هر آنچه که باید درباره سبک جپندی در دکوراسیون داخلی بدانید!

آشنایی با سبک جپندی در دکوراسیون داخلی که سبکی نوظهور است مزیت‌های بسیار زیادی دارد. یکی از ویژگی های دکوراسیون داخلی جپندی این است که باتوجه‌به سبک و سیاق زندگی امروز بنا نهاده شده است و می‌توان روی آن به‌عنوان یک طرح جذاب و امروزی حساب کرد.

این سبک نوظهور و زیبا که ترکیبی از سبک اسکاندیناوی و سبک ژاپنی است یکی از خاص‌ترین و درعین‌حال زیباترین سبک‌هایی است که امروزه اغلب افراد تمایل به استفاده از آن دارند. ایجاد فضای داخلی گرم و صمیمی با سبک جپندی موجب می‌شود که همه از آرامش و زیبایی خانه شما تعریف کنند. در ادامه این مقاله از وب‌سایت حسام سلیمانی توضیحات کاملی درباره این سبک می‌خوانید که  به شما در اجرایی‌کردن سبک جپندی کمک زیادی می‌کند.

سبک جپندی در دکوراسیون داخلی چیست؟

سبک جپندی در دکوراسیون داخلی چیست؟

سبک جپندی در دکوراسیون داخلی یک سبک بسیار مدرن برای دیزاین داخلی خانه است که سادگی و اهمیت قراردادن آرامش و راحتی کاربران در آن اولویت اصلی است. زندگی در یک فضای زیبا و آرام سبب نشاط روحی هر فردی می‌شود. به همین دلیل تجربه کاربری در دکوراسیون داخلی اهمیت بسیار زیادی داشته و می‌تواند بخش اعظمی از تأثیرات روحی افراد را تشکیل دهد.

فرامو نکنید یکی از اصلی‌ترین ویژگی های دکوراسیون داخلی جپندی توجه به‌سادگی و راحتی برای ایجاد احساس آرامش و به اوج رساندن راحتی در خانه است. همان‌طور که از نام لاتین این سبک مشخص است اصطلاح جپندی ترکیبی از دوکلمه ژاپنی و اسکاندیناوی است. ژاپنی‌ها علاقه بسیار زیادی به دکوراسیون‌های مدرن راحت اما زیبا دارند. خانه‌های ژاپنی اصولاً بیشترین میزان آرامش و راحتی را در خود جای‌داده‌اند.

ترکیب دکوراسیون داخلی ژاپنی با طرح‌های مدرن اسکاندیناوی موجب به‌وجودآمدن این سبک دکوراسیون زیبا شده است. به همین دلیل برای اینکه بدانید سبک دکوراسیون جپندی چیست و چگونه می‌توان آن را پیاده‌سازی نمود باید با طراحی دکوراسیون ژاپنی و سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی آشنایی داشته باشید.

ویژگی های دکوراسیون داخلی جپندی

شناخت ویژگی های دکوراسیون داخلی جپندی در شناخت بهتر این سبک به شما کمک خواهد کرد. سبک جپندی در دکوراسیون داخلی همان‌طور که بیان کردیم ترکیبی از دو روش طراحی مدرن ژاپنی و طراحی دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی است. پر واضح است که اِلمان‌های این سبک نیز ترکیبی از این دو سبک خواهد بود. ژاپنی‌ها در طراحی داخلی خانه به استفاده از ابزارها و طراحی‌های مینیمالیستی معروف هستند. استفاده از طرح‌هایی که گرما و صمیمیت حداکثری در آن موج می‌زند در این سبک به‌وفور به چشم می‌خورد.

با توجه به تاثیر رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی استفاده از این پالت‌های رنگی کاربردی ویژگی بارز دیگر این نوع طراحی است که موجب ایجاد حداکثر میزان آرامش در آن می‌گردد. استفاده از زرق و برق‌های زیاد سبب می‌شود تا ذهن فرد دائماً در چالش جهت تشخیص و تمایز رنگ‌ها و طرح‌ها باشد. موردی که در سبک جپندی در دکوراسیون داخلی جایی ندارد زرق و برق و تجملات است.

طراح می‌تواند با استفاده از اِلمان‌های آرامش‌بخش همچون استفاده از گیاهان و نور طبیعی طراحی خود را به سمت طبیعی بودن و نزدیک‌تر بودن به ذات انسان ببرد. استفاده از نور طبیعی، استفاده از گیاهان در طراحی داخلی، استفاده از رنگ‌های خنثی و… از جمله ویژگی های دکوراسیون داخلی جپندی است که در ادامه به توضیح آن‌ها پرداخته شده است.

نور طبیعی؛ اصلی‌ترین منبع انرژی و آرامش در سبک جپندی

1. نور طبیعی؛ اصلی‌ترین منبع انرژی و آرامش در سبک جپندی

در سبک‌های اسکاندیناوی و ژاپنی نور طبیعی روز جایگاه بسیار ویژه‏ای دارد. پس در سبک جپندی در دکوراسیون داخلی شیشه‌ها و پنجره‌هایی بزرگ بدون پرده را مشاهده می‌کنیم. اصولاً در فضاهایی که به سبک جپندی طراحی شده‎اند یا پرده نداریم یا از پرده نازک و ساده حریر یا کتان استفاده می‌شود. در سبک جپندی انتظار خانه‌ای با انرژی مثبت و سرشار از آرامش داریم. راهکار طبیعی و بسیار موثر برای ایجاد این آرامش ورود نور خورشید به خانه با پنجره‌های بزرگ است.

2. مینیمالیسم؛ اصلی مهم در سبک جپندی در دکوراسیون داخلی

در صورت دیدن سریال‌های ژاپنی متوجه سادگی در طراحی داخلی به سبک ژاپنی می‌شوید. در سبک جپندی در دکوراسیون داخلی نیز سادگی اهمیت زیادی دارد که کاربردی‌بودن وسایل این سادگی را در چیدمان خانه تضمین می‌کند. به عبارت دیگر یکی از ویژگی های دکوراسیون داخلی جپندی توجه به اصل سادگی در طراحی داخلی مسکونی است. خطوط صاف مبلمان و وسایل خانه نیز در این سبک خاص و مدرن جلب توجه می‌کنند. استفاده از المان‌هایی همچون چوب، قالیچه‌های دست‎بافت با طرح ساده، مبلمان چوبی، کوسن‌های کنفی و چرمی تعدادی از المان‌های اصلی در سبک جپندی هستند.

مبلمان در سبک اسکاندیناوی با ژاپنی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؛ برای مثال در سبک اسکاندیناوی مبلمان سبک‌تر و مدرن با رنگ‌بندی خنثی بیشتر کاربرد دارد؛ اما در سبک ژاپنی استفاده از رنگ‌های گرم، متریال چوب و ظرافت اصولاً بیشتر به چشم می‌خورد. وجه اشتراک هر دوی این سبک‌ها مینیمال بودنشان است که می‌توان به‌صورت مجزا یا با ترکیب‌کردنشان با یکدیگر از آن‌ها به‌خوبی در سبک جپندی در طراحی داخلی استفاده نمود.

بیشتر بخوانید: طراحی به سبک مینیمال؛ ویژگی های سبک مینیمال در طراحی داخلی

رنگ‌های خنثی؛ تنها شرط انتخاب مبلمان و وسایل خانه در سبک جپندی

3. رنگ‌های خنثی؛ تنها شرط انتخاب مبلمان و وسایل خانه در سبک جپندی

یکی از اصلی‌ترین ویژگی های دکوراسیون داخلی جپندی که باید رعایت شود انتخاب رنگ خنثی برای وسایل خانه است. اصولاً رنگ‌های کرم و بژ برای سبک جپندی در دکوراسیون داخلی توصیه می‌شود؛ اما درصورتی‌که فکر می‌کنید خیلی با این رنگ‌ها سازگار نیستید می‌توانید تناژهای کم‌رنگ از رنگ‌های سبک اسکاندیناوی یعنی آبی و سبز را انتخاب نمایید. برای گرمی بخشیدن به چیدمان خانه نیز می‌توانید از رنگ مشکی برای جزئیات کمک بگیرید.

استفاده از رنگ‌های خنثی، گرم و هماهنگ با طبیعت این ویژگی را به دکوراسیون داخلی جپندی می‌دهد که احساس آرامش را درون آن تجربه کنید. همچنین به‌کارگیری رنگ‌های سفید، کرم، شکلاتی یا استفاده از متریال چوب و بامبو با رنگ‌های طبیعی فضا را پخته‌تر و دلنشین می‌کند.

4. ویژگی های دکوراسیون داخلی جپندی؛ استفاده از گیاهان

گلدان یکی از عناصر جدانشدنی سبک اسکاندیناوی محسوب می‌شود؛ پس قطعاً در فضاهایی که به سبک جپندی در دکوراسیون داخلی طراحی شده‌اند نیز گل‌وگیاه جزء تزیینات داخلی خانه محسوب می‎شود. باید توجه داشته باشید که از جمله ویژگی های دکوراسیون داخلی جپندی مینیمال بودن است و نباید تمام فضا را با گلدان پر کنید؛ اما استفاده از چند گیاه سبز خلوت در فضایی که به سبک جپندی طراحی شده است کمک می کند که آن محیط با طراوت‎تر و زنده‌تر شود.

5. تزئینات سبک جپندی در دکوراسیون داخلی

در سبک جپندی در دکوراسیون داخلی تزیینات فضا کم و محدود ولی زیبا و ارزشمند است. گلدان‌ها و ظروف بزرگ چوبی و بامبو و سفال در این سبک پرکاربرد هستند. در این سبک برای افزودن حس تازگی و طبیعت به خانه از متریال طبیعی تزیینی مانند چوب ساده و دست‌کاری نشده، چوب‌پنبه، بامبو و گیاهان آپارتمانی استفاده می‌شود. از دیگر عناصر مورداستفاده در سبک جپندی می‌توان به قالیچه‌های دست‌بافت، گلدان‌های سفالی و حصیری، وسایل چرمی، شمع، کوسن برای روی مبل‌ها و وسایل کنفی اشاره نمود.

سبک جپندی در دکوراسیون داخلی؛ تفاوت سبک جپندی با اسکاندیناوی و ژاپنی

سبک جپندی در دکوراسیون داخلی؛ تفاوت سبک جپندی با اسکاندیناوی و ژاپنی

یکی از تفاوت‌های سبک جپندی در دکوراسیون داخلی با سبک اسکاندیناوی این است که رنگ غالب در سبک اسکاندیناوی عموماً سفید و طوسی است؛ ولی در سبک جپندی بیشتر از طیف‌های کرم و خاکی استفاده می‌شود. همچنین تزیینات و اکسسوری‌ها در سبک اسکاندیناوی عموماً ظاهری مدرن و مینیمال دارند؛ اما از ویژگی های دکوراسیون داخلی جپندی این است که ظاهر تزیینات بیشتر دست‌ساز و بومی به رنگ‌های کرم، خاکی و حتی فرم‌هایی دارای عیب‌ونقص باشد.

در مقابل در سبک طراحی داخلی ژاپنی سطوح بی‌نقص و صیقلی بیشتری به چشم می‌خورد. علاوه بر این، در سبک جپندی مصالح اغلب اوقات به‌صورت طبیعی و پرداخت نشده خودشان به کار می‌روند. همین‌طور باتوجه‌به اینکه سبک جپندی در غرب ابداع شده؛ اِلمان‌های تزیینی و سنتی ژاپن در این سبک کمتر مشاهده می‌شود. در واقع تزیینات بیشتر ظاهری بومی و طبیعی دارند و شباهت بسیاری به سبک  وابی سابی در طراحی داخلی دارند.

جمع‌بندی

در این مطلب از وب سایت حسام سلیمانی تلاش کردیم مشخصات و نکات پیاده‌سازی سبک جپندی در دکوراسیون داخلی را بررسی کنیم. شما نیز درصورتی‌که علاقه‌مند به داشتن فضایی آرام و خلوت با ترکیب سبک‌های شرقی و غربی هستید می‌توانید از سبک جپندی در دکوراسیون خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که از جمله ویژگی های دکوراسیون داخلی جپندی صلح با طبیعت است.

وسایل شما در این سبک علی‌رغم ظاهر ساده باید کیفیتی بالا داشته باشند تا مدت طولانی برای شما کار کنند و دیرتر به زباله تبدیل شوند. بخشی از زیبایی این سبک نیز به اصالت و کیفیت بالای مصالح آن بر می‌گردد. شما نیز می‌توانید برای دیدن نمونه کارهای ما به وب سایت حسام سلیمانی مراجعه کنید و برای ایجاد فضای داخلی گرم و صمیمی با سبک جپندی از راهنمایی‌های کارشناسان ما دراین‌خصوص بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu