آشنایی با مدل ها و چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها

یکی از زیبایی‌های دکوراسیون خانه چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها است. در حقیقت شلف‌ها و باکس‌های دیواری همان طاقچه‌های سنگی و گچی قدیمی هستند که به سبکی مدرن همچنان جایگاه خود را در خانه‌های ما حفظ کرده‌اند. کاربرد شلف و باکس در طراحی داخلی اغلب خانه‌های امروزی به چشم می‌‌خورد.

باکس‌ها وشلف‌های دیواری در اشکال متنوع از جنس چوب یا فلز هستند و با پیچ‌ومهره روی دیوار نصب و محکم می‌شوند. همان‌طور که شلف‌ها و باکس‌ها ازنظر شکل، جنس و رنگ متنوع هستند انواع چیدمان شلف هم در سبک‌ها و حالت‌های مختلف وجود دارد. گروه آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی مجری طراحی و دکوراسیون داخلی اطلاعات مفید مربوط به چیدمان شلف‌ها و باکس‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها

شلف‌ها و باکس‌ها

یکی از روش‌های جالب برای شخصیت دادن به خانه و جان‌بخشی استفاده از چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها است. از باکس‌ها و شلف‌ها تنها برای فضای منزل، آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده نمی‌شود. برای ویترین طلافروشی، صرافی‌ها، کافی‌شاپ‌ها و… شلف‌ها و باکس‌های شیک علاوه بر شخصیت دادن به محیط، زیبایی و جذابیت فضا را بیشتر می‌کنند. فرق نمی‌کند این قفسه‌ها، شلف‌ها و باکس‌ها از چه نوعی باشند یک قفسه ساده دیواری، باکس‌های شناور یا شلف‌های داخلی همگی فضایی برای چیدمان زیبا و خلق فضایی جذاب و منحصربه‌فرد خلق می‌کنند.

 کاربرد شلف و باکس تنها برای به نمایش گذاشتن وسایل نیست؛ بلکه برای خلق یک زیبایی بصری در فضا که منعکس‌کننده سلیقه و علایق فرد است.  برای چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها هیچ قانون ثابتی وجود ندارد و همه‌چیز به سلیقه شما و تطبیق‌پذیری چیدمان‌ها بستگی دارد.

 برای رسیدن به چیدمانی زیبا و جذاب، دکوراتیوها و وسایل را با رنگ‌ها و سبک‌های مختلف آزمایش کنید تا ازنظر بصری و زیبایی‌شناختی برای بینندگان معنادار و جذاب باشد؛ زیرا بسیاری از باکس‌ها و شلف‌ها به‌عنوان عنصر اصلی طراحی داخلی استفاده می‌شوند. شلف و باکس‌ها علاوه بر زیبایی، بسیار مستحکم بوده و ماندگاری بالایی نیز دارند. 

انواع چیدمان شلف

انواع چیدمان شلف

استفاده ازشلف‌ها و باکس‌های ساده موجب می‌شود تا فضا پاکیزه‌تر و جذاب‌تر به نظر آید. برخی شلف‌ها، باکس‌ها و قفسه‌ها را می‌توان از گوشه بیرونی آن‌ها به دیوار کناری نصب‌کرده و از آن طرف دیوار ادامه داد که موجب می‌شود فضا ظاهر مدرن‌تری پیدا کند. در ادامه چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها و انواع آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

1. چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها؛ مدل مینیمالیست

شعار مینیمالیست این است: «هرچه کمتر بهتر». آنچه سبک و مدل مینیمالیست را از سایر مدل‌ها جدا می‌کند سادگی، خطوط تمیز و زیبایی‌شناسی بر اساس نظم مشخص است. نقطه کلیدی چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها با سبک مینیمالیست استفاده حداقلی از وسایل و اشیا است به صورتی که بر فضا غلبه نکنند و فضا ظاهری شلوغ و آشفته به خود نگیرد.

اقلام غیرضروری باید از شلف‌ها حذف شوند و تنها اشیا با اشکال ساده و رنگ‌های خنثی را باید انتخاب کرد. استفاده از مجسمه‌های شیک، قاب عکس‌های تک‌رنگ و گلدان‌های هندسی زیبا ایده‌های جذابی برای شلف‌ها و باکس‌های سبک مینیمال هستند. برای آشنایی بیشتر با سبک مینیمال می‌توانید طراحی به سبک مینیمال؛ ویژگی های سبک مینیمال در طراحی داخلی را مطالعه کنید.

چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها؛ مدل مینیمالیست

2. دکوراسیون فصلی

یکی از جذابیت‌های چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها تغییردادن آن‌ها متناسب با فصل است. در این سبک از کاربرد شلف و باکس در طراحی داخلی می‌توان متناسب با فصلی که در آن قرار داریم با استفاده از تزیینات فصلی به شلف‌ها و  باکس‌ها روح تازه بخشید. با استفاده از رنگ‌ها و نقوش سنتی مرتبط با فصلی که در آن قرار داریم می‌توان با انواع چیدمان شلف، فضایی جذاب و خلاقانه آفرید؛ به‌عنوان‌مثال برای فصل بهار از سایه‌های پاستلی، گلدانی از گل‌های تازه یا گلدان‌های کوچک ساکولنت می‌توانند طراوت بهاری را به فضای شما هدیه دهند.

برای تابستان زیبایی و طراوت ساحل و اقیانوس را مهمان کنید. مجموعه‌ای از مجلات و کتاب‌های رنگارنگ ساحلی، تزیینات الهام گرفته از دریا و ساحل همچون ستاره‌های دریایی و صدف‌ها می‌توانند گرمای نوازشگر تابستان را به خانه شما بیاورند.  

3. مدل ترکیبی

نوع دیگری از انواع چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها مدل ترکیبی یا التقاطی است. این سبک ترکیبی از رنگ‌ها، سبک‌ها و اشیای مختلف است که با هماهنگی کامل در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و فضایی گرم، جذاب و پرجنب‌وجوش خلق می‌کنند. در این سبک از انواع چیدمان شلف می‌توانید ترکیبی از سلیقه و علایق مختلف خود را با حفظ تعادل و هارمونی در کنار یکدیگر قرار دهید. ترکیبی از قطعات مدرن و قدیمی، رنگ‌های جسورانه و ترکیب‌های جذاب می‌توانند یک زیبایی بصری چشم‌نواز ایجاد کنند.

چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها؛ سبک مدرن

4. چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها؛ سبک مدرن

یکی دیگر از انواع چیدمان شلف مربوط به سبک مدرن است. سبک مدرن و مینیمال شباهت‌هایی به یکدیگر دارند. سادگی، استفاده از خطوط عمودی و افقی، استفاده از اشیای دکوراتیو کم‌ارتفاع با خطوط صاف و یکدست از ویژگی‌های انواع چیدمان شلف نوع مدرن است. استفاده از چیدمان های خاص و جذاب شلف و قفسه به سبک مدرن در طراحی داخلی طلا فروشی و طراحی داخلی مسکونی به خصوص آشپزخانه طرفداران زیادی دارد.

کاربرد شلف و باکس در طراحی داخلی منزل

با گذر زمان تغییرات زیادی را در حوزه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی شاهد هستیم؛ اما همان‌طور که می‌بینیم بسیاری از اصول اولیه دکوراسیون داخلی به همان صورت باقی‌مانده‌اند و تنها شکل و قالب جدیدی به خود گرفته‌اند. یکی از این موارد همان طاقچه‌های سنگی و گچی قدیمی است که امروزه با سبک و سیاقی جدید وارد دکوراسیون داخلی منازل و فضاهای تجاری شده‌اند و نام شلف و باکس بر آن‌ها گذاشته شده است. برای داشتن چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها در قسمت‌های مختلف فضای داخلی منزل ایده‌هایی را مطرح می‌کنیم.

سالن پذیرایی و نشیمن

1. سالن پذیرایی و نشیمن

برای کاربرد شلف و باکس در طراحی داخلی می‌توان از شلف و باکس‌هایی با جنس ترکیبی مثل چوب و فلز استفاده کرد. با افزودن چند کتاب، ظروف سفالی یا گلدان‌‌هایی نفیس یا چند گلدان کوچک کاکتوس به شلف‌های خود و فضا جانی تازه ببخشید. استفاده از ترکیب فلز و چوب برای تزیینات داخلی سالن نشیمن ایده بسیار جذابی است. اگر شلف‌ها و باکس‌هایی با طرح خاص می‌خواهید بهتر است به دنبال طرح‌های مدرن بروید. ترکیب عناصر نورپردازی مدرن با باکس زیبای سفید یا چوب گردو فضایی زیبا برای شما خلق خواهد کرد.

استفاده از مجسمه‌های ظریف و قاب‌های تک‌رنگ، مجسمه‌ها و حباب‌های شیشه‌ای در ترکیب با نورپردازی مدرن در چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها می‌تواند صحنه‌ای زیبا در شب خلق کند. شاید ترکیب چوب و فلز را دوست نداشته باشید، می‌توانید از ترکیب چوب و شیشه استفاده کنید. شلف‌ها و باکس‌های بسیاری وجود دارند که ترکیبی از عناصر چوبی و شیشه‌های مینیمال هستند.

برای چیدمان های شیک شلف ها و باکس های ترکیبی چوب و شیشه می‌توانید از ساعت شنی ترکیب چوب و شیشه، گلدان‌هایی با خطوط هندسی مشخص و قاب عکس‌ها و آرت لاین‌های مینیمال  استفاده کنید. با مطالعه مقاله اکسسوری ها؛ تاثیر استفاده از اکسسوری در طراحی دکوراسیون داخلی با کاربردها و تاثیر چشمگیر آن‌ها در طراحی داخلی فضاهای مختلف بیشتر آشنا می‌شوید.

2. چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها؛ آشپزخانه

اگر از علاقه‌مندان سبک‌های مینیمال و وینتیج هستید و آشپزخانه مدرن و لاکچری را دوست دارید بهتر است از شلف‌ها و باکس‌های بزرگ و کوچک استفاده کنید که به‌صورت افقی و عمودی هستند. استفاده از شلف‌های دردار و بدون درب در آشپزخانه بسیار رایج است. درصورتی‌که نمی‌خواهید؛ مثلاً ظروف ادویه‌جات شما به چشم بیایند برای آن قسمت، از شلف‌های دردار استفاده کنید. برای چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها در آشپزخانه می‌توانید از هارمونی جذاب ظروف چینی، کریستالی و چینی همراه با گل‌های تک‌رنگ و تک شاخه استفاده کنید.

چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها؛ آشپزخانه

3. سرویس بهداشتی

استفاده از شلف‌ها و باکس‌های ساخته‌شده از متریال‌های ضدآب بهترین انتخاب برای این بخش از خانه است. می‌توانید با استفاده از باکس‌های چوبی رزین‌کاری شده در سبک مدرن فضایی کاربردی در حمام داشته باشید. برای چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها در حمام بهتر است بخشی از شلف‌ها را به حوله‌ها اختصاص دهید. در بخش دیگر عناصر سنگی و چوبی ضدآب، چند گلدان تزیینی کوچک از جنس کریستال و سبدهای مخصوص قرارگیری وسایل بهداشتی می‌تواند علاوه بر کاربردی‌کردن فضا جذابیت بصری و فضایی شاداب را خلق کند.

4. چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها؛ اتاق کار

هنگام کاربرد شلف و باکس در طراحی داخلی اتاق کارتان ابتدا باید فضای اتاق، میزان وسایل و مدت زمانی از روز که در اتاق هستید را در نظر بگیرید. به‌عنوان یک ایده کلی می‌توانید ترکیبی از انواع مختلف باکس‌ها و شلف‌ها را در اتاق کار خود استفاده کنید. از این طریق فضایی کاملاً شخصی برای خود خلق خواهید کرد. باید طراحی شلف‌ها و باکس‌ها به صورتی باشد که فضای لازم برای تمام وسایل کار و کتاب‌های شما وجود داشته باشد.

استفاده از باکس‌های جعبه‌ای ساده در ابعاد و اشکال مختلف تا وسایل کاری مختلف خود را در آن‌ها قرار دهید. برای انواع چیدمان شلف علاوه بر فضای کافی برای وسایل کار برای تلطیف فضا و جذابیت بصری بخشی از باکس‌ها را هم به تزیینات اختصاص دهید. استفاده از یک ساعت خاص، گلدانی زیبا نه‌چندان بزرگ متناسب با رنگ و جنس شلف و یک کره زمین از جنس چینی می‌تواند شلف اتاق کار شما را جذاب کند.

چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها؛ اتاق کار

جمع‌بندی

برای چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها ابتدا باید سبک شلف را انتخاب کنید. سپس باتوجه‌به سبک انتخابی می‌توان انواع چیدمان شلف را در آن اجرا کرد. سبک‌های ترکیبی، مینیمال، مدرن و فصلی از انواع چیدمان‌هایی هستند که بر اساس علاقه، شخصیت و سلیقه شخصی خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. کاربرد شلف و باکس در طراحی داخلی فضاهای مختلف موجب افزایش جذابیت بصری و جان‌بخشی فضا می‌شود.

استفاده از شلف‌ها و باکس‌ها در قسمت‌های مختلف فضای منزل نه‌تنها موجب افزایش جذابیت ظاهری می‌شود؛ بلکه قسمت‌هایی کاربردی در اختیار ساکنین قرار می‌دهد. در مکان‌های تجاری مانند طلافروشی، رستوران‌ها، صرافی و کافی‌شاپ‌ها استفاده از چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها موجب جلب مشتری و خلق محیطی زیبا و جذاب می‌شود. گروه آرت دیزاین به مدیریت حسام سلیمانی پیشرو در ارائه و اجرای زیباترین طرح‌های دکوراسیون داخلی از شما دعوت می‌کند با مراجعه به بخش پروژه‌ها و نمونه کارها از طرح‌ها و اجراهای موفق ما دیدن کنید.  

کاربرد شلف و باکس چیست؟

کاربرد شلف و باکس تنها برای به نمایش گذاشتن وسایل نیست؛ بلکه برای خلق یک زیبایی بصری در فضا که منعکس‌کننده سلیقه و علایق فرد است.  برای چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها هیچ قانون ثابتی وجود ندارد و همه‌چیز به سلیقه شما و تطبیق‌پذیری چیدمان‌ها بستگی دارد.

چیدمان شلف و باکس در استایل مینیمالیستی چگونه است؟

نقطه کلیدی چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها با سبک مینیمالیست استفاده حداقلی از وسایل و اشیا است به صورتی که بر فضا غلبه نکنند و فضا ظاهری شلوغ و آشفته به خود نگیرد.

استفاده از شلف و باکس در اتاق کار باید چگونه باشد؟

هنگام کاربرد شلف و باکس در طراحی داخلی اتاق کارتان ابتدا باید فضای اتاق، میزان وسایل و مدت زمانی از روز که در اتاق هستید را در نظر بگیرید. به‌عنوان یک ایده کلی می‌توانید ترکیبی از انواع مختلف باکس‌ها و شلف‌ها را در اتاق کار خود استفاده کنید.

جنس شلف و باکس‌های مورد استفاده در حمام و سرویس بهداشتی باید چگونه باشد؟

استفاده از شلف و باکس در سرویس بهداشتی و حمام در نظم و زیبایی بخشیدن به فضا نقش بسیار موثری دارد. به این منظور بهتر است از باکس‌های ضدآب استفاده کنید.

چیدمان شلف و باکس در آشپزخانه باید به چه صورت باشد؟

برای چیدمان های شیک شلف ها و باکس ها در آشپزخانه می‌توانید از هارمونی جذاب ظروف چینی، کریستالی و چینی همراه با گل‌های تک‌رنگ و تک شاخه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu