7 ایده جذاب برای کاشی کاری آشپزخانه که باید بدانید!

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است که همه اعضای خانواده از آن استفاده می‌کنند و مانند اتاق خواب مختص به شخص خاصی نیست. آشپزخانه از اجزای مختلفی تشکیل شده که یکی از آن‌ها کاشی کاری آشپزخانه است. وجود هماهنگی بین آشپزخانه و بخش‌های دیگر خانه مهم است.

به دیزاین شیک آشپزخانه با کاشی باید توجه ویژه‌ای کرد؛ زیرا آشپزخانه جزئی از سالن پذیرایی در نظر گرفته می‌شود و جلوه آن اهمیت زیادی در زیبایی خانه و احساس شما دارد. ایده های جذاب کاشی در آشپزخانه می‌تواند ظاهر و زیبایی آشپزخانه و منزل شما را بیشتر کند. ما در این مقاله از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی می‌خواهیم ایده‌ها و نکات کاشی کاری آشپزخانه را بررسی و برای داشتن آشپزخانه‌ای زیبا و دلنشین به شما کمک کنیم.

مهم‌ترین نکات انتخاب کاشی آشپزخانه

مهم‌ترین نکات انتخاب کاشی آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه به حساب می‌آید و برای این که قلب سالمی در خانه داشته باشیم باید آن را به درستی دیزاین کنیم. یکی از مواردی که باید به آن توجه کنیم استفاده از رنگ مناسب و درست در کاشی‌ کاری آشپزخانه است. با انتخاب رنگ مناسب برای کاشی، می‌توانید رنگ میز نهارخوری و کابینت‌ها و بقیه ارکان آشپزخانه را با توجه به آن گزینش کنید. هنگام انتخاب کاشی برای آشپزخانه به نکات زیر توجه داشته باشید:

1. اندازه آشپزخانه

برای آشپزخانه‌های کوچک انتخاب کاشی با ابعاد بزرگ اشتباه است؛ مگر اینکه آشپزخانه منزل شما دیوار جداکننده با پذیرایی نداشته باشد و طراحی آن به گونه‌ای باشد که آشپزخانه جزئی از پذیرایی به حساب بیاید. در این حالت می‌توانید برای کاشی کاری آشپزخانه و انتخاب رنگ آن از رنگ دیوار پذیرایی کمک بگیرید و آن را ادامه طراحی پذیرایی بدانید و یا با انتخاب رنگ متفاوت از پذیرایی، به آشپزخانه شخصیت جداگانه بدهید.

2. کاشی کاری آشپزخانه؛ هماهنگی کاشی با کابینت در آشپزخانه

دو عنصر تاثیرگذار در طراحی داخلی مسکونی مخصوصا آشپزخانه، کاشی و کابینت هستند که باید باهم هماهنگی داشته باشند. انتخاب رنگ برای این دو عنصر مهم باتوجه‌به سبک طراحی که می‌خواهید در آشپزخانه اعمال کنید باید انجام شود؛ برای مثال در سبک طراحی مدرن، رنگ کاشی و کابینت آشپزخانه باید هم طیف باشند. انتخاب کاشی طرح‌دار و یا کاشی با رنگ‌های مختلف از ایده‌های جذاب کاشی کاری آشپزخانه به شمار می‌رود.

3. دوام کاشی

به دلیل این که آشپزخانه از بخش‌های پرهزینه خانه است و انسان زمان زیادی را در آنجا صرف می‌کند، در انتخاب اجزای آن باید دقت کنید که با دوام باشند. خانواده‌هایی که پرجمعیت هستند و یا حیوان خانگی دارند، هنگام انتخاب کاشی باید به دوام آن بیشتر توجه کنند. کاشی‌هایی که در دیوار استفاده می‌شوند نسبت به کاشی‌هایی که در کف استفاده می‌شوند، مقاومت کمتر و لغزندگی بیشتری دارند. اگر هنگام کاشی کاری آشپزخانه اشتباها از آن‌ها در کف استفاده شود، احتمال شکستن بیشتر می‌شود و راه رفتن روی آن‌ها خطرناک است.

دیزاین آشپزخانه

دیزاین آشپزخانه

در دیزاین آشپزخانه با سبک های متفاوت باید به تمامی عناصر و اجزای استفاده شده دقت شود. از کاشی کاری آشپزخانه گرفته تا نوع کابینت انتخابی باید به مساحت و بزرگ و کوچک بودن آشپزخانه توجه شود.

هنگام طراحی و دیزاین آشپزخانه‌های بزرگ، دست شما بازتر است و در انتخاب رنگ محدودیت ندارید. افرادی که به دیزاین سفید علاقه دارند می‌توانند کابینت‌های سفید را در وسط آشپرخانه قرار داده و برای کف پوش رنگ روشن انتخاب کنند. استفاده از صندلی‌های مشکی و یا رنگ تیره به جذابیت این محیط اضافه می‌کند. وجود پنجره و نورپردازی خوب، محیط را روشن‌سازی کرده و فضای دلنشینی ایجاد خواهد کرد.

در طراحی و کاشی کاری آشپزخانه‌ کوچک بهتر است از رنگ‌های خنثی و کاشی‌هایی که طرح دار نیستند استفاده کنیم تا فضا بزرگ‌تر و دلنشین‌تر به نظر برسد. اگر آشپزخانه شما کوچک است سعی کنید روی سطوح کابینت‌ها را شلوغ نکنید و از نظم دهنده‌های داخل کابینت استفاده کنید. کابینت‌های سفید، پارکت قهوه‌ای و دیوارهای رنگ چوب برای دیزاین آشپزخانه کوچک بسیار مناسب است.

ایده‌های خلاقانه برای کاشی کاری آشپزخانه

اجرای ایده‌های خلاقانه در کاشی کاری و دیزاین شیک آشپزخانه با کاشی، در زیبایی ظاهر خانه و حتی سالن نشیمن تاثیر زیادی دارد. در ادامه به بررسی برخی ایده‌های جذاب کاشی کاری در آشپزخانه می‌پردازیم.

ایده های جذاب کاشی کاری در آشپزخانه؛ کاشی آجری سفید

1.ایده های جذاب کاشی کاری در آشپزخانه؛ کاشی آجری سفید

کاشی‌های آجری سفید از سرامیک یا پورسلین ساخته شده‌اند و با داشتن روکش براق برای ظاهر سنتی بسیار مناسب هستند. استفاده از این نوع کاشی برای پشت اجاق گاز و پشت سینک، فضا را بسیار تمیزتر نشان داده و باعث روشنی آن می‌شود. کاشی آجری سفید برای فضاهایی که حداقل نورپردازی را دارند بسیار مناسب است. این نوع کاشی رنگ‌های متنوعی دارد که رنگ سفید آن به روش سنتی تولید می‌شود و رنگ‌های دیگر به روش غیر سنتی.

2. کاشی کاری آشپزخانه با کاشی آجری برجسته یا سه بعدی

وقتی به کاشی آجری برجسته نگاه می‌کنیم، به دلیل انعکاس نور و و سایه‌ای که در زاویه‌های کاشی ایجاد می‌شود، تصویر را سه بعدی می‌بینیم. این کاشی در مترو پاریس مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از کاشی سه بعدی یکی از ایده های جذاب کاشی در آشپزخانه است که در فضای بین کابینت‌ها استفاده می شود. در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده از کاشی آجری سه بعدی باعث ایجاد جلوه بصری در فضای داخل آشپزخانه می‌شود.

3. کاشی آجری شیشه‌ ای

این کاشی برای استفاده در کاشی کاری آشپزخانه مناسب است چون شیشه دوام  و مقاومت بالایی دارد. این نوع کاشی در رنگ از تنوع بالایی برخوردار است؛ اما بیشتر مواقع پس زمینه سفید دارند که یک لایه شیشه رنگی روی آن کشیده شده است. پس زمینه سفید باعث درخشندگی آن می‌شود.

کاشی آجری مرمری و خاکستری

4. کاشی آجری مرمری و خاکستری

یکی از ایده های جذاب کاشی در آشپزخانه، استفاده از کاشی آجری مرمری است. این کاشی به دلیل اینکه از سنگ طبیعی است، ظاهر بسیار زیبایی به خانه و آشپرخانه می‌بخشد. در بازار، کاشی مرمری با روکش‌های متفاوتی قابل مشاهده است که با طراحی داخلی مسکونی قابل هماهنگ شدن هستند؛ اگر می‌خواهید کاشی ظاهر براق داشته باشد باید از نوع پولیش شده آن استفاده کنید. همچنین اگر تمایل دارید که آشپزخانه شما ظاهر ابر و بادی داشته باشد، از کاشی‌ها با طرح‌های نامنظم استفاده کنید.

نصب کاشی خاکستری به منظور نشان ندادن گرد و غبار، حرکت زیرکانه‌ای به شمار می‌آید. تعیین مرز با قاب سفید دور این کاشی‌ها به آن زیبایی می‌بخشد.

5. کاشی کاری آشپزخانه با کاشی آجری مشکی

یکی دیگر از ایده‌های جذاب کاشی در آشپرخانه، استفاده از کاشی آجری مشکی است. هنگامی که از کاشی مشکی استفاده می‌کنید باید به تضادی که با عناصر دیگر آشپزخانه ایجاد می‌کند، توجه کنید. ترکیب مشکی با رنگ‌های متضاد آن، ترکیب زیبایی را برای صاحب خانه خلق می‌کند.

6. کاشی آجری سبز

کاشی سبز جز مواردی است که در کاشی کاری آشپزخانه نادیده گرفته می‌شود چون خیلی از انسان‌ها نمی‌دانند این رنگ باعث ایجاد آرامش و بخشیدن ظاهری آراسته به خانه‌ می‌شود. این نوع کاشی باعث می‌شود ایده های جذاب کاشی در آشپزخانه را پیاده سازی کنید مانند سایه روشن‌های متفاوتی مثل زیتونی، صدری و لیمویی و … که باتوجه به سلیقه‌ خود می توانید در طراحی داخلی رستوران، طراحی داخلی ویلا یا منزلتان  از آن‌ها بهره ببرید.

دیزاین آشپزخانه با استفاده از برچسب‌ های مخصوص کاشی

دیزاین آشپزخانه با استفاده از برچسب‌ های مخصوص کاشی

در سال‌های اخیر با توجه به گرانی، یکی از ایده‌هایی که رایج شده است استفاده از برچسب کاشی است. کاشی‌ها از اجزا مهم آشپزخانه هستند که تاثیر زیادی در زیبایی و ظاهر آن دارند و تعویض آن‌ها هزینه زیادی را شامل می‌شود. یکی از راه‌های مقرون به صرفه برای زیبا کردن کاشی‌‌ها استفاده از برچسب‌های تزئینی کاشی است که نصب آن‌ها با دقت باید انجام شود. علاوه بر برچسب‌های مخصوص کاشی، برچسب مخصوص کابینت نیز برای زیبا سازی آشپزخانه وجود دارد.

کاشی کف آشپزخانه

در کاشی کاری آشپزخانه، کاشی‌هایی که در کف استفاده می‌شوند مقاومت و استحکام بیشتر و درصد جذب آب کمتری دارند. کاشی آشپزخانه پرسلانی دارای این دو ویژگی است و می‌توانید برای کف آشپزخانه استفاده کنید؛ اما توجه کنید که این نوع کاشی قیمت بالاتری نسبت به سایر کاشی‌ها دارد. ویژگی‌های کاشی کف آشپزخانه عبارتند از: جذب آب پایین، مقاومت بالا در برابر حریق، مقاومت و دوام بالا در برابر اسید هنگام شست و شو و … .

کاشی دیوار آشپزخانه

کاشی دیوار آشپزخانه

کاشی‌های دیوار آشپزخانه کمتر مرطوب می‌شوند؛ بنابراین نیاز نیست که از کاشی پرسلان و کاشی‌های مقاوم استفاده کرد. در کاشی دیوار، ضخامت آن اهمیت دارد و بهتر است بین 6 الی 10 میلی متر باشد تا کمتر منقبض شود. برای جلوگیری از انقباض کاشی در حین پخت و کاهش انبساط رطوبتی، استفاده از اکسید کلسیم را جایگزین اکسید سدیم و یا اکسید پتاسیم کردند تا در کاشی کاری آشپزخانه به ویژه دیوار آن ترک ایجاد نشود.

جمع‌بندی

در کاشی کاری آشپزخانه با استفاده از ابعاد، رنگ‌ها و سبک‌های مختلف کاشی باتوجه‌به اندازه آشپزخانه می‌توانید یک دیزاین شیک آشپزخانه با کاشی داشته باشید. هنگام خرید کاشی برای آشپزخانه بر اساس این که می‌خواهید برای کف آشپزخانه استفاده کنید و یا برای دیوار، ضخامت و مقاومت آن را در برابر رطوبت و حریق و… بررسی کنید. آشپزخانه‌های امروزه مانند گذشته نیستند که به بیرون دید نداشته باشند؛ بنابراین هماهنگی آشپزخانه با فضاهای دیگر خانه بسیار مهم است.

با به‌کارگیری ایده های جذاب کاشی در آشپزخانه می‌توانید ظاهری بسیار زیبا برای خانه خلق کنید. با اعتماد به گروه معماری حسام سلیمانی برای دیزاین و طراحی آشپزخانه خود، می‌توانید از زیباترین سبک آشپزخانه بهره‌مند شوید. این گروه سال‌هاست که در زمینه طراحی داخلی انواع ساختمان مسکونی، هتل و … فعالیت دارد و کار آن‌ها همیشه با رضایت مشتریان همراه بوده است. اگر قصد بازسازی ساختمان و طراحی داخلی ساختمانی را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از گروه آرت دیزاین کمک بگیرید.

ضخامت در کاشی‌هایی که در کف آشپزخانه استفاده می‌کنیم مهم است یا کاشی‌هایی که در دیوار استفاده می‌شوند؟

ضخامت کاشی در کاشی‌هایی که در دیوار استفاده می‌شوند به دلیل انقباض کمتر اهمیت دارد.

دو عنصر تاثیر گذار در آشپزخانه کدام‌اند؟

کاشی و کابینت دو عنصر تاثیر گذار و مهم در آشپزخانه هستند.

از کدام نوع کاشی در مترو پاریس استفاده شده است؟

از کاشی سه بعدی یا آجری برجسته در مترو پاریس استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu