ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان در خانه

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان اهمیت زیادی دارد. استفاده از کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون مسکونی یکی از روش‌های متداول برای زیباسازی فضای داخلی منزل است. استفاده از کاغذدیواری در دکوراسیون منزل آزادی عمل بیشتری برای دیزاین محیط داخلی مسکونی به طراح می‌دهد.

در انتخاب کاغذ دیواری باید بین طرح‌های ساده و شلوغ هماهنگی وجود داشته باشد تا فضای داخلی بی‌روح یا شلوغ نباشد. این تعادل هنگام ست کردن مبلمان و کاغذ دیواری در طراحی داخلی خانه نیز باید رعایت شود؛ به‌عنوان‌مثال با مبلمان ساده نباید از کاغذ دیواری طرح ساده استفاده کرد. در این مقاله از گروه آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان را بررسی می‌کنیم.

 نقش کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون مسکونی

 نقش کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون مسکونی

امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی، به‌ویژه در بازسازی ساختمان و طراحی داخلی، کاغذدیواری نقش بسیار مهمی دارد. وجود انواع مختلف کاغذ دیواری در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع می‌توانند فضا را شاداب و سرزنده کنند. برخی کاغذ دیواری‌ها با داشتن طرح‌های خاص فضا را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از آنچه هست نشان می‌دهند؛ درحالی‌که با استفاده از رنگ نمی‌توان این کار را انجام داد.

از طرف دیگر قابلیت تنظیم درجه روشنایی خانه با استفاده از کاغذ دیواری از دیگر مزایای این متریال پرکاربرد است. هنگام استفاده از کاغذدیواری باید یک مسئله مهم را هم در نظر گرفت و آن ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان است. عدم تعادل بین این دو متریال جلوه‌ای جذاب به فضا خواهد بخشید.

نکات مهم ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان

در طراحی داخلی مسکونی، ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان خانه اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل لازم است با راهکارهای ست کردن مبلمان و کاغذ دیواری در طراحی داخلی خانه آشنا شوید.

1. هماهنگی در جنس کاغذ دیواری و سبک مبل

هماهنگی بین جنس و طرح کاغذ دیواری اهمیت زیادی دارد و عدم توجه به این موضوع موجب ناهماهنگی در فضا خواهد شد؛ به‌عنوان‌مثال اگر مدل مبلمان، سبک مدرن است کاغذ دیواری نیز باید با آن هماهنگ بوده و در همان سبک استفاده شود. آیا می‌توان کت‌وشلوار مجلسی را با کفش ورزشی پوشید؟

نکات مهم ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان

2. استفاده از مدل های مختلف کاغذ دیواری

هنگامی که از چند مدل کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی منزل استفاده می‌شود باید رنگ و سبک کاغذ دیواری‌ها با یکدیگر و مبلمان، ست باشند. برای این منظور بهتر است از تناژهای رنگی مختلف در کنار یکدیگر استفاده نشود؛ به‌عنوان‌مثال استفاده از تناژهای مختلف رنگ‌های روشن در یک فضا مناسب نیست. همچنین هنگام ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان، باید تناژ رنگی این دو متریال را کاملاً رعایت کرد. قرارگیری رنگ آبی روشن در کنار رنگ بنفش یا استفاده از مبلمان و کاغذدیواری با رنگ خنثی پیشنهاد نمی‌شود.

3. استفاده از تضاد رنگ و طرح مبلمان با کاغذ دیواری

هنگام ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان خانه، استفاده از طرح و رنگ یکسان در فضای داخلی کاملاً اشتباه است؛ به‌عنوان‌مثال بهترین کاغذ دیواری متناسب با مبلمان شلوغ، کاغذدیواری طرح ساده است. طرح شلوغ و یکسان روی مبلمان و دیوارها موجب خستگی چشم‌ها شده و برای بیننده جذاب نیست.

4. ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان؛ توجه به نورپردازی

یکی از عناصر مهم فضا که نقش مهمی در انتخاب و ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان دارد، نورپردازی است. نور طبیعی و مصنوعی تأثیری متفاوت بر رنگ کاغذدیواری و مبلمان دارند. به همین دلیل باید هنگام ست کردن مبلمان و کاغذ دیواری در طراحی داخلی خانه به چیدمان لامپ، آباژور، و لوستر توجه کرد.

نکات عملی ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان

نکات عملی ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان

همان‌طور که ست کردن فرش سنتی با دکوراسیون داخلی اهمیت دارد، تناسب بین کاغذ دیواری و مبلمان نیز مهم است. ایجاد هارمونی بین کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون مسکونی و مبلمان می‌تواند فضایی دلنشین و متناسب با کاربری آن خلق کند؛ اگر مبلمان دارای دسته‌های درهم یا اشکال هندسی باشد نباید از کاغذ دیواری گل‌دار یا هندسی استفاده کرد. استفاده از طرح کاغذ دیواری شبیه مبلمان نیز کاملاً اشتباه است؛ زیرا هر دو متریال جلوه خود را از دست می‌دهند.

ست ‌کردن کاغذ دیواری با سبک مبلمان

یکی از نکات مهم برای ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان، توجه به سبک مبلمان است. ست‌کردن انواع کاغذ دیواری با طرح‌های منحنی و پیچ‌خورده با کاغذدیواری مدرن و صاف اصلاً مناسب نیست. همچنین برای دکوراسیون کلاسیک با مبلمان استیل و تزیینات پرزرق‌وبرق نباید از کاغذ دیواری‌های مدرن یا هندسی استفاده کرد. برای مبلمان مدرن و خنثی می‌توان از کاغذدیواری‌های سه‌بعدی و طرح‌های دایره‌ای استفاده کرد.

ست ‌کردن کاغذ دیواری با انواع مبلمان

کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون مسکونی یکی از ایده‌های جذابی است که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد. ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان در زیبایی دکور داخلی و روح بخشیدن به فضا اهمیت زیادی دارد. هنگام ست‌ کردن مبلمان و کاغذ دیواری در طراحی داخلی خانه، باید نوع مبلمان را نیز در نظر گرفت. در ادامه کاغذ دیواری مناسب با انواع مبلمان را بررسی می‌کنیم.

ست ‌کردن کاغذ دیواری با انواع مبلمان

1. مبلمان ساده و روشن

برای مبلمان ساده بهتر است از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار استفاده شود. برای ایجاد جذابیت، تعادل و هارمونی بیشتر، رنگ کاغذدیواری را از رنگ‌های هم‌خانواده رنگ مبلمان انتخاب کنید. همچنین بهترین روش برای ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان روشن، استفاده از کاغذدیواری تیره است. بهتر است رنگ کوسن‌ها متناسب با رنگ کاغذدیواری باشد.

2. مبلمان طرح ‌دار

هنگام استفاده از کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون مسکونی، اگر مبلمان شما طرح‌دار باشد، استفاده از کاغذ دیواری با طرح شبیه مبل ایده خوبی است. البته دقت داشته باشید که ممکن است این ایده برای تمام افراد مناسب نباشد.

3. مبلمان قهوه ‌ای

استفاده از مبلمان قهوه‌ای طرف‌داران زیادی دارد. به دلیل آنکه قهوه‌ای از رنگ‌های خنثی است هنگام ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان قهوه‌ای می‌توان از طیف وسیعی از رنگ‌های دیگر استفاده کرد. رنگ‌های نسکافه‌ای، بژ، کرم و طلایی از این نمونه کاغذ دیواری‌ها هستند.

4. مبلمان سلطنتی

برای مبلمان سلطنتی کاغذ دیواری‌ های رنگ بنفش و طرح داماسک بسیار مناسب هستند. یکی از نماهای لوکس برای ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان سلطنتی زرشکی، استفاده از کاغذ دیواری طلایی است. کاغذ دیواری زمینه سبز روشن‌تر از پارچه مبل، برای مبلمان سلطنتی سبز و آبی بسیار مناسب است.

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان؛ مبلمان تیره

5. ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان؛ مبلمان تیره

یکی از ایده‌های ست کردن کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون مسکونی با مبلمان تیره، استفاده از کاغذدیواری روشن است. البته این ایده بسیار ساده و کلاسیک است. برای داشتن یک دکور خاص و شیک همراه با مبلمان تیره، بهتر است با رنگ‌ها و سایه‌های آن‌ها بازی کنید. استفاده از چندرنگ برای دیوارهای مختلف ایده جذابی است.

جمع‌بندی

کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون مسکونی نقش پررنگی دارد و با ورود طرح‌های متنوع و زیبا، این متریال اهمیت بیشتری پیدا کرده است. ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان، نقش زیادی در جان‌بخشی به فضا و آفرینش سرزندگی در محیط دارد. به همین دلیل لازم است هنگام نصب کاغذدیواری نوع، سبک و رنگ مبلمان را در نظر بگیریم. هنگام ست کردن مبلمان و کاغذ دیواری در طراحی داخلی خانه، باید مواردی مانند هماهنگی در جنس کاغذدیواری و سبک مبل، نورپردازی، تضاد رنگ و طرح مبلمان را در نظر گرفت.

توجه به نوع مبلمان اعم از ساده، طرح‌دار، تیره و سلطنتی و انتخاب کاغذ دیواری مناسب می‌تواند فضایی بسیار جذاب، لاکچری و سرشار از روح زندگی خلق کند. گروه طراحی داخلی آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی، سال‌ها تجربه موفق در طراحی داخلی ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی را دارد. ترکیب هنر، تجربه، خلاقیت و هوشمندی راز موفقیت گروه آرت دیزاین است. برای مشاوره در زمینه طراحی داخلی و کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu