ساده باعث افزایش خلاقیت می‌شود و اتاق دختران را اسپرت می‌کند.
  • استفاده از شلف و قفسه: بهترین گزینه برای دیوارهای خالی و دوری از سادگی اتاق اسپرت استفاده از قفسه است. شلف در اتاق‌های کوچک بسیار کارایی دارد و مفید است.
  • لامپ‌های نئونی: لامپ نئونی و نورپردازی رنگی مؤثر در تم اسپرت هستند. می‌توان از لامپ‌های رشته‌ای به رنگ سبز، آبی، زرد و طوسی در طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه به سبک اسپرت استفاده کرد.
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اسپرت

جمع‌بندی

اتاق‌خواب باید به صورتی طراحی شود که علاوه بر جادار بودن برای وسایل شخصی، دنج و آرام برای استراحت و انجام‌دادن کارهای روزانه نیز باشد. در طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه بهتر است لطافت و زیبایی را نیز در نظر گرفت. سن و سلیقه مهم‌ترین عوامل در چیدمان اتاق خواب دخترانه هستند و باید متناسب با آن‌ها سبک جذابی برای اتاق در نظر گرفته شود. داشتن فضای مطالعه، تختخواب مناسب، میز و کمد جادار از موارد پر اهمیت در هر اتاقی است.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اسپرت تقریباً برای همه سنین مناسب است و به دلیل سادگی خسته‌کننده و بی‌روح نیست. هر اتاق گویی روحیات و شخصیت فرد را نشان می‌دهد. گروه معماری حسام سلیمانی مجری طرح‌ها  و پروژه‌های مسکونی خانواده‌ها را برای ایجاد اتاق شیک و زیبا مطابق با طراحی‌های به‌روز کمک می‌کند. می‌توانید از نمونه کارها و پروژه‌ها دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu