طراحی داخلی اداری؛ طراحی به سبک مینیمال در دکوراسیون اداری

سبک مینیمال در دکوراسیون اداری در بین مردم طرف‌داران زیادی دارد. امروزه افراد مینیمالیسم را در زمینه‌های مختلف زندگی ترجیح می‌دهند و به آن عمل می‌کنند. برخی دوست دارند یک زندگی با حداقل هزینه داشته باشند، برخی دوست دارند لباس‌های ساده بپوشند و برخی ترجیح می‌دهند محیط اطراف خود را عاری از هرگونه بی‌نظمی و به سبک مینیمال طراحی کنند.

طراحی داخلی اداری به سبک مینیمال علاوه بر زیبایی و سادگی، فواید زیادی دارد و استفاده از آن در محیط اداری می‌تواند مزیت‌های فراوانی داشته باشد. زیبایی دکوراسیون اداری با سبک مینیمال باعث شده است که در طراحی بیشتر فضاهای داخلی اداری تجاری و…از این سبک استفاده شود. اگر قصد طراحی یا تغییر دکوراسیون محیط اداری محل کار خود را دارید، با این مقاله از سری مقالات حسام سلیمانی همراه باشید تا شما را با سبک مینیمال در دکوراسیون اداری را آشنا کنیم.

طراحی داخلی اداری؛ طراحی به سبک مینیمال در دکوراسیون اداری

مزیت طراحی داخلی اداری به سبک مینیمال

زیبایی محل کار یک عامل کلیدی در ایجاد انگیزه در کارمندان و ایجاد یک فضای زیبا برای کار است. سبک مینیمال در دکوراسیون اداری عامل اصلی بهره‌وری در نظر گرفته می‌شود. سبک مینیمال در طراحی داخلی به معنای کمینه‌گرایی و سادگی است. در این شیوه طراحی سعی بر این است که تا جای ممکن از شلوغی و هرج‌ومرج جلوگیری و از وسایل کمتری استفاده شود. تحقیقات نشان می‌دهند که دکوراسیون مینیمال محیط کار می‌تواند در بهبود خلاقیت در کارکنان و ازبین‌بردن موانع ذهنی مفید باشد.

علاوه بر این، یک محیط اداری به سبک مینیمال به هزینه کمتری برای دکوراسیون نیاز دارد. نکته دیگری که در سبک مینیمال در دکوراسیون اداری وجود دارد، این است که این سبک به حداقل فضا نیاز دارد؛ بنابراین امکان استفاده از حداقل فضا با حداکثر کاربرد وجود دارد.  دکوراسیون مینیمال یک دکوراسیون ارزان است که می‌توان از آن برای شرکت‌های تازه‌تأسیس استفاده کرد. با درنظرگرفتن مزیت‌های بی‌شماری که طراحی داخلی اداری به سبک مینیمال دارد، در ادامه به عناصر اولیه سبک مینیمال  در طراحی اداری می‌پردازیم.

طراحی داخلی اداری به سبک مینیمال؛ کاربرد سبک مینیمال در دکوراسیون اداری

سبک مینیمال در دکوراسیون اداری

در طراحی داخلی اداری به سبک مینیمال، بایدها و نبایدهایی وجود دارد. در ادامه به نکاتی برای سبک مینیمال در طراحی داخلی اداری می‌پردازیم:

1. انتخاب مکان

اگر هنوز محل دفتر کار خود را مشخص نکرده‌اید، جایی ترجیحاً مکانی جادار و دارای نور فراوان را انتخاب کنید. اندازه‌گیری‌های فضا را یادداشت کنید. این یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی اولیه اتاق اداری است که اکثر افراد آن را فراموش می‌کنند. اندازه‌گیری دقیق به شما کمک می‌کند تا از مبلمان و وسایلی که با اندازه محیط شما مطابقت دارند در سبک مینیمال در دکوراسیون اداری استفاده کنید.

2. سبک مینیمال در دکوراسیون اداری؛ انتخاب رنگ

هنگام انتخاب رنگ برای فضای اداری، گزینه‌های زیادی وجود دارد؛ اگر دفتر کار شما از اتاق‌های مختلفی تشکیل شده است، سعی کنید نظر کارمندان خود را اولویت قرار دهید. شخصی‌سازی می‌تواند بزرگ‌ترین محرک در محل کار باشد. البته لازم به ذکر است برای طراحی داخلی اداری به سبک مینیمال نمی‌توانید از هر رنگی استفاده کنید. برای طراح دفتر کار، رنگ‌های خاصی وجود دارند که فضای مینیمالیستی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

انتخاب رنگ‌های سفید، سیاه، خاکستری، بژ و رنگ‌های خنثی که آرامش‌بخش هستند می‌توانند در طراحی سبک مینیمال در دکوراسیون اداری مورداستفاده قرار بگیرند. این رنگ‌ها با ایجاد حس امنیت و آرامش، در کارمندان احساس راحتی ایجاد می‌کنند. می‌توانید برای ازبین‌بردن یکنواختی رنگ‌های خنثی، از یک الی دورنگ روشن و ملیح مکمل استفاده کنید.

انتخاب متریال در طراحی داخلی اداری به سبک مینیمال

3. انتخاب متریال در طراحی داخلی اداری به سبک مینیمال

به همان اندازه که هزینه، طراحی و ظاهر مبلمان در سبک مینیمال در دکوراسیون اداری اهمیت دارد، متریال نیز نقش مهمی دارد؛ اگر می‌خواهید حس طبیعی و مینیمالیست در فضای کار ایجاد کنید، از مبلمان چوبی استفاده کنید. سعی کنید از وسایل چوبی که دارای تزیینات و کنده‌کاری‌های زیادی هستند، استفاده نکنید. علی‌رغم طبیعی بودن، مبلمان چوبی در ایجاد تناسب بر رنگ‌های سفید و خنثی ایده‌ای عالی است.

استفاده از وسایل فلزی با طراحی‌های ساده و شیشه نیز می‌تواند در سبک مینیمال در دکوراسیون اداری مورداستفاده قرار بگیرند؛ برای مثال استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای برای تقسیم‌بندی فضا می‌تواند در ایجاد سبک مینیمال و تعامل بهتر بین کارمندان مؤثر باشد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله پارتیشن بندی اداری؛ 4 تاثیر پارتیشن اداری در طراحی دکوراسیون اداری را مطالعه کنید.

4. انتخاب میز

میز کار یکی از مهم‌ترین اجزای سبک مینیمال در دکوراسیون اداری است. برای طراحی داخلی اداری به سبک مینیمال نیازی نیست به سراغ میزهای بزرگ بروید. یک میز ساده با اندازه متوسط می‌تواند یک گزینه عالی باشد. روی میزها را مرتب و خلوت نگه دارید و حتی‌الامکان از باکس‌های ساده یا کشوهای میز برای دسته‌بندی اوراق استفاده کنید. سعی کنید از میزهای کوچک که فضای کمتری اشغال می‌کنند استفاده کنید. یک میز محکم با فضای کافی و رنگ متناسب با محیط انتخاب کنید.

طراحی داخلی اداری به سبک مینیمال؛ انتخاب میز و صندلی مناسب

5. انتخاب صندلی در طراحی دکوراسیون داخلی اداری

در هنگام انتخاب صندلی برای سبک مینیمال در دکوراسیون اداری، به کم راضی نباشید. صندلی‌هایی قابل‌تنظیم با پشتیبانی خوب از تمام جهات انتخاب کنید؛ اگر صندلی‌های بی‌کیفیت استفاده کنید، احتمال ابتلا به مشکلات کمر و اختلالات مربوط به وضعیت بدن مانند سردرد، خستگی، گردن درد و… را هم برای خود و هم کارمندان افزایش می‌دهید. سعی کنید از صندلی‌های ارگونومیک با طراحی‌های ساده و رنگ مناسب بهره بگیرید. این صندلی‌ها حمایت موردنیاز بدن را فراهم می‌کنند و ذهن کارمندان را فعال نگه می‌دارند. در طراحی دکوراسیون داخلی اداری صندلی‌هایی انتخاب کنید که با طراحی مینیمالیستی دفتر کار متناسب باشد؛ برای مثال می‌توانید از صندلی‌هایی با پایه‌های استیل و روکش چرم ساده استفاده کنید.

6. نورپردازی مناسب

هرچه طراحی مینیمالیستی دفتر کار شما روشن‌تر باشد، تمیزتر و آرامش‌بخش‌تر به نظر می‌رسد. در سبک مینیمال در دکوراسیون اداری هیچ‌چیز نمی‌تواند با نور طبیعی قابل‌مقایسه باشد. سعی کنید تا جای ممکن به نور طبیعی اجازه ورود بدهید. نور طبیعی در سبک مینیمال در دکوراسیون اداری، طراوت و تازگی را به همراه می‌آورد.

 می‌توانید برای نورپردازی طراحی داخلی اداری به سبک مینیمال از نورهای مخفی با چراغ‌های سقفی توکار استفاده کنید. اگر به دنبال استفاده از آباژور هستید، از نمونه‌های ساده و مینیمال استفاده کنید. میزان نور در فضا را به‌گونه‌ای طراحی کنید که راحتی و آسایش کارمندان را به همراه داشته باشد.

سبک مینیمال در دکوراسیون اداری؛ مبلمان

7. سبک مینیمال در دکوراسیون اداری؛ مبلمان

اگر از مبلمان در سبک مینیمال در دکوراسیون اداری استفاده می‌کنید، سعی کنید تناسب را در رنگ، فرم و چیدمان رعایت کنید. مبلمان اداری باید علاوه بر فرم و شکل متناسب از استانداردهای کافی برخوردار باشند. بهتر است از مبلمانی با رنگ‌های روشن و خنثی و بدون هیچ‌گونه تزیینات اضافی استفاده کنید. تناسب بین رنگ و مدل مبلمان برای ایجاد یکپارچگی و زیبایی دکوراسیون اداری با سبک مینیمال بسیار مهم است.

8. انتخاب گیاه؛ اکسسوری مناسب برای هر سبک

استفاده از گیاهان در سبک مینیمال در دکوراسیون اداری می‌تواند انرژی مثبتی در فضا ایجاد کند. برای اینکه فضایی مینیمال ایجاد کنید، می‌توانید از چندین گیاه آپارتمانی که فرم مینیمال دارند در بخش‌هایی از فضای اداری استفاده کنید. این کار باعث ایجاد انرژی و انگیزه برای کارمندان خواهد شد. بهتر از گیاهان مقاوم در گلدان‌هایی با طرح‌های ساده استفاده کنید. در انتخاب رنگ گلدان‌ها نیز به تناسب رنگ با فضا دقت کنید.

 انتخاب گیاه؛ اکسسوری مناسب برای هر سبک

چرا سبک مینیمال در دکوراسیون اداری را انتخاب کنیم؟

محیط کار تمیز و مرتب بسیار زیبا و برای آرامش ذهن کارمندان بسیار مفید است. یک محیط اداری نامرتب و به‌هم‌ریخته تنها باعث هرج‌ومرج بیشتر می‌شود. محیط‌های اداری با طراحی مینیمال به‌خوبی سازماندهی شده‌اند و به افزایش تعامل و بهره‌وری کارمندان کمک می‌کند؛ اگر کارکنان در محیطی تمیز و عاری از به‌هم‌ریختگی و آشفتگی کار کنند متمرکز و کارآمدتر خواهند بود.

جمع‌بندی

سبک مینیمال در دکوراسیون اداری می‌تواند بر روحیه، انگیزه و انرژی کارمندان اثرات مثبتی داشته باشد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که مدیران و کارفرمایان در طراحی محل کار کارمندان باید در نظر بگیرند، ایجاد فضایی با دکوراسیون زیبا و جذاب است. طراحی داخلی اداری به سبک مینیمال می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای مدیران باشد. علاوه بر زیبایی دکوراسیون اداری با سبک مینیمال، این سبک بسیار مقرون‌به‌صرفه است و اجرای آن نیازی به انجام هزینه‌های اضافی و تغییرات زیاد ندارد.

 برای اجرای انواع سبک‌ها در طراحی داخلی فضاهای تجاری، اداری، مسکونی و…. کمک گرفتن از گروه معماری باسابقه و معتبر مهم است. گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی با سال‌ها تجربه، دانش به‌روز و مهارت بالا بهترین فضاهای داخلی را برای شما اجرا می‌کند. می‌توانید نمونه کارهای ما را در وب‌سایت مشاهده کنید.

صندلی مناسب برای دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال بایید چگونه باشد و چرا لازم است اینگونه انتخاب کنیم؟

صندلی‌هایی قابل‌تنظیم با پشتیبانی خوب از تمام جهات انتخاب کنید؛ اگر صندلی‌های بی‌کیفیت استفاده کنید، احتمال ابتلا به مشکلات کمر و اختلالات مربوط به وضعیت بدن مانند سردرد، خستگی، گردن درد و… را هم برای خود و هم کارمندان افزایش می‌دهید.

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال از چه رنگ‌هایی استفاده می‌شود؟

انتخاب رنگ‌های سفید، سیاه، خاکستری، بژ و رنگ‌های خنثی که آرامش‌بخش هستند می‌توانند در طراحی سبک مینیمال در دکوراسیون اداری مورداستفاده قرار بگیرند. این رنگ‌ها با ایجاد حس امنیت و آرامش، در کارمندان احساس راحتی ایجاد می‌کنند. می‌توانید برای ازبین‌بردن یکنواختی رنگ‌های خنثی، از یک الی دورنگ روشن و ملیح مکمل استفاده کنید.

مبلمان اداری در طراحی دکوراسیون داخلی باید به چه صورت باشد؟

مبلمان اداری باید علاوه بر فرم و شکل متناسب از استانداردهای کافی برخوردار باشند. بهتر است از مبلمانی با رنگ‌های روشن و خنثی و بدون هیچ‌گونه تزیینات اضافی استفاده کنید.

آیا می‌توان در فضای اداری با سبک دکوراسیون داخلی مینیمال از گیاهان استفاده کرد؟

برای اینکه فضایی مینیمال ایجاد کنید، می‌توانید از چندین گیاه آپارتمانی که فرم مینیمال دارند در بخش‌هایی از فضای اداری استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu