15 مدل دکوراسیون داخلی کافی شاپ

دکوراسیون داخلی کافی شاپ نقش بسزایی در موفقیت و جذب مشتری‌ها دارد. طراحی داخلی کافی شاپ باید به‌نوعی باشد که بتواند فضایی آرام، زیبا و دوست‌داشتنی را برای مشتریان فراهم کند تا بتوانند لحظات خوشی را در کنار دوستانشان بگذرانند. یک کافی شاپ خوب و منحصربه‌فرد باید ویژگی‌هایی مانند فضای آرام و صمیمی، طراحی داخلی جذاب و هماهنگ با نوع کافه، رنگ‌بندی مناسب، انتخاب درست مبلمان راحت، تزیینات زیبا و خلاقانه و نورپردازی مطلوب داشته باشد.

در ادامه این مطلب از گروه تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی، به بررسی 15 مدل دکوراسیون داخلی کافی شاپ می‌پردازیم. طراحی‌های ارائه شده با الهام از سبک‌های متفاوتی چون مدرن، کلاسیک، اسکاندیناوی و… شکل‌گرفته‌اند و هر کدام ویژگی‌های بصری خاص خود را دارند که در ادامه بیشتر آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

۱. فضای داخلی کافی شاپ روستیک

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ به سبک روستیک شامل استفاده از الوارهای چوبی به‌عنوان عنصر اصلی دکور و پوشش دیوارها و سقف است. همچنین استفاده از وسایل و اثاثیه چوبی قدیمی و ظاهراً فرسوده، باعث ایجاد فضایی گرم و صمیمی می‌شود. در این سبک از طراحی، نورپردازی کم و گرم استفاده می‌شود. استفاده از وسایل تزیینی چوبی قدیمی مانند چراغ‌ها و ساعت‌ها و همچنین بهره‌گیری از پارچه‌ها و مبلمان چرم طبیعی به رنگ‌های خاکی و زمینی، فضا را طبیعی‌تر جلوه می‌دهد. برای تزیین نیز می‌توان از گل و گیاهان طبیعی نیز استفاده کرد.

فضای داخلی کافی شاپ روستیک

۲. فضای داخلی کافی شاپ به سبک صنعتی

طراحی کافی شاپ به سبک صنعتی معمولاً شامل استفاده از مصالح و متریال‌هایی مانند فولاد، آجر، بتن و شیشه است. در این سبک سقف‌های بلند، نورپردازی قوی با لامپ‌های صنعتی، استفاده از رنگ‌های مات و خاکستری و همچنین مبلمان ساده و بدون تزئینات اضافی که معمولاً فلزی هستند، به کار می‌رود. به‌طورکلی فضایی سرد، مدرن و مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ به سبک صنعتی خلق می‌شود.

فضای داخلی کافی شاپ به سبک صنعتی

۳. فضای داخلی کافی شاپ مدرن

استفاده از سبک مدرن یکی از بهترین سبک ها در دکوراسیون کافی شاپ محسوب می‌شود. در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ به سبک مدرن، از خطوط ساده، صاف و بدون تزیینات اضافی استفاده می‌شود. رنگ‌بندی به‌سادگی و با رنگ‌های اولیه انجام می‌شود. مبلمان به سبک مینیمال و ساده انتخاب می‌شوند. نورپردازی به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که فضا را روشن و باز نشان دهد. از تزیینات اضافی خودداری شده و سادگی بر کل فضا حاکم است. به‌طورکلی در این نوع سبک طراحی داخلی کافی شاپ فضایی مدرن، مینیمال و شیک ایجاد می‌شود.

فضای داخلی کافی شاپ مدرن

۴. فضای داخلی کافی شاپ مینیمالیستی

در طراحی دکوراسیون کافی شاپ به سبک مینیمالیستی، تلاش می‌شود تا از عناصر و اجزای غیرضروری در فضا کمتر استفاده شود. در این سبک ساده رنگ‌بندی محدود و معمولاً شامل یک یا دورنگ خنثی می‌شود. مبلمان ساده و بدون تزیینات اضافی انتخاب می‌شوند. نورپردازی به‌گونه‌ای انجام می‌شود که فضا را متمرکز و آرام نشان دهد. هیچ‌گونه تزیین یا دکوراسیون اضافی به کار نمی‌رود و تنها اجزای ضروری مانند میز و صندلی‌ها حضور دارند. در مجموع فضایی ساده، متمرکز و بدون حواشی اضافی در سبک مینیمال برای طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ خواهید داشت.

فضای داخلی کافی شاپ مینیمالیستی

۵. طراحی فضای داخلی کافی شاپ میدسنتری

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ به سبک میدسنتری اغلب شامل استفاده از رنگ‌بندی آرام و طبیعی مانند کرم، بژ، خاکستری و سبز روشن است. مبلمان چوبی نرم و راحت در این سبک بیشتر استفاده می‌شود و از متریال‌های طبیعی مانند چوب، حصیر و پارچه برای خلق فضایی خاص و متفاوت استفاده می‌شود. تزئیناتی نظیر گل و گیاهان طبیعی و عناصر آبی و آبشارهای کوچک، فضا را طبیعی‌تر جلوه می‌دهند. نورپردازی نرم و ملایم، فضایی آرامش‌بخش برای کافی شاپ ایجاد می‌کند. باتوجه‌به این ویژگی‌ها طراحی داخلی به سبک میدسنتری، فضایی گرم، صمیمی و طبیعی شبیه دهکده‌های قدیمی را القا می‌کند.

طراحی فضای داخلی کافی شاپ میدسنتری

۶. دکوراسیون داخلی کافی شاپ الهام گرفته از طبیعت

در این سبک از طراحی داخلی کافی شاپ، تلاش می‌شود تا حس طبیعت به فضای داخلی بیشتر منتقل شود. رنگ‌بندی در این سبک دکوراسیون داخلی کافی شاپ الهام گرفته از رنگ‌های طبیعی مانند سبز، آبی، قهوه‌ای و بژ است. از مصالح طبیعی نظیر چوب، سنگ و… به‌صورت طبیعی و باحالت اصلی استفاده بیشتری می‌شود. گیاهان زنده و عناصر آبی مانند آب‌نما و آکواریوم، برای تزئین در این سبک به کار می‌روند. همچنین برای دکوراسیون داخلی کافی شاپ از پنجره‌های بزرگ‌تر برای دید به فضای بیرون و برقراری رابطه مستقیم و بهتر با طبیعت استفاده می‌شود.

دکوراسیون داخلی کافی شاپ الهام گرفته از طبیعت

۷. فضای داخلی کافی شاپ وینتج

از ویژگی‌های سبک وینتج برای دکوراسیون داخلی کافی شاپ، می‌توان به استفاده از وسایل و اثاثیه قدیمی با ظاهر کهنه اشاره کرد. مبلمان چوبی سنگین و کلاسیک از انتخاب‌های اصلی برای تکمیل این سبک هستند. تزییناتی مانند ساعت‌های قدیمی، چراغ‌ها و آینه‌های دست‌ساز در سبک وینتج بیشتر دیده می‌شود. پرده‌های کتانی و رومیزی‌های گل‌دار نیز از عناصر اصلی سبک وینتج برای دکوراسیون داخلی کافی شاپ محسوب می‌شوند. رنگ‌بندی به سمت رنگ‌های گرم و کهنه مانند قرمز، نارنجی، آبی و سبز می‌رود. به‌طورکلی طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ با این سبک، فضایی نوستالژیک، گرم و خاص مانند خانه‌های قدیمی ایجاد می‌کند.

فضای داخلی کافی شاپ وینتج

۸.  دکوراسیون داخلی کافی شاپ لوکس

طراحی داخلی کافی شاپ لوکس شامل استفاده از مبلمان باکیفیت و گران‌قیمت مانند مبلمان چرم، تزئینات ظریف و زیبا نظیر شمعدان‌های بلور و چلچراغ، پارچه‌هایی مثل مخمل و ابریشم برای روکش مبلمان، کف‌پوش‌های ظریف و لوکس می‌شود. رنگ‌بندی در دکوراسیون داخلی کافی شاپ لوکس اغلب در طیف رنگ‌های جذاب و شاد است که با استفاده از نورپردازی غیرمستقیم و نرم با چراغ‌های آویز و چلچراغ تکمیل می‌شود. همچنین سقف و دیوارهای تزیین شده با گچ‌بری‌های ظریف از دیگر ویژگی‌های کافی‌شاپ‌های لوکس است تا فضایی شیک، مجلل و آرام را به نمایش بگذارند و این آرامش و احساس باشکوه بودن را به افراد نیز منتقل کند.

دکوراسیون داخلی کافی شاپ لوکس

۹. طراحی داخلی کافی شاپ شیک

در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ شیک بیشتر از مبلمان مدرن با خطوط ساده، رنگ‌بندی محدود با تأکید بر رنگ‌های مات استفاده می‌شود. همچنین نورپردازی فضای داخلی کافی‌شاپ‌های شیک کم و متمرکز است و از تزئینات مینیمال و بدون حواشی اضافی مانند گیاهان خشک استفاده می‌شود. استفاده از متریال‌هایی مثل چرم، شیشه و فلز در طراحی داخلی کافی شاپ شیک به این دلیل است تا فضایی مدرن، شیک و باکلاس برای جذب مشتری ایجاد شود.

طراحی داخلی کافی شاپ شیک

۱۰. دکوراسیون داخلی کافی شاپ کلاسیک

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ به سبک کلاسیک معمولاً از مبلمان با طرح‌های سنتی و اصیل مانند میز و صندلی‌های چوبی و همچنین تزییناتی نظیر نقاشی‌های روی دیوار، مجسمه و آینه‌های تزیینی استفاده می‌شود. رنگ‌بندی غالب در سبک کلاسیک، در طیف رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم و خاکستری است.

برخی دیگر از عناصری که در طراحی به سبک کلاسیک استفاده می‌شوند را می‌توان پرده‌های سنگین و کف‌پوش‌های کلاسیک، نورپردازی یک‌نواخت و متقارن و همچنین سقف بلند تزیین‌شده و دیوارهای آجری دانست. استفاده از این عناصر خاص باعث می‌شود تا فضایی باشکوه، رسمی و الهام‌گرفته از معماری کلاسیک در دکوراسیون داخلی کافی شاپ ایجاد شود.

دکوراسیون داخلی کافی شاپ کلاسیک

۱۱. طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ چوبی

در طراحی داخلی کافی شاپ چوبی سعی می‌شود تا تمام عناصر و المان‌های به‌کاررفته در دکوراسیون داخلی کافی شاپ از جنس چوب با طرح‌های طبیعی و اصلی باشند. در این نوع طراحی دکوراسیون داخلی چوبی از رنگ‌های چوب طبیعی، قهوه‌ای و بژ بیشتر استفاده می‌شود تا در کنار مبلمان و میز و صندلی‌های چوبی ترکیب یک‌نواخت و زیبایی را ایجاد کنند. استفاده از المان‌های چوبی علاوه بر ایجاد رابطه مستقیم با طبیعت، فضایی گرم و آرامش‌بخش برای مشتری فراهم می‌کند.

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ چوبی

۱۲. دکوراسیون داخلی کافی شاپ به سبک دانمارکی

سبک دانمارکی در دکوراسیون داخلی کافی شاپ مانند سبک‌های مینیمال از خطوط ساده و رنگ‌های ملایمی مانند سفید، خاکستری و مشکی بیشتر استفاده می‌کند. همچنین استفاده از مصالح طبیعی مانند چوب و سنگ و… احساس طبیعی بودن سبک دانمارکی را بهتر منتقل می‌کند. نورپردازی در این سبک بیشتر با استفاده از نور طبیعی با کمک پنجره‌های بزرگ است. سبک دانمارکی برای دکوراسیون داخلی کافی شاپ، فضایی ساده، مدرن و الهام گرفته از طبیعت را ایجاد می‌کند.

دکوراسیون داخلی کافی شاپ به سبک دانمارکی

۱۳. طراحی دکوراسیون کافی شاپ نئوکلاسیک

برای طراحی دکوراسیون کافی شاپ به سبک نئوکلاسیک، پیشنهاد می‌شود از رنگ‌های خنثی و آرامش‌بخش مانند کرم، صورتی ملیح و سفید استفاده شود. عناصر معماری نئوکلاسیک مثل ستون‌ها، قوس‌ها و طاق‌ها به همراه نورپردازی گرم و غیرمستقیم و استفاده از آینه‌ها برای ایجاد فضای بازتر، المان‌های طراحی دکوراسیون نئوکلاسیک هستند. تلفیق عناصر مدرن مانند لوسترهای مدرن با دکوراسیون کلاسیک و انتخاب مبلمان راحت و آرام‌بخش برای مشتریان نیز پیشنهاد می‌شود.

طراحی دکوراسیون کافی شاپ نئوکلاسیک

۱۴. طراحی داخلی کافی شاپ به سبک چینی

طراحی داخلی کافی شاپ به سبک چینی

۱۵. دکوراسیون داخلی کافی شاپ اروپایی

دکوراسیون داخلی کافی شاپ اروپایی

جمع‌بندی

انتخاب مفهوم و طراحی دکوراسیون داخلی مناسب برای کافی شاپ، گام مهمی در مسیر موفقیت آن است. تجهیزات و منوی کافه نیز باید همسو با طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ شما باشد تا یکپارچگی کلی فضا حفظ شود. برخی از جذاب‌ترین طراحی‌های داخلی کافی‌شاپ‌ها، المان‌هایی از چند سبک مختلف را ترکیب می‌کنند. همواره می‌توانید طراحی داخلی کافه را مطابق با ایده و برند خود سفارشی‌سازی کنید و از این سبک‌ها به‌عنوان راهنما یا الهام‌بخش استفاده نمایید. در این راستا گروه مهندسی و معماری دکوراسیون داخلی آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی با ارائه بهترین خدمات به شما در این زمینه کمک می‌کند.

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک از چه متریال و وسایلی استفاده می‌شود؟

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ به سبک روستیک شامل استفاده از الوارهای چوبی به‌عنوان عنصر اصلی دکور و پوشش دیوارها و سقف است. همچنین استفاده از وسایل و اثاثیه چوبی قدیمی و ظاهراً فرسوده، باعث ایجاد فضایی گرم و صمیمی می‌شود.

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک دانمارکی از چه رنگ‌هایی استفاده می‌شود؟

سبک دانمارکی در دکوراسیون داخلی کافی شاپ مانند سبک‌های مینیمال از خطوط ساده و رنگ‌های ملایمی مانند سفید، خاکستری و مشکی بیشتر استفاده می‌کند.

طراحی دکوراسیون داخلی کافی‌شاپ لوکس شامل چه مواردی است؟

طراحی داخلی کافی شاپ لوکس شامل استفاده از مبلمان باکیفیت و گران‌قیمت مانند مبلمان چرم، تزئینات ظریف و زیبا نظیر شمعدان‌های بلور و چلچراغ، پارچه‌هایی مثل مخمل و ابریشم برای روکش مبلمان، کف‌پوش‌های ظریف و لوکس می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu