معرفی بهترین سبک ها در دکوراسیون کافی شاپ و رستوران

اغلب ما کافی شاپ و رستوران را برای اوقات فراغت خود و گذراندن اوقاتی خوش با دوستان یا خانواده خود انتخاب می‌کنیم. سبک دکوراسیون کافی‌شاپ و رستوران باید به صورتی باشد که فرد به‌محض ورود، در آن احساس راحتی کند. به‌ویژه در مورد کافی‌شاپ که فضای داخلی آن باید به صورتی باشد که نوعی حس آرامش خاص همراه با شادی به فرد دست دهد. گاهی پیش می‌آید که فرد ترجیح می‌دهد نه با گروه دوستان بلکه به‌تنهایی به گوشه‌ای آرام در کنج یک کافی‌شاپ پناه ببرد و در تنهایی خود به آرامش برسد.

 با این تفاسیر فضا و سبک دکوراسیون کافی‌شاپ باید بتواند محیطی دلچسب فراهم کند. طراحی دکوراسیون کافی شاپ و رستوران از آن دست کارهایی است که در سازمان‌دهی آن‌ها باید دقت زیادی داشت؛ زیرا چنین محیط‌هایی مانند خانه شخصی نیستند و افراد با سلیقه‌های گوناگون در این فضاها رفت‌وآمد می‌کنند. در این مقاله تلاش می‌کنیم بهترین سبک ها در دکوراسیون کافی شاپ را معرفی کنیم. گروه آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی مشاوری کارآزموده در انتخاب بهترین طراحی داخلی کافی شاپ و رستوران است.

سبک‌های طراحی دکوراسیون کافی‌ شاپ

سبک‌های طراحی دکوراسیون کافی‌ شاپ

در طراحی داخلی کافی‌شاپ اولین قدم انتخاب سبک طراحی است. سبک طراحی با فاکتورهایی مانند قیمت، جامعه مشتریان شما، نوع آیتم‌های منوی کافی‌شاپ رابطه مستقیم دارد؛ به‌عنوان‌مثال آیا هدف شما راه‌اندازی یک کافی‌شاپ دوستانه با قیمت‌های متوسط در محوطه دانشگاه یا یک محله متوسط است یا می‌خواهید یک کافی‌شاپ مجلل در یک محله بسیار لوکس افتتاح کنید. پاسخ به این سؤال‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید از بین بهترین سبک ها در دکوراسیون کافی شاپ یک سبک مناسب را انتخاب کنید.

کافی‌شاپ یک محیط صمیمی است که مردم آزادند تا در آنجا مانند یک پاتوق دوستانه دور هم جمع شوند، با یکدیگر گفتگو کنند، کتاب بخوانند یا ساعت‌ها با لپ‌تاپ کار کنند؛ بنابراین به دلیل اینکه گروه‌های مختلفی از افراد در کافی‌شاپ رفت‌وآمد می‌کنند دکوراسیون و چیدمان داخلی آن باید به صورتی باشد که حریم شخصی تمام مشتریان حفظ شود.

بهترین سبک ها در دکوراسیون کافی شاپ و رستوران

به دلیل آنکه کافی‌شاپ یک محل خصوصی مانند خانه نیست؛ پس برای طراحی آن باید سلیقه مشتریان در اولویت باشد. به همین دلیل باید ببینید فضاهای موردعلاقه مشتریان کدام‌اند. مشتری‌مداری اولین شرط موفقیت در هر کاری است و آیا مشتریان شما به سبک مدرن علاقه دارند یا کلاسیک؟ سبک فانتزی یا…

طراحی کافی‌شاپ مدرن

1. طراحی کافی‌شاپ مدرن

طراحی کافی‌شاپ به سبک مدرن از جمله بهترین سبک ها در دکوراسیون کافی شاپ است؛ زیرا جوانان امروزی معمولاً ساده پسند هستند. طراحی یک کافی‌شاپ مدرن مانند صنایع مدرن دیگر هر ساله تغییر می‌کند. این سبک طراحی با جزئیات فلزی براق، رنگ‌های هماهنگ و ظاهر مدرن خودنمایی می‌کند.  در ادامه برخی ویژگی‌های طراحی دکوراسیون سبک مدرن را معرفی می‌کنیم.

  • نورپردازی متالیک
  • مبلمان روشن
  • کف‌پوش‌ها و دیوارهای چوبی
  • تخته‌سیاه و لامپ‌های آویز
  • پالت رنگی قهوه‌ای، طوسی، کرم یا سفید خالص

2. بهترین سبک ها در دکوراسیون کافی شاپ؛ کافی‌شاپ به سبک روستیک

در این سبک که یکی دیگر از بهترین سبک ها در دکوراسیون کافی شاپ است از عناصر طبیعت و طرح‌های چوبی استفاده می‌شود. استفاده از میز و صندلی‌های چوبی فضایی گرم و صمیمی ایجاد می‌کند. سبدها و وسایل حصیری، استفاده از چوب خام و اصلاح‌شده و قراردادن گل و گیاهان در فضا و سادگی و طبیعی بودن از ویژگی‌های شاخص این سبک است. ویژگی‌ها و المان‌های سبک روستیک عبارت‌اند از:

  • سقف چوبی و کف‌پوش چوبی هماهنگ
  • پالت رنگ: رنگ‌های خنثی مانند قهوه‌ای، سبز، برنزه
  • استفاده از میز و صندلی به سبک خانه‌های روستایی
کافی‌شاپ به سبک وینتج

3. خاص ترین سبک در طراحی داخلی کافی شاپ و رستوران؛ کافی‌شاپ به سبک وینتج

یکی از خاص‌ترین گزینه‌ها در حوزه طراحی کافی‌شاپ، سبک وینتیج است. در این سبک که شامل نقوش تزیینی دهه‌های 50 و 60 است جزئیات نوستالژیک زیادی از گذشته تا امروز در آن جای گرفته است. این سبک به‌عنوان یکی از بهترین سبک ها در دکوراسیون کافی شاپ فضایی کلاسیک و نوستالژیک ایجاد می‌کند. برخی ویژگی‌ها و المان‌های سبک وینتیج عبارت‌اند از:

  • پرده‌های کلاسیک
  • صندوقچه‌های قدیمی تزیینی
  • قوطی‌های قدیمی مخصوص نگهداری، چای، شکر، قهوه و آرد
  • مبلمان قدیمی و دست‌دوم یا کهنه‌نما
  • نور کم
  • پالت رنگی: رنگ‌های پاستلی یا کم‌رنگ مانند هلویی، بورگاندی، نارنجی روشن، سبز دریایی

در ایران نیز با الهام‌گرفتن از معماری سنتی ایرانی کافی‌شاپ‌های سنتی ایرانی فضایی دلچسب و آرام برای مشتریان خود فراهم می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله آشنایی با سبک وینتیج؛ ویژگی های سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید.

4. کافی‌شاپ به سبک هیگ

هیگ کلمه‌ای دانمارکی به معنای شادمانی است. دکوراسیون و چیدمان این سبک بیشتر روی راحتی، صمیمیت و گرمای فضا تأکید می‌کند. در سبک هیگ عناصری مانند فرش‌های مخمل خواب‌دار، صندلی راحتی و کوسن‌های کرکی جایگاه خاصی دارند. پالت‌ رنگی در این سبک شامل رنگ‌های خنثی، خاکستری روشن، کرم و قهوه‌ای است.

کافی‌شاپ به سبک مینیمال

5. کافی‌شاپ به سبک مینیمال

به‌عنوان یکی از بهترین سبک ها در دکوراسیون کافی شاپ می‌توان به سبک ساده یا مینیمال اشاره کرد. مهم‌ترین ویژگی این سبک استفاده از عناصر تزیینی ساده است و از وسایل اضافی و غیرکاربردی در دکوراسیون استفاده نمی‌شود. برخی ویژگی‌های سبک مینیمال عبارت‌اند از:

  • مبلمان ساده
  • رنگ‌های تک‌رنگ و برخی اشیای هندسی
  • نورپردازی ساده
  • پالت رنگ: رنگ‌های خنثی مانند سفید و خاکستری

6. کافی‌شاپ به سبک صنعتی

اگر بگوییم در بین بهترین سبک ها در دکوراسیون کافی شاپ سبک صنعتی دقیقاً مناسب این فضا است، حرف بی‌ربطی نزده‌ایم. این سبک از انبارها، کارخانه‌ها و فضاهای صنعتی الهام می‌گیرد. با قراردادن دیوارهای آجری، یک پیشخوان بزرگ صنعتی، کابینت‌ها و قفسه‌های روشن در طراحی دکوراسیون کافی‌شاپ خود می‌توانید ظاهری کاملاً مدرن و صنعتی ایجاد کنید. برخی عناصر و ویژگی‌های سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی برای کافی‌شاپ عبارت‌اند از:

  • مبلمان فلزی صنعتی
  • لوله‌های فلزی آشکار
  • نورپردازی صنعتی با چراغ‌های آویزان
  • دیوارهای آجری
  • پالت رنگ: خاکستری، سیاه، برنزه، سفید و رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای
طراحی دکوراسیون کافی‌ شاپ و رستوران

طراحی دکوراسیون کافی‌ شاپ و رستوران

در مورد طراحی دکوراسیون کافی‌ شاپ و رستوران باید گفت که به دلیل تفاوت بین فضای این دو محل نمی‌توان یک طرح مشابه را برای هر دو مکان اجرا کرد. کافی‌شاپ معمولاً محلی برای رفت‌وآمد جوانان، قشر روشنفکر کتاب‌خوان و شاعر است؛ ولی در رستوران فضا کاملاً متفاوت و می‌تواند از رسمی تا غیررسمی و خانوادگی باشد. این بدان معنا نیست که مثلاً سبک مدرن فقط مختص کافی‌شاپ است و نمی‌تواند برای رستوران‌ها اجرا شود. هر کدام از سبک‌هایی که به‌عنوان بهترین سبک ها در دکوراسیون کافی شاپ گفته شد می‌تواند برای طراحی دکوراسیون رستوران نیز بکار رود؛ ولی باید تفاوت فضای رستوران و کافی‌شاپ کاملاً در نظر گرفته شود. پس برای داشتن بهترین طراحی داخلی کافی‌شاپ و رستوران باید کاربری هر کدام از فضاها، زمان‌های استفاده در طول روز و تیپ سنی خاص مشتریان موردتوجه قرار گیرد.

  ایده‌هایی برای طراحی داخلی کافی‌شاپ

علاوه بر اجرای یکی از بهترین سبک ها در دکوراسیون کافی شاپ می‌توانید ایده‌های خلاقانه‌ای هم داشته باشید و آن‌ها را با سبک موردنظر خود ترکیب کنید. در ادامه به چند نمونه از این ایده‌های خلاقانه اشاره می‌کنیم.

1. استفاده از آثار هنری در چیدمان کافی‌شاپ

معمولاً علاوه بر تیپ جوان طبقه خاصی از روشنفکران جامعه مانند شعرا، نویسندگان و نقاشان نیز به کافی‌شاپ رفت‌وآمد می‌کنند. استفاده از آثار هنرمندان فضا را برای این گروه از افراد به محلی آشنا تبدیل می‌کند که می‌توانند با فضا هم‌ذات‌پنداری کنند.

استفاده از آثار هنری در چیدمان کافی‌شاپ

2. نورپردازی خلاقانه

علاوه بر استفاده از نور چراغ‌های زیبا متناسب با سبک دکوراسیون داخلی کافی شاپ می‌توانید در قسمت‌های مختلف کافی‌شاپ از نور شمع نیز استفاده کنید. وجود نور شمع همراه با موسیقی حالتی خاص ترکیبی از حس آرامش، فضایی رمانتیک و فضایی عرفانی ایجاد می‌کند.

3. استفاده از کتاب و کتابخانه

هنگام انتخاب و طراحی یکی از بهترین سبک ها در دکوراسیون کافی شاپ می‌توانید محلی را برای کتاب و کتابخانه در نظر بگیرید. همان‌طور که گفته شد گروه‌های مختلف فکری به کافی‌شاپ می‌آیند و کافی‌شاپ یکی از پاتوق‌های عاشقان کتاب و شعر است. گروه افراد کتاب‌خوان نیز ترجیح می‌دهند هرازگاهی از یک گوشه دنج کافی‌شاپ برای خواندن کتاب استفاده کنند. 

جمع‌بندی

کافی‌شاپ یکی از فضاهای دلنشین و دوست‌داشتنی است که همه ما آن را تجربه کرده‌ایم. گاهی برای پاتوق‌های دوستانه و شاد و گاهی به‌عنوان یک گوشه دنج برای فرار از روزمرگی‌ها و آشوب‌های فکری. به همین دلیل طراحان تلاش می‌کنند بهترین سبک ها در دکوراسیون کافی شاپ را بکار گیرند تا متمایز و خاص بودن این فضا را بیش‌ازپیش جلوه دهند و مشتریان از بودن در آن خاطره خوبی داشته باشند. در طراحی دکوراسیون کافی شاپ و رستوران می‌توان از سبک‌های متفاوت استفاده کرد؛ ولی برای هر دو محل نمی‌توان یک طراحی مشابه انجام داد. به همین دلیل می‌توان به‌عنوان‌مثال سبک وینتیج را به‌عنوان بهترین طراحی داخلی کافی شاپ و رستوران پیاده کرد؛ ولی باید تفاوت‌های دو فضا کاملاً در نظر گرفته شود. می توانید برای اجرای انواع سبک ها در طراحی داخلی کافی شاپ، طراحی داخلی رستورانف طراحی داخلی مسکونی و…از گروه با تجربه آرت دیزاین کمک بگیرید. با مراجعه به وب سایت حسام سلیمانی می توانید از نمونه کارها دیدن کنید.

المان‌های مهم در طراحی دکوراسیون کافی‌شاپ مدرن چیست؟

نورپردازی متالیک
مبلمان روشن
کف‌پوش‌ها و دیوارهای چوبی
تخته‌سیاه و لامپ‌های آویز
پالت رنگی قهوه‌ای، طوسی، کرم یا سفید خالص

نورپردازی در طراحی دکوراسیون کافی شاپ باید چگونه باشد؟

علاوه بر استفاده از نور چراغ‌های زیبا متناسب با سبک دکوراسیون داخلی کافی شاپ می‌توانید در قسمت‌های مختلف کافی‌شاپ از نور شمع نیز استفاده کنید. وجود نور شمع همراه با موسیقی حالتی خاص ترکیبی از حس آرامش، فضایی رمانتیک و فضایی عرفانی ایجاد می‌کند.

طراحی دکوراسیون کافی شاپ و رستوران چه تفاوتی با هم دارد؟

کافی‌شاپ معمولاً محلی برای رفت‌وآمد جوانان، قشر روشنفکر کتاب‌خوان و شاعر است؛ ولی در رستوران فضا کاملاً متفاوت و می‌تواند از رسمی تا غیررسمی و خانوادگی باشد. این بدان معنا نیست که مثلاً سبک مدرن فقط مختص کافی‌شاپ است و نمی‌تواند برای رستوران‌ها اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu