راهنمای جامع دکوراسیون داخلی آپارتمان + ایجاد فضای گرم و دلنشین

دکوراسیون داخلی آپارتمان یکی دیگر از بخش‌های مهم منزل است که در طراحی آن باید هوشمندانه و مطابق با نیاز و سلیقه ساکنان منزل اجرا شود. سبک های مناسب در طراحی داخلی آپارتمان تنوع زیادی دارند و انتخاب نوع طراحی و دکوراسیون داخلی به عوامل مختلفی بستگی دارد. موقعیت جغرافیایی، هزینه، علائق و روحیات ساکنان منزل و وسعت فضا همگی بر انتخاب نوع سبک دکوراسیون داخلی آپارتمان تأثیر می‌گذارند.

هدف از طراحی دکوراسیون منزل ایجاد فضایی گرم و دلنشین است تا ساکنان خانه آرامش همراه با شادمانی را تجربه کنند. به همین دلیل ایجاد فضای گرم در طراحی آپارتمان همراه با زیبایی و تناسب از مهم‌ترین اهداف طراحان داخلی آپارتمان است. گروه طراحی داخلی آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی با سال‌ها تجربه موفق در طراحی داخلی شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کند.

دکوراسیون داخلی آپارتمان

یکی از نمادهای ویژگی‌های شخصیتی و روحیات هر فرد، دکوراسیون داخلی آپارتمان است. سبک دکوراسیون، چیدمان و وسایل به‌کاررفته در آپارتمان می‌توانند علائق و سلیقه ساکنان منزل را نشان دهند. برای ایجاد فضایی گرم در طراحی آپارتمان باید نظر ساکنین در اولویت قرار گیرد؛ زیرا افراد مختلف دارای سلیقه‌های متفاوت هستند و تعریف هر فرد از فضای آرام‌بخش می‌تواند متفاوت باشد. ممکن است فردی در فضایی با سبک مینیمال احساس آرامش کند؛ ولی دیگری سبک روستیک را بپسندد.

انواع سبک در دکوراسیون داخلی آپارتمان

انواع سبک ‌های دکوراسیون داخلی آپارتمان

در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان سبک‌های مختلف و متنوعی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌ها و زیبایی‌های خاص خود را دارند. محیط‌زیست، موقعیت جغرافیایی، نوع بنا و سلیقه شخصی بر تعیین سبک دکوراسیون داخلی منزل تأثیر زیادی دارند. در ادامه محبوب‌ترین سبک های مناسب در طراحی داخلی آپارتمان و طراحی داخلی مسکونی را معرفی می‌کنیم.

1. سبک کلاسیک

اولین سبکی که در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان به آن می‌پردازیم سبک کلاسیک است. سبک کلاسیک به‌عنوان یکی از سبک های مناسب در طراحی داخلی آپارتمان سبکی آرام‌بخش، گرم و صمیمی است. سبک کلاسیک غالباً بر اساس سبک‌های قرون 18 و 19 اروپا پدیدآمده است. طرح کلاسیک طرحی ماندگار، همیشگی  و بدون زمان است. ویژگی اصلی سبک کلاسیک تمرکز بر تقارن است. به همین دلیل مبلمان و اشیا به‌صورت جفت و قرینه چیده می‌شوند.

2. سبک اشرافی فرانسوی

دومین سبک از سبک‌های دکوراسیون داخلی آپارتمان سبک اشرافی و مجلل فرانسوی است. سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی علاوه بر زیبایی و ظرافت منحصربه‌فرد خود، جلوه‌ای لوکس و اشرافی منش به فضای منزل شما می‌دهد. از مهم‌ترین ویژگی‌های سبک فرانسوی می‌توان به آینه‌های قدی، مبلمان اشرافی، دیوارهای گچ‌بری و حکاکی شده و پرده‌های ابریشمی لوکس اشاره کرد.

سبک مدرن در طراحی داخلی آپارتمان

3. دکوراسیون داخلی آپارتمان؛ سبک مدرن

یکی دیگر از سبک های مناسب در طراحی داخلی آپارتمان سبک مدرن است. در این سبک از دکوراسیون داخلی آپارتمان، برخلاف سبک‌های مجلل و پرطمطراق قدیمی از تجملات دست‌وپاگیر خبری نیست. در سبک مدرن سادگی، دوری از جزئیات، فضای ساده و خلوت اهمیت دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سبک مدرن، کاربردی‌بودن وسایل و استفاده از خطوط صاف و مستقیم است. سبک مدرن درعین‌حال تلاش می‌کند تا با ایجاد فضایی گرم در طراحی آپارتمان آرامش را به ساکنان خانه تقدیم کند. سبک مدرن از جمله محبوب‌ترین ترندهای دکوراسیون داخلی است.

4. سبک اسکاندیناوی

همانند سبک مدرن، در سبک اسکاندیناوی هم سادگی، کارایی و کاربردی‌بودن وسایل اهمیت زیادی دارد. البته سبک اسکاندیناوی در مقایسه با سبک مدرن ساده‌تر است و از جزئیات و تزیینات اضافی به‌شدت پرهیز می‌کند. وجود نقش‌های ارگانیک و خطوط منحنی و سینوسی از خصوصیات بارز دکوراسیون داخلی آپارتمان به سبک اسکاندیناوی است. رنگ‌های غالب در سبک اسکاندیناوی سفید، سیاه، خاکستری و آبی است. سبک اسکاندیناوی یکی از سبک های مناسب در طراحی داخلی آپارتمان است که محبوبیت زیادی دارد.

5. ایجاد فضای گرم در طراحی آپارتمان با سبک روستیک

یکی از سبک‌های جالب در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان سبک دلنشین و دوست‌داشتنی روستیک یا همان سبک روستایی است. سبک روستیک نوعی طراحی قدیمی، غیررسمی و طبیعی است که یادآور فضای گرم و دلنشین خانه‌های روستایی با گرمای بخاری‌هیزمی در زمستان است. سبک روستیک الهام گرفته از طراحی روستایی است و در دکوراسیون سبک روستیک لوازم دکوراسیون از جنس چوب و فلز هستند.

درحقیقت هدف سبک روستیک ایجاد فضایی آرام‌بخش و دلنشین با استفاده از عناصر طبیعی است. گره‌های چوب درختان و زنگ‌زدگی فلزات در دکوراسیون روستیک به‌چشم می‌خورد.  البته سبک روستیک شامل روستیک سنتی و روستیک مدرن است.

ایجاد فضای گرم در آپارتمان با سبک روستیک

6. سبک دوست داشتنی مینیمال

یکی دیگر از سبک های محبوب در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان، سبک جذاب و دوست‌داشتنی مینیمال است. در سبک مینیمال نیز همانند سبک مدرن و سبک اسکاندیناوی نظم بصری و کاربردی‌بودن وسایل حرف اول را می‌زند. سادگی دکوراسیون، فضای بسیار منظم، پوشش ساده دیوارها و فضای پرنور در سبک مینیمال اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر سبک مینیمال یکی دیگر از سبک های مناسب در طراحی داخلی آپارتمان است که بسیار استفاده می‌شود. رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و بژ از رنگ‌های پرکاربرد در سبک مینیمال هستند.

7. سبک نئوکلاسیک از سبک های مناسب در طراحی داخلی آپارتمان

در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان، سبک نئوکلاسیک است. البته سبک نئوکلاسیک ریشه در قرن 18 میلادی و سبک کلاسیک دارد. در سبک نئوکلاسیک هنرمندان به سمت تقارن، اعتدال و رنگ‌های معتدل و کم‌رنگ حرکت کردند. با این تغییر تزیینات ساده‌تر شده و خطوط عمودی و افقی در مرکز توجه بیشتری قرار گرفتند. بااین‌حال برخی ویژگی‌های سبک کلاسیک مانند قالب‌های گچ‌بری و آینه‌های باشکوه هنوز حفظ شده است.

سبک نئوکلاسیک در طراحی آپارتمان

8. سبک مونوکروم

یک سبک بسیار متفاوت در دکوراسیون داخلی آپارتمان سبک مونوکروم است. در این سبک از دکوراسیون داخلی، یک‌رنگ به‌عنوان رنگ غالب است که در کنار آن از تعداد کمی رنگ متضاد و متناسب استفاده می‌شود. سبک مونوکروم در دکوراسیون داخلی زیبایی بصری خاصی دارد و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن ایجاد انسجام و هماهنگی در فضا است. در سبک مونوکروم که یکی از سبک های مناسب در طراحی داخلی آپارتمان است هیچ‌گونه محدودیتی در انتخاب رنگ وجود ندارد. 

ایجاد فضای گرم در طراحی آپارتمان

خانه محلی امن برای تمام انسان‌ها است. همه ما بعد از یک روز خسته‌کننده و پرتنش برای رسیدن به خانه بی‌تابی می‌کنیم. خانه همان محل امنی است که با دیدنش تمام خستگی‌ها از فکر و روح و جسممان محو می‌شود؛ پس چه خوب است که دکوراسیون داخلی آپارتمان به‌گونه‌ای طراحی شود که حس گرما و صمیمیت را به ما القا کند. ایجاد فضای گرم در طراحی آپارتمان انگار که به خانه جان می‌بخشد و مانند مادری مهربان ما را به آغوش خود فرامی‌خواند.

در طراحی دکوراسیون داخلی ابتدا باید بر اساس علاقه و سلیقه ساکنان یکی از سبک های مناسب در طراحی داخلی آپارتمان را انتخاب و اجرا کرد. البته با استفاده از ایده‌هایی خاص و ساده می‌توان صمیمیت بیشتری هم به فضا افزود. در ادامه مطلب ایده‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توان گرما و صمیمیت را همنشین خانه کرد.

ایجاد فضای گرم در طراحی آپارتمان

1. شومینه

یکی از مواردی که در ایجاد فضای گرم در طراحی آپارتمان نقش دارد تعبیه یک شومینه است. وجود شومینه در دکوراسیون داخلی آپارتمان به‌قدری اهمیت دارد که خود به‌تنهایی می‌تواند به‌جای چند گزینه عمل کند. بهتر است شومینه به‌عنوان نقطه کانونی چیدمان دکوراسیون باشد و وسایل دیگر مانند مبلمان را تحت‌الشعاع خود قرار دهد؛ زیرا وجود شومینه نقش زیادی در صمیمی نشان‌دادن فضا دارد و با انواع سبک های مناسب در طراحی داخلی آپارتمان همخوانی دارد.

2. پالت گرم

به‌کارگیری یک پالت از رنگ‌های گرم تأثیر زیادی در ایجاد صمیمیت در فضا دارد. استفاده از رنگ‌های گرم مانند خردلی، قهوه‌ای و آجری می‌تواند نوعی حس گرما و دلنشینی را در فضا القا کند؛ اگر رنگ دیوارها سفید است بهتر است برخی وسایل دکوراسیون را به صورتی متناسب با سبک دکوراسیون، از رنگ‌های گرم استفاده کنید.

3. صندلی راکینگ

احتمالاً در کارتون‌های قدیمی خارجی، پدربزرگ‌ها را دیده‌اید که با پیپی در دهان روی صندلی گهواره‌ای یا راکینگ در حال استراحت بودند. بسیاری از مواقع افزودن یک وسیله، احساسی ناب و آرام‌بخش به فضا تزریق می‌کند. یک صندلی راکینگ می‌تواند چنین حسی به فضا منتقل کند بدون آنکه اختلالی در سبک دکوراسیون داخلی آپارتمان شما ایجاد شود.

قالیچه در دکوراسیون داخلی آپارتمان

4. قالیچه طرح‌دار

برای ایجاد یک فضای گرم در طراحی آپارتمان استفاده از یک قالیچه زیبای طرح‌دار ایده‌ای بسیار خوب است. استفاده‌نکردن از فرش یا قالیچه در دکوراسیون داخلی آپارتمان، فضا را بسیار سرد نشان می‌دهد. انتخاب نوع فرش برای ایجاد صمیمیت و گرما در فضا به سبک های مناسب در طراحی آپارتمان بستگی دارد. می‌توانید باتوجه‌به سبک خود از قالیچه‌های پشمی یا فرش‌های طرح‌دار استفاده کنید.

گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آن‌ها در دکوراسیون داخلی آپارتمان می‌توانید فضایی گرم، دلنشین و آرام‌بخش ایجاد کنید. این موارد عبارت‌اند از:

  • دیوارکوب چوبی
  • گیاهان آپارتمانی
  • دیوار آجری
  • کوسن‌های رنگی
  • پوف‌های بافتنی
  • مبلمان پارچه‌ای

استفاده از این ایده‌ها در دکوراسیون داخلی آپارتمان می‌تواند در ایجاد فضای گرم در طراحی آپارتمان نقش زیادی داشته باشد. طراحان داخلی می‌توانند این ایده‌ها را با سبک مناسبی که اجرا می‌کنند ترکیب کرده و آنچه را موردنظر مشتریان است اجرا کنند.

جمع‌بندی

دکوراسیون داخلی آپارتمان از بخش‌های مهمی است که در طراحی آن باید دقت کرد؛ زیرا همه ما بعد از یک روز تلاش و خستگی به جایی به نام خانه پناه می‌بریم. خانه‌ای سرشار از صمیمیت و فضای گرم می‌تواند جان و تن ما را از خستگی برهاند. سبک های مناسب در طراحی داخلی آپارتمان بسیار متنوع هستند و افراد باتوجه‌به علائق و روحیات خود آن‌ها را انتخاب می‌کنند. یکی از اهداف طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد فضای گرم در طراحی آپارتمان است. استفاده از ایده‌های متنوع و تلفیق آن با سبک‌های طراحی می‌تواند آرامش، گرما و صمیمیت را در فضا ایجاد کند.

گروه طراحی داخلی آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی باتکیه‌بر هنر و خلاقیت خود تلاش می‌کند محیطی زیبا، کاربردی و فضایی دلنشین برای مشتریان خود خلق کند. دیزاین‌های جذاب و متفاوت گروه آرت دیزاین و رضایت مشتریان همگی گواهی بر موفقیت منحصربه‌فرد بودن طراحان و اجراکنندگان آرت دیزاین است. با مراجعه به وب سایت حسام سلیمانی می توانید از نمونه کارهای ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu