بهترین سبک های دکوراسیون اداری

سبک های دکوراسیون اداری معمولاً بر اساس معیارهایی همچون نوع کاربری، متراژ فضای اداری و میزان بودجه انتخاب می‌شوند. به این دلیل که کارمندان ساعات زیادی از روز را در محیط‌های اداری می‌گذرانند برای بازدهی کار و بهره‌وری بیشتر به یک محیط مناسب، زیبا و ایده‌آل نیاز دارند؛ بنابراین جهت افزایش بازدهی کارمندان باید از بهترین انواع دکوراسیون اداری و مبلمان اداری استفاده شود. در این مقاله از حسام سلیمانی قصد داریم چند مورد از بهترین سبک‌ها در طراحی داخلی اداری را به شما عزیزان معرفی نماییم.

انواع دکوراسیون اداری

انواع دکوراسیون اداری

شاید بتوان گفت یکی از قابل‌توجه‌ترین فضاهایی که دکوراسیون در آن سبب جذب مخاطبان بیشتر به آن محیط می‎شود و تأثیرات روان‌شناختی زیادی بر روحیه افراد دارد فضاهای اداری است. سبک های دکوراسیون اداری در ادارات مختلف بسته به چند مورد مهم تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. به همین جهت از مهم‌ترین اموری که توسط طراحان دکوراسیون در این فضا انجام می‌شود شناخت محیط و روحیه افراد در آن محیط است.

دقت داشته باشید که نوع فضای اداری تأثیر زیادی بر انتخاب سبک دکوراسیون داخلی فضای اداری دارد. برای مثال یک شرکت خدماتی از سبکی ویژه برای جذب مخاطبان خود استفاده می‌کند، در مقابل ادارات پژوهشی نیز از سبک دکوراسیون متفاوتی برای جذب مخاطبان خود استفاده می‌کنند. در ادامه به بررسی برخی از سبک های دکوراسیون اداری پرداخته شده است.

1. سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از قدیمی‌ترین و البته باسابقه‌ترین سبک های دکوراسیون اداری است که همیشه موردتوجه طراحان بوده است. این سبک در سال‌های اخیر با تلفیق با سبک‌های دیگر خلاقیت‌های بی‌شماری به وجود آورده است که همواره برای اکثر افراد جذاب است. از همه مهم‌تر تلفیق و کاربرد این سبک با طرح مدرن است. برخی اوقات نیز آن را به‌صورت مجزا و کاملاً مستقل به نمایش می‌گذارند که استفاده از آن بستگی به ذوق و سلیقه طراح دارد.

همان‌طور که بیان شد سبک کلاسیک یکی از سبک های دکوراسیون اداری پرکاربرد است که از ویژگی‌های این سبک می‌توان به استفاده از تزیینات مجلل، کف پارکت با رنگ‌های تیره، مبلمان کلاسیک شیک به همراه کنده‌کاری روی چوب و رنگ‌های کرم و قهوه‌ای اشاره کرد. در واقع این سبک در طراحی دکوراسیون داخلی اداری بیشتر معرف حس قدرت و تجمل‌گرایی است. در این سبک از متریال شیشه و چوب استفاده می‌شود و طراحی‌های مجلل بر روی آن‌ها سبب ایجاد فضای بسیار شیک و جذاب می‌شود.

استفاده از این سبک در چیدمان داخلی در اغلب مواقع به علت ویژگی‌های ظاهری و متریال‌های مصرفی که دارد فضایی رسمی و مجلل ایجاد می‌کند. این سبک می‌تواند در تمامی محیط‌های اداری کارایی داشته باشد. در سال‌های اخیر استفاده از این سبک در فضای مدرن تضادهای بسیار زیبایی ایجاد کرده است. در بخش نورپردازی این سبک نیز اغلب از لوسترهای تجملاتی، آباژورها، نورهای مخفی و هالوژن‌هایی با نور گرم استفاده می‌شود.

جذاب ترین سبک های دکوراسیون اداری؛ سبک مدرن

2. جذاب ترین سبک های دکوراسیون اداری؛ سبک مدرن

سبک مدرن که همچنان پیشتاز در طراحی انواع دکوراسیون اداری است، در طراحی داخلی اداری ایجاد انگیزه و قدرت می‌کند. در حقیقت سبک مدرن با سایر طرح‌ها قابل تلفیق بوده و دارای زیر شاخه‌های متعددی است. در مبلمان مدرن به سبب ایجاد فضایی شفاف و دلبازتر از طیف رنگی سفید و طوسی بیشتر استفاده می‌شود. سبک مدرن که یکی از جذاب‌ترین سبک های دکوراسیون اداری است دارای فضایی ساده‌تر و اکسسوری‌های مفهومی‌تری نسبت به استفاده از آثار هنری معروف در سبک کلاسیک است.

همچنین در بخشی از دیزاین اداری مدرن از گل‌وگیاه استفاده می‌شود که باعث ایجاد فضای سبز و محیطی بانشاط در بین کارمندان خواهد شد. تلفیق سبک مدرن با کلاسیک طرف‌داران زیادی را در مقوله طراحی داخلی دارد و امروزه در بیشتر رستوران‌ها، فضاهای اداری و دکوراسیون هتل شاهد استفاده از آن هستیم.

3. سبک های دکوراسیون اداری؛ سبک مینیمالیسم

مینیمال واژه‌ای لاتین است که معنی آن حداقل است. همان‌طور که از معنی آن پیدا است در سبک‌شناسی آن از حداقل‌ها در طراحی داخلی استفاده می‌شود. در این نوع از انواع دکوراسیون اداری تلاش بر این است که از تمرکز کارمندان در انجام امور کاسته نشود؛ به همین علت با ایجاد فضای شلوغ در محیط اداری مخالف است. سبک مینیمال در دکوراسیون اداری از تجملات و پیچ‌وتاب‌های خاص دوری می‌کند. در واقع به همین دلیل می‌توانیم آن را یکی از بهترین متدها در طراحی دکوراسیون داخلی اداری معرفی نماییم. در حقیقت بسیاری بر این اعتقاد هستند که این فضا می‌تواند در ایجاد خلاقیت در کارمندان تأثیر مثبتی داشته باشد.

4. سبک اسلامی

سبک اسلامی برخلاف نام آن که انتظار می‌رود تنها در کشورهای اسلامی از آن استفاده شود از جمله سبک های دکوراسیون اداری مطرح در تمام دنیا است. در واقع از این سبک هم در معماری داخلی و هم در معماری ساختمان شرکت‌ها استفاده می‌شود که جلوه ویژه‌ای به محیط کار می‌بخشد. در این نوع از انواع دکوراسیون اداری از طرح‌های رایج در معماری اسلامی همچون طاق و رواق‌ها و رنگ‌هایی مثل فیروزه‌ای و زرد با طرح‌های اسلیمی و… استفاده می‌شود. شایان‌ذکر است که تلفیق این سبک در فضای مدرن امروزی بسیار چشم‌نواز و خاص بوده و تا حدودی معرف زیبایی‌های معماری اسلامی است.

سبک نئو کلاسیک سبکی جدید در سبک های دکوراسیون اداری

5. سبک نئو کلاسیک سبکی جدید در سبک های دکوراسیون اداری

سبک نئوکلاسیک سبکی جدید از سببک های دکوراسیون اداری است که از زیر مجموعه‌های سبک کلاسیک محسوب می‌شود. تنها تفاوت این سبک با سبک کلاسیک این است که استفاده از تکنولوژی و محصولات صنعتی شده در آن مشهود است. در واقع در این سبک ابزارها بسیار ساده و از طرح‌ها و ابزارهای شلوغ در این سبک پرهیز شده است. اکثر فضاهایی که افراد امروزه به‌اشتباه از آن با عنوان کلاسیک نام می‌برند در واقع همان سبک نئوکلاسیک است.

6. سبک معاصر

یکی دیگر از سبک‌های بسیار رایج در انواع دکوراسیون اداری، سبک معاصر است. این سبک از زیر مجموعه‌های مدرنیسم به شمار می‌آید. بهره‌گیری از پلان آزاد، استفاده از پالت رنگ‌های مختلف، به‌کارگیری حجم‌های هندسی و نیز ایجاد کنتراست در تمامی المان‌های فضا را می‌توان از جمله مشخصات سبک معاصر بر شمرد.

این سبک از سبک های دکوراسیون اداری مربوط به زمان حال است و در آن از طرح‌هایی با مواد و متریال‌های موجود در زمان حال استفاده می‌شود. اغلب دفاتر کار امروزی از این سبک تبعیت می‌کنند. همچنین در کشور ما بیشتر تولیدکنندگان مبلمان اداری بر اساس این سبک‌دست به طراحی و اجرای تمامی لوازم و محصولات موردنیاز در دفاتر کار اداری می‌زنند.

7. بهترین سبک های دکوراسیون اداری؛ سبک صنعتی

یکی از پرطرف‌دارترین انواع سبک های دکوراسیون اداری استفاده از سبک صنعتی در دکوراسیون اداری است. در این نوع از انواع دکوراسیون اداری شاهد خلق ایده‌های نوآورانه، جذاب، کاربردی و منحصربه‎فرد هستیم. ویژگی‌های متمایزکننده این نوع از سبک‌های اداری موجب افزایش جلب‌توجه مخاطبان و دستیابی به راندمان کاری بالای کارمندان خواهد شد.

جهت اجرای سبک صنعتی در دکوراسیون اداری توجه به برنامه‌ریزی‌های دقیق بسیار مهم و ضروری است. همچنین آشکار بودن تجهیزات به‌کاررفته در سقف بنا یکی از خصوصیات بارز و منحصربه‌فرد در این نوع از دکوراسیون‌های اداری است. این نوع از دکوراسیون‌ها از رنگ‌بندی‌های تیره برخوردار هستند و نورپردازی در این دکوراسیون‌ها نیز به‌صورت صنعتی بوده است.

بهترین سبک های دکوراسیون اداری

جمع‌بندی

توجه داشته باشید که ترکیب انواع دکوراسیون اداری مختلف همیشه گزینه‌ای جذاب در طراحی دکوراسیون اداری به‌حساب می‌آید. البته باید گفت که این امر نیاز به مهارت بالای طراح دارد تا ظرافت‌های هر سبک را به‌درستی در کنار هم قرار دهد. درصورتی‌که مهارت کافی در این کار وجود نداشته باشد به هم‌ریختگی و بی‌نظمی در انواع سبک های دکوراسیون اداری به وجود خواهد آمد.

در حقیقت فضاهایی که از ترکیب سبک‌های مختلف ایجاد می‌شوند می‌توانند قابلیت‌ها و گزینه‌های بیشتری به شما بدهند. همچنین می‌توانید بهترین اِلمان‌ها را از هر سبک و باتوجه‌به نیازتان انتخاب کنید و آن‌ها را بادقت با هم ترکیب نمایید. انجام دقیق و درست این کار نتیجه‌ای حیرت‌انگیز برای شما خواهد داشت. برای آشنایی با بهترین سبک‌ها در طراحی داخلی اداری و دیدن نمونه کارهای ما می‌توانید به وب‌سایت ما در گروه معماری آرت دیزاین مراجعه نمایید و با کارشناسان ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu