پله دکوراتیو چیست؟ کاربرد پله دکوراتیو در طراحی داخلی

موضوع پله دکوراتیو در طراحی داخلی می‌تواند یکی از اصلی‌ترین عناصر طراحی محیط‌های داخلی باشد. انواع پله‌ دکوراتیو در دکوراسیون داخلی درصورتی‌که به‌درستی طراحی و نصب شوند می‌توانند زیبایی و شکوه فوق‌العاده‌ای به خانه شما ببخشند. این سازه‌ها با متریال‌ها و طرح‌های متنوعی تولید و عرضه می‌شوند. ولی قبل از تصمیم‌گیری جهت خرید پله دکوراتیو لازم است با کاربرد پله دکوراتیو و تمام گزینه‌های موجود آشنا شوید. در ادامه مطلب از گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی شما را با پله دکوراتیو و انواع در طراحی دکوراسیون داخلی آشنا می‌کنیم.

آشنایی با پله دکوراتیو در طراحی داخلی

آشنایی با پله دکوراتیو در طراحی داخلی

پله دکوراتیو در طراحی داخلی یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی مسکونی و محل کار است. این نوع پله‌ها علاوه بر کاربری عملی دارای قابلیت افزودن جذابیت و زیبایی به فضا هستند. پله‌های دکوراتیو در حقیقت یکی از نوآورانه‌ترین و جذاب‌ترین راه‌حل‌های طراحی داخلی هستند که می‌تواند برای تغییر کامل فضای شما کمک‌کننده باشند. از دیگر ویژگی‌های این نوع پله‌ها این است که موجب افزایش نورپذیری، تضاد مناسب بین رنگ‌های دیوار و پله‌ها و همچنین افزایش ارزش زیبایی داخلی منزل یا محل کار می‌شوند.

 انواع پله دکوراتیو شامل پله‌های چوبی، پله‌های استیل، پله‌های شیشه‌ای و پله‌های بتنی می‌شوند که کاربرد پله دکوراتیو در هر نمونه متفاوت است. همچنین هر یک از این مدل‌ها دارای مزایا و ویژگی‌های مختص به خود هستند. جهت نصب و استفاده از سازه دکوراتیو در فضای داخلی لازم است با یک متخصص داخلی تماس بگیرید تا روش نصب مناسب را به شما آموزش دهد.

در برخی از موارد ممکن است نصب پله دکوراتیو در طراحی داخلی منجر به تغییرات اساسی در ساختار فضای داخلی شما شود؛ پس حتماً قبل از نصب به این نکته توجه نمایید. به‌صورت کلی یکی از بهترین راه‌حل‌هایی که به شما کمک می‌کند فضای داخلی منزل یا محل کار خود را به نحوی زیبا و جذاب طراحی کنید استفاده از پله دکوراتیو است.

انواع پله دکوراتیو در طراحی داخلی

پله دکوراتیو در طراحی داخلی یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی و تجاری هستند. این نمونه پله‌ها نه‌تنها مسیر حرکتی بین طبقات را ممکن می‌سازد، بلکه با طراحی اصولی و مناسب به دکوراسیون فضا نیز کمک می‌کند و موجب جذابیت ظاهری بیشتر هم می‌شود. در زیر انواع پله‌های دکوراتیو بیان شده است.

انواع پله دکوراتیو در طراحی داخلی

1. پله های دکوراتیو چوبی

پله‌های دکوراتیو چوبی یکی از لوکس‌ترین انواع پله‌ها هستند. شما عزیزان می‌توانید مدل‌های مربوط به این نمونه پله‌ها را به‌آسانی از بازار پیدا کنید. در اجرای این نمونه پله‌ها از چوب‌های مختلفی استفاده می‌شود که مقاومت بالایی دارند. پله‌ های دکوراتیو چوبی به علت گرمای طبیعی، زیبایی فوق‌العاده و قابلیت اجرایی بالا بسیار محبوب هستند. اصولاً در ساخت این نوع پله‌ها از چوب درجه یک استفاده می‌شود و همچنین کاربرد پله دکوراتیو چوبی در سبک‌های مختلف مثل سنتی، مدرن یا صنعتی است.

2. پله دکوراتیو در طراحی داخلی؛ پله‌ های دکوراتیو فلزی

همان گونه که در بالا بیان شد پله دکوراتیو در طراحی داخلی دارای انواع مختلفی است که یکی از انواع آن پله های دکوراتیو فلزی است. این نوع پله‌ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و همین مورد باعث شده که اغلب افراد برای اجرای پله‌های دکوراتیو این نمونه را برای خود در اولویت قرار دهند. باتوجه‌به طراحی‌های داخلی ساختمان خود شما می‌توانید بهترین و زیباترین مدل و طرح‌های مربوط به این نوع پله‌ها را انتخاب کنید.

3. پله های دکوراتیو شیشه ای

یکی دیگر از انواع پله دکوراتیو در طراحی داخلی، پله‌های شیشه‌ای هستند که اکثر افراد این نوع از پله‌ها را در اولویت قرار می‌دهند؛ زیرا موجب ایجاد زیبایی بسیاری در منازل می‌شوند. پله‌ های دکوراتیو شیشه‌ای به علت داشتن ظاهر شفاف و خاصیت نورپذیری بالا فوق‌العاده جذاب هستند. پله‌های دکوراتیو شیشه‌ای اصولاً با استفاده از شیشه لمینت یا شیشه ایمنی ساخته می‌شوند و با استفاده از تکنولوژی LED می‌توان به این نوع پله‌ها زیبایی بیشتری بخشید.

پله های دکوراتیو شیشه ای

4. انواع پله دکوراتیو در دکوراسیون داخلی؛ پله دکوراتیو بتن نما یا اکسپوز

پله‌های دکوراتیو بتن نما یکی از مهم‌ترین عنصرهای داخلی هستند که به روش جدید طراحی و ساخته می‌شوند. کاربرد پله دکوراتیو بتن نما در زمینه‌های مختلف مانند مرکزهای تجاری، صنعتی، فضاهای مسکونی و… است. پله‌های بتن نما به علت دوام و مقاومت بسیار بالا مناسب برای استفاده در فضاهای خارجی هستند. این نوع پله‌ها اصولاً با استفاده از سنگ‌هایی مثل تراورتن، گرانیت و مرمر ساخته می‌شوند.

مزایای پله‌ های دکوراتیو

پله‌ دکوراتیو در طراحی داخلی در واقع نوعی پله طراحی‌شده باهدف ایجاد جلوه هنری و زیبا در فضاهای ساختمانی است. این نوع پله‌ها با استفاده‌کردن از مواد باکیفیت و طراحی‌های خاص مانند پله‌های چوبی با الگوهای هندسی، پله‌های معلق، پله‌های مارپیچ و… به‌عنوان یک عنصر دکوراتیو منحصربه‌فرد باعث ایجاد ارزش‌افزوده در فضا می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله آموزشی مراحل و روند طراحی داخلی را مطالعه نمایید. در ادامه به مزایای این نوع از پله‌ها اشاره شده است.

  • زیبایی و جلوه هنری بالا
  • ایجاد انتخاب‌های متنوع
  • ارتقای ارزش ظاهری ساختمان
  • ایجاد افزایش ارتباط بین طبقات
  • استفاده بهینه از فضا
  • محصولی دست‌ساز و منحصربه‌فرد
کاربرد پله دکوراتیو در طراحی داخلی

کاربرد پله دکوراتیو در طراحی داخلی

پله دکوراتیو در طراحی داخلی اغلب برای فضاهای داخلی ساختمان‌ها و خانه‌های دوبلکس به کار گرفته می‌شود. دیگر کاربرد پله دکوراتیو زمانی است که ما بخواهیم در بین سطح‌هایی که با یکدیگر هم سطح نیستند و طبقه‌های یک ساختمان به شکل اصولی و زیبا ارتباط برقرار نماییم. همچنین کاربرد دیگر این نوع پله‌ها این است در زمان بازسازی ساختمان و طراحی داخلی می توان از آن استفاده کرد. در ادامه کاربردهای دیگر این نوع پله در طراحی داخلی بیان شده است.

  • پله‌های دکوراتیو با طرح‌ها و جزئیات منحصربه‌فرد موجب ایجاد جذابیت در محیط و تبدیل آن فضا و محیط به یک نقطه تمرکز زیبا می‌شوند.
  • پله‌های دکوراتیو با مواد، رنگ‌های متفاوت و الگوهای متنوع موجب ایجاد فضایی متنوع می‌شوند و به‌این‌ترتیب ترکیبی از مواد و سطوح مختلف را ارائه می‌دهند.
  • استفاده از پله‌های دکوراتیو می‌تواند موجب ایجاد فضای باز و روان در محیط شود و به بهترشدن تنفس و جریان بهتر نور و هوا نیز کمک کند.
  • طراحی صحیح پله‌ دکوراتیو در طراحی داخلی می‌تواند موجب بهبود تجربه استفاده‌کنندگان از فضا شود. همچنین می‌تواند ایمنی و راحتی در صعود و نزول را تضمین کند.
  • با استفاده از مواد طبیعی مثل سنگ یا چوب در ساخت پله‌های دکوراتیو می‌توان یک ارتباط بین فضای داخلی و عناصر طبیعی برقرار نمود و موجب خلق حس آرامش طبیعت در فضا شد.

محاسبه قیمت طراحی و ساخت پله دکوراتیو

قیمت طراحی و نصب این نوع پله‌ها بستگی به موارد مختلفی دارد. از جمله عوامل تأثیرگذار در قیمت پله دکوراتیو در طراحی داخلی می‌توان به نوع مصالح استفاده شده برای ساخت پله، شکل پله، ابعاد پله، سطح پله و همچنین دیگر جزئیات طراحی و نصب اشاره نمود. علاوه بر این موارد به این نکته توجه داشته باشید که هزینه‌های خدمات طراحی و نصب در هر منطقه و باتوجه‌به شرایط محلی هر ناحیه امکان دارد متفاوت باشد؛ برای مثال قیمت نصب و طراحی این نوع پله با مصالح چوبی یا فلزی متفاوت است. در حقیقت می‌توان گفت قیمت روز متریال تأثیر مستقیمی در بودجه‌بندی نهایی دارد.

محاسبه قیمت طراحی و ساخت پله دکوراتیو

جمع‌بندی

پله دکوراتیو در طراحی داخلی با متریال‌ها و فرم‌های  مختلف جهت استفاده در فضاهای متفاوت طراحی و ساخته می‌شود. اصولاً این پله‌ها متناسب با کاربرد پله دکوراتیو در محیط موردنظر و دکوراسیون داخلی فضای موردنظر انتخاب می‌شوند. معمولاً در فضاهای مختلف داخلی یا بیرونی ساختمان از متریال‌های متنوع و از مدل‌های مختلف جهت ساخت این نوع پله‌ها استفاده می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که پله‌‌های ضروری یا اصلی ساختمان در هنگام ساخت سازه و ساختمان طراحی و اجرا می‌‌شوند؛ اما اجرای انواع پله دکوراتیو در دکوراسیون داخلی را می‌توان در هر زمانی انجام داد.

برای طراحی و اجرای بهترین دکوراسیون می‌توانید با گروه معماری آرت دیزاین همراه باشید. گروه معماری آرت دیزین با مدیریت حسام سلیمانی سال‌هاست با افتخار در زمینه طراحی داخلی پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری مشغول فعالیت است. این گروه با سال‌ها تجربه، مهارت و دانش مطابق با طراحی‌های به‌روز و سلیقه مشتریان بهترین فضاهای داخلی را رقم می‌زند. با مراجعه به وب‌سایت می‌توانید از نمونه کارها دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضد اسپم *Captcha Plus loading...

Close Menu