ایده های تزیین میز ناهارخوری | روی میز ناهارخوری چی بگذاریم؟

میز ناهارخوری یکی از آیتم‌های مهم در دکوراسیون داخلی خانه است که در قسمتی از خانه قرار می‌گیرد که بسیار موردتوجه است. برای این که این قسمت مهم از خانه شما زیبا به نظر برسد باید با ایده های تزیین میز ناهارخوری آشنایی داشته باشید. وسایل دکوری زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از بین آن‌ها بهترین تزیین روی میز ناهارخوری را انتخاب کنید.

چیدمان میز ناهارخوری علاوه بر اینکه باعث می‌شود هنگام غذاخوردن حس خوبی پیدا کنید بر روی دکوراسیون خانه هم تأثیر بسیاری دارد. مهم‌ترین نکته در تزیین‌کردن میز ناهارخوری این است که نظم رعایت شود و میز را شلوغ نکنید. همچنین چیدمان میز در مناسبت‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه با این مقاله از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی همراه باشید تا با ایده های مختلف چیدمان ناهارخوری بیشتر آشنا شوید.

اهمیت تزیین میز ناهارخوری

اهمیت تزیین میز ناهارخوری

ناهارخوری بخش مهمی از خانه است که چه در فضاهای خصوصی و چه در مهمانی‌ها بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد. تزیین میز ناهارخوری باعث می‌شود تا هنگام صرف غذا احساس خوبی داشته باشیم. هارمونی چیدمان میز اگر زیبا باشد باعث می‌شود تا نسبت به غذایمان خوش‌بین شویم.

استفاده از ایده های تزیین میز ناهارخوری باعث می‌شود تا خانه و اتاق پذیرایی ما جلوه جذابی به خود بگیرد. همچنین باید در خرید خود میز هم دقت شود که با دکوراسیون خانه هماهنگی کافی را داشته باشد. راه و روش‌های مختلفی برای ایجاد بهترین تزیین روی میز ناهارخوری وجود دارد که می‌توانید باتوجه‌به سلیقه، امکانات و سبک خانه خود بهترین آیتم‌ها را انتخاب کنید.

ایده های تزیین میز ناهارخوری؛ انواع میز ناهارخوری

میزهای ناهارخوری مختلفی امروزه وجود دارد که برای تزیین باید به نوع آن هم دقت کرد تا بتوان بهترین تزیین روی میز ناهارخوری را داشت. ممکن است میز از جنس‌های مختلفی مانند چوب، سنگ، شیشه یا فلزات باشد که می‌توانند به شکل مستطیل، مربع یا دایره باشند. ایده های تزیین میز ناهارخوری بستگی به این موارد هم دارد. در ادامه یک نمونه از میزهای ناهارخوری جذاب که امروزه بسیار موردتوجه قرار گرفته است را معرفی می‌کنیم.

میز ناهارخوری نیمکت دار

میز ناهارخوری نیمکت دار

برخی ممکن است فکر کنند که میزهای نیمکت دار مناسب استفاده در خانه نیستند؛ ولی کاملاً در اشتباه‌اند. میزهایی با این سبک حس صمیمیت را با خود به خانه می‌آورند. ایده های تزیین روی میز ناهارخوری برای این سبک تنوع زیادی دارد. جنس میز ماهارخوری نیمکت دار اغلب از چوب است. این نوع میز به دلیل سادگی که دارد برای خانه‌های مینیمال گزینه بسیار خوبی است.

به دلیل استفاده از نیمکت به‌جای صندلی افراد نزدیک‌تر به هم می‌نشینند و باعث می‌شود صمیمیت در فضا بیشتر احساس شود. باید توجه داشت که این میز برای همه سبک‌های دکوراسیون داخلی مناسب نیست؛ برای مثال این نوع میز ناهارخوری برای  دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ مناسب نیست.

ایده های تزیین میز ناهارخوری

برای چیدمان میز ناهارخوری باید اصول و قواعدی را رعایت کرد تا خانه ما جذاب‌تر به نظر برسد. می‌توانید حتی با هزینه بسیار کمی فضای ناهارخوری خود را جذاب کنید. یکی از مهم‌ترین اصول در تزیین میز ناهارخوری تمیزی و خلوت بودن آن است. اگر میز ناهارخوری خود را با وسایل زیادی پر کنید دیگر فضایی مناسب برای غذاخوردن به‌حساب نمی‌آید. آشنایی با این ایده‌ها به شما کمک می‌کند تا بهترین تزیین روی میز ناهارخوری را داشته باشید. در ادامه با برخی از ایده‌ های تزیین میز ناهارخوری آشنا می‌شویم.

1. استفاده از شال مبل یا Runner

برای چیدمان میز ناهارخوری خود می‌توانید از رانر استفاده کنید. ست‌کردن رانر میز ناهارخوری با شال‌های مبل راحتی، می‌تواند تأثیر زیادی بر روی دکوراسیون کلی خانه داشته باشد. می‌توانید رانرها را از طول روی میز بیندازید و روی آن گلدان و شمع قرار دهید.

این مورد یکی از بهترین ایده های تزیین میز ناهارخوری برای خانه‌های مدرن و مینیمال است. همچنین امکان استفاده از رانرها به‌صورت عرضی هم وجود دارد. در این روش می‌توانید از اکسسوری‌های مختلف برای ایجاد تعادل در میز ناهارخوری استفاده کنید.

گلدان گزینه ای خوب برای بهترین تزیین روی میز ناهارخوری

2. گلدان گزینه ای خوب برای بهترین تزیین روی میز ناهارخوری

استفاده از گل‌وگیاه در دکوراسیون خانه باعث می‌شود تا حس زنده‌بودن و زندگی در خانه جاری شود. استفاده از گلدان و گل‌های زیبا بر روی میز ناهارخوری از زمختی و سفتی میز می‌کاهد. از تلفیق یک گلدان خاص با گل‌های زیبا و باطراوت اصلاً دریغ نکنید. می‌توانید با استفاده از گلدان سبز و چند شاخه ساده میز ناهارخوری خود را زیبا کنید.

افرادی که دچار حساسیت‌های فصلی هم هستند می‌توانند از گیاهان مصنوعی زیبا برای تزیین میز ناهارخوری خود استفاده کنند. همچنین امروزه گلدان‌های فانتزی بسیار گسترش پیدا کرده‌اند که می‌توانید به‌صورت خالی از آن‌ها استفاده کنید. بهترین مکان برای قراردادن گلدان در مرکز میز ناهارخوری است.  

3. استفاده از شمع

یکی دیگر از ایده های تزیین میز ناهارخوری استفاده از شمع است. از شمع‌ها در طراحی داخلی مسکونی استفاده زیادی می‌شود. شمع‌ها کمک می‌کنند تا فضایی رمانتیک در خانه خود به وجود بیاورید و حس خوبی به افراد منتقل می‌کنند. اگر از شمع‌هایی با مدل جذاب استفاده کنید این حس چندین برابر می‌شود. امروزه انواع مختلفی از شمع‌ها و جاشمعی‌ها موجود است که می‌توانید باتوجه‌به سلیقه خود و سبک دکوراسیون خانه بهترین گزینه را انتخاب کنید.

شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید بهترین تزیین روی میز ناهارخوری که تا کنون دیده‌اید را داشته باشید.علاوه بر شمع شما می‌توانید از فانوس‌های تزیینی هم استفاده کنید که یک فضای آنتیک و سنتی به میز ناهارخوری شما می‌دهد.

ایده های تزیین میز ناهارخوری؛ تزئین به وسیله ظروف تزئینی

4. ایده های تزیین میز ناهارخوری؛ تزئین به وسیله ظروف تزئینی

استفاده از بشقاب و لیوان‌های جذاب یکی از کلاسیک‌ترین ایده های تزیین میز ناهارخوری است. می‌توانید از لیوان‌های با طرح خاص برای چیدمان میز نهار خوری خود استفاده بکنید. در انتخاب بشقاب باید این نکته را در نظر داشته باشید که از بشقاب‌های با طرح شلوغ استفاده نکنید. استفاده از قاشق و چنگال‌های شیک و ساده در کنار بشقاب‌ها هم یکی از بهترین ایده های تزیین میز ناهارخوری است. البته در استفاده از این روش باید ظروف را به شکل مرتب و یکدست بچینید تا بتوانید بهترین تزیین روی میز ناهارخوری را داشته باشید.

علاوه بر موارد ذکر شده می‌توانید از ظروف تزیینی با جنس‌های مختلفی مانند کریستال، چوبی، مسی و نقره‌ای استفاده کنید. هر کدام از این متریال‌ها حس متفاوتی را به افراد القا می‌کنند. کاسه‌های مسی یا جام‌های نقره‌ای گزینه‌هایی بسیار متداول هستند. البته باید به سبک دکوراسیون خانه خود دقت کنید؛ برای مثال در خانه‌های با سبک مینیمال، ظروف چوبی و کریستالی گزینه بهتری هستند.

یکی دیگر از مواردی که امروزه در چیدمان میز ناهارخوری مورداستفاده قرار می‌گیرد سینی‌های اردوخوری هستند که یکی از بهترین ایده های تزیین میز ناهارخوری به‌حساب می‌آید. می‌توانید درون سینی خوری را با تنقلات جذاب پر کنید، در عین این که میزتان نامنظم و شلوغ به نظر نمی‌رسد.

5. لامپ های آویز بالای سر میز ناهارخوری

برای زیباسازی فضای ناهارخوری خود حتماً نیاز نیست چیزی را روی میز ناهارخوری قرار دهید. می‌توانید در بالای میز ناهارخوری خود به‌صورت ردیفی از لامپ‌های آویز جذاب استفاده کنید. لامپ‌ها می‌توانند انعکاس بسیار خوبی بر روی میزهای چوبی ایجاد کنند. تنوع زیادی در لامپ‌های آویز وجود دارد که می‌توانید باتوجه‌به سبک دکوراسیون خانه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

6. ایده های تزیین میز ناهارخوری؛ سینی مرکزی

یکی دیگر از ایده های تزیین میز ناهارخوری استفاده از سینی‌های جذاب در مرکز میز ناهارخوری است. امروزه برای تزیین میزهای پذیرایی و ناهارخوری خود از سینی‌هایی با جنس و مدل خاص استفاده می‌کنند. درون سینی را می‌توان با گلدان‌های کوچک و شمع‌های مدرن و جذاب پر کرد. سینی گرد حصیری یکی از گزینه هایی هست که چیدمان میز ناهارخوری شما را خاص و زیبا می‌کند. استفاده از ساقه‌های خشک شده ساده درون آن و یا حلزون‌های جذاب یک فضای ساده و ارگانیک به خانه شما می‌بخشد.

بهترین تزیین روی میز ناهارخوری برای مناسبت‌ های خاص

بهترین تزیین روی میز ناهارخوری برای مناسبت‌ های خاص

یکی از نکاتی که در چیدمان میز ناهارخوری مهم است انتخاب آیتم‌ها و اکسسوری‌ها را باتوجه‌به موقعیت است. در مهمانی به‌هیچ‌وجه میز ناهارخوری خود را شلوغ نکنید.  توجه به رنگ و انتخاب تم در این مواقع اهمیت زیادی دارد. برای مثال در هنگام جشن‌ها بهتر است از رنگ‌های شاد استفاده کرد یا در مهمانی‌هایی که در ماه‌های پاییزی برگزار می‌شود کاربرد رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی را دست‌کم نگیرید.

برای اینکه بهترین تزیین روی میز ناهارخوری را داشته باشید در ابتدا باید سبک مهمانی را مشخص کنید که رسمی یا خودمانی است. یکی از بهترین ایده های تزیین میز ناهارخوری در مهمانی‌های رسمی استفاده از بشقاب، قاشق و چنگال‌های ست و پیروی از سبک کلاسیک است. همچنین استفاده از رانرها نظم خاص و زیبایی به میز ناهارخوری شما می‌دهد.

جمع‌بندی

ناهارخوری بخش مهمی از خانه است که توجه‌های زیادی را به خودش جلب می‌کند. به همین دلیل است که چیدمان میز ناهارخوری دارای اهمیت می‌شود. ایده های تزیین میز ناهارخوری بسیار متنوع هستند که می‌توانید باتوجه‌به سلیقه خود و سبک دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید که از کدام یک می‌خواهید استفاده کنید. برای اینکه بتوانید بهترین تزیین روی میز ناهارخوری را داشته باشید باید سادگی و نظم را در چیدمان رعایت کنید؛ اگر میز ناهارخوری شما منظم نباشد علاوه بر اینکه هنگام غذاخوردن حس خوبی ندارید کل دکوراسیون داخلی شما هم زیر سؤال می‌رود.

استفاده از قاشق و چنگال‌های نقره برای کدام سبک دکوراسیون داخلی مناسب است؟

برای خانه‌های با سبک کلاسیک مناسب است.

بهترین مکان قرارگیری گلدان در میزهای مستطیلی کجا است؟

بهترین مکان نقطه مرکزی میز است.

در خانه‌های مینیمال بهتر است از چه جنس وسایل و ظروف تزیینی استفاده کرد؟

بهترین انتخاب ظروف و وسایل چوبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu