اصول چیدمان صندلی در رستوران ها

یکی از دغدغه‌های  افرادی که صاحب رستوران هستند انتخاب اصول چیدمان صندلی در رستوران ها است. در واقع می‌توان گفت که نحوه چیدمان میز و صندلی در رستوران و هتل‌ها بسیار مهم است. در حقیقت رعایت اصول چیدمان در رستوران ها و هتل‌ها نشانه‎ شیک و زیبابودن محیط رستوران و حرفه‌ای بودن پرسنل آن‌ها است. درصورتی‌که قصد دارید یک رستوران شیک و زیبا برای خود درست کنید که هم یک رستوران زیبا داشته باشید و هم سبب جلب‌توجه مشتریان شود حتماً به محیط رستوران هم اهمیت دهید.

یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین کارها خوردن غذا در رستوران‌های تمیز و شیک است. توجه داشته باشید که بهترین کاری که می‌تواند شیک‌بودن رستوران شما را نشان دهد چیدمان میز و صندلی رستوران شما است. چینش اصولی میز و صندلی در رستوران ها برای جذب مشتری و اشغال‌نکردن فضا موضوع مهمی است. همچنین قرارگرفتن منظم میز و صندلی‌ها نمایان لوکس بودن آن است.

همان‌طور که برای دریافت نتیجه عالی در هر کاری نیاز به رعایت‌کردن نکات است برای دارابودن یک رستوران با ویژگی‌های خاص و محبوب نیز نیاز به رعایت‌کردن یک سری جزئیات و قوانین است. برای آشنایی بیشتر با این جزئیات تا انتهای این مقاله ازگروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی همراه ما باشید.

مهم ترین اصول چیدمان صندلی در رستوران ها

مهم ترین اصول چیدمان صندلی در رستوران ها

به‌طورکلی می‌توان گفت که طراحی داخلی رستوران باید در هماهنگی کامل با دیگر اجزا باشد. در حقیقت اصلی‌ترین دغدغه طراح رستوران ایجاد نظم در فضایی است که در اختیار دارد؛ به شکلی که برای چیدمان رستوران بیشترین بهره‌وری را داشته باشد. لازم به ذکر است که اساسی‌ترین اجزاء فضای داخلی هر رستورانی مبلمان، میز و صندلی‌ها هستند. همان‌طور که می‌دانید مشتریان با میز و صندلی رستوران و میز و صندلی تالار به‌صورت مستقیم برخورد دارند و رعایت اصول چیدمان صندلی در رستوران ها باعث می‌شود تجربه‌ای عالی از غذاخوردن در رستوران شما داشته باشند.

در واقع میزها و صندلی‌های رستوران یکی از اصلی‌ترین اجزای چیدمان داخلی رستوران هستند. پس از ورود مشتری به سالن غذاخوری اولین عاملی که در ارتباط مستقیم و در نظر وی قرار می‌گیرد نحوه چیدمان میز و صندلی در رستوران است. در واقع صندلی تعیین‌کننده مدت زمانی است که مشتری در رستوران سپری می‌نماید. علاوه بر اینکه باید یک صندلی مناسب باشد، به دلیل اینکه مشتری ممکن است ساعت‌ها روی آن بنشیند باید راحتی لازم را برای مشتری نیز فراهم آورد. برای رستوران‌های لوکس حتی‌الامکان باید از صندلی‌های مبله استفاده شود. همچنین بهتر است پشتی صندلی صاف باشد تا به‌راحتی بتوان روی آن نشست.

نکات مهم برای انتخاب صندلی رستوران

همان‌طور که می‌دانید هنگام خرید صندلی باید نکاتی را برای حفظ اصول چیدمان صندلی در رستوران ها در اولویت قرار داد. ابعاد صندلی جزء یکی از گزینه‌های بسیار مهم است که برای انتخاب باید آن را در اولویت قرار داد. در حقیقت شما با درنظرگرفتن متراژ و مساحت رستوران می‌توانید صندلی مناسب با محیط انتخاب نمایید.

درصورتی‌که فضای رستوران شما تقریباً کم است، حتماً توجه داشته باشید از انتخاب صندلی با ابعاد بزرگ بپرهیزید؛ زیرا با انتخاب صندلی با ابعاد بزرگ بخش بیشتری از فضای رستوران را اشغال می‌کنید. همچنین باعث شلوغ دیده‌شدن رستوران شما می‌شود و در نتیجه بعد از مدتی باعث می‌شود مشتری از فضا خسته شود. نکته مهم دیگر برای گزینش صندلی جهت رعایت اصول نحوه چیدمان میز و صندلی در رستوران نوع پارچه برای آن است.

آگاه باشید پارچه‌ای را انتخاب نمایید که دیرتر چرک شود. در واقع توجه داشته باشید که پارچه انتخابی کثیفی را به‌سرعت بر روی خود نشان ندهد. همچنین سعی کنید پارچه‌ای را انتخاب کنید که مدت‌زمان ماندگاری آن طولانی باشد و نیازی به‌عوض کردن زودهنگام آن نباشد. نکته بعدی جهت‌گزینش صندلی درست وضعیت چوب به‌کاررفته شده در آن است. در واقع می‌توان با درنظرگرفتن اسکلت با جنس عالی ماندگاری آن را طولانی‌تر کرد. ممکن است در طول روز افراد زیادی برای میل‌کردن غذا به رستوران مراجعه نمایند و روی صندلی‌ها بنشینند؛ بنابراین باید آن را با طول عمر بالایی برای رستوران انتخاب نمود.

استانداردهای موجود در چیدمان میز و صندلی رستوران

استانداردهای موجود در چیدمان میز و صندلی رستوران

جالب است بدانید نحوه چیدمان میز و صندلی در رستوران ها امروزه یک نوع علم است که نیاز به یادگیری دارد. در واقع افرادی با داشتن شناخت از این علم می‌توانند چیدمانی اصولی را بر  روی رستوران انجام دهند. بعد از انتخاب مبلمان مناسب باید به دنبال اصول و ایده‌های جذاب برای چیدمان صندلی در رستوران ها باشید تا بتوانید یک طراحی داخلی جذاب و زیبا داشته باشید. برخی از مهم‌ترین اصول چیدمان صندلی‌ها در رستوران ها به شرح زیر هستند که باید درباره آن‌ها آگاهی کافی داشته باشید.

1. انتخاب بهترین مکان برای سرو غذا

می‌دانیم که محیط رستوران شامل بخش‌های مختلفی است که هرکدام از آن‌ها کاربری مخصوص به خود را دارند. برای رعایت اصول چیدمان صندلی در رستوران ها شما باید ابتدا مناسب‌ترین و بهترین مکان را برای سرو غذا انتخاب کرده و سپس به سراغ چیدمان میز و صندلی‌ها بروید.

نور، میزان سروصدا، بوی آشپزخانه، مناظر خارج از رستوران و … همه از مواردی هستند که لازم است در این زمینه به آن‌ها توجه داشته باشید و سپس به نحوه چیدمان میز و صندلی‌ در رستوران بپردازید. در حقیقت قراردادن مبلمان رستوران در مکان درست می‌تواند در میزان اشتهای افراد و حتی جذب مشتری بسیار تأثیر داشته باشد که توصیه می‌کنیم اصلاً از آن غافل نشوید.

چیدمان صندلی در رستوران ها؛ وجود فضای کافی بین میزها

2. چیدمان صندلی در رستوران ها؛ وجود فضای کافی بین میزها

وجود فضای کافی یکی دیگر از مواردی است که باید در رعایت اصول چیدمان صندلی در رستوران ها به آن توجه کنید. شاید شما تمایل داشته باشید که تعداد زیادی میز غذاخوری را در سالن رستوران خود قرار دهید تا بتوانید در ساعات شلوغی به‌خوبی به مشتریان خود سرویس دهید؛ اما باید بگوییم که این موضوع می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات شما در نحوه چیدمان میز و صندلی در رستوران باشد. به‌صورت کلی هر سالن ظرفیت چیدمان تعداد معینی میز و صندلی را دارد که نباید از آن تجاوز نماید. در این زمینه شما لازم است که راحتی مشتریان خود را نیز موردتوجه قرار دهید.

همچنین با قراردادن تعداد میز زیاد در یک سالن غذاخوری سرویس‌دهی نیز سخت شده و گارسون‌ها نمی‌توانند تسلط کافی به کل سالن داشته باشند. علاوه بر این‌ها حریم خصوصی مشتریان نیز در این حالت حفظ نمی‌شود و طبیعتاً آن‌ها احساس خوشایندی نخواهند داشت. مطابق با یک استاندارد کلی باید حداقل ۲۴ اینچ بین گوشه‌های میزهای رستوران فاصله وجود داشته باشد.

3. تست تمام صندلی‌ها

برای این که بتوانید از مشکلاتی که در چیدمان صندلی در رستوران ها وجود دارد آگاه شوید توصیه می‌کنیم بعد از خرید صندلی رستورانی بر روی تمام صندلی‌های چیده شده بنشینید و آن‌ها را تست نمایید. این کار را حتماً قبل از افتتاح رستوران خود انجام دهید تا بتوانید قبل از افتتاحیه مشکلات موجود را برطرف نمایید. با نشستن بر روی صندلی‌ها و درنظرگرفتن جوانب آن‌ها می‌توانید متوجه جزئی‌ترین ایرادات در این زمینه شده و سریعاً آن‌ها را برطرف نمایید.

4. توجه به زیباشناسی از اصول مهم در چیدمان صندلی در رستوران ها

در کنار موارد ذکرشده برای رعایت اصول چیدمان صندلی در رستوران ها شما باید به اصول زیباشناسی در نحوه چیدمان میز و صندلی در رستوران نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. چیدمان میز و صندلی‌ها باید تماماً باسلیقه و ظرافت مخصوص به خود انجام شوند تا تأثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشند. در این راستا باید نحوه سرویس‌دهی و حرکت کارکنان را هم مدنظر داشته باشید تا چیدمان میز و صندلی‌ها سبب بروز محدودیت‌های مختلف در این زمینه نشود.

5. استفاده از گل و گیاه در چیدمان صندلی در رستوران ها

همان‌طور که می‌دانید گیاهان وارد هر جا شوند با خود زیبایی و طراوت را به ارمغان خواهند آورد. پس استفاده از گیاهان مختلف با گلدان‌هایی زیبا قطعاً در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران شما تأثیر زیادی می‌گذارند و همچنین به آن روح می‌بخشند. با اختصاص قسمتی از رستوران باتوجه‌به فضایی که در اختیار دارید به گل و گیاهان، می‌توانید رنگ و روح زیبا و مملو از آرامش را به مهمانان هدیه دهید.

در واقع با استفاده از گیاهان و رعایت اصول چیدمان صندلی در رستوران ها می‌توانید مهمانان بیشتری را به سمت رستوران خود جذب نمایید. گیاهان همچنین برای تسویه هوای رستوران نقش مهمی را ایفا می‌کنند. آن‌ها با طیف رنگی جذاب  قطعاً چشمگیر خواهند بود.

استفاده از گل و گیاه در چیدمان صندلی در رستوران ها

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده طراحی رستوران و نحوه چیدمان میز و صندلی‌ در رستوران از مهم‌ترین نکاتی است که در راستای جذب مشتری بیشتر باید به آن توجه داشته باشید. در همین راستا لازم است به ضوابط طراحی رستوران توجه کرده و مطابق با آن پیش بروید. در واقع انتخاب مبلمان و میز و صندلی رستوران از مهم‌ترین اقداماتی است که در این زمینه باید انجام دهید.

توصیه می‌کنیم دقت و سلیقه خود را به کار گرفته و به سراغ مدل‌های زیبا و درعین‌حال راحت بروید. اصول چیدمان صندلی در رستوران ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند در جذب مشتری تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. برای گرفتن راهنمایی‌های بیشتر در زمینه اصول چیدمان در رستوران ها و دیدن نمونه کارهای ما می‌توانید به وب‌سایت ما مراجعه نمایید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu